Благодаря на всички за мненията.А сега още малко информация. Всички са чували за Джордж Сорос. Към въпросната фондация"Отворено общество" има нещо като подфондацийка "Отворено образование",която лансира т.нар.Програма "Стъпка по стъпка". Ако ви разкажа подробно,ще ви настръхнат косите. Моето училище също работи по нея - за мой ужас всички учители гласуваха "ЗА",а единственото,което аз можех да сторя е да НЕ работя в моите часове по нея.
Представете си,влиза учителят в клас и всички сядат на един плюшен килим.Провежда се т.нар.утринна среща.В нея се уточняват тъпи подробности от сорта коя дата е днес,какво е времето и един ученик "споделя".И какво,мислите,споделя? Ще дам един пример:"Вчера имах рожден ден. Дойдоха ни гости.Майка беше направила кюфтета.Получих подаръци от..." И започва своеобразно интервю от останалите деца,за да можели те да се научат да задават въпроси: "Хубави ли бяха кюфтетата?, Ти колко кюфтета изяде? А майка ти яде ли кюфтета"...и така минават 10-15 минути от часа,който при 1 клас е 35 минути по норматив. Така според Джордж Сорос се осъществява гражданско образование. Децата са подредени на шестоъгълни масички,които могат да се въртят и образуват различни форми,обаче половината деца се оказват с гръб към учителя,което им позволява изобщо да не отразяват присъствието му в час. Какви са резултатите от цялата тая идиотщина? Тази година две училища бяха слети-нашето и едно друго-съседно,в което не се работи по въпросната програма. И аз като човек,който влиза в почти всички паралелки какво установявам? Нашите ученици са значително затъпели,с много лоша дисциплина в часовете,отвратително държание и неуважение не само към учителите,а и към своите родители. Децата от другото училище се държат в клас много по-разумно и възпитано,проявяват интерес към учебния материал,дори споделят своите положителни емоции от общата ни работа с класните си ръководители. Не че учебното съдържание е различно,не че учителят е различен или се държи по друг начин, или ползва различни методи на преподаване.Нищо подобно. Най-отвратителното е,че не само детските мозъчета са промити.Така е и с учителите. Не дай си боже да им заговориш за национализъм открито. Мен ме нарекоха олигофрен,когато събирах подписката срещу американските бази в България и обяснявах,че това нарушава нашия суверенитет. А сега един от критериите,по които ние,учителите, ще бъдем оценявани е работата в "мултикултурна среда",т.е. да обръщаме по-специално внимание на малцинствата,за да сме ги интегрирали. Нямам нищо против никое дете,дошло в училище,но към всички се държа еднакво. При мен привилегии не може да има на никаква основа. А що се отнася до учебния материал,винаги избирам учебници и учебни помагала,защото това зависи от мен,които са основани на възпитанието в родолюбие.То такива почти не останаха.Но все пак имам правото да избирам материалите,които давам за слушане и изпълнение,избирам патриотичните текстове,говоря им колко е грозна и отвратителна чалгата,убеждавам непрекъснато в съвършенството и уникалността на българския фолклор и,разбира се,подминавам онова,което не е истинско и стойностно,т.е. онези неща,за които вече писах.Сега вече в домашни условия имам възможност да отпечатвам текстове на песни,които за съжаление ги няма в учебниците,напр."Край Босфора","Обичам те,Родино"и др. И знаете ли какво открих?Децата чувстват потребност да пеят такива песни.Харесват ги,обичат ги и сами проявяват желание да ги пеем в час.Пеят ги и в къщи на своите родители. Това ми показва,че съм на прав път.