Автор Тема: Ислямът в България се надига  (Прочетена 92209 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен dani_hristov

  • Junior Member
  • *
  • Публикации: 6
  • Пол: Мъж
Re: Ислямът в България се надига
« Отговор #255 -: 03 Окт 2012, 16:26:49 »
лошото е,че все повече се популяризира исляма в България и всеки голям град има Джамия... а християните все по-малко ходят на църква

Неактивен Боил

  • Forum Member
  • **
  • Публикации: 145
  • Пол: Мъж
Re: Ислямът в България се надига
« Отговор #256 -: 09 Окт 2012, 12:37:25 »
Коментарите оставям на вас...


България или Афганистан? Махалата в Пазарджик 2012г.
« Последна редакция: 27 Окт 2018, 06:34:16 от Hatshepsut »
 

Неактивен Франкист

  • банкетен революционер
  • Premium user
  • Hero Member
  • *
  • Публикации: 2,405
  • Пол: Мъж
Re: Ислямът в България се надига
« Отговор #257 -: 16 Окт 2012, 09:09:23 »
Главното мюфтийство: Делото срещу 13-те имами ще доведе до сериозен конфликт



В декларация, депозирана в Организацията за сътрудничество и сигурност в Европа, Главното мюфтийство на България заплашва, че процесът срещу 13-те имами в Пазарджик ще доведе до сериозен конфликт, който ще се отрази неблагоприятно на страната и гражданите, защото е поръчков и политически.

Миналия вторник от главното мюфтийство отрекоха да са пращали, какъвто и да е документ до европейска организация и заявиха, че ако има такъв, то той бил фалшифициран от техни опоненти. Разбирало се по грешно изписания телефон. Документът обаче е публикуван на официалния сайт на ОССЕ и всички данни по него са верни.

От мюфтийството коментираха пред БТВ че е нормално да се безпокоят от делото в Пазарджик.

„Притеснява ме текстът, че делото ще предизвика конфликт, от който ще пострадат гражданите. Ами има такава вероятност”, коментира Ахмед Ахмедов.

Човекът, представлявал мюфтийството пред ОССЕ е член и на неправителствена организация, която настоява майчиният език у нас да се изучава задължително и от учебниците да бъдат премахнати текстовете, които насаждат предразсъдъци.

„Смятам, че такива процеси (б.р.- като делото в Пазарджик) могат да предизвикат определено религиозно напрежение между изповядващите исляма, християнстовто и т.н.”, заяви доц. Д-р Ибрахим Ялъмов. Според него обвинението в проповядване на салафизъм не е основателно, защото не се проповядва насилствено.

Всъщност идеята да проповядват салафизма – сунитско течение в исляма, което проповядва ранен ислям, така както пророка Мохамед го е проповядвал, е така наречените помаци у нас да се идентифицират чрез него като отделно етническо малцинство, което да се обособи като самостоятелно такова – различно от българското и турското етнически малцинства у нас.

Затова и ислямските духовници, завършили основно образованието си в Саудитска арабия, проповядват ортодоксален ислям именно в районите, заселени с помаци – а не в районите заселени с турци, обясни Ялъмов.

Автор:
Десислава Станева

www.novini.bg
 

Неактивен Петкан

  • Banned
  • Veteran
  • *
  • Публикации: 8,646
  • Пол: Мъж
  • България преди всичко!
  • Religion: Christianity-Orthodox Christianity-Orthodox
Re: Ислямът в България се надига
« Отговор #258 -: 04 Фев 2013, 18:04:22 »
Антонина Желязкова: Службите преиграха с делото срещу имамите



Цитат
"Днес е поредното заседание по делото. Повдигнатите обвинения са проповядване на антидемократична идеология и за ръководене и членуване в нерегистрираната по законоустановения ред в България организация "Ал - Уакф ал - ислями" - клон на едноименната саудитска фондация, действала на територията на областите Смолян, Благоевград и Пазарджик.

Според Желязкова обаче и с делото, и разследването от 2010 г. са се случили две неща, които са необратими за България. Едното от тях, което е неприемливо за нея е, че случилото се привлече много силно вниманието на целия мюсюлмански свят върху България.

"Нашите служби, които са некомпетентни, за да се справят с такова сложно разследване и дело си позволиха да направят световен прецедент. Няма страна, в която да е имало процес срещу 13 мюсюлмански духовни водачи. Няма такава страна!
ашите служби се съсредоточиха върху едно прекрасно население, наши съграждани - българите мюсюлмани, помаците, направиха тези обвинения по предубеждение и привлякоха вниманието.
Няма нищо лошо, нека мюсюлманският свят да следи как се развива подобен тип дело, лошото е, че навсякъде по света има луди глави, има наистина екстремни групировки, които са силно превъзбудени от това, което се случва в България и са готови по някакъв начин да помагат на своите сънародници мюсюлмани", каза тя.

Второто е във факта, че от 2010 г. досега се наблюдава силно разделение между християните и мюсюлманите.

"Аз работя непрекъснато на терен и затова усещам колко са влошени отношенията или най-малкото охладнели, преизпълнени с недоверие. Мюсюлманите се чувстват уплашени, притеснени, маргинализирани, изолирани, очакват и занапред да им се случват недобри неща.

Българите от своя страна също са уплашени, също гледат с подозрение на мюсюлманите и казват: О, ето значи от тях можем да очакваме какво ли не, включително и да докарат тук някакъв екстремен ислям, който е непознат за нашите земи", обясни Антонина Желязкова.

Тя обаче е оптимист и мисли, че след приключването на процеса при добра междуетническа и междурелигиозна политика отношенията могат да се укрепят и отново да станат нормални и припомни, че това се е случвало и преди...
Антонина Желязкова е запозната детайлно и с обвинителния акт, и с експертизите по делото, както и със свидетелските показания и в тях не вижда нещо, което би могло да подведе под отговорност имамите..."
http://www.vesti.bg/index.phtml?tid=40&oid=5497351
...
...
Луда ти е ислямската пеперудка,г-жо Желязкова!
« Последна редакция: 13 Фев 2014, 19:41:20 от Hatshepsut »
Ad honores
 

Неактивен Петкан

  • Banned
  • Veteran
  • *
  • Публикации: 8,646
  • Пол: Мъж
  • България преди всичко!
  • Religion: Christianity-Orthodox Christianity-Orthodox
Re: Ислямът в България се надига
« Отговор #259 -: 08 Авг 2013, 00:24:36 »


Цитат
"Български медии скандално не бяха допуснати на тържествената вечеря-ифтар по случай свещения за мюсюлманите празник Рамазан Байрам, организирана в Пловдив с участието на Главно мюфтийство, съобщи Агенция "Фокус".

На вечерята присъстват президентът Росен Плевнелиев, вицепремиерът на Турция Бекир Боздаг, както и повече от 600 представители на мюсюлманската общност в страната.

