Forum > Българският медиен портал

Българска Национална Телевизия (БНТ)

(1/6) > >>

Amenhotep:
Духовната крепост най-често се предава отвътре

Автор: Стефан СОЛАКОВ

Светлият празник на българската писменост и култура премина без особени изненади. Докато в Рим Папа Бенедикт ХVI отдаваше своята почит и признателност към безсмъртното дело на двамата солунски братя, българските ефирни телевизии се надпреварваха с пошли чалгаджийски програми. Докато в Русия, Моравия, Македония и останалите славянски твърдини се покланяха пред първоучителите и техния гигантски принос за днешното културно богатство на Европа, у нас съмнителни патриотари се състезаваха по словоблудство относно националните ни празници. За кой ли път отново бяха противопоставени 24 май и 3 март и отново бе демонстрирана неизтребимата комплексарщина на някои политически недорасляци, блуждаещи из публичното пространство с единствената цел да убиват националното самочувствие на българите.

На 24 май не ни се разминаха традиционните турски сериали и техните безкрайни повторения, но върхът на антибългарското коварство отново бе изкачен в държавната БНТ. В най-гледаното време, телевизията, на която е поверено задължението да е знаменосец на българското родолюбие, излъчи поредния филм, изпълнен с мерзки внушения за моралния и духовен разпад на българската нация. Напоследък стана изключително модно наши кинодейци да просят пари от чужди фондации, за да стъкмят нелепи произведения обслужващи не родната култура и авторитета на страната, а претенциозните и често пъти антибългарски чувства на чуждите спонсори. Така стана и с прехвалената кинолента "Източни пиеси", за която предварително бяхме бомбардирани с рекламата за големия интерес и многобройните награди, получени на различни филмови форуми по света.
В така наречения високо художествен филм видяхме дълбоката безнадеждност, в която е изпаднал българския народ, търсещ изход единствено в пиянството и наркоманията. Родните "скинари" тероризират де що мине из пътищата на България и главно налитат на турците и останалите друговерци, осмелили се да прекрачат нашите граници. Малтретирано турско семейство намира подкрепата на отчаян нашенски наркоман, който се влюбвал в дъщерята на пребития от скинарите гастарбайтер, живеещ в Истанбул. Поантата в този кинопасквил е поставена върху драматичния диалог между турчина и неговата дъщеря и най-вече върху бащиния завет към момичето - да се пази от близки контакти с всички българи като носители на човешкото зло. Финалът на филма е още по-забележителен - не успял да се пребори с мизерията на всекидневието и пристрастието си към ролята, главният герой търси своето спасение на югоизток от своето Отечество - в многомилионния Истанбул, където вероятно го очакват реки от мед, масло и безоблачно благоденствие. Дали е точно така, създателите на филма не уточняват, но се опитват да намекнат, че може би това е верният изход.

На страниците на вестник "Атака" често разказваме за различните методики и трикове за ерозиране на българската духовност и за насаждане на национален нихилизъм. В годините на демократичен преход и особено в условията на постоянната липса на средства за българската култура през последните две десетилетия, изключително примамливи са щедрите оферти на чуждите спонсори. За съжаление не всички те прилагат финансови инжекции с чисти помисли и уважение към родолюбивите български традиции. Напоследък оживено се говори за престижните награди, получавани от подобни коопродукции на международните форуми. Един внимателен поглед върху наградените киноленти веднага ще ви стъписа с неизбежния извод: Отличията се дават на филми, в които се изтъкват най-отвратителните черти на едно човешко общество, а случайно или не в центъра на тази дълбоко пропаднала в нравствено отношение територия сме настанени ние, българите. Нека само си спомним филмите "Дзифт", "Откраднати очи" и сега "Източни пиеси".

Интересен е фактът, че спонсорите, които отпускат пари на нашите филмови аркашки, се интересуват главно от една тема: колко сме лишени от толерантност спрямо останалите народи. Липсата на какъвто й да е контрол върху продукциите, които злепоставят авторитета на българската нация, улеснява изключително много чуждите продуценти. След като студио "Бояна" се обособи като изключително чужда територия, а малцината "независими" кинодейци разчитат главно на външно финансиране, станахме свидетели на лавина от филми, в които България се представя като рай за международната престъпност, а нашенските кинозвезди най-често ги виждаме в ролята на руски мафиоти или наемни убийци.

