• Национализмът и образованието в България 5 0 5 1
Currently:  

Автор Тема: Национализмът и образованието в България  (Прочетена 39779 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен Siegfried

  • Respected user
  • Hero Member
  • ****
  • Публикации: 1953
  • Карма: +89/-58
  • Пол: Мъж
  • OS:
  • Windows XP Windows XP
  • Browser:
  • Firefox 14.0.1 Firefox 14.0.1
Re: Национализмът и образованието в България
« Отговор #105 -: Август 23, 2012, 17:52:21 »
Не съм защитник на министър Игнатов, защото той и правителството на ГЕРБ не са направили НИЩО за това в БЪЛГАРСКИТЕ училища да се изучава ИСТИНСКАТА българска История и произход( а и още десетки неща), но Докога на някакви турски мангали ще се дава възможност да се разпореждат с учебната програма в БЪЛГАРСКИТЕ училища и същите тези да ни обясняват, кое било правилно и кое не било правилно да се изучава в нашите БЪЛГАРСКИ УЧИЛИЩА ?

Ако някой се чувства дискриминиран, или подтиснат в България(и ако имаше истинско Национално отговорно Правителство) и чувства БЪЛГАРСКИТЕ национални ГЕРОИ, като престъпници в Османската империя, или където и да е, никой НЕ задържа тези индивиди и ДЕН в България, тем-подобни ВРЕДНИ и РАБОТЕЩИ ПРОТИВ България индивиди ВЕДНАГА Могат и ТРЯБВА да бъдат ИЗХВЪРЛЕНИ (по живо, по здраво) -  ИЗВЪН пределите на България,  дали за ЛЮБИМАТА им ЦИГАНСКА ДЪРЖАВА турция(която ГИ ФИНАНСИРА за тези АНТИБЪЛГАРСКИ идеи за Българското образование, където 100% съм убеден, че Васил Левски и Христо Ботев за тази "държава" са престъпници), или за държавите които ги финансират в тази МРЪСНА АНТИБЪЛГАРСКА ПОЛИТИКА извършвана тук и от измислените еврейски организации(допуснати да си разиграват БЕЗКОНТРОЛНО коня на територията на БЪЛГАРИЯ), като комисия за "защита от дискриминация", "Български" хелзинкски комитет..., и тем-подобни ВРЕДНИ и НЕЗАКОННИ ОРГАНИЗАЦИЙКИ финансирани с еврейски пари.

Мисля, че отдавна е време в България да се върне СМЪРТНОТО НАКАЗАНИЕ; за Гаврата с НАЦИОНАЛНИТЕ ни СВЕТИНИ, за Гавра с НАЦИОНАЛНОТО ни ДОСТОЙНСТВО, за Гавра с Историята ни ....... извършвана от стотици платени БългароФОБИ (повечето подвизаващи се на ПЛАТЕНА ДЪРЖАВНА Служба), ОПАСНИ за националната сигурност на БългАрия !

циганката която сътвори скандала с НАЦИОНАЛНИТЕ Ни ГЕРОИ Ботев и Левски,  нарече БЪЛГАРСКИ МИНИСТЪР(С. Игнатов) - пришълец в образованието :
http://dnes.dir.bg/temite/news/sergey-ignatov-mukades-nalbant-uchebnitzi-istoria-11824818?tag_id=118266

А в една нормална и национално отговорна държава, тази циганка(а и ВСИЧКИ като НЕЯ) щеше още на следващият ден да е в ЗАТВОРА ДОЖИВОТ, без право на замяна, или ЕКСТРАДАЦИЯ ДОЖИВОТ,  без право на преминаване и пребиваване на територията на Р.България !

PS НЯМА как, от сутрин до вечер да ЛИЖЕШ ГЪЗОВЕТЕ на американците, евреите, руснЯците, турците........., и да си НАЦИОНАЛНО ОТГОВОРНО правителство  !
Да ЖИВЕЕ 9-ти ЮНИ, да ЖИВЕЕ Цанков !
Истинският БългАрски Химн Шуми Марица;

"Аз" - Дарий, Цар Велик, Цар на Царете, Цар на много народи, син на Хистасп, Ахеменид, Персиец, син на Персиец, Ариец от Арийския род !

Българио, за тебе тѣ умрѣха, една бѣ ти достойна зарадъ тѣхъ, и тѣ за тебъ достойни, майко, бѣха !

Неактивен Hatshepsut

  • Administrator
  • Veteran
  • *
  • Публикации: 7255
  • Карма: +526/-0
  • Пол: Мъж
  • Дълг и чест
  • OS:
  • Windows XP Windows XP
  • Browser:
  • Opera 12.12 Opera 12.12
    • Български Националисти
  • Интереси: История, Археология, Етнография, Религия, Компютри
  • Зодия: Sagittarius Sagittarius
Re: Национализмът и образованието в България
« Отговор #106 -: Февруари 01, 2013, 19:18:56 »
Банго Васил в читанките, искат ревизия на учебниците

Писмо с искане за пълна ревизия на учебниците, по които се преподава в българските училища, ще бъде изпратено на новия образователен министър Стефан Воденичаров. Това съобщи общинският съветник и председател на комисията по образование към Варненския общински съвет Костадин Костадинов.