След като в залата бяха допуснати турски медии, българските им колеги бяха буквално избутани и не бяха допуснати до събитието, въпреки възраженията им, че то е на българска територия и е с участието на българския президент.

На входа бе съобщено, че нареждането за недопускане на български журналисти е на главния мюфтия, предава "Фокус".

Би Ти Ви съобщи, че от Главното мюфтийство не са успели да обяснят действията си, като главния сегретар Ахмед Ахмед е коментирал само: "Не е религиозна дискриминация! Благодаря ви!".

Според "Фокус" някои организатори са обяснявали, че по протокол президентът не бива да се снима по време на вечеря.

В залата е бил забелязан Касим Дал и негови хора, както и някои от подсъдимите в процеса срещу имамите в Пазарджик, съобщи агенцията.
Малко по-рано, при влизането си в залата, президентът Плевнелиев каза, че е дошъл, за да уважи мюсюлманите по случай празника им, "да им пожелае здраве и благополучие, да похапнат заедно с уважение и любов към ближния и с най-топли чувства". Плевнелиев отклони всякакви въпроси за реакциите, след като наложи частично вето на промените в Закона за държавния бюджет за 2013 г.

Тържествената вечеря-ифтар се прави в последната за Рамазана вечер и започва по залез слънце.

Турският вицепремиер Боздаг е на неофициално посещение у нас, за да финансира ремонта на джамии.

"
http://www.vesti.bg/index.phtml?tid=40&oid=5978691
...
Не е читав човек Роско,ама хич!
Касим Дал е от "реформаторите", които ще борят мафията заедно с Роско...
Пълен таshак. :mad:



Редактирано от модератор: Премахване на невалиден линк.
« Последна редакция: 13 Фев 2014, 19:42:05 от Hatshepsut »
Ad honores
 

Неактивен Мишок

  • Banned
  • Hero Member
  • *
  • Публикации: 4,491
  • Пол: Мъж
  • Religion: Christianity-Orthodox Christianity-Orthodox
  • Politics: Traditionalist Traditionalist
Re: Ислямът в България се надига
« Отговор #260 -: 08 Авг 2013, 11:38:42 »
Исляма идва - пазете си децата. :cool-1:
 

Неактивен Петкан

  • Banned
  • Veteran
  • *
  • Публикации: 8,646
  • Пол: Мъж
  • България преди всичко!
  • Religion: Christianity-Orthodox Christianity-Orthodox
Re: Ислямът в България се надига
« Отговор #261 -: 31 Окт 2013, 20:48:06 »
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=BXHVI0mraL0#t=154[/youtube]
Изказване на Хюсеин Хафъзов- ЗИД на Закона за местни данъци и такси
...

Цитат
"Категорично заявявам, че ние имаме нужда от висше духовно учебно заведение по ислям...
Култура, образование, религиозно възпитание. Ние трябва да променим своя манталитет и мислене. Цялото общество има нужда от "превъзпитание". Ние трябва да станем граждански фундаменталисти... "
http://www.standartnews.com/izbori_2013-intervyuta/hyusein_hafazov_dps_e_za_kultura_obrazovanie_i_religiozno_vazpitanie-186050.html
...
Цитат
"В момента имаме около 300 невъзстановени вакъфски имоти и около 20 000 декара обработваема земя. Виждаме определено отношение към нашите имоти. Възможно е това да е станало поради личното отношение на някои чиновници. Визираме джамията в Стара Загора, Самоков, Кюстендил – въобще, те не са малко. По някакъм начин държавата ги е иззела и в момента не иска да ги върне...
В страната има 1450 мюсюлмански настоятелства. Общо храмовете са 1457. А до преди 100 години те са били около 3 000...
Първо трябва категорично да заявим, че няма такова понятие за радикален ислям въобще...
Напълно сме наясно и заявяваме, че в момента ситуацията е поносима, но не е приемлива. Има тенденции, които, ако продължат да се развиват в тази посока, биха били опасност за етно-религиозния мир в страната... "
http://www.vsekiden.com/51771/%D0%B3%D0%BE%D0%B2%D0%BE%D1%80%D0%B8%D1%82%D0%B5%D0%BB%D1%8F%D1%82-%D0%BD%D0%B0-%D0%B3%D0%BB%D0%B0%D0%B2%D0%BD%D0%BE%D1%82%D0%BE-%D0%BC%D1%8E%D1%84%D1%82%D0%B8%D0%B9%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%BE-%D1%85-4/
...

ХЮСЕИН ХАСАН ХАФЪЗОВ

http://www.parliament.bg/bg/MP/1492
« Последна редакция: 01 Ное 2013, 06:50:58 от Hatshepsut »
Ad honores
 

Неактивен Hatshepsut

  • Perfectionist
  • Administrator
  • Veteran
  • *
  • Публикации: 7,064
  • Пол: Мъж
    • Български Националисти
  • Интереси: История, Археология, Етнография, Религия, Компютри
  • Зодия: Sagittarius Sagittarius
  • Religion: Paganism-Egyptian Paganism-Egyptian
  • Politics: Bulgarian Nationalist Bulgarian Nationalist
Re: Ислямът в България се надига
« Отговор #262 -: 12 Дек 2013, 17:09:42 »
Подсъдимите имами: Демокрацията е невернически строй


Нов превод на намерените от ДАНС в компютрите на 13-те имами религиозни текстове е на път да преобърне изцяло делото срещу тях в Пазарджишкия окръжен съд. В съдебната зала днес беше изслушан професионалният превод на девет от религиозните документи, намерени в компютрите на подсъдимите.
Макар формално да отричат демокрацията, документите от компютрите на имамите не призовавали към сриване на конституционния ред на държавата. Това твърди преподавател от Висшия ислямски институт, цитиран от bTV.

Вещото лице от Висшия ислямски институт заяви в съда, че постулатите в тях имат чисто теоретичен характер и не призовават пряко към сриване на конституционния ред в България, каквато е тезата на прокуратурата. „Оригиналното заглавие беше „Демокрацията е невернически строй”. В исляма единственият, имащ право да издава закони и да се разпорежда с живота на своите създания, е Аллах, докато в демокрацията това право е дадено и на неговите създания. И от тази гледна точка е дадено това съждение”, обяснява д-р Сефер Бекир Хасан, вещо лице.

Имамът на Сърница Саид Мутлу коментира, че делото срещу него и колегите му настройва негативно българските мюсюлмани и спомага за създаването на политически сили като партия Помак. „Ами казах, че тази партия може би е резултат от нещата, които се въртят около това дело”, обясни Мутлу.