Появиха се и някои продукции, които откровено фалшифицират българската история и ни представят като държава извършила, а и постоянно упражняваща се в насилие срещу евреи, турци, цигани и т.н. Емблематичен е примерът с откровено антибългарският филм "Откраднати очи", финансиран с парите на нашите данъкоплатци и подкрепен активно от консултанти на турските специални служби. В него се опитаха съвсем безцеремонно да изопачат събитията у нас през 1989 г. и да обслужват интересите на Анкара в нейната нестихваща пропагандна война в българската държава. С подобна задача сега е натоварен и "Източни пиеси", в който протурската пропаганда отново е съшита с бели конци и трудно може да излъже непредубедения зрител.

В богатата наша история има многобройни примери за предателства, способствали за тежките рани на българската държавност. Най-често националната крепост е била предавана отвътре и после опустошавана от обсаждащите я нашественици. Днешната крепост на българския дух и на националната ни идентичност, е доста крехка постройка, а варварите пред нейните порти - не по-малко жестоки и безскрупулни от своите предшественици в далечното минало. Ще ги спрем и прогоним само, ако сме единни и безкористни родолюбци, защото мръсните пари се страхуват и бягат от истинските патриоти на една, макар и малобройна, но обединена срещу външните душмани нация.

http://vestnikataka.bg/show_news.php?id=2859&cat=7

*****

"Откраднати очи "

 Антибългарска пропаганда по Б Н Т

"Източни пиеси"

източни пиеси

Петкан:
http://frognews.bg/news_24664/Pramova_i_kompaniia_se_ovartiaha_v_laji/
"Издайнически е начинът, по който директорката на държавната телевизия Уляна Пръмова употреби гарантираното си от закона право на отговор. Използва услугите на в. "Труд", за да отхърли фактите от разследването на frognews.bg "БНТ одрана до кръв от височайша фирма".

В статията беше описан сценарий за източване на милиони от бюджета на телевизията чрез нагласен конкурс за ремонт на Студио 1 в полза на "Енемона" - компания, вероятно ползваща се с протекциите на проруското енергийно лоби у нас.

Пред "Труд" Пръмова отрече всички съмнения за злоупотреби, макар те да се опират на документи и на експертни свидетелства от самата телевизия.

Любимата бавачка на президентския медиен комфорт се обърна за опровержение не към frognews. bg, а към "Труд". Така и подобава на официоз, известен с деликатните си маниери спрямо държавния глава. Пред вестника Пръмова уточнява, че осветеният от frognews.bg ремонт обхваща " 5396 кв. м. разгъната площ, в които се включва и студиото от 700 кв.м." Вярно било, че коплексът щял да излезе около 8 млн. лв. с ДДС. Но от тях 2 млн. 750 хил. стрували прожекторите, елинстлациите, кабелите".

Наистина изчерпателен отговор - в рамките на десетина реда. По-странното е, че една от снахите на бившето Политбюро беше назначена за шеф на държавната телевизия през 2004 г. с обета, че ще я европеизира. Но реакцията й към разкритията за нагушването на "Енемона" е сигнал, че помпозните лафове за европейска модерност са били мижи да те лажем.

Пръмова възкресява в отговора си тона на "Работническо дело" към рушителите на комунистическия морал. Държи се към frognews.bg като глезена принцеса спрямо крастава жаба, забравяйки че съотношението всъщност е обратното. Според приказките, в които се крие мъдростта на опита, жабата е принцеса, омагьосана от зли орисници.

Но в случая по-важна е ориста на обществената медия.
На дебата, организиран от СЕМ за състоянието на БНТ, се каза открито, че тя е във фалит - с дългове от 15 млн. лв. без отговор на въпроса как са натрупани. Медията е докарана до положението на "Титаник", от който първи се спасяват капитанът и приближените му. Явно разчетът е, че в суматохата няма кой да им поиска сметка за изтарашения трезор с ценните вещи и свидните спомени на давещите се.

Възможно ли е в своята шестгодишна недосегаемост Пръмова и компания да са забравили за наблюдателността и трупащото се недоволство на пътуващите в по-долна класа пасажери? Ако е така, значи са проявили късогледство.

Защото след изявлението на тв шефката пред "Труд"в редакцията на frognews.bg се получи писмо от бивш служител в звеното за вътрешен финансов одит на БНТ.