Още през 2009 г., на среща с министър Сергей Игнатов е повдигнат този въпрос. Той е обещал да се работи по проблема със съдържанието на учебниците, но години по-късно нищо не е свършено, разказа Костадинов, цитиран от petel.bg. Той даде примери с уроци в читанките за втори и трети клас, които според него насаждат разделение у децата. И в двата учебника има разкази за празника на ромите Василица, няма обаче уроци за обичаите на други етнически групи.

Втълпяват на децата, че у нас живеят всякакви други, но не и българи. В учебниците почти няма уроци за България, а българска история се учи само в основното училище", коментира общинският съветник. Според него създаването на учебниците не е въпрос на липса на професионализъм, а на целенасочено водена политика. Костадин Костадинов ще поиска среща с министъра на образованието и по проблема със селските училища, които масово се затварят заради демографския срив. Според него ведомството трябва да преразгледа политиката си за създаването на така наречените защитени училища.

„Във Франция например в определени райони със застаряващо население има училища с по едно дете. Министерството на образованието трябва да предвиди законови мерки, за да се запазят училищата по селата", каза още той.

http://news.ibox.bg/news/id_1315379592
« Последна редакция: Февруари 01, 2013, 19:21:41 от Hatshepsut »

Неактивен Hatshepsut

  • Administrator
  • Veteran
  • *
  • Публикации: 7255
  • Карма: +526/-0
  • Пол: Мъж
  • Дълг и чест
  • OS:
  • Windows XP Windows XP
  • Browser:
  • Opera 12.15 Opera 12.15
    • Български Националисти
  • Интереси: История, Археология, Етнография, Религия, Компютри
  • Зодия: Sagittarius Sagittarius
Re: Национализмът и образованието в България
« Отговор #107 -: Юни 21, 2013, 06:36:48 »
Режат Ботев, Вазов, Алеко и Яворов, "свалят" Шекспир в VIII клас


Нови учебни програми по български език и литература нажежиха страстите вчера. Причината е, че в тях липсват ключови творби като "Тютюн" и "Хамлет", намалели са произведенията от Ботев и Вапцаров, които са предвидени за изучаване. Това е станало паралелно с промяна на начина, по който ще се учат вече българските автори. Проектът бе изготвен по времето на управлението на ГЕРБ по програма, която върви вече от 1,5 г.

"Качването на тези програми на сайта е разписано преди 3 месеца от предишния просветен министър. Докато аз съм министър, от учебниците няма да отпадне произведение нито от Ботев, нито от Вапцаров", бе категорична министър Анелия Клисарова. Според нея експертите уверявали, че всички досега изучавани творби присъстват в програмата, просто е променена философията, по която се учат. Тя обеща да провери лично как стоят нещата. Проста съпоставка на предишни и нови програми обаче показва, че много от сега изучаваните творби не са изрично изброени в новите програми като задължителни. Възможно е експертите да са предвидили те да се учат в часовете, когато се усвояват общи и характерни за епохата литературни тенденции. Така или иначе имената им липсват. Не стана ясно и кой от министрите е подписал програмите да бъдат качени на сайта - акад. Стефан Воденичаров или служебният проф. Николай Милошев.

Учебници, в които не е предвидено изрично място нито за "Хамлет", нито за ключовия за новата българска литература роман "Тютюн". Това показват проектите за нови учебни програми, качени на сайта на просветното министерство.

Според сегашните предложения на експертите Димитър Димов вече се изучава само с "Осъдени души" в ХII клас. От Барда пък са останали само откъси от "Сън в лятна нощ" и "Ромео и Жулиета", които при това се изучават в VIII клас. Сериозното преструктуриране е свалило в по-долни класове автори, които сега се учеха по-нагоре. Западноевропейската литература, която доскоро се учеше в Х клас, слиза в VIII и IХ. От Х до края на ХII клас се учи българска литература, която в последните 2 г. тя се групира в тематични ядра. Така децата не учат автори и произведения по хронологичния ред на тяхното присъствие в литературата ни, а като части от дадена тема. Например "Войната и мирът" са представени с "Новото гробище над Сливница" на Вазов, "Тиха победа" на Дебелянов" и Йовковия разказ "Последна радост". Като части от различни тематични ядра са включени и повече съвременни български автори - в ХI и ХII клас децата ще четат "Балада за Георг Хених" на Виктор Пасков, "Страх" на Борис Христов и "Колко си хубава" на Христо Фотев. "Осъдени души" на Димитър Димов става част от тематичното ядро "Своето и чуждото".

Сменена е цялата философия на изучаването на литературата - произведенията вече ще се учат по-скоро илюстрация на конкретни жанрове или идеи на епохата. Това обаче ги откъсва от контекста на цялостното авторово творчество и на целия културно-исторически период. По този начин е твърде вероятно учениците да добият откъслечни и несвързани познания за това какво всъщност се случва в литературата ни дори в периоди, които преди се изучаваха сравнително стабилно.