В същото време протестът, планиран пред сградата на Пазарджишкия съд, се провали. Въпреки че във Фейсбук доста хора се записаха за мероприятието, днес пред съда се появи само един човек. „Ами, аз очаквах поне едно 40-50 човека. И ми е много странно къде изчезна патриотизмът, къде изчезнаха традициите български”, възмути се Веселин Веселинов.

Следващото заседание ще е на 16 януари.

https://www.blitz.bg/news/article/238801
« Последна редакция: 27 Окт 2018, 06:35:32 от Hatshepsut »
 

Неактивен Hatshepsut

  • Perfectionist
  • Administrator
  • Veteran
  • *
  • Публикации: 7,064
  • Пол: Мъж
    • Български Националисти
  • Интереси: История, Археология, Етнография, Религия, Компютри
  • Зодия: Sagittarius Sagittarius
  • Religion: Paganism-Egyptian Paganism-Egyptian
  • Politics: Bulgarian Nationalist Bulgarian Nationalist
Re: Ислямът в България се надига
« Отговор #263 -: 27 Дек 2013, 07:34:02 »
Ислямският екстремизъм в България (дипломатически доклад на САЩ)


Секретен дипломатически доклад на бившия посланик Джон Байърли разглежда опасността от ислямски екстремизъм в България

Секретният доклад е изтекъл в сайта Уикилийкс и е със секретен гриф  СЕКРЕТНО//НЕ ЗА ЧУЖДЕНЦИ. „На всеки ъгъл дюнер“ се оказа недостатъчна предпазна мярка срещу тероризма и радикалния ислям, който си е тук 7 години след написването на този секретен доклад. Проблема разбира се продължава да се пренебрегва, независимо че лятото на 2012г. в Бургас камикадзе взриви туристически автобус.

Анализът на американското посолство доста точно обрисува разпространението на исляма в България и различните групи, които изповядват тази религия: етнически турци, “потурчени” роми-мюсюлмани, етнически българи-помаци. Най-интересната “таргет група” за ислямските фундаменталисти е именно общността на етническите българи-мюсюлмани, които живеят компактно в Родопите и Югозападна България. Причината да се отделят най-много пари за разпространение на фундаментализъм именно сред тях е, че те изглеждат доста “по-европейски” от турците и циганите “заради техния външен вид на светлокожи европейци”. Помаците живеят твърде консервативно и сривът на държавността, след промените ги е маргинализирал в българското общество, където те не могат да намерят реализация. Именно тези фактори превръщат помашката общност в особено предпочитана и податлива на външни религиозни влияния, сочи анализът на доклада.

* * *
Ислямът и ислямският екстремизъм в България

1. (S) РЕЗЮМЕ: Голямата мюсюлманска общност в България е с пребладаващи умерени и традиционни нагласи, макар в страната да са активни както чужди, така и местни ислямски екстремисти. Официално правителството на България е толерантно, но мюсюлманските малцинства и техните проблеми често се пренебрегват от държавната власт. Умереноцентристките ислямски институции са на ръба на фалита и не могат да си позволят да изплащат заплати на имамите или да финансират умерено религиозно обучение. Ислямските институции са финансово зависими на всяко ниво от слабо наблюдавани чужди ислямски фондации, част от които проповядват ислямски екстремизъм (ислямизъм). Екстремистката дейност в България включва набиране на средства, логистична подкрепа за терористични операции и рекрутиране на български мюсюлмани. Ширещата се безработица, отслабените умерени ислямски институции и дългогодишната дискриминация усилват уязвимостта на българските мюсюлмани за експлоатация с екстремистки цели. Референтна телеграма „С“ съдържа преглед на дейността на правителствата на САЩ и България с цел да се противодейства на екстремизма в България. КРАЙ

РЕЗЮМЕ: Ислямът в България

2. (u) България има една от най-големите мюсюлмански общности в Европа от над 900 хиляди мюсюлмани, които представляват 13 процента от населението на страната. Мюсюлманската общност се състои от три групи: турци, роми мюсюлмани и етнически българи мюсюлмани (помаци). Също така има малка мюсюлманска общност, свързана с арабско-българския обмен на студенти от 60-те години.

3. (С) Етнически турци мюсюлмани са най-голямата малцинствена група в страната, като съставя приблизително 7 процента от населението на България. Те са концентрирани в югоизточна България по турската граница и близо до градовете Разград и Шумен в североизточна България. Компактното разпределение на турското население в България е благоприятствало продължителната употреба на турски език и развитието на силно чувство за общностна идентичност. Етническите турци са били изправени преди остра дискриминация от страна на бившето българско комунистическо правителство, включително пред провалил се опит от средата на 80-те да ги принудят да променят имената си с български. Въпреки това силното чувство на общностна идентичност на българските турци и тяхното относително икономическо благоденствие са ги направили по-малко възприемчиви за чужда ислямска пропаганда в сравнение с други мюсюлмански общности.

4. (С) Ромите мюсюлмани съставят втората по големина група мюсюлмани в България. Ромите мюсюлмани или така наречените „потурчени“ роми са наследници на роми, приели исляма по времето на Отоманската империя. Тези общности говорят турски, изповядват исляма и се идентифицират като турци, но обикновено не се приемат от повечето турци в България. Заради сложните въпроси свързани с идентичността на тази общност националните статистически данни не дават ясна картина за техния брой, но според приблизителни оценки на социолози броят им е между 200 и 400 хиляди. Ромите мюсюлмани са болшинство в градски ромски гета като Пазарджик, Столипиново и Хаджи Хасан махала. При все че ромите в България да са подложени на гонения и етническа дискриминация, условията в тези общности са особено безрадостни. Повечето роми нямат достъп до функциониращи училища, или възможности за работа, много от тях нямат достъп до електричество, или отопление през зимата. Референтна телеграма „D“ обсъжда политическите въпроси около общността на ромите в България. Крайната социална маргинализация и липсата на възможности за ромите мюсюлмани в тези общности може да увеличат тяхната възприемчивост за рекрутиране от ислямски екстремисти.

5. (S) Приблизително 200 хиляди помаци (мюсюлмани етнически българи) живеят в западните и централни Родопи в Южна България. Помаците живеят предимно в села и се различават по носиите и консервативните си религиозни виждания. Многократните исторически опити да се асимилират силово от страна на българите християни са ненавиждани от много помаци, които смятат стриктното спазване на религията за важна част от идентичността им. Затварянето на губещи държавни предприятия и колективизираните земеделски стопанства през 90-те довежда до масова безработица сред помаците. Лошата инфраструктура и изолацията повлияват негативно на инвестициите, а земеделските реформи довеждат до ниски цени на стоките на много от земеделските стопани. Много помаци са принудени да търсят работа в чужбина и е често срещано при мъжете помаци да издържат семействата си чрез сезонна работа. Въпреки това много помаци продължават да живеят в крайна бедност. Ролята на исляма в обществото на помаците нараства през последните години, защото общността се обръща към религията за да се справи с предизвикателствата.

