Анкета

Трябва ли 3 март да е национален празник?

Категорично Да
18 (56.3%)
Категорично Не
5 (15.6%)
По- скоро да
6 (18.8%)
По- скоро не
2 (6.3%)
колебая се
1 (3.1%)

Общ брой гласове: 29

Автор Тема: Трябва ли 3 март да е национален празник?  (Прочетена 7685 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен ПреспанецTopic starter

  • Registered user
  • Senior Member
  • ***
  • Публикации: 807
  • Пол: Мъж
  • Religion: Christianity-Orthodox Christianity-Orthodox
Трябва ли трети март да е национален празник?
Всъщност какво се случва на трети март?
На трети март е подписан Сан-стефанския договор, който е завършек на Руско-турската война.
Договора е предварителен и предвижда две-годишна окупация от страна на руски войски на България. .
Някои ще кажат, че Сан-стефанска България е постигнатия идеал за обединение на всички български земи в една държава, но това не е точно така. стратегическа цел на Русия е да се докопа до проливите Босфора и Дарданелите. Една силна балканска държава с географското си положение като България, е пречка за руското господство на проливите и в непосредствена близост до тях, както можем да видим от картата.
Сан-стефанска България (оцветеното в оранжево):




Целта на Русия вероятно е да откъсне колкото се може по-голямо парче от Османската империя, за да го присъедини впоследствие към себе си. няма какво да се залъгваме с чуства за някакво славянско братство, политиката обикновенно е интереси.
Показателен пример е как Русия "освобождава" Грузия, като впоследствие я присъединява към земите си.
На английски е:

In 1783, Russia and the eastern Georgian Kingdom of Kartli-Kakheti signed the Treaty of Georgievsk, according to which Kartli-Kakheti received protection by Russia. Despite Russia's commitment to defend Georgia, it rendered no assistance when the Turks invaded in 1785 and again in 1795. This period culminated in the 1801 Russian annexation of remaining Georgian lands and the deposing of the Bagrationi dynasty.

On December 22, 1800, Tsar Paul I of Russia, at the alleged request of the Georgian King George XII, signed the proclamation on the incorporation of Georgia (Kartli-Kakheti) within the Russian Empire, which was finalized by a decree on January 8, 1801,[30][31] and confirmed by Tsar Alexander I on September 12, 1801.[32][33] The Georgian envoy in Saint Petersburg reacted with a note of protest that was presented to the Russian vice-chancellor Prince Kurakin.[34] In May 1801, Russian General Carl Heinrich Knorring dethroned the Georgian heir to the throne David Batonishvili and instituted a government headed by General Ivan Petrovich Lasarev.[35]

The Georgian nobility did not accept the decree until April 1802 when General Knorring compassed the nobility in Tbilisi's Sioni Cathedral and forced them to take an oath on the Imperial Crown of Russia. Those who disagreed were arrested temporarily.[36]
http://en.wikipedia.org/wiki/Georgia_(country)#History



Берлинския договор, който разпокъсва българските земи, ни дава доста повече самостоятелност, като и дава срок за изтегляне на руските земи от България.

Сан-стефанския договор практически е окупационен:

Предварителният и временен мирен договор, който граф Игнатиев подписва от името на Русия на 3 март 1878 г. в цариградското предградие Сан Стефано, е в същината си анексионистичен. Наистина чл.7 предвижда, че “българският княз ще бъде свободно избран от населението и утвърден от Високата Порта със съгласието на силите” и че “никой член на царствуващите династии във великите европейски сили не може да бъде избран за български княз.” Според същия член обаче България преминава под руска окупационна администрация, която на практика е без международен контрол: “Въвеждането на новото управление в България и надзорът за неговото прилагане ще бъдат поверени за две години на един руски императорски комисар. След изтичането на първата година от въвеждането на новото управление, ако европейските правителства признаят за нужно и ако по тоя въпрос се постигне съгласие между тях, Русия и Високата Порта, те ще могат да прибавят към руския императорски комисар и специални делегати.”

Чл.8 пък не само предопределя едно мощно военно присъствие на Русия в България, но дори не е достатъчно категоричен за времетраенето на руската окупация: “До пълното създаване на местна милиция, достатъчна да поддържа реда, сигурността и спокойствието, броят на която ще бъде определен по-късно със съглашение между отоманското правителство и руския императорски кабинет, руски войски ще заемат страната и ще подпомагат комисаря в случай на нужда. Тази окупация ще бъде ограничена също за един срок приблизително от две години”.
При това чл.10 “великодушно” дава на Турция правото да прокарва свои войски през територията на България: “Високата Порта ще има право на преминаване през България за превозване по определени пътища на войски, муниции, хранителни припаси в области, разположени вън от Княжеството и обратно.” Следователно, дори ако се стигне до някакво българско правителство, руснаците възнамеряват да създадат за българите такива условия, че да ги накарат сами да поискат руските окупационни войски да останат в страната.

По всичко личи обаче, че Русия и по-точно граф Игнатиев нямат сериозни намерения да допуснат образуването на българско правителство, но за сметка на това са намислили да отстранят всякакви ограничения за окупацията на България. Това се вижда най-добре в чл.25 на Санстефанския договор, според който “пълното опразване от руската армия на Европейска Турция с изключение на България ще стане в срок от 3 месеца след сключването на окончателния мир между н.в. руския император и н.в. султана”. В договора няма никакъв текст, който да определя някакви срокове за изтеглянето на руските войски от България.

И действително руснаците се държат в България именно като в окупирана страна. Показателни за това са и следните признания на един руски дипломат: “До окончателното изясняване на нашето отношение към завзетите територии в България и Добруджа съществуваше пълна анархия. От една страна, отсъствие на съдебна уредба и правилно организирана администрация, подкупност и корупция на нашите чиновници начело с губернаторите; пълно вмешателство на последните във всички отрасли на управлението, неконтролирана разпродажба на държавна собственост по разпореждане на губернаторите и, накрая, отчуждаване без всякакво право и защита от закона на частното имущество; от друга страна, неумела (т.е. посредством побои) агитация за могъщественото покровителство на Царя Освободител, жестоко отношение на хора от администрацията към населението и безнравствен начин на живот на нашите офицери и чиновници - всичко това повлия на населението, което по това време предпочиташе турското владичество пред могъщественото покровителство на Царя Освободител”.
Руският самодържец Александър II и неговият първи министър Горчаков си дават обаче сметка, че на този етап Европа няма да позволи на Русия да завладее сравнително обширна територия в близост до Цариград и Протоците. Поради това те допускат, че за известно време ще трябва да се примирят със съществуването на някакво автономно българско княжество и решават, че при тази ситуация България трябва да бъде орязана колкото се може повече. Същевременно Русия търси да се сближи с Великобритания, за да се поосвободи от едностранната си обвързаност с Германия и Австро-Унгария в рамките на Съюза на тримата императори, сключен през 1873 г. Така се стига до едно споразумение, подписано от руския посланик в Лондон Шувалов и британския външен секретар Солсбъри в края на май 1878 г. Тъкмо в това споразумение се разчертават и онези злополучни граници, които залягат в Берлинския договор. Във всеки случай най-ожесточените полемики на Берлинския конгрес, който заседава от 13 юни до 13 юли 1878 г., не са за границите на България, а за времетраенето на руската окупация.

Подобно на Санстефанския мир Берлинският договор предвижда за България васален статут. Според чл.1 “България се конституира като самоуправляващо се княжество под суверенитета на н.в. султана. То ще има християнско правителство и народна войска (милиция)”. Потвърден е и начинът, по който трябва да се избира българският княз: “Българският княз ще се избере свободно от народа и ще се утвърди от Високата Порта с одобрението на великите сили. Никой член от управляващите домове в европейските велики сили не може да бъде избран за княз на България. В случай, че остане вакантно княжеското достойнство, избирането на нов княз ще стане под същите условия и форми” (чл.3).
За разлика от Санстефанския договор обаче чл.22 на Берлинския трактат намалява времетраенето на руската окупация от “приблизително две години” на девет месеца и изрично задължава Русия да изтегли всичките си войски от България в рамките на три месеца след изтичането на деветмесечния период: “Срокът на окупацията на Източна Румелия и България от императорските руски войски се определя на 9 месеца от деня на размяната на ратификациите на настоящия договор… Имераторското руско правителство се задължава да завърши в три месеца след горния срок превеждането на войските си през Румъния и съвършеното опразване на Княжеството.”