Някак неусетно с новата парадигма

програмата се е лишила от "Записки по българските въстания"

на Захари Стоянов. Само с две произведения за целия период на изучаването си е представен Никола Вапцаров - "Песен за човека" и "Романтика". Никъде не са посочени като задължителни "Вяра", "Прощално", "История", които досега присъстваха в учебно-изпитните програми. От Смирненски задължително се учат "Зимни вечери" и "На гости у Дявола". Ботев остава в Х клас с "Хаджи Димитър" и "Обесването на Васил Левски", в VII клас с "На прощаване", и в ХII с "До моето първо либе". Поне сред изрично упоменатите за изучаване творби никъде не се виждат "Елегия", "Борба", "Моята молитва", "Майце си". От Пенчо Славейков не е запазен "На Острова на блажените", но се появява далеч по-непредставителната за творчеството му "Фрина". "Бай Ганьо" слиза от ХI в VII клас, но само с "Бай Ганьо в банята". Фейлетоните на Алеко и "До Чикаго и назад" не се виждат никъде в програмата. Вместо това се изучава пътеписът "До Желюша с говежди вагони". Вятърът на промените е отвял и Вазовия разказ "Дядо Йоцо гледа", и "Чичовци", и Яворовите "Арменци" и "На нивата". Възможно е експертите да са предвидили те да се учат в часовете, които са отделени за общите тенденции на съответния литературен период, но не са ги упоменали изрично като задължителни.

От световната литература също са

изпаднали ключовите "Дядо Горио" на Балзак и "Тартюф" на Молиер

За сметка на това се появяват "Персийски писма" на Монтескьо и "Чудната история на Петер Шлемил" от А. фон Шамисо, чрез който е представен Романтизмът.

В час по български: Пишат мейл, CV и мотивационно писмо

В новата програма по български език е отделено повече внимание на практическите знания. Децата от 8-и до 10-и клас учат как да пишат имейл и CV. Става дума не за изпращането на съобщението по електронна поща, а за текстовото оформяне на самото писмо, което малко от тийнейджърите умеят. Програмата по български език е направена така, че учениците да усвояват до 10-и клас неща, които след това ползва в живота си всеки от нас, независимо дали е изкласил до диплома.

Пак в първия етап на гимназията се усвоява и писането на заявление и делово писмо. За онези, които продължат нагоре, остава усвояването на умението да съставят библиография, резюме или да пишат мотивационно писмо - за работа и университет. В последните класове в часовете по български език вече ще се разиграва и интервю за работа. Много време се отделя и на писането на есе. За разлика от досегашните програми новите включват фиксиран брой часове за усвояване на граматиката и на литературните знания. Намален е и броят на часовете за нови знания за сметка на упражненията, когато учениците трябва да пишат текстове или да правят презентации. Едва 1/3 от времето е за нови уроци, а досега то бе над 50 на сто.

Професори от СУ и НБУ искат: Без литература на матурата

Преподаватели от СУ и Нов български университет (НБУ) поискаха матурата след 12 клас да бъде само по родния език. В момента тя включва и въпроси по литература. Проф. Боян Вълчев от Алма матер обаче предлага зрелостният изпит да проверява само знанията по български, включително и за създаване на текст по конкретен житейски проблем, а не върху изучавана творба. Той настоява също предметите български език и литература да бъдат разделени един от друг и дори преподавателите по тях да бъдат отделни. Друго негово искане бе да се премахне тежкият терминологичен апарат, който сега децата усвояват по граматика. "Учениците в момента не учат роден език, а описателна граматика и литературознание", каза той.

Преподавателят заяви, че в момента в специалност педагогика влизат най-слабите кандидат-студенти - с резултати около 3 и предимно с оценките си от матура. "Оня ден от 43 студенти начална педагогика бях на път да скъсам 42-ма", каза той. Според него тези младежи, които след време ще ограмотяват децата до 4 клас, масово пишат "учевидец", "источен" и "афтор".

http://www.standartnews.com/balgariya-obrazovanie/rezhat_botev_vazov_aleko_i_yavorov_svalyat_shekspir_v_8_klas-193139.html

Неактивен Hatshepsut

  • Administrator
  • Veteran
  • *
  • Публикации: 7255
  • Карма: +526/-0
  • Пол: Мъж
  • Дълг и чест
  • OS:
  • Windows XP Windows XP
  • Browser:
  • Opera 12.16 Opera 12.16
    • Български Националисти
  • Интереси: История, Археология, Етнография, Религия, Компютри
  • Зодия: Sagittarius Sagittarius
Re: Национализмът и образованието в България
« Отговор #108 -: Октомври 01, 2013, 17:06:24 »
ТУРСКА ПРОПАГАНДА в БЪЛГАРСКИ УЧЕБНИК по музика!

Възмутени родители искат незабавно изтегляне от училищата на учебник по музика за 3-ти клас на издателство „Булвест 2000”.

От пособието личи явна турска, а и циганска пропаганда.

Вътре има уроци по... танци от Анадола!