6. (S/NF) Досега помаците са получили много повече пари и внимание от чужди ислямистки групи отколкото турците и ромите мюсюлмани, в частност заради техния външен вид на светлокожи европейци. Според друга американска правителствена агенция желанието на терористични организации да привлекат „изглеждащи европейски“ помаци, е бил основният мотив за активността на ислямистките неправителствени организации в помашките региони на България. Бедността, изолацията и социалната маргинализация на помаците са направили част от тях податливи на експлоатация от подобни групи. Например българският помак Тони Радев (Миленов) е познат заради участието си в терористичните атаки в Мадрид от 11-ти март.

7. (S) Имигрантите са все по-влиятелна част от мюсюлманската общност в България. Първата вълна се появява през 60-те години – арабски студенти (основно сирийци, ливанци и палестинци), които учат в български университети. На тези, които се оженват за български граждани, се разрешава да останат и се превръщат в добре интегрирани членове на българското общество. Някой стават влиятелни бизнес-лидери, докато за други, основно сирийци, са установявани връзки с български организирани престъпни групи. Втората вълна от мюсюлмански имигранти в България идва след падането на комунизма. Сред тях има сирийци, ливанци и палестинци, но все по-голяма част от имигрантите и бежанците идват от страни като Йемен, Иран, Ирак и Афганистан. Като цяло броят на имигрантите от арабския и мюсюлманския свят, живеещи в България, се е увеличил повече от три пъти – от 5438 души през 1992-ра година до приблизително 17 хиляди през 2004-та. От тях 85 процента или около 14 500 са мюсюлмани. По-голямата част от тези имигранти са мъже на средна възраст от 37,8 години. Почти половината са сирийци, но значителна част от тях също идват от Ливан (14 процента), Ирак (10 процента) и Палестина (8 процента).

8. (S) Антропологическо проучване на имигрантите мюсюлмани в България посочва, че между 2 и 8 процента (около 300-1000 имигранти) изповядват Уахабизъм, или споделят други фундаменталистки или екстремистки виждания. Според изследването, „ядрото“ членове на тази група е приблизително 400 мюсюлмански имигранти, които проповядват и вербуват в местната мюсюлманска общност. Тези мисионери са най-силно представени сред около 2 процента от мюсюлманските имигранти (около 300 души), които живеят и работят в ромските гета, в градовете.

Екстремизмът в България

9. (S) Участието на България във водената от САЩ операция в Ирак и Афганистан увеличи вниманието към страната като потенциална мишена за ислямистки терористични групи. По настоящем обаче такива групи изглежда гледат на България основно като център за набиране на средства, транзитен пункт и логистична база за извършване на атаки в други страни. Екстремистките операции в България са благоприятствани от корупцията в институциите, връзките с организираната престъпност и силните традиции на мюсюлманското гостоприемство към чуждестранните гости, особено в помашката общност в Югоизточна България.

10. (S/NF) Според разузнаването на САЩ и България сред екстремистки групи, които действат във и през България, са ислямистките терористини организации като Ал Кайда, Ансар ал Ислам, Хизбула и чеченските бунтовници. Екстремисти, свързани с Ал Кайда, периодично преминават през България между звената в Западна Европа и Близкия Изток. Хизбула набира подръжници от българската арабска общност от експатриати, много от които подкрепят организацията финансово с приходи от легални бизнеси, трафик на наркотици, крадени коли и хора. Чеченските екстремистки групи са подкрепяни финансово в България чрез контрабанда и наркотрафик от чеченски организирани престъпни групи, докато светските кюрдски групи като KGK (Кюрдската работническа партия – бившата ПКК) също набират средства в България чрез кражба на превозни средства, наркотици и трафик на оръжия.

11. (S/NF) Източници на разузнаването на САЩ също отбелязват усилията на Иран да радикализира мюсюлманската общност, най-вече помаците. Тези усилия включват присъствие на ирански дипломати на срещи на помашката общност и официално насърчаване от страна на Иран на опитите да се формира религиозна помашка партия. „Вафка“ и „Евет“, две неправителствени организации, подкрепяни от Иран, са докладвани като активни сред мюсюлманските имигрантски общности в България, но не са свързвани с ислямския екстремизъм.

Ислямски фондации

12. (S/NF) От 90-те години насам чужди мисионери и международни ислямски неправителствени организации са активни в страната, някои от които изповядват вижданията на Уахабизма или други екстремистки идеологии. Тези ислямски организации са концентрирани основно сред помашките и ромските общности – и двете в по-силна степен маргинализирани социално и икономически уязвими в сравнение с по-многобройното турско етническо малцинство. Контролът над чуждите дарения е не особено ефективен, но значителни суми се дават за джамии в страни като Йордания, Сирия, Иран, Судан и Саудитска Арабия. По настоящем има три законно регистрирани ислямски неправителствени организации, които са активни в България.

13. (S/NF) Тайба (Таиба), поддържана чрез дарения от Саудитска Арабия, е регистрирана през 1995-та година като наследник на две неправителствени организации (Дар ал Иршад и Ал Вакф ал Исламия), които са били ликвидирани от българското правителството през 1994-та година заради подкрепяне на ислямския екстремизъм. Българските служби за сигурност докладват, че целта на организацията е да радикализира българското мюсюлманско население – отчасти чрез насърчаването на централни иституции като мюфтийството да станат финансово зависимо от техните дарения. Основателят на Тайба, Абдурахман Такан, е бил изгонен от България заради нелегално проповядване срещу държавата. Бизнесите, свързани с Тайба, оперират като пунктове за парични трансфери към екстремистки групи в Близкия Изток и че председателят на Тайба Хюсеин Одех абу Калбаин е бил свързван с планирането на атаки срещу коалиционните сили в Ирак.

14. (S/NF) Недува (Недуба, Неуа, Недла), също подкрепяна от саудитски дарения, е регистрирана от сирийски гражданин през 1994-та година. Организацията финансира лагери и уъркшопове и спонсорира поклонения в Мека (хадж). Организацията Недува е свързана с нерегистрирано ислямско училище в помашкия град Сърница, наричано от българската преса “талибанско медресе“.

15. (S/NF) На организацията Ал Вакф ал Исламия, забранена през 1994-та година, е било разрешено да се пререгистрира в България през 2002-та година по новия закон за религиите. Финансово се подкрепя от холандска организация със същото име и е свързвана с Мюсюлманското братство (Организацията на мюсюлманските братя), забранената неправителствена организация Иршад, както и с нерегистрирана неправителствена организация Ал Манар.

16. (S/NF) Информацията за нерегистрираните и неформалните ислямски неправителствени организации е по-трудна за намиране, но най-голямата такава група (организация) е позната под името Игасе (Игаса, Ал Хаят ал Игатата). Игасе функционира като българския клон на базираната в Саудитска Арабия Международна организация за ислямска помощ. Възможни са връзки между Мюсюлманското братство, Ал Кайда и други екстремистки групи.