Нещо повече - Берлинският договор налага още от самото начало международен контрол върху руската окупационна администрация и предвижда подробен и прецизен механизъм за решаване на евентуалните разногласия между Русия и водещите европейски държави. Според чл.6 “временното управление на България ще се ръководи до изработването на органическия устав от един императорски руски комисар. Един императорски турски комисар, както и консулите, назначени от другите държави, подписали договора, ще му оказват съдействие и ще наблюдават за хода на временното управление. В случай на несъгласие между изпратените консули въпросите ще се решават по вишегласие, а в случай на разногласие между болшинството и императорския руски или императорския турски комисар представителите на подписалите сили в Цариград, събрани на конференция, ще се произнесат с решение.” Според чл.7 пък “временното управление не може да продължи повече от 9 месеца, смятано от размяната на ратификациите на настоящия договор. Щом се изготви органическият устав, ще се пристъпи веднага към избор на българския княз. Щом князът се короняса, новото устройство влиза в сила и княжеството встъпва в пълно упражнение на своята автономия.” Най-сетне Берлинският договор отнема правото на Турция да прокарва свои войски през земите на Княжество България и категорично забранява каквато и да било форма на турско военно присъствие на българска територия: “Турска войска не може вече да има в България”… (чл.11)

Като се има предвид всичко това, би трябвало да е очевидно, че:

1.Санстефанският договор бележи края на османското върховенство, но не и началото на съвременната българска държава. Първата крачка към независимостта е направена през 1870 г. с учредяването на Българската екзархия, когато българите получават право на вътрешна автономия, а с пълен суверенитет България се сдобива през 1908 г.

2.Санстефанският договор не може да се смята за начало на съвременна България поради простия факт, че това е договор за безсрочната окупация на страната от Русия и опит османското върховенство да бъде заменено с руско владичество.

3.Санстефанският договор не е юридически завършек на войната от 1877-1878 г., тъй като е временен и предварителен. Бойните действия на една война се прекъсват с примирие - в случая това е примирието, подписано в Одрин на 19 януари 1878 г. Договорът, който фиксира от правна гледна точка резултатите на войната от 1877-1878 г., е Берлинският.

4.Санстефанският договор, който е сключен само между Русия и Турция, не е първият, нито достатъчно международен акт, признаващ етническите граници на България. На Цариградската конференция в края на 1876 и началото на 1877 г. тези граници са очертани в специален протокол, който е подписан от пратениците на цели шест водещи европейски държави - Русия, Великобритания, Германия, Франция, Австро-Унгария и Италия.

5.Не Санстефанският, а Берлинският договор заменя правото на вътрешна автономия, което българите са имали дотогава, с международно гарантиран, макар и ограничен суверенитет и спасява България от руска власт.

6.Берлинският конгрес не разпокъсва България на пет части, а само потвърждава това разпокъсване, което е уговорено предварително между Русия и Великобритания. Така Русия има пряка вина за националното разединение на българите.

7.Българите сами очертават националните си граници, и то не по пътя на войни и революции, а с демократичната процедура на допитванията, които се провеждат през 1873-1875 г. и които включват в юрисдикцията на Българската екзархия не само Мизия и Тракия без беломорското крайбрежие, но и по-голямата част от Македония.

8.Само болна нация като нашата, управлявана от продажници, може да чества като национален празник подписването на един заробващ договор и дори да не се сеща, че през 2008 г. България навършва сто години като независима държава и равноправен член на международната общност.

Намират се обаче историци, които макар и да не споделят комунистическите догми са убедени, че митове като санстефанския били национално консолидиращи. Не е ли обаче чудовищно току-речи подсъзнателното убеждение, което санстефанската измама е породила в българина, че нищо не зависи от него и че съдбата му винаги се предопределя от външни, чужди фактори? Няма ли да станем наистина свободен народ едва тогава, когато спрем да се кланяме на пасмината от “освободители”?”

Пламен С. ЦВЕТКОВ
ExtremeCentrePoint
http://www.burgasnews.com/content/view/15091/498/





Трябва ли да празнуваме деня на руската окупация като национален празник?!
Подходящи празници са днешния ден 22 септември, когато преди 101 години е обявена независимостта на България, дена на Съединението- 6 септември, 24 май.
« Последна редакция: 29 Окт 2016, 19:42:37 от Hatshepsut »
 

Неактивен gutito1964

  • Banned
  • Forum Member
  • *
  • Публикации: 122
  • Пол: Мъж
  • Зодия: Pisces Pisces
  • Religion: Paganism-Tangrism Paganism-Tangrism
Re:Трябва ли 3 март да е национален празник?
« Отговор #1 -: 22 Сеп 2009, 10:08:25 »
абсолютно правилна статия а че е щяло да се отделим от турция е било неизбежно с тая война или без нея е било въпрос на време
 

Неактивен Ivo_the_MOnsTer

  • Senior Member
  • ***
  • Публикации: 729
  • Пол: Мъж
  • Зодия: Cancer Cancer
Re:Трябва ли 3 март да е национален празник?
« Отговор #2 -: 22 Сеп 2009, 10:58:29 »
Верно е че Русия си гони нейните интереси , обаче това е положението ..в политиката няма приятели , а само интереси. И все пак за мене тва трябва да си е национален празник , щото колкото по-рано сме се освободили толко по-добре.И кво му е заробващото на освобождението ни ?Ти кво очакваш че ще ни дадът всички територи на веднъж ?Нека си спомним кои държави са против Санстефанска България , а това са Англия , Франция и Османската империя.За ква окупация говорим , няколко  месеца в който се помага да се изградят държавните структури , след тия няколко  месеца всички постове в държавата са поети от българи.Дори свободното княжество България  е по-голямо от Сърбия и Гърция.Да не мислите че Сърбия и Гърция веднага са в свойте етнически граници ?Имали сме шансове да си направи националното обединение , но вместо това 2 национални катастрофи.Хич не ми харесва статията.
« Последна редакция: 22 Сеп 2009, 11:05:02 от Ivo_the_MOnsTer »
Всеки заслужава да бъде съден според делата си.
 

Неактивен ПреспанецTopic starter

  • Registered user
  • Senior Member
  • ***
  • Публикации: 807
  • Пол: Мъж
  • Religion: Christianity-Orthodox Christianity-Orthodox
Re:Трябва ли 3 март да е национален празник?
« Отговор #3 -: 22 Сеп 2009, 11:53:10 »
Нека си спомним кои държави са против Санстефанска България , а това са Англия , Франция и Османската империя.
Глупости. На Берлинския конкрес България е разпокасана благодарение на британския външен министър Солсбъри и руския посланник в Лондон Шувалов.
Цитат
За ква окупация говорим , няколко  месеца в който се помага да се изградят държавните структури
Не става въпрос за няколко месеца, а за две-годишна окупация от страна на руски войски на българската територия.
« Последна редакция: 26 Сеп 2009, 09:26:12 от Наско »
 

Неактивен Юнак Балкански

  • Forum Member
  • **
  • Публикации: 80
  • Пол: Мъж
  • Българин
Re:Трябва ли 3 март да е национален празник?
« Отговор #4 -: 22 Сеп 2009, 14:05:02 »
Разбира се че целта на Русия са Босфора,Дарданелите,излаза на Средиземно море...В политиката никога не е имало и няма да има "братски чувства".Има само и единственно интереси.Но трябва да погледнем и другата страна на монетата.Щяхме ли да успеем да се освободим единственно със собствени сили или по мирен път?
« Последна редакция: 22 Сеп 2009, 14:41:04 от Юнак Балкански »
"Времето е в нас и ние сме във времето." - Васил Левски
 

Неактивен опълченец

  • Registered user
  • Senior Member
  • ***
  • Публикации: 988
  • Пол: Мъж
  • Зодия: Aries Aries
  • Religion: Christianity-Orthodox Christianity-Orthodox
Re:Трябва ли 3 март да е национален празник?
« Отговор #5 -: 22 Сеп 2009, 14:44:48 »
Естествено,че трябва.Няма по светла дата в историята от 3 март.Без 3 март нямаше да има нито 6 септември нито 22 септември!
Тогава Столетов, наший генерал,
ревна гороломно: "Млади опълченци,
венчайте България с лаврови венци!
на вашата сила царят повери
прохода, войната и себе дори!"
 

Неактивен ПреспанецTopic starter

  • Registered user
  • Senior Member
  • ***
  • Публикации: 807
  • Пол: Мъж
  • Religion: Christianity-Orthodox Christianity-Orthodox
Re:Трябва ли 3 март да е национален празник?
« Отговор #6 -: 22 Сеп 2009, 15:14:04 »
Щяхме ли да успеем да се освободим единственно със собствени сили или по мирен път?
Изключително труден въпрос, бих могъл само да предполагам.
 

Неактивен Генерал Колев

  • Premium user
  • Hero Member
  • *
  • Публикации: 2,562
  • Пол: Мъж
  • България над всичко!
  • Religion: Christianity-Orthodox Christianity-Orthodox
Re:Трябва ли 3 март да е национален празник?
« Отговор #7 -: 22 Сеп 2009, 16:08:24 »
Естествено,че трябва.Няма по светла дата в историята от 3 март.Без 3 март нямаше да има нито 6 септември нито 22 септември!

То оставаше и да напишеш, че не трябва да честваме 3 март- нали е свързан с матушката ти Рус и руските блядове?
По темата- не, категорично не трябва да се чества 3 март за национален празник!

П.С. Добавих анкета- гласувайте.
« Последна редакция: 22 Сеп 2009, 16:10:28 от Генерал Колев »
България над всичко!
 

Неактивен опълченец

  • Registered user
  • Senior Member
  • ***
  • Публикации: 988
  • Пол: Мъж
  • Зодия: Aries Aries
  • Religion: Christianity-Orthodox Christianity-Orthodox
Re:Трябва ли 3 март да е национален празник?
« Отговор #8 -: 22 Сеп 2009, 16:17:41 »
Свързано е преди всичко с България!
Тогава Столетов, наший генерал,
ревна гороломно: "Млади опълченци,
венчайте България с лаврови венци!
на вашата сила царят повери
прохода, войната и себе дори!"
 

Неактивен Генерал Колев

  • Premium user
  • Hero Member
  • *
  • Публикации: 2,562
  • Пол: Мъж
  • България над всичко!
  • Religion: Christianity-Orthodox Christianity-Orthodox
Re:Трябва ли 3 март да е национален празник?
« Отговор #9 -: 22 Сеп 2009, 16:46:24 »
Свързано е преди всичко с България!
и с руските имперски интереси!
 :devil: :devil: :devil:
България над всичко!
 

Неактивен logx

  • Senior Member
  • ***
  • Публикации: 931
  • Пол: Мъж
  • Обичайте Родината си!
    • Български националисти
Re:Трябва ли 3 март да е национален празник?
« Отговор #10 -: 22 Сеп 2009, 18:07:50 »
Аз пък съм "за". Помогнали са ни, освободили са ни, благодарни сме им и точка, да ни оставят на мира!
И така животът продължава
вечният си мъдър кръговрат.
Някой постоянно оцелява,
защото други срещу бурята, стърчат.
 