Онагледен със снимков материал – на първия ред се кълчат ханъми с бурки, шамии и шалвари.

Зад тях агите са нахлупили фесовете и също танцуват.

Това ли трябва да учат нашите деца?

Когато изучават традициите на българската сватба – за снимков материал са им предоставени фотоси от... циганска сватба!

Всичко това се вижда много добре на краткото видео.

Заслужава си да се изгледа.

Скандалът е огромен, но сме сигурни, че виновни отново няма да има, а най-доволни от ситуацията ще са хората от ДПС начело с лидера им Лютви Местан.

В друга държава издателите на този скандален и пълен с провокации учебник щяха да бъдат обявени за престъпници и натикани в затвора.

У нас най-вероятно са получили тлъсти хонорари и още поръчки за други учебници, които също да са пълни с турска пропаганда, за да скандализират родителите - и да промиват мозъците на българските деца!


Турска и циганска пропаганда в учебник по музика
« Последна редакция: Септември 08, 2018, 15:18:11 от Hatshepsut »

Неактивен Hatshepsut

  • Administrator
  • Veteran
  • *
  • Публикации: 7255
  • Карма: +526/-0
  • Пол: Мъж
  • Дълг и чест
  • OS:
  • Windows Vista/Server 2008 Windows Vista/Server 2008
  • Browser:
  • Chrome 30.0.1551.0 Chrome 30.0.1551.0
    • Български Националисти
  • Интереси: История, Археология, Етнография, Религия, Компютри
  • Зодия: Sagittarius Sagittarius
Re: Национализмът и образованието в България
« Отговор #109 -: Февруари 15, 2014, 19:00:22 »
Историята отпада от програмата за 11 и 12 клас


Образователното министерство предвижда предметът „История” да отпадне от програмата за 11 и 12 клас. Има идея за цялостна промяна в броя на часовете по история, както и разместване на учебния материал. До края на месеца се очакват коментарите на учителите за реформата.

Промените в учебната програма са част от проект "За по-качествено образование", но вече предизвикаха критиките и на учители, и на ученици. В Първа езикова гимназия във Варна дори организираха подписка срещу идеята историята да отпадне от задължителните предмети в 11 и 12 клас.

"Българската история гарантира, че ние ще опазим националната си индентичност и че нашият народ и нашата родина имат бъдеще”, казва 12-класникът Кристиян Бегажев.

"Нуждата от история в гимназиалния курс според нас е много важна, понеже в първоначалните години на предгимназиалните етапи се гради по-обща база знания”, допълни съученикът му Пламен Пенчев.
Промените обаче предвиждат увеличаване на часовете по история в 8 и 10 клас. Учители протестират срещу това, че в гимназиалния курс българската история се появява в учебния план епизодично, според тях и недостатъчно.

От Министерството на образованието обясниха, че промените в програмите няма да влязат в сила преди да бъде приет новият закон за училищното образование, който ще донесе след себе си други последици - промяна на държавните образователни изисквания за общообразователна подготовка, промяна и нови държавни изисквания за учебния план, където именно ще залегнат броят часове и предмети, които ще се изучават.

От министерството казват, че са отворени за диалог и очакват мнението на всички заинтересовани.

http://btvnews.bg/article/bulgaria/istoriyata-otpadna-ot-programata-za-11-i-12-klas.html

Неактивен Hatshepsut

  • Administrator
  • Veteran
  • *
  • Публикации: 7255
  • Карма: +526/-0
  • Пол: Мъж
  • Дълг и чест
  • OS:
  • Windows Vista/Server 2008 Windows Vista/Server 2008
  • Browser:
  • Chrome 30.0.1599.101 Chrome 30.0.1599.101
    • Български Националисти
  • Интереси: История, Археология, Етнография, Религия, Компютри
  • Зодия: Sagittarius Sagittarius
Re: Национализмът и образованието в България
« Отговор #110 -: Март 15, 2014, 17:13:45 »
Еничарознание


От учебника за трети клас ще научите, че "Цар Симеон водил продължителни войни с Византия, но те не оставили трайни следи в българското минало".
Защо в такъв случай са го наричали Симеон Велики не става ясно

Представете си, че сте в трети клас и искате да разберете какви хора живеят в България, какви обичаи имат българите, или каква е историята им, и за това разчитате на учебниците по "Човекът и обществото" и "Читанка". Е, нямате шанс да научите нищо. Защо ли?