17. (S) Възможно е ислямски фондации да финансират две нови ислямски издания, които се появиха през 2005-та година. Изданията ( „Икра“ от района на Мадан и „Мюсюлманска общественост“), публикувани от Съюза за ислямско развитие и култура гр. Смолян, бързо еволюираха от примитивни бюлетини до сериозни издания с впечатляващо качество на съдържанието). И ако няма индикации, че те разпространяват екстремистки идеи, то сенчестият произход и неясното финансиране на тези издания повдигат съмнения, че са спонсорирани от чужди ислямистки групи.

Предизвикателства пред институциите

18. (S) Българското правителство следва официална политика на равенство и социално включване. Въпреки това напредъкът е възпрепятстван от дългогодишни предразсъдъци, липса на средства и политически междуособици. Начело на българската мюсюлманска общност стои главен мюфтия, който оперира чрез система от регионални мюфтии. Главното мюфтийство промотира умерен вариант на исляма, но авторитетът му се подкопава поради липса на средства и наскоро разрешен правен спор между двама претенденти за позицията главен мюфтия. Мюфтийството не контролира ефективно дейността на чуждите религиозни фондации. Всъщност то разчита на дарения от чужбина, за да попълни по-голямата част от бюджета си и често се състезава с чуждестранни спонсори за влияние на местно ниво.

19. (S) След падането на комунизма мюфтийството се изправя пред продължителна финансова криза. В скорошна среща със служители на посолството по политическите и обществени въпроси зам.-гл.-мюфтия Вдат Ахмед оцени приходите на мюфтийството от правителството на около 100 хиляди (62 500 долара) годишно, като голяма част отиват за реставрацията на джамии исторически паметници. Мюфтийството получава сходна сума от свои имоти (вакъф) и е принудено да попълва останалата от бюджета си чрез дрения от българската мюсюлманска общност и чужди спонсори. Мюфтийството, което се помещава в овехтяла сграда в пределите на центъра на София, разполага с ограничени ресурси и малко възможности за политическо влияние. То не може да си позволи да плаща заплатите на близо 1050-те имами и ходжи в България и има малка възможност да се наложи в борбата срещу екстремистки влияния в 1300-те джамии в страната.

20. (S) Други мюсюлмански институции на национално ниво включват Висшия ислямски институт в София и три официално признати мюсюлмански средни училища в Шумен, Русе и Момчилград. Тези институции са с умерени възгледи и дължат част от образователните материали и гостуващи преподаватели на ислямски институции от Турция (Дианет). Българският закон разрешава избираемото религиозно образование в държавните училища, но според зам.-гл.-мюфтия Ахмед ислям се преподава само в 35 държавни училища в България, почти всичките от помашкия регион. Някои местни преподаватели докладват, че са повече от сдържани по отношение на религиозното обучение заради страх от усилване на напрежението между ученици от различни вероизповедания.

21. (S) За съжаление, институциите за ислямско образование страдат от същите финансови проблеми, които има и главното мюфтийство. Правителството на България не признава Висшия ислямски институт или ислямските средни училища като обществени институции и не разпределя средства за тях. Финансовите затруднения са главната причина една трета от местата в ислямските средни училища да стоят непопълнени. Докато умерените ислямски институции в България атрофират, на все повече българи мюсюлмани им се налага да разчитат на нерегулирано ислямско образование, гарантирано от чужди фондации в местни джамии или в чужбина.

22. (S/NF) Интернет е все по-важно средство, както за радикалните, така и за умерените български мюсюлмани. Докато сайтове като http://www.islam-bg.net са най-популярни, по-малко известните, разпространявани от уста на уста, свързват български мюсюлмани с екстремистката ислямска идеология. По време на скорошно посещение на джамия в помашкия град Доспат местният ходжа ни каза, че без покрепа от мюфтийството му се налага да изземва учебни материали за часове по религия за деца за опаснотите на сатанизма и постиженията на ислямската наука. Той отказа да говори с подброности къде е изтеглил видео материалите, но посочи, че подобни материали са били разпространявани от ислямски екстремистки групи  „които насърчават самоубийството“.

Завърналите се от обучение в чужбина: уравнение с няколко неизвестни

23. (S/NF) Съвсем наскоро значителен брой български студенти започнаха да се връщат от продължително следване в арабския свят. Няма точни данни за броя на студентите, участващи в подобни програми, но се смята, че са хиляди. Тяхното завръщане разпали страхове за връзки с терористични групи и други екстремистки организации. Проповядването от страна на завръщащите се на „класически“ ислям, повлиян от арабския свят, също доведе до културни сблъсъци с по-възрастното население по въпросите на религиозната доктрина и местните културни традиции.

24. (S/NF) Повечето помашки имами в региона на централните Родопи ни казаха, че периодично забраняват завръщащите се да проповядват в джамиите и ги подлагат на неформално наблюдение от членове на общността. С подкрепата на българските служби за сигурност умерените имами също полагат усилия да проследяват чужди посетители в техните региони. В много случаи завръщащите се отхвърлят напълно местните джамии, като избират да се молят у дома или основават алтернативни места за молитва. Някои градове в помашките региони на Родопите са се превърнали в „селища с две джамии“, с нови, финансирани от чужбина джамии, които се състезават за молещи се с традиционните места за молитва.

25. (S/NF) Българското разузнаване и това на САЩ са загрижени, че българските мюсюлмани, които се завръщат от религиозно обучение в чужбина, може да формират мрежа от децентрализирани екстремистки клетки, които биха били трудни за наблюдение и контрол.

ЗАКЛЮЧЕНИЕ

26. (S) КОМЕНТАР: Ислямският екстремизъм в България е съвсем реален проблем и мисията на САЩ е ангажирана с мащабни усилия за наблюдение и противодействие на екстремизма (вж. референтна телеграма „С“). Въпреки това, мнозинството български мюсюлмани са умерени и не са възприемчиви към радикалната идеология. Все пак сред някои субгрупи ислямският екстремизъм би могъл да процъфти заради липса на силни, адекватно финансирани умерени ислямски институции и отчуждаването на младите мюсюлмани чрез дискриминация и липса на възможности.

27. (S) Много програми, финансирани от американското правителство целят да подобрят етническата интеграция на българското ромско малцинство и да му дадат нови възможности. Посолството търси подкрепа за тези програми и разширяването им, с цел да решат спешните нужди на помаците и гетоизираните роми-мюсюлмани. Влиянието на ислямския екстремизъм в България също ще се ограничи, ако правителството на България успее да бъде убедено да субсидира ислямското образование, да върне оспорваните вакъфски имоти, или по някакъв друг начин да намали финансовата зависимост на централните ислямски институции от чужди ислямски организации.

http://alterinformation.wordpress.com/2012/11/12/34738838/
 

Неактивен Hatshepsut

  • Perfectionist
  • Administrator
  • Veteran
  • *
  • Публикации: 7,064
  • Пол: Мъж
    • Български Националисти
  • Интереси: История, Археология, Етнография, Религия, Компютри
  • Зодия: Sagittarius Sagittarius
  • Religion: Paganism-Egyptian Paganism-Egyptian
  • Politics: Bulgarian Nationalist Bulgarian Nationalist
Re: Ислямът в България се надига
« Отговор #264 -: 29 Яну 2014, 14:25:51 »
Прокуратурата доказа: 13-те имами са действали в ислямистка организация

Обвиняемите са предприели действия за изграждане на нелегална структура в България

Прокуратурата доказа наличието на ислямистка организация, в която са действали 13-те подсъдими имами в Пазарджик. Това стана ясно от пледоарията на прокурор Недялка Попова пред Окръжния съд в Пазарджик. В съдебната зала приключи първата част от нейното изложение.
Тя посочи, че поддържа обвиненията на всички 13 подсъдими по чл. 109 и 108 от Наказателния кодекс, като не поддържа обвиненията по чл. 164, който е свързан с разпространението и проповядването на религиозна омраза. Той остава само за подсъдимия Ахмед Ахмед. В прокурорската реч Недялка Попова посочи, че се доказва наличието на организация Ал Уакф ал Ислями, която е била регистрирана в България в периода 2002 – 2004 година, а впоследствие регистрацията й е била заличена.

На база на събраните доказателства, според прокурора се установява, че е осъществявано престъпление от обвиняемите. Според нея, те са си поставили за цел проповядване на антидемократична идеология срещу принципите на разделение на властите чрез налагане на идеологията на салафизма и налагане на шериатската държава. На територията на Пазарджишка област е проповядвано от Саид Мутлу, Абдулах Салих и Ахмед Ахмед. Според прокуратурата, обвиняемите са застрашили националната сигурност, тъй като са проповядвали срещу правата на граждани, използвали са верските убеждения на своите последователи за политически цели. Прокурор Недялка Попова каза, че съществуват 15 писма, в които се посочват празни бланки на отчети за пропагандна дейност, които след това са попълвани и използвани. В отчетите има адреси на ръководството на чуждестранното бюро за Европа и конкретно за България, посочени са местата за пропаганда. Освен това съществуват имената, рождените дати и телефоните на част от обвиняемите.

Според прокуратурата, те са предприели действия за изграждане на структура, която е нелегална за България. Прокурор Попова посочи, че през май 2005 година в Мека, Саудитска Арабия е проведена среща, в която са участвали Саид Мутлу, Ахмед Ходжа и Муафак Аласад, а също представители на организацията Ал Уакф ал Ислями. Като доказателство за участие са приложени справка от ГКПП Капитан Андреево за пътуванията на посочените обвиняеми, а също подписано споразумение на участниците в тази среща. Техническата експертиза на подписите на Саид Мутлу, Муафак Аласад и Али Ходжа е доказала, че те принадлежат на посочените лица. Като доказателство прокуратурата посочи също участие в семинар през месец март 2008 година в Истанбул, където, според прокурора, е втората важна среща, свързана с нелегалната организация. На нея също са участвали много от обвиняемите.

Отново има данни за напускане на страната през ГКПП Капитан Андреево. Срещата е организирана от Ал Уакф ал Ислями и там е представена предварително подготвена програма за българския клон. Прокурорът поясни, че тя е намерена в компютрите на Муафак Аласад, Саид Мутлу, а също в домовете на някои от подсъдимите, като носи името „Проповеднически план на бюро България за 2008 година”. Освен това са намерени финансов баланс на организацията Ал Уакф ал Ислями за 2008 година и списък за усреднени работни заплати на проповедниците, индексирани в Турция за същия период. След кратка почивка пледоарията на прокурора ще продължи.

https://www.blitz.bg/news/article/247359
« Последна редакция: 27 Окт 2018, 06:37:26 от Hatshepsut »
 

Неактивен Hatshepsut

  • Perfectionist
  • Administrator
  • Veteran
  • *
  • Публикации: 7,064
  • Пол: Мъж
    • Български Националисти
  • Интереси: История, Археология, Етнография, Религия, Компютри
  • Зодия: Sagittarius Sagittarius
  • Religion: Paganism-Egyptian Paganism-Egyptian
  • Politics: Bulgarian Nationalist Bulgarian Nationalist
Re: Ислямът в България се надига
« Отговор #265 -: 19 Мар 2014, 15:56:23 »
Съдът призна всички 13 имами в Пазарджик за виновни


Пазарджишкият окръжен съд призна всички всичките 13 имами, обвинени в проповядването на радикален ислям, за виновни.

Издадена е една ефективна присъда - за една година затвор при първоначален строг режим, на Ахмед Муса Ахмед. Към 12-те месеца се приобщават и предишна условна присъда от три години, като в крайна сметка Ахмед ще лежи в затвора четири години при първоначално строг режим. Освен с лишаване от свобода, той е наказан и с глоба от 5000 лв. Той проповядва в кв. "Изток" в Пазарджик. В подкрепа на имама пред съда се бяха събрали много хора от квартала, които изразиха негодувание след произнасянето на присъдата.

По делото има две условни присъди - за Саид Мутлу и за Абдула Салих. Мутлу е имам в град Сърница, а Салих - в град Пазарджик. Двамата са признати за виновни за проповядване и разпространение на антидемократични идеологии.

За останалите десетима подсъдими наказанието е глоба в размер на 5000 лв. Причината за по-меката присъда е, че те са обвинени само в членуване в нерегистрирана религиозна организация.

