Все повече нараства мюсюлманското население в Атина и нуждата от установяване на официално място за молитва е наложителна, а построяването на джамия може да има само положителни последствия. Това беше твърдението на трима от шестимата поканените на дебата организиран от Британския Съвет в Атина в рамките на проекта IQ2 Debate, на който участваха изтъкнати журналисти и преподаватели от Гърция и Великобритания. Другите трима събеседници изложиха своите позиции в подкрепа на тезата, че джамията в Атина няма да доведе със себе си само добри последици, предаде КРОСС.
В подкрепа на тезата, че „джамията може да е само за добро” се поставиха преподавателят по Съвременни ислямски науки от Оксфордския университет Тарик Рамадан, преподавателката по социология в Европейския Университет във Флоренция Анна Триандафилиду и кореспондентът за Al Jazeera в Гърция Чади Аюби.
От другата страна на масата застанаха писателят и директор на тинк танк организацията „ Center for social cohesion” Дъглас Мъри, британската писателка на бестселъра “Londonistan” и журналистка известна за полемичната си колонка във вестник Дейли Мейл Мелани Филипс, както и преподавателят в Московския институт за развитие на кредиторскияте пазари и сътрудник в Кеймбридж Димитриос Флудас.
В квартал Вотаникос ще бъде построена джамия, беше обявено през април 2010 г., като финансирането поема изцяло държавата. Натискът, който търпи гръцкото общество заради икономическата криза, но и от непрекъснатите потоци от имигранти и въпросите за тяхното интегриране, водят до силно противопоставяне за това как обществото ще откликне на тази инициатива. Мненията са различни: дали джамията ще допринесе за по-добро интегриране на имигрантите в обществото или ще доведе до крайности като в случая с квартал Агиос Панделеймонас.
Доводите „за” добрите последици от построяването на мюсюлмански храм според Чади Аюби, че изповядването на религията е елементарно право гарантирано от конституцията и не е правилно Атина да е единствената столица без джамия. Аюби отбеляза, че не са само имигрантите в столицата, но в Атина живеят и членове на смесени бракове, служители във фирми, тракийски мюсюлмани, а също толкова важно е, че никога не са забелязани случаи на фанатизъм.