Четейки учебника по учебния предмет "Човекът и обществото" (бивше "Родинознание"), ще научите, че България "от древни времена е била добро място за живеене на различни хора и че днес също в нея живеят различни хора, които живеят и се трудят заедно" (стр. 3). Търсейки все пак информация за това какви точно са тези най-различни хора, които живеят в нашата родина, стигате до урока на стр. 10-11, наречен "Моята родина - република България". И там не пише нищо по въпроса. Ако не сте се отказали да търсите и продължите да ровите в учебника, в крайна сметка ще попаднете на някакви българи чак на стр. 42. Да, каква изненада, нали? В България сред най-различните хора има и българи. За славяните пък са отделени точно 7 изречения на стр. 44, като първото от тях е, че "славяните живеели във Византия". Ако търсите обаче каквато и да е информация за това, че България е славянска държава, няма да намерите. По-нататък от урока за Симеон Велики ще научите, че "Цар Симеон водил продължителни войни с Византия, но те не оставили трайни следи в българското минало" (стр. 48). Защо в такъв случай са го наричали Симеон Велики не става ясно. След това хронологията върви така - цар Петър, цар Самуил, цар Калоян, цар Иван Асен II, Османска империя. Второто българско царство е сбито в два урока на 3 страници - от 54 до 57. Искате да научите как след Иван Асен II е дошла Османската империя? Няма да научите. Не и от този учебник. Нито ред за турските зверства, а името на трагичния и героичен български цар Иван Шишман въобще не се споменава.

За Османската империя ще научите, че "немюсюлманите имали право да изповядват вярата си... в семействата си българите говорели родния език, създавали песни, празнували празници... в общите села християни и мюсюлмани живеели заедно, а в труда и празника човешките връзки надмогвали различията" (стр. 60). Въобще идилия, мед и мляко текат по улиците, а доволната рая пее радостни песни за султана. Ако пък искате да разберете защо българите са искали своя църква, също няма как да стане. Пише, че "през 1870 г. султана признал автономна българска църква" (стр. 64), но защо и от кого се отделила - нито ред. Борбата с гръцките фанариоти е напълно изтрита от учебника. Особено покъртително са описани животът и делото на Левски - "той създал комитети за подготовка на общо въстание... но полицията заловила апостола, съдът го осъдил на смърт. Присъдата била изпълнена в покрайнините на София" (стр. 66). Срещу кого се подготвяло въстанието, коя полиция го заловила - не е ясно. Ако обаче детето е малко по-будно, като нищо ще остане с впечатлението за един рутинен и справедлив процес. А за обесването на Левски - забравете... На същата страница за Априлското въстание пише, че било жестоко потушено. От кого - не е ясно.

Особено е трогателен урокът за Освобождението на България (стр. 68). "Хората в Западна Европа, Съединените щати и Русия протестирали срещу султанската власт" - честно, като прочетох за протестите на хората в Съединените щати, и ми се прииска да си скъсам дипломата по балканистика. Както и да е... Незнайно защо обаче след масовите протести в Западна Европа и САЩ избухва... Руско-турска война. Впрочем още по-странно е защо тя се води с турци, след като досега навсякъде се говори за Османска империя, а турци въобще не се споменават. В урока за войната ще научим, че "в боевете за Стара Загора и Шипка опълченците се сражавали редом с руснаци и румънци". Като прочетох за румънци вече не исках да си късам дипломата. А да я подпаля... След това не очаквайте нищо повече - нито ще видите за борбите на българите в Македония и Тракия, нито за Балканската война. Те са напълно изтрити от историята.

Почти в края на учебника, на стр. 86, е урокът за празниците на България. От него ще научите за празниците на "евреите, арменците, турците и всички мюсюлмани, ромите", но не и за празниците на българите. Така Курбан Байрам, Ханука и т. нар. Василица са подробно обяснени, но Коледа, Великден и Заговезни са подминати. На всичкото отгоре урокът завършва със заклинанието "всички общности могат свободно да празнуват своите празници". Явно под всички се има предвид и българската общност, макар че много-много не и се обръща внимание.

Погромът върху българската история и култура обаче продължава и в "Читанка", където на стр. 59 има урок, наречен Василица. Няма да го преразказвам, защото ме е гнус, само ще ви кажа, че всичко, което знаете за българския празник Васильовден и за сурвакарите, тук е представено като циганско, или както пише в текста, "ромско".

По тези учебници се учи от 2004 г. Вече десета година тази отрова се излива в главите на нашите дечица, без нищо неподозиращите родители да знаят какво се случва. Учителското съсловие, убито и унизено, си мълчи. Обществото, вторачено в икономическото си оцеляване, мазохистично се самонаказва с разделение на всички нива. Ако тук-там някой се пробуди и извика, викът му бързо се заглушава от поредния роден миризлив политически скандал. А дечицата ни израстват като еничари под благата опека  на българската държава и всичките и културни и образователни институции. Защото тези учебници създават от българчетата в най-добрия случай една аморфна маса без национално самосъзнание.

Нямало заговор срещу България ли? Ако няма, значи сме най-малоумният и продажен народ във Вселената. А ние, дълбоко и искрено го вярвам, не сме. Затова на борба, български народе! На борба за чест, свобода и мила рода! На борба за бъдещето на нашите деца!

https://kostadin.eu/
« Последна редакция: Септември 08, 2018, 15:19:32 от Hatshepsut »

Неактивен Hatshepsut

  • Administrator
  • Veteran
  • *
  • Публикации: 7255
  • Карма: +526/-0
  • Пол: Мъж
  • Дълг и чест
  • OS:
  • Windows Vista/Server 2008 Windows Vista/Server 2008
  • Browser:
  • Chrome 30.0.1599.101 Chrome 30.0.1599.101
    • Български Националисти
  • Интереси: История, Археология, Етнография, Религия, Компютри
  • Зодия: Sagittarius Sagittarius
Re: Национализмът и образованието в България
« Отговор #111 -: Май 07, 2014, 07:14:22 »
Скандал! Васил Левски бил терорист и рушител на Османската империя!