Делото срещу 13-те имаму започна през септември 2012 г., след като през 2010 г. ДАНС проведе зрелищна акция срещу свещенослужителите.

https://offnews.bg/news/
« Последна редакция: 27 Окт 2018, 06:38:18 от Hatshepsut »
 

Неактивен Hatshepsut

  • Perfectionist
  • Administrator
  • Veteran
  • *
  • Публикации: 7,064
  • Пол: Мъж
    • Български Националисти
  • Интереси: История, Археология, Етнография, Религия, Компютри
  • Зодия: Sagittarius Sagittarius
  • Religion: Paganism-Egyptian Paganism-Egyptian
  • Politics: Bulgarian Nationalist Bulgarian Nationalist
Re: Ислямът в България се надига
« Отговор #266 -: 28 Мар 2014, 18:57:40 »
Вдигат незаконно мюсюлманско училище в село Мечка

В плевенското село Мечка е започнало изграждане на училище, в което ходжи ще проповядват ислям на местните деца от ромски произход. Мюсюлманското училище ще изпълнява ролята и на молитвен дом.
Главното мюфтийство е закупило имот в циганския квартал в Мечка и от близо месец там текат усилени ремонти дейности. Очаква се до две-три седмици школото да е напълно готово и да започне да извършва основната си функция, а именно ислямизиране на циганите в региона. Децата ще бъдат обучавани на Коран от местния имам Ибрахим Шукриев, който зимата е минал специален тримесечен курс по ислям. Така под контрола на Районното и Главното мюфтийство ще се промиват мозъците на циганите, за да влязат в лоното на Аллаха. Това научи екип на вестник „Атака“ и телевизия АЛФА лично от управителя на строителния обект в Мечка Себайтин, с когото успяхме да разговаряме, докато текат ремонтните дейности на мюсюлманското школо.
Той сподели, че „приятелите им от Главното мюфтийство финансово осигуряват всичко необходимо за довършване на строежа“. По думите му освен Ибрахим ще бъдат изпратени в Мечка още преподаватели по ислям, които да помагат. Себайтин разкри пред екипа ни, че училището е било замислено от много години и тъй като в селото нямало джамия, то щяло да изпълнява ролята и на молитвен дом.

Работниците на строителната площадка признаха, че им остава още малко, докато завършат всичко по незаконното мюсюлманско училище
 
„Всички сме много обвързани с религията. Всеки ден имаме комуникация с районния мюфтия и със зам.-главния мюфтия Барали Мюмюн, който обикаля плевенските села през седмица“, допълни мюсюлманинът, отговарящ за строителния обект в селото.
 
Циганите в с. Мечка, които са посочили мюсюлманско вероизповедание, са 121, съобщиха за АТАКА от Националния статистически институт. Национални и плевенски медии лъжат, че са 450
 
В бъдещия месджит екипът ни засече десетина работници, които на развален български език казаха, че довършват измазването на сградата, след което не им било оставало много.

Управителят на строежа Себайтин се похвали, че Главното мюфтийство  финансово е осигурило всичко необходимо за изграждането на училището,  където имами ще промиват мозъци на местните цигани
 
Жителите на Мечка са изумени от това, че ще се строи училище за ислям и молитвен дом към него. Те са категорични, че в селото им няма толкова мюсюлмани, че да има нужда от школото по религия. „До преди години бяхме едно от най-богатите, подредени и хубави села в община Плевен. Сега няма къща, която да не е обирана по няколко пъти от ромите. И понеже малко страдания ни причиняват, решиха и да ги ислямизират“, сподели възрастна жена, която е една от малкото, осмелила се да говори пред нас. Други хора от селото разбраха от екипа ни за строежа на молитвения дом. Те са повече от изненадани от тази новина и са на мнение, че не трябва да се допуска функционирането на училище, което ще ислямизира региона им.

Тъй като в национални и плевенски медии се появи информацията, че в Мечка имало „450 роми, които се самоопределяли като мюсюлмани и според тях познаването на религията щяло да повлияе благородно и да ги откаже от лошите навици“, екипът ни се обърна към Националния статистически институт. От отдел „Демографска статистика и регионални данни“ ни изготвиха справка, базирана на последното преброяване през 2011 г. В писмо до в. „Атака“ те ни информират, че към 01.02.2011 г. лицата в село Мечка, община Плевен, които са посочили мюсюлманско вероизповедание, са едва 121 (сто двадесет и едно) от общо 770 жители. Тук е мястото да припомним, че по закон в Турция се строи джамия при наличието на 30 000 вярващи, а в българското село Мечка при наличието на 121 мюсюлмани, от които може би 10-15 деца, се изгражда ново мюсюлманско училище и молитвен дом.
Свързахме се с регионалния инспекторат по образование в Плевен, откъдето ни казаха, че нямат информация за разрешението за каквото и да е училище в село Мечка. Те уточниха, че съществува нормативна уредба, в която пише редът за откриване на ново училище, било то държавно, религиозно или неделно, и до момента при тях не е постъпвало съобщение за такова. От пресцентъра на Министерството на образованието и науката ни информираха, че към 21 март 2014 г. (когато отправихме няколко въпроса към министъра на образованието) в МОН не е постъпвало искане от страна на кмета на община Плевен за откриване на ново училище в с. Мечка. Според Закона за народната просвета училищата в България са държавни, общински и частни и те нямат информация за създаването на нито едно от изброените по-горе на територията на плевенското село. Успяхме да разговаряме и със служителя на дирекцията по образование към община Плевен Надя Стефанова. Тя направи справка и потвърди, че въпросният имот се води частен, собственост на Главното мюфтийство. Но по документи е с предназначение за молитвен дом, което противоречи с признанията на Районното мюфтийство в Плевен и на управителя на строежа  Себайтин, които твърдят, че обектът ще бъде мюсюлманско училище.
От дирекцията по вероизповеданията към Министерския съвет коментираха за в. „Атака“ и АЛФА ТВ, че нямали отношение към създаването на каквито и да са молитвени домове (интересно в такъв случай каква е функцията на тази дирекция и кой дава разрешенията за откриването на мюсюлмански храмове, но това ще засегнем в друга тема, бел. р.)
Обърнахме се също и към Дирекция национален строителен контрол (ДНСК) по случая с мистериозното по документи школо за промиване на мозъци в Мечка. Оттам служителят Николай Начев ни насочва да потърсим информация от кмета на Плевен Димитър Стойков и главния архитект на общината, тъй като при него нямало книжа, които да са от полза по въпросите ни.
Попитахме в отдел „Градоустройство“ към община Плевен има ли постъпили каквито и да е документи, свързани със строеж на молитвен дом и мюсюлманско училище на територията на село Мечка и издавали ли са някакви разрешителни за строеж. Те ни препратиха към техническия отдел и служителката отговаряща конкретно за района на Мечка Петя Димитрова, която заяви категорично ясно, че няма никакви постъпили документи за подобно нещо, т.е. извършваните строежи са абсолютно незаконни и без нужните разрешения.
Сигнализирахме служителите в отдел „Градоустройство“, че разполагаме със снимки и видеоматериал на въпросния незаконен строеж в плевенското село, който е почти завършен и ако проявяват интерес, може да им ги изпратим, но до момента не са ни потърсили за съдействие.
АТАКА ще следи темата и ако институциите не се самосезират, ще подадем сигнали в прокуратурата и ДАНС.
 
