Автор Тема: Изработват нов водорен двигател с вътрешно горене  (Прочетена 940 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен Nordwave

  • Administrator
  • Founder
  • Hero Member
  • *
  • Публикации: 4633
  • Карма: +1343/-0
  • Пол: Мъж
  • Web Master Site
    • Български националисти
  • Интереси: История
  • Зодия: Capricorn Capricorn
Автор www.nezavisim.net

Учени от Германия, Швеция, Франция и Австрия, които работят заедно в рамките на проект за научни изследвания, финансиран от ЕС и с партньори от САЩ, изготвиха нов тип водородна технология, която ще доведе до нови и по-ефективни двигатели.
Проектът за водороден двигател с вътрешно горене (HyICE) изследва начина, по  който двигателите с водородно гориво могат да станат ефективни колкото сегашните дизелови двигатели, като същевременно не замърсяват околната среда, без компромис по отношение на мощност и размер на двигателя, съобщи evropa.bg.

Водородните двигатели имат явни преимущества пред сегашното поколение двигатели, и обещават да са конкурентни на останалите системи за придвижване, по отношение на мощност и разходи.
Членовете на проекта от автомобилната индустрия, компании доставчици и университети, създадоха иновативни концепции за впръскване на горивото в двигатели за автомобили, камиони и автобуси. Европейските експерти по водород, включени в проекта, редовно споделяха своите открития с учените от лабораториите към департамента по енергия и университетите в САЩ.
Това е конкретен пример за сътрудничество между Европейската комисия и департамента по енергия на САЩ за популяризиране на научните изследвания, както и създаването на нова визия за водородната енергия и алтернативните източници на енергия.
Европейският комисар по науката и научните изследвания, Янез Поточник, заяви: „Проектът за водороден двигател с вътрешно горене ясно демонстрира приноса, който научните изследвания на ЕС могат да направят за намаляването на зависимостта ни от изкопаемите горива.
Това е пример за успешно инвестиране на ЕС в научни изследвания, с потенциално влияние далеч извън границите на Европа. Резултатите, постигнати с двигателя с горене на водород трябва да насърчат индустрията да продължи да развива тази форма на движение.
Със създаването на такава технология можем да опазим нашата околна среда, като в същото време Европа продължи да бъде начело на глобалната конкуренция.

Неактивен Sol Invictus

  • Senior Member
  • ***
  • Публикации: 635
  • Карма: +292/-29
  • Пол: Жена
  • Степен вълк
Re: Изработват нов водорен двигател с вътрешно горене
« Отговор #1 -: Февруари 28, 2007, 20:02:54 »
Водородът отдавна е познат като горивен елемент и дори е използван на "Аполо" за получаването на електричество. Единственият проблем е, че се съхранението му никак не е лесно - нужни са много тежки и масивни бутилки.
Съществуват още доста алтернативи на петролните продукти, но те не са разработвани масово заради икономическото значение на петрола.
Изгори след прочитане!

Неактивен Иван Иванов

  • Senior Member
  • ***
  • Публикации: 627
  • Карма: +254/-63
  • Пол: Мъж
Re: Изработват нов водорен двигател с вътрешно горене
« Отговор #2 -: Февруари 28, 2007, 21:15:09 »
То и с метана е така, ама неговото съхранение е по-леко и евтино. В крайна сметка и двата елемента са неограничено разпространени и нямат органичен произход, т.е. нямат и свършване, а за емисиите да не говорим.

Неактивен Sol Invictus

  • Senior Member
  • ***
  • Публикации: 635
  • Карма: +292/-29
  • Пол: Жена
  • Степен вълк
Re: Изработват нов водорен двигател с вътрешно горене
« Отговор #3 -: Февруари 28, 2007, 21:50:35 »
Метанът е от групата на въглевородотите и е органичен. Получава се както от блатата и боклуците (вика му се блатен газ още), от фракционната дестилация на петрола (т.е. разделянето му на компоненти посредством т.н. ректифиционни колони). Най-разпространените методи за получаването му са: 
    * decomposition of organic wastes
    * natural sources (marshes): 23 %
    * mineral fuel extraction: 20 %, see Coal bed methane extraction

Methane is extracted from geological deposits as a mineral fuel which is associated with other hydrocarbon fuels.

    * the processes of digestion in animals (cattle): 17 %
    * bacteria found in rice plantations: 12 %
    * biomass anaerobic heating or combustion

Смесен с въздуха, това е т.н. газ гризу.
Наистина е доста разпространен, но доколкото знам метановите уредби са скъпи и тежки и затова не на всяка кола стават. Най-често ги използват таксиметровите фирми, защото лесно си избиват парите после. Не знам доколко е рентабилно за средностатистическия човек. Не знам и какво му е КПД-то.
А водородът понякога изхвърля и емисии на азот, който е отровен, така че и той не е напълно безопасен.
Изгори след прочитане!

Неактивен Иван Иванов

  • Senior Member
  • ***
  • Публикации: 627
  • Карма: +254/-63
  • Пол: Мъж
Re: Изработват нов водорен двигател с вътрешно горене
« Отговор #4 -: Февруари 28, 2007, 22:07:15 »
Ха сега де- азотът отровен ! Сигурно някои негови съединения...

Иначе ако ти е здрав задния мост и носи на товарене, става уредбата. Две кила метан отговарят някъде на един литър бензин. Ама като всеки газ скапва двигателя. Просто наличните модели са предвидени да работят с течни продукти на нефта. По едно време весниците се силиха да разправят врели-некипели, че увеличавал живота на двигателя...Реклами. Иначе метана се среща и на други планети, значи има и други начини на синтез освен органичния разпад.


Share me

Digg  Facebook  Twitter  Google  
Smf