Политическата толерантност понякога може би ни идва в повече, след Ботев наред е и Левски. В момента служителите на комисията по дискриминация четат всички учебници до 7 клас.
Те търсят дискриминационни текстове и пасажи според доклада на комисията. Служителите следили за дискриминационни елементи по шест признака, основно етнически, религиозен и полов. Но четейки докладите на комисията, се чудиш да се смееш ли или да плачеш, например един от тези доклади препоръчва, учителите да обясняват на децата, че залавяйки Апостола на Свободата Васил Левски, османските жандарми чисто и просто си изпълнявали служебните задължения, а Левски бил  нарушител на спокойствието в Османската империя.
Колкото до мъченическата смърт на свети Георги Софийски пък експертите от комисията намират за недостатъчно обяснението, че светецът  не е искал да приеме исляма. Задължително трябва да се пояснява на децата, че помохамеданчването не е типична черта на исляма, а грешна политика на османските чиновници. Освен това експертите навсякъде заменят думата „турчин“ с „османлия“, освен това специалистите са недоволни от факта, че в учебниците по музика няма включени песни на други етноси и празници на други религии освен православната.

http://senzacia.net/
« Последна редакция: Септември 03, 2014, 11:32:48 от Hatshepsut »

Неактивен Kara

  • Respected user
  • Forum Member
  • **
  • Публикации: 68
  • Карма: +17/-2
  • Пол: Жена
  • OS:
  • Windows XP Windows XP
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
  • Зодия: Cancer Cancer
Re: Национализмът и образованието в България
« Отговор #112 -: Май 08, 2014, 13:45:09 »
Не схванах кое е дискриминиращото в текстовете. Ако за Османската империя е бил терорист, то за нас не е бил терорист. Турция да си пише каквото искат в техните учебници. Историята е такава каквато  е и да се изопачава е грозно. Ако на турчалята не им изнасят какви са ги вършили си е техен проблем.
Като умреш, не знаеш, че си умрял и не ти е тежко на теб, а на другите. Същата работа е и като си тъп.

Неактивен Hatshepsut

  • Administrator
  • Veteran
  • *
  • Публикации: 7255
  • Карма: +526/-0
  • Пол: Мъж
  • Дълг и чест
  • OS:
  • Windows Vista/Server 2008 Windows Vista/Server 2008
  • Browser:
  • Chrome 30.0.1599.101 Chrome 30.0.1599.101
    • Български Националисти
  • Интереси: История, Археология, Етнография, Религия, Компютри
  • Зодия: Sagittarius Sagittarius
Re: Национализмът и образованието в България
« Отговор #113 -: Септември 07, 2014, 11:55:01 »
Да не си плюем на историята

Ако дедите ни бяха раболепни пред Великите сили, Съединението нямаше да се случи

Поредната, вече 129-а годишнина от Съединението, бе съпътствана с поредния скандал. Скандал, предизвикан не от някой политик или банкер - с тях вече сме свикнали - а от един учебник. Учебник, който въпреки че е предназначен за 10-годишни деца, носи тежкото академично название "Човекът и обществото". Въпреки че в него става дума не за нещо друго, а за родна история. Която обаче е така представена, че отново изправи на нокти и родители, и историци.

Пътят към ада е постлан с добри намерения, твърди една стара поговорка. Авторите на въпросното помагало са водени именно от такива - да се възпитават децата в духа на толерантност. Само че в името на тази благородна цел от българската история или не е останало нищо, или фактите са интерпретирани по доста смущаващ начин.

В случая обаче не става въпрос за изолиран факт, плод на личното авторско разбиране за миналото, а за тенденция, налагана в цяла Европа. Едва ли има континент с толкова стари държави, пролели в продължение на едно хилядолетие помежду си рeки от кръв. И след Втората световна война, когото започна градежът на днешния Европейски съюз, наистина трябваше да си прекалено далновиден и смел политик, за да се опиташ

да сложиш край на трупаната с векове омраза

или най-малко неприязън, особено след двете световни войни. Направиха го двама велики европейци - Шарл дьо Гол и Конрад Аденауер, чиято прегръдка в Кьолн през 1961 г. потресе тогава французи и немци.

От това наистина символично събитие измина повече от половин век. Израснаха нови поколения европейци, на които не им идва и наум да се сражават помежду си. Но никой не забравя историята, дори с риск да разчопли стари рани. През 1986 г. лично Желязната лейди Маргарет Тачър откри паметник на маршал Артър Харис, командир на Кралската бомбардировъчна авиация през Втората световна война, чиито самолети сринаха до основи Хамбург, Дрезден, Кьолн. Въпреки вълната от протести в тогавашната Западна Германия. В наши дни по цяла Франция пък се провеждат всевъзможни тържества, отбелязващи 100-годишнината от Първата световна война и битката при Марна, а градината на Уиндзорския дворец бе засята с червени макове в памет на загиналите преди век "томита" - пак в боеве срещу германците...

