Автор Тема: Тренировъчни системи  (Прочетена 2391 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен Мишок

  • Account Disabled
  • Hero Member
  • *
  • Публикации: 4709
  • Country: it
  • Карма: +23/-32
  • Пол: Мъж
  • OS:
  • Windows NT 10.0 Windows NT 10.0
  • Browser:
  • Chrome 42.0.2311.135 Chrome 42.0.2311.135
Тренировъчни системи
« -: Август 28, 2016, 19:19:00 »
Ще се опитам да обобщя кое е най-доброто за правене от обикновен човек като система за трениране и потдържане на добра форма и сила.
За да се чувства наистина добре човека и да е работоспособен трябва да е : издръжлив, гъвкав, пъргав и силен. Забележете не само силен както ни набиват в главите някои хора. Силата сама по себе си не носи полза без другите качества. Например без издръжливост, пъргавина и гъвкавост при бой силният лесно се уморява, а от движенията му няма особен резултат. При работа или дълго пътуване е същата работа.
Да като начало се иска сила, без нея не може. Силата се прави главно със щангата в залата с упражненията лег, клек и тяга, като дори лежанката може да се пропуска или да не се набляга много на нея. Сега поянения.
-клякането - клека - това са два основни вида. Единият е със щангата зад врата и клякате, но има и друг и той е със щангата на раменете пред врата, викат му на гърди - гаден е за изпълнение и е труден но според мене е добро упражнение.
- тягата е класическа със среден хват но има и щангиска със широк хват и повдигане максимално високо на лоста към гърдите. Добро упражнение е и т.н. обръщане, дава сила.
От тежестите обаче се става бавен и тромав. Ето защо трябват и други упражнения за бързина, издръжливост, гъвкавост, пъргавина и ловкост.
Това са прости упражнения, но не особено популярни. Например такива са лицевите опори, но само те не стигат. Други подобни са ходенето на 4-ри крака на пред , назад и настрани.  Понеже останалите са трудни за обяснение, прилагам ето този клип. Заедно с него в тубата излизат още доста подобни.

[youtube]outeHjdCFaA[/youtube]
Primal Movement with Aspire Session 2

А също и тези.

[youtube]0jn-TqE92i0[/youtube]
Primal Body Weight Movment Snack with CoachTara

Естествено тука западните хора са направили нещата малко парадиращи и са развалили някои от тези упражнения, но секи който иска да ги прави може просто да вземе шаблона и да ги изпълнява, както си иска.
Освен тези тренировки препоръчвам и тичане, без него не става.
Ето една примерна програма :
Понеделник щанга: клек, лег и тяга по две упражнения или по три, кой колкото може.
Вторник леко тичане.
сряда почивка, четвъртък гимнастическите упражнения със собствено тегло и петък или събота пак тичане. За мене това е идеалната програма. Естествено може например един месец или 2-3 дори 4-ри да се набляга на тежестите и тичането, после на упражненията със собствено тегло и така да се редуват.
Ако има къде и с кого да упражнявате някой вид борба, самбо, джудо или джу-джицо е също много добре, но ако има.
За сега е това.
« Последна редакция: Август 28, 2016, 20:51:30 от Hatshepsut »

Неактивен Мокабор

  • Respected user
  • Forum Member
  • **
  • Публикации: 199
  • Country: bg
  • Карма: +18/-0
  • Пол: Мъж
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Chrome 52.0.2743.116 Chrome 52.0.2743.116
Re: Тренировъчни системи .
« Отговор #1 -: Август 28, 2016, 19:37:11 »
Има една тренировъчна програма обикновено наричана 5x5. Правиш пет серии по пет повторения, с възможно най-големите тежести. Когато напреднеш, не увеличаваш повторенията, а тежестите. Това за мен е най-добрия начин за изграждане на чиста сила. Упражненията обикновено са клек, мъртва тяга, лежанка, а и ако искате може да добавите друг по-голям мускул например раменна преса. Важното е да не прекалявате с броя упражнения, тъй като предимството на това упражнение е простотата му.

Хубаво видео за тези, които знаят англисйки:

[youtube]EP2g3Sj3qSw[/youtube]
StrongLifts 5x5 Workout A: FULL Video (Official)

Също така, борбата е много добър спорт. Някои хора си мислят, че това изисква само сила, но грешат много. Изисква се пъргавина, тактика, и най-вече издържливост. Който не е тренирал борба, няма идея колко изморително е. Без да сте тренирали, опитайте да изкарате един рунд и дробовете ви ще работят като локомотив  :Azn:

И естествено, колоезденето и бягането също са много добро нещо. Аз лично смятам скоро да тренирам с цел да си измеря способностите "войнишки". Намерих това: http://www.comd.bg/sites/default/files/public_files/zapovedi/cvo/2014_10_23_edinen_armeiski_test.doc
и ще видя колко струвам, и колко бързо ще се изкача, и докъде ще мога. Който има свободно време за тренировки, може да използва това за мотивация.


Това е моето мнение, Хайдутов също спомена доста добри идеи.
« Последна редакция: Август 28, 2016, 20:52:34 от Hatshepsut »
Най-добрият син на своето отечество е онзи, който в дясната си ръка държи пушка, а в лявата - книга.

Неактивен Мишок

  • Account Disabled
  • Hero Member
  • *
  • Публикации: 4709
  • Country: it
  • Карма: +23/-32
  • Пол: Мъж
  • OS:
  • Windows NT 10.0 Windows NT 10.0
  • Browser:
  • Chrome 42.0.2311.135 Chrome 42.0.2311.135
Re: Тренировъчни системи .
« Отговор #2 -: Август 28, 2016, 19:45:56 »
Мокабор 5 упражнения по  5 серии за една мускулна група са малко много и според мене могат да доведат до претоварване на колене, рамена и т.н. Това важи и за гърдите и за краката, за гърбът не толкова. Колкото до колоезденето според мене е губене на време. Иска се доста каране на колело за натоварване, което със щангата се постига за 30мин.
И пак да повторя : само тренировки със тежести не са достатъчни.
Забравиха да спомена, добро е за завършване на тренировъчната седмица и ходенето из планината.

Неактивен Мокабор

  • Respected user
  • Forum Member
  • **
  • Публикации: 199
  • Country: bg
  • Карма: +18/-0
  • Пол: Мъж
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Chrome 52.0.2743.116 Chrome 52.0.2743.116
Re: Тренировъчни системи .
« Отговор #3 -: Август 28, 2016, 19:54:43 »
Мокабор 5 упражнения по  5 серии за една мускулна група са малко много и според мене могат да доведат до претоварване на колене, рамена и т.н. Това важи и за гърдите и за краката, за гърбът не толкова. Колкото до колоезденето според мене е губене на време. Иска се доста каране на колело за натоварване, което със щангата се постига за 30мин.
И пак да повторя : само тренировки със тежести не са достатъчни.
Забравиха да спомена, добро е за завършване на тренировъчната седмица и ходенето из планината.

5x5 е тренировъчна програма само за маса, и стига да се върши правилно, не натоварва излишно ставите. Доколко е ефективна, всеки може да провери сам за себе си.

А колелото е добър начин да подобриш издържливостта си: дишане и кръвообращение. На когото му е писнало да прави обиколки на стадиона, или по някаква причина не може да бяга достатъчно дълго за да има ефект (контузии, редовен пушач, наднормено тегло т.н.) колоезденето е идеална алтернатива. Особено ако си по някой извънградски път, а ако намериш ненатоварени селски пътища наблизо, направо си цар. Хем тренираш, хем се наслаждаваш на българската природа. Няма как да сбъркаш.
Най-добрият син на своето отечество е онзи, който в дясната си ръка държи пушка, а в лявата - книга.

Неактивен Мишок

  • Account Disabled
  • Hero Member
  • *
  • Публикации: 4709
  • Country: it
  • Карма: +23/-32
  • Пол: Мъж
  • OS:
  • Windows NT 10.0 Windows NT 10.0
  • Browser:
  • Chrome 42.0.2311.135 Chrome 42.0.2311.135
Re: Тренировъчни системи
« Отговор #4 -: Август 28, 2016, 21:47:36 »
Това с 5по 5 го опитах и не ми хареса. Натоварваше ми много колената на тренировката за крака и рамената като дигах лежанка. Не съветвам никой да го прави . Максимума който препоръчвам аз е 4 упражнения по 5 серии, но не повече. Дори 4 упражнения по 4-ри серии е още по-добре, организма иска и почивка не само натоварване.
Колкото до колелото простите сметки са следните: за 4 часа колело свалям толкова кила и съответно се натоварвам толкова, колкото за 30мин. ходене на 4-ри крака и подобни упражнения. Колелото е губене на време.
И това драги го казвам от висотата на един доста сериозен опит . Освен това в Италия нема какво да се прави и чета доста по тази тема.
Но както винаги някои хора знаят всичко и вместо да се учат, сами са станали учители на учителите. Това е един и от проблемите на съвременният нео-либерален българин. Знаят всичко, даже и това дето не знаят и не са чували.

Неактивен Мокабор

  • Respected user
  • Forum Member
  • **
  • Публикации: 199
  • Country: bg
  • Карма: +18/-0
  • Пол: Мъж
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Chrome 52.0.2743.116 Chrome 52.0.2743.116
Re: Тренировъчни системи
« Отговор #5 -: Август 28, 2016, 22:48:05 »
Това с 5по 5 го опитах и не ми хареса. Натоварваше ми много колената на тренировката за крака и рамената като дигах лежанка. Не съветвам никой да го прави . Максимума който препоръчвам аз е 4 упражнения по 5 серии, но не повече. Дори 4 упражнения по 4-ри серии е още по-добре, организма иска и почивка не само натоварване.
Колкото до колелото простите сметки са следните: за 4 часа колело свалям толкова кила и съответно се натоварвам толкова, колкото за 30мин. ходене на 4-ри крака и подобни упражнения. Колелото е губене на време.
И това драги го казвам от висотата на един доста сериозен опит . Освен това в Италия нема какво да се прави и чета доста по тази тема.
Но както винаги някои хора знаят всичко и вместо да се учат, сами са станали учители на учителите. Това е един и от проблемите на съвременният нео-либерален българин. Знаят всичко, даже и това дето не знаят и не са чували.

Явно не си прочел първото ми съобщение, където казах, че това е мое мнение. Тренировката 5x5 е опитвана от стотици хиляди хора по света, които я смятат за ефективна, и отново казах, че за всеки ще е различно и всеки трябва сам да си реши. Също така казах, че колелото има предимства и недостатъци, аз изтъкнах предимствата, ти изтъкна като недостатък това, че ходенето на четири крака е по-ефективно. Да, но съм сигурен че повечето хора биха предпочели да карат колело 4 часа отколкото да ходят на четири крака 30 минути. Аз представям една алтернатива, а някои хора от това се нуждаят.

Ако си решил да ме наричаш всезнаещ нео-либерален българин, поне се опитай да ме обвиняваш в неща, които наистина съм направил, а не такива които си грешно възприел поради невнимание.

Само с няколко поста, поради минимално различие в мнението, ти превърна своята, потенциално полезна и тема в поредната размяна на безпочвени критики. Аз обаче ще спра да коментирам, преди да се е превърнало в поредната размяна на обиди. Мисли и се опитай да усетиш, кога добрите намерения се превръщат в нещо полезно, и кога в нещо вредно.
Най-добрият син на своето отечество е онзи, който в дясната си ръка държи пушка, а в лявата - книга.

Неактивен Мишок

  • Account Disabled
  • Hero Member
  • *
  • Публикации: 4709
  • Country: it
  • Карма: +23/-32
  • Пол: Мъж
  • OS:
  • Windows NT 10.0 Windows NT 10.0
  • Browser:
  • Chrome 42.0.2311.135 Chrome 42.0.2311.135
Re: Тренировъчни системи
« Отговор #6 -: Август 29, 2016, 08:46:54 »
Явно не си прочел първото ми съобщение, където казах, че това е мое мнение. Тренировката 5x5 е опитвана от стотици хиляди хора по света, които я смятат за ефективна, и отново казах, че за всеки ще е различно и всеки трябва сам да си реши. Също така казах, че колелото има предимства и недостатъци, аз изтъкнах предимствата, ти изтъкна като недостатък това, че ходенето на четири крака е по-ефективно. Да, но съм сигурен че повечето хора биха предпочели да карат колело 4 часа отколкото да ходят на четири крака 30 минути. Аз представям една алтернатива, а някои хора от това се нуждаят.

Ако си решил да ме наричаш всезнаещ нео-либерален българин, поне се опитай да ме обвиняваш в неща, които наистина съм направил, а не такива които си грешно възприел поради невнимание.

Само с няколко поста, поради минимално различие в мнението, ти превърна своята, потенциално полезна и тема в поредната размяна на безпочвени критики. Аз обаче ще спра да коментирам, преди да се е превърнало в поредната размяна на обиди. Мисли и се опитай да усетиш, кога добрите намерения се превръщат в нещо полезно, и кога в нещо вредно.
Много тренировки са опитвани от стотици хиляди по света и пак така стотици хиляди са прецакани. Даже някога милиони се набираха на лоста зад врат и вдигаха рамене пускайки щангата зад врат, и беха много доволни, ама се оказаха прецакани и аз също ги правех тези тъпотии. Повечето хора са глупаци. Въпреки това умният би избрал да си загуби 30мин. за да постигне определен ефект, отколкото 4 часа , а и задника се набива от седалката на колелото.
Живея на запад и не вярвам на добрите намерения на хората със западно мислене, такива нямат добри намерения. За съжаление повечето българи са със западно мислене или поне частично такова.'

Неактивен Мишок

  • Account Disabled
  • Hero Member
  • *
  • Публикации: 4709
  • Country: it
  • Карма: +23/-32
  • Пол: Мъж
  • OS:
  • Windows NT 10.0 Windows NT 10.0
  • Browser:
  • Chrome 42.0.2311.135 Chrome 42.0.2311.135
Re: Тренировъчни системи
« Отговор #7 -: Август 29, 2016, 08:50:38 »
Сега пак да се върна на темата.
Има доста вредни и противопоказни упражнения.
Например набиранията за врат на лост или пускането на щанга зад вратът за рамена. Съветвам ви да не ги правите. Друго вредно е т.н. френско упражнение за трицепсите.
Вредни са и големите ръце, ставате неработоспособен, слабо-издръжлив, и ударът ви губи всякаква сила. Някога имах ръка 47-48 та с доста усилия успях да я направя 41см.
Въобще упражненията за ръце за мене са вредни и излишни. Може да ги правите но без да прекалявате и с леки тежести.

Неактивен Мишок

  • Account Disabled
  • Hero Member
  • *
  • Публикации: 4709
  • Country: it
  • Карма: +23/-32
  • Пол: Мъж
  • OS:
  • Windows NT 10.0 Windows NT 10.0
  • Browser:
  • Firefox 48.0 Firefox 48.0
Re: Тренировъчни системи
« Отговор #8 -: Септември 08, 2016, 17:25:02 »
Една хитрина. Всички знаете гумените пояси които се слагат около кръста за отслабване. Неудобни са и причиняват обриви. Обаче аз съм го измислил. Вземате кърпа от чист памук с дължината на талията ви, режете я на две да не е много широка, прави и се оверлог, в шиовашките ателиета за 2-2.20лв. , пришивате и връзки в двата края и я връзвате около кръста си, чак тогава слагате гуменият ластичен колан за потене. Така кожата ви няма да се изранява, и потта ще се попива от кърпата. Важно е обаче кърпата да е от памук, иначе прежулва кожата около кръста.

Неактивен Мишок

  • Account Disabled
  • Hero Member
  • *
  • Публикации: 4709
  • Country: it
  • Карма: +23/-32
  • Пол: Мъж
  • OS:
  • Windows NT 10.0 Windows NT 10.0
  • Browser:
  • Chrome 62.0.3202.97 Chrome 62.0.3202.97
Re: Тренировъчни системи
« Отговор #9 -: Февруари 12, 2018, 22:29:19 »
" Здрав дух в здраво тяло "
Определено не винаги е така. Малко по комунистически звучи. Доста спортисти доказаха че в здравите им тела, няма здрав дух, а на някои и телата не се оказаха, така здрави : в последствие на употребяван допинг.

Неактивен Мишок

  • Account Disabled
  • Hero Member
  • *
  • Публикации: 4709
  • Country: it
  • Карма: +23/-32
  • Пол: Мъж
  • OS:
  • Windows NT 10.0 Windows NT 10.0
  • Browser:
  • Chrome 62.0.3202.97 Chrome 62.0.3202.97
Re: Тренировъчни системи
« Отговор #10 -: Април 14, 2018, 19:01:59 »
Малко по темата, стига политика и напрежение.
Поръчах си от България Т-образна стойка с две колена за упражнението МЕЧКА, като дойде ще я снимам и ще ви я покажа. Поръчах си и бърза боксова круша,  развива бързината и рефлексите.

Неактивен Мишок

  • Account Disabled
  • Hero Member
  • *
  • Публикации: 4709
  • Country: it
  • Карма: +23/-32
  • Пол: Мъж
  • OS:
  • Windows NT 10.0 Windows NT 10.0
  • Browser:
  • Chrome 65.0.3325.183 Chrome 65.0.3325.183
Re: Тренировъчни системи
« Отговор #11 -: Юни 01, 2018, 19:10:43 »
От една седмица имам в моята малка спортна зала в гаража и този уред наречен Т-приставка .Два пъти вече го ползвах и съм доста доволен. Взех го чрез ОЛХ само за 60 лева. Натоварва добре гърбът и задното рамо.

[youtube]fcZi4g0XV_0[/youtube]
Brutal Landmine Complex
« Последна редакция: Юни 01, 2018, 21:37:22 от Hatshepsut »

Неактивен генерал Жеков

  • Respected user
  • Hero Member
  • ****
  • Публикации: 1533
  • Country: bg
  • Карма: +20/-1
  • Пол: Мъж
  • OS:
  • Linux Linux
  • Browser:
  • Chrome 66.0.3359.158 Chrome 66.0.3359.158
  • Интереси: История,Философия,Политика
  • Зодия: Aries Aries
Re: Тренировъчни системи
« Отговор #12 -: Юни 01, 2018, 19:21:05 »
Хайдут Генчо само такова е ползвал,ше те...в позьора.Кажи тренировъчната система за бебето.Там е интересно
ϟϟ|СВОБОДЕН-СОЦИАЛЕН-НАЦИОНАЛЕН| lYl 
БЪЛГАРИЯ ЗА БЪЛГАРИТЕ!
БЪЛГАРИЯ НАД ВСИЧКО И ВСИЧКО ЗА БЪЛГАРИЯ!

Неактивен Мишок

  • Account Disabled
  • Hero Member
  • *
  • Публикации: 4709
  • Country: it
  • Карма: +23/-32
  • Пол: Мъж
  • OS:
  • Windows NT 10.0 Windows NT 10.0
  • Browser:
  • Chrome 65.0.3325.183 Chrome 65.0.3325.183
Re: Тренировъчни системи
« Отговор #13 -: Юни 01, 2018, 19:29:58 »
Хайдут Генчо само такова е ползвал,ше те...в позьора.Кажи тренировъчната система за бебето.Там е интересно
Системата на Митьо халата е борба, малко клякания и така. Бори се като звер или по-точно, като Халище. По гръб не остава не мога да го туширам.

Неактивен генерал Жеков

  • Respected user
  • Hero Member
  • ****
  • Публикации: 1533
  • Country: bg
  • Карма: +20/-1
  • Пол: Мъж
  • OS:
  • Linux Linux
  • Browser:
  • Chrome 66.0.3359.158 Chrome 66.0.3359.158
  • Интереси: История,Философия,Политика
  • Зодия: Aries Aries
Re: Тренировъчни системи
« Отговор #14 -: Юни 01, 2018, 19:34:19 »
Караш бебе на една година да кляка и да се бори с теб?Това ай не е от най-законните неща.
ϟϟ|СВОБОДЕН-СОЦИАЛЕН-НАЦИОНАЛЕН| lYl 
БЪЛГАРИЯ ЗА БЪЛГАРИТЕ!
БЪЛГАРИЯ НАД ВСИЧКО И ВСИЧКО ЗА БЪЛГАРИЯ!


Share me

Digg  Facebook  SlashDot  Delicious  Technorati  Twitter  Google  Yahoo
Smf