Ще изпълним молбата на подателя за анонимност от разбираеми съображения за сигурност. Публикуваме го с малки съкращения, за да стане ясно, че дори зад дебелите стени на "Сан Стефано" 29 няма тайна, която да остане дълго скрита.


Ами,едната снаха на Политбюро ни европеизира с прословутото си " Yes sir!" по време на преговорния процес за присъединяването на България в ЕС,скачайки от глава на глава,та чак до главата на на Ж.М.Б.,а каката съвсем откровено се усмихва,крадейки народна пара за ремонти,също като колежката си Ейми Масльонкова,мигайки невинно с честота на развален светофар.
Писна ми от стари комуноидни кошници и от работливи нови мушици с навирени цици!!!
...
...
"...Радвай се, парице,
всесилна царице!
Зарад теб, парице,
зарад твойто лице,
що работи стават!
Царства и престоли
зарад тебе шават,
секи теб се моли,
тебе жертви коли..."
(П.Р.Славейков-който не е мислил( заради времето,в което е живял),че ще има и "такса телевизор" в името на "всесилната парица")



Петкан:
http://www.capital.bg/biznes/media_i_reklama/2010/07/12/931682_den_purvi_ot_sustezanieto_za_bnt/?ref=rss
Председателят на СЕМ Георги Лозанов:

"Този който ще управлява БНТ трябва да е доказал, че има професионален и граждански рефлекс"
2 юли 2010
Тя или Той
Битката за поста генерален директор на БНТ започна

2 юли 2010
Битката за БНТ започна
На 15-ти юли ще стане известно кой ще управлява държавната телевизия през следващите три години

1 юли 2010 Законът за радиото и телевизията забранява на кандидатите за генерален директор да публикуват концепциите си за развитие на БНТ преди да са приключили дебатът и изслушването за поста. Веднага след като стратегиите станат публични, ще ги публикуваме и в медийния блог на "Капитал".
Кой ще управлява БНТ през следващите три години? Името на бъдещия генерален директор ще стане ясно в четвъртък,  когато пред Съвета за електронни медии (СЕМ) ще са представили концепциите си всичките шестима кандидати, допуснати до участие в конкурса за високия пост.

Днес СЕМ започна изслушването на първите двама кандидати за генерален директор на БНТ...Кандидатите за генерален директор на БНТ са седем. Юристът на ВАЦ Радомир Чолаков, инженер Радостслав Главчев, кинокритикът и публицист Люба Кулезич, бившият член на медийния регулаторен орган и преподавател във факултета по журналистика на Софийския университет - Светлана Божилова, бившият изпълнителен директор на телевизията Александър Бежков, преподавателката по английски език Емилия Стоева и  директорът на новинарската дирекция в БНТ Вяра Анкова. От всички кандидати до конкурса не бе допусната Емилия Стоева, защото не отговаря на изискванията на конкурса.

Мандатът на сегашния генерален директор Уляна Пръмова изтича и затова в момента СЕМ провежда конкурс за избор на нов генерален директор на БНТ. Пръмова обеща да се оттегли и по-рано, след като бъде обявен нейният приемник. Тя изкара два мандата начело на държавната медиа и нямаше право на нов мандат."



Петкан:
http://dnes.dir.bg/news/bnt-sem-vjara-ankova-6730762
Вяра Анкова е новият директор на БНТ

"Генералният директор, който ще управлява БНТ през следващите три години, е журналистката Вяра Анкова.

Тя беше избрана единодушно с пет гласа от петимата членове на Съвета за електронни медии на публично заседание и заема мястото на Уляна Пръмова, предаде БТА..."

Вяра Анкова е родена на 5 февруари 1966 г. Завършва Английската гимназия в София и английска филология в СУ "Св. Климент Охридски". През 1991 г. започва работа в БНТ. Специализирала е журналистика в Си Ен Ен и  Би Би Си. 
След като заминава със семейството си в Гърция, е кореспондент на БНТ в Атина. От 1 октомври 2004 г. до момента е директор на Дирекция "Информация" в телевизията.
Съпруга е на бившия президент на ПФК "Левски" Томас Лафчис и е майка на четири деца - Яна, Константин, Хелена-Мария и Натали.

...
...
Щом е решение на СЕМ значи няма да е добре!

omerzen:
Тази вечер преди малко се опитах да вляза в предаването на Велизар Енчев по СКАТ. Не успях. Щях да попитам дали Вяра Анкова ще спре новините на турски по телевизията.

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

Powered by EzPortal
Премини на пълна версия