Изводът е кратък и ясен - помирение и толерантност не означава да забравиш историята, както ни внушават някои задгранични фондации. Които за съжаление намират бързо своите последователи. И както, за съжалeние, често правим българите,
бързат да запрегнат каруцата пред коня

Коректното представяне на историята не е пречка за създаване на дух на толерантност, когато фактите се интерпретират спокойно и многостранно. Но не и когато се премълчават и изкривяват. Какво страшно националистическо и ксенофобско има в това да кажеш, че цар Симеон е разгромил всичките тогавашни врагове на България? Днес няма нито Византия, нито печенеги... Ама гърците можело да се разсърдят. Ами да се сърдят - ние не им се сърдим, че един от централните булеварди на Атина се нарича "Василий Втори Българоубиец".

Ето тук опираме до въпрос за реципрочното тълкуване на историята с другите европейски народи, и най-вече с нашите балкански съседи. Там учебниците като дух не са мръднали отпреди Втората световна война. Пълни с митове, преекспонирана национална слава и зле прикрита ненавист към нас. И не само в Македония, където антибългарската истерия вече е добила патологични размери.
Който забравя миналото, рискува да го преживее отново, гласи друга една мъдрост. Обезличаването на националната памет чрез фалшиво представяне на историята е първата крачка по този опасен път. А тя, историята, както пееше незабравимият Владимир Висоцки, "остава такава, каквато е - в нея не може да излъжеш нито дума, ни дори половин дума". А такова чувство за национална памет, национална принадлежност и национално самосъхранение май ще ни бъде нужно. Новият век явно ще се развива не според либералната илюзия на Фукуяма, а според мрачните геополитически пророчества на Хънтингтън. Драмата на Украйна и възкръсналият от Средновековието Халифат са достатъчно зловещи знаци.

Така че нека представяме на децата историята си такава, каквато е. Без да псуваме другите, но и без едва ли не да се срамуваме, че хан Крум е отсякъл главата на император Никифор или пък, че Калоян е разбил предците на днешните ни френски и белгийски съюзници при Одрин, а генерал Вазов е смлял английските дивизии при Дойран. Него са го почели дори въпросните англичани и ще е повече от странно, ако бъде пренебрегван в българските учебници по история.

В тях следва да се отбележи също, че на днешния ден през 1885 г. сме извършили Съединението. Напук на всички Велики сили.

http://bulgarski.pogled.info/news/57743/Da-ne-si-plyuem-na-istoriyata

Неактивен Hatshepsut

  • Administrator
  • Veteran
  • *
  • Публикации: 7255
  • Карма: +526/-0
  • Пол: Мъж
  • Дълг и чест
  • OS:
  • Windows Vista/Server 2008 Windows Vista/Server 2008
  • Browser:
  • Chrome 30.0.1599.101 Chrome 30.0.1599.101
    • Български Националисти
  • Интереси: История, Археология, Етнография, Религия, Компютри
  • Зодия: Sagittarius Sagittarius
Re: Национализмът и образованието в България
« Отговор #114 -: Ноември 22, 2014, 06:34:04 »
Българоцентристки ли са българските учебници

Заради криворазбраното представяне на етнокултурното разнообразие децата ни учат в училище... турски песни


Страницата с турската песен в учебника по музика за шести клас

Една публикация в социалните мрежи разтърси тези дни не само българското интернет общество, но и вдигна цяло цунами от недоволство сред обикновеното гражданство в страната ни. Ролята на йерихоновата тръба, предизвикала този потресаващ резонанс, изпълни един учебник по музика за шести клас.

Скандалното в него е, че съдържанието му включва турската песен „Гел янъма“ - ще рече „Ела при мен“, която тийнейджърите трябва да научат на чист турски език. И тъй като малцина са тези, на които турският уж е „майчин език“, за българчетата – синове на земя прекрасна и на юначно племе, текстът е даден освен в оригинал на турски, но и с транслитерация на български език.

Превод естествено няма, така че дори да се намерят ентусиазирани шестокласници, които да го научат наизуст – както се изисква по учебна програма – то едва ли ще им стане ясно какво точно редят трелите, които се леят от гърлата им. От припева: „Вер елини, ал мендили, чек халайъ, хей“ например, само едно „хей“ звучи познато. Оттам нататък „Дьон бир саа бир де сола“ и прочее, ще прощавате, ама звучи малко като „Гледай си работата“ или някаква друга ругатня – кой може да ти гарантира, че не е баш туй, я!

„Не намираме необходимост децата да бъдат принуждавани да сричат на неразбираеми езици. Това не е начин да ги приучим на разбирателство и културни връзки – това е единствено начин да ги затормозим", коментира случая лидерът на ВМРО Красимир Каракачанов. Патриотите се канят да поискат спешно от министъра на образованието отговор на въпросите кой е разпоредил подобни уроци да влязат в учебните планове и кога ще отпаднат те от учебното съдържание на часовете по музика.