Ще строят огромни джамии в Славяново и Кнежа

От създаването си през 2005 г. партия АТАКА алармира за експанзивната външна политика на Турция спрямо България. Националистите не са спирали да отбелязват с голяма тревожност претенциите на Главното мюфтийство за усвояване на имоти и издигане на джамии в исконни християнски центрове и населени места, където няма мюсюлмани.
Преди броени дни научихме, че има планове да се вдигат огромни джамии в Кнежа и Славяново, област Плевен. Това разкри пред в. „Атака“ управителят на строителния обект, предназначен за мюсюлмански молитвен дом в с. Мечка Себайтин. По думите му той се занимава със строителните дейности на ислямските храмове в Плевенско. Пред екипа ни се похвали, че джамията в Никопол скоро трябвало да бъде готова и да се захващат с тези в Кнежа и Славяново, от където той е родом.
Преди повече от две години ви информирахме, че минарета в християнска България са повече отколкото в ислямистка Турция. България заема тревожното първо място в ЕС по изградени джамии на глава от населението! Това сочи справка с източници като ЦРУ, мрежа на европейските фондации „Джамиите в Европа“ и на д-р М. Амир Али.
За момента тема със строежите на джамии у нас е позабравена, за сметка на делата, които Главно мюфтийство води за имоти в цялата страна. Но броят им продължава плашещо да расте. Безконтролното и ненужно строителство на ислямски храмове на наша територия през последните над 20 години представлява огромна заплаха за националната ни сигурност поради редица причини, свързани с източниците на финансиране на тези храмове и опасностите от развитието на радикален фундаментализъм на наша територия.

http://www.vestnikataka.bg/
« Последна редакция: 27 Окт 2018, 06:39:29 от Hatshepsut »
 

Неактивен Hatshepsut

  • Perfectionist
  • Administrator
  • Veteran
  • *
  • Публикации: 7,064
  • Пол: Мъж
    • Български Националисти
  • Интереси: История, Археология, Етнография, Религия, Компютри
  • Зодия: Sagittarius Sagittarius
  • Religion: Paganism-Egyptian Paganism-Egyptian
  • Politics: Bulgarian Nationalist Bulgarian Nationalist
Re: Ислямът в България се надига
« Отговор #267 -: 15 Май 2014, 12:47:05 »
Хакнаха сайта на Патриаршията заради нападение над джамия


Посегнаха на сайта на Българската православна църква. Той е ударен от хакери.
 
Авторите на деянието са от организацията Milli Güçler. Тя се обявява срещу вандалското нападение срещу Джумая джамия в Пловдив.
 
„Такива актове са настъпления срещу турско-мюсюлманското малцинство в България, това е и нападение срещу културното наследство на страната, защото джамиите са част от културата, те са част от културното наследство на България”, се казва в съобщението на Milli Güçler.
 
От организацията допълват, че който и да е организаторyът, който и да стои зад тази варварска агресия, трябва да знае, че турско-мюсюлманското малцинство не е беззащитно и че има сили които бдят и са готови да го отбраняват.
 
„Мълчанието на Българската Патриаршия следва да се тълкува като мълчаливо съгласие с посегателствата над мюсюлманските религиозни храмове”, смятат от Milli Güçler.
 
Те съобщават, че наказателните действия срещу враговете на турско-мюсюлманското малцинство от тяхна страна не са нито първи, нито последни. „Атаките ще продължават с пълна интензивност. Все по-често ще чувате нашия глас и ще виждате нашата сила”, казват организаторите.
 
Milli Güçler иска да напомни, че няма нищо против християнството и че ударът представлява реципрочна мярка срещу зачестилите физически посегателсва над ценностите на турско-мюсюлманското малцинство.
 
На 14 февруари в града под тепетата протестиращи извършиха погроми, сред пострадалите имаше граждани, търговски обекти и Джумая джамия.
 
След като силите на реда установяват, че протестът излиза извън рамките на разрешените места за провеждането му и протестиращите се насочват към Джумая Джамия, полицията е поискала от кмета на града да предприеме действия с искане за незабавно прекратяване на шествието, съобразно правомощията му по Закона за събранията, митингите и манифестациите. Подобни действия не са били предприети от кмета Иван Тотев. Той е издал заповед за прекратяване на проявата едва в 15 ч., след овладяването на възникналата ситуация от органите на МВР.

http://novanews.bg/news/view/2014/05/15/75332/
 

Неактивен Kara

  • Premium user
  • Forum Member
  • *
  • Публикации: 68
  • Пол: Жена
  • Зодия: Cancer Cancer
Re: Ислямът в България се надига
« Отговор #268 -: 17 Май 2014, 09:34:26 »
Макар че съм що годе толерантна вече почвам да си мисля, че отношението към мюсюлманите в нашата държава трябва да бъде каквото е отношението към християните в ислямските държави.
Като умреш, не знаеш, че си умрял и не ти е тежко на теб, а на другите. Същата работа е и като си тъп.
 

Неактивен Петкан

  • Banned
  • Veteran
  • *
  • Публикации: 8,646
  • Пол: Мъж
  • България преди всичко!
  • Religion: Christianity-Orthodox Christianity-Orthodox
Re: Ислямът в България се надига
« Отговор #269 -: 17 Май 2014, 13:36:03 »
Цитат
http://Публикувана от: Kara
« -: Днес в 09:34:26 » Вмъкни цитат
Макар че съм що годе толерантна вече почвам да си мисля, че отношението към мюсюлманите в нашата държава трябва да бъде каквото е отношението към християните в ислямските държави.

Проявите на т.нар. "толерантност" към изроди, които нямат нищо човешко в себе си, а така също и опитите на тези индивиди да наложат своята ценностна система на обществото е напълно неоправдана.
За приносът на такива ислямизирани изроди към общественото развитие е излишно да се коментира, защото техните поколения няма да произведат никакъв качествен продукт, нито интелектуален, нито материален.
Лошото е това, че мафиотската организация, наречена ЕС, няма нищо против съществуването на подобни организации, развъдници на примитивизъм и тероризъм.
« Последна редакция: 17 Май 2014, 13:48:02 от Петкан »
Ad honores
 

Tags:
     

    Посолството и посланика на Израел ли управляват България?

    Започната от Hatshepsut

    Отговора: 23
    Прегледи: 5955
    Последна публикация 20 Фев 2014, 11:00:36
    от Siegfried
    Мюсюлмани: България все още ни дължи

    Започната от Теодор

    Отговора: 6
    Прегледи: 1564
    Последна публикация 19 Ное 2009, 09:34:59
    от Франкист
    Какво ще се краде още в България - Човекът с жилище - заплаха за властта

    Започната от Франкист

    Отговора: 3
    Прегледи: 1477
    Последна публикация 09 Мар 2010, 18:37:48
    от Петкан
    Вносът на гастарбайтери в България

    Започната от Nordwave

    Отговора: 64
    Прегледи: 8645
    Последна публикация 11 Юни 2009, 11:14:04
    от BMPO
    Емисари в северна България: пишете се румънци!

    Започната от Франкист

    Отговора: 5
    Прегледи: 1981
    Последна публикация 10 Юни 2013, 10:47:51
    от Hatshepsut