Неактивен ПреспанецTopic starter

  • Registered user
  • Senior Member
  • ***
  • Публикации: 807
  • Пол: Мъж
  • Religion: Christianity-Orthodox Christianity-Orthodox
Re:Трябва ли 3 март да е национален празник?
« Отговор #11 -: 26 Фев 2010, 20:07:23 »
Връщам темата ми. Струва ми се, че е актуална- 3 март наближава.
Трябва ли да празнуваме 3 март като национален празник при условие, че Санстефанския договор не води до възстановяването на българската държава. България е възстановена след Берлинския конгрес (но като васално княжество), получава независимост на 22 септември 1908 година.
 

Неактивен Hatshepsut

  • Perfectionist
  • Administrator
  • Veteran
  • *
  • Публикации: 7,064
  • Пол: Мъж
    • Български Националисти
  • Интереси: История, Археология, Етнография, Религия, Компютри
  • Зодия: Sagittarius Sagittarius
  • Religion: Paganism-Egyptian Paganism-Egyptian
  • Politics: Bulgarian Nationalist Bulgarian Nationalist
Re:Трябва ли 3 март да е национален празник?
« Отговор #12 -: 27 Фев 2010, 09:31:52 »
Разбира се, че 3ти март трябва да е българския национален празник.
Спекулациите на Пламен Цветков не ме интересуват. Той разтягаше такива локуми още по страниците на в-к "Демокрация"  :&
 

Неактивен omerzen

  • Premium user
  • Hero Member
  • *
  • Публикации: 4,217
  • Пол: Мъж
  • R.I.P. 2015
  • Religion: Christianity-Orthodox Christianity-Orthodox
Re:Трябва ли 3 март да е национален празник?
« Отговор #13 -: 27 Фев 2010, 10:37:06 »
Насе , въпросът е излишен . Няма да гласувам щото няма смисъл .
За да разберат европейците поведението на циганите, първо европейците трябва да разберат че циганите не са европейско население.
 

Неактивен Kondolov

  • Forum Member
  • **
  • Публикации: 325
  • Пол: Мъж
Re:Трябва ли 3 март да е национален празник?
« Отговор #14 -: 27 Фев 2010, 12:13:12 »
 ;(абсолютно правилна статия а че е щяло да се отделим от турция е било неизбежно с тая война или без нея е било въпрос на време
Много историци много нещо се навъди напоследък,много разбиращи бреи.Как може да говорите глупости-независимо какви са били целите на Русия,ние сме се възползвали от това.Най-малкото,че излязохме на белия свят.Даде ни се възможност да се възстанови българското царство.А това че сме щели да се освободим неизбежно са пълно глупости,на никои от тогавашните /а и сегашни /Велики сили не им е дремело за накакви си Българи.Щели сме да се освободим на куково лято.Сами не можехме,другите не искаха да си развалят Рахатлъка с Турция.По сетнешните борби показват,че сами не можем да направим нищо срещу Османската империя.Или да напомням на някои тука,че има и други въстания срещу Турция като Илинденско-Преображенското въстание от 1903 г.Датата 3.март е началото на Третото Българско царство и не трябва да се поставя под съмнение.
Единство и сила.
 

 

Какво трябва да знае българският еврокомисар преди да спасява Европа и света?

Започната от Петкан

Отговора: 3
Прегледи: 1111
Последна публикация 16 Яну 2010, 12:28:36
от Kondolov
Обесването на Левски - трагедия или празник?

Започната от Симеон Велики

Отговора: 16
Прегледи: 1941
Последна публикация 24 Фев 2011, 22:51:34
от Преспанец
Национален съюз за Нова България

Започната от Алекс

Отговора: 4
Прегледи: 1499
Последна публикация 16 Май 2011, 19:59:55
от Алекс
Жириновски: България и българите трябва да пълзят в краката на русия ?!?!?!?!

Започната от Siegfried

Отговора: 14
Прегледи: 3075
Последна публикация 04 Сеп 2015, 18:41:10
от Вагабонтин
Национален граждански съюз за нова България

Започната от Исперих

Отговора: 16
Прегледи: 3442
Последна публикация 10 Юни 2007, 03:07:18
от Kiril Iliev