Всъщност ние априори можем тутакси да отговорим, че едва ли ще отпаднат. По-скоро е възможно обратното – занапред по-често да ставаме свидетели на подобни текстове в българските учебници. Просто защото такива са насоките на критериите, поставяни от Образователното ни министерство към написването на учебници – в тях да има представено етнокултурното разнообразие.
Любопитен е например един мониторингов доклад за етноцентризма в учебниците по музика още за първи и втори клас.

Той е изготвен от някоя си Янка Тоцева през 2004 г. и е издаден от НПО „Етнотолеранс“, на което сдружение госпожата е член. Титулувана като доцент, от биографията й разбираме, че е родена и израснала в Шумен, „където е живяла в мултикултурна среда“ и покрай всичката си друга дейност на преподавател и учен, е участвала  в национални и международни конференции и форуми по проблемите на образователната интеграцията на малцинствата, а също така е била и ръководител на проекти за работа с ученици роми и директор на ромски и мултиетнически лагери.

Та тази персона, правейки преглед на одобрените учебници по музика, установява, че в един от тях например „не присъства произведение от ромски, турски или арменски автор или представящо фолклорните традиции на тези етноси, традиционно присъстващи в България“ - нещо, което поне за първи клас не е предвидено в учебната програма. Което не й пречи да направи извода, че „учебникът е българоцентристки и не дава дори потенциални възможности за запознаване с фолклор, песенно богатство или традиции на другите етноси, населяващи нашата родина, както и за осъщестяване на интеркултурен диалог“.

Но видите ли, в друг един първолашки учебник имало включени една песен на Жул Леви и три на Хайгашод Агасян, така че тя виждала в това възможност „разговорът за етническата принадлежност на тези български композитори“  да бъде подходящо използван за идентифициране на етническата им принадлежност (т. е. единият е с еврейски, а другият – арменски произход, б. а.) и разкриване на многообразието!

Като положителен пример Янка Тоцева посочва един друг пък учебник, дето в него били включени песни на народи от различни краища на света, „представящи разнообразни национални и етнически модели на песенно творчество“ - такива като португалската песен „Седем утрини”; като немската детска народна песен-игра „Хей, дете танцувай с мен”,  като румънската детска народна песен „Танц румънски, мил и драг” и дори предложената за слушане китайска народна музика „Чуруликането на сто птици”.

И не на последно място светъл пример е африканската народна песен „Гумбу Кумбу”, която на всичко отгоре  била „подходящо илюстрирана с малки негърчета“. „Това – както отбелязва госпожа доцентката –  са доста сполучливи според нас опити да се запознаят първокласниците с различието – както езиково, така и в антропологически аспект  – негроидна раса, монголоидна раса – китайка на илюстрацията“. Но пък нищо не се казвало или показвало във връзка с етносите, населяващи нашата родина.

Обаче Тоцева е съзряла „интеркултурен потенциал“ в урока „Пазарджишко право хоро“ в един от учебниците по музика за втори клас. Там той бил илюстриран със снимков материал на Трайчо Синапов и Димитър Пасков – Тигъра с инструментална група, от което била видна... „ромската принадлежност на двамата музиканти“.

Пак същата тази специалистка, този път в съавторство с някоя си Мерал Мехмед, е изготвила подобен доклад и за учебниците по музика за трети и четвърти клас, за които все пак в общото представяне на учебната програма е записано, че чрез обучението по музика трябва да се разширят  „знанията за българския музикален фолклор и фолклорните традиции на другите етноси”. Демек – имаме основание да дирим под вола теле, т. е. турски маанета в български учебник.

Така например във въпросния мониторингов доклад се посочва един учебник за четвъртокласници, в който „турците могат да открият себе си само чрез споменаването на един танц – кючек, представен като пример за сравнение с метрума на дайчовото хоро”. Кючекът, както ще научат децата, бил „един от най-старите класически танци в света”, който от Азия и Африка бил пренесен в Европа, а преди стотина години стигнал и до Америка.

Ромите пък можели „да разпознаят представителя на своя етнос Иво Папазов Ибряма от споменаването на името му на стр. 47”.
Интересно е да разберем дали например българчетата, които живеят и учат в Испания, да речем, могат „да разпознаят своя етнос“ в някой от учебниците на Иберийския полуостров. За целта, разбира се, следва между уроците за фламенкото и пасо доблето да се мъдри и текст за българската ръченица например. А дано, ама надали, както се казва.  Но със сигурност, ако такова нещо няма, едва ли ще има обвинения, че помагалата са испаноцентристки.

Хайде да не се лъжем – това с турските песни е същото като с новините на турски език. Какво още трябва да се случи, за да разбере управляващата ни върхушка, че не може повече да се правят етнотолерантни отстъпки и трябва да браним националната си чест, като не позволяваме турцизирането да плъзга отровните си пипала из всичко българско и родно.
В Турция например, отколе действа закон, съгласно който всички географски имена следва да са на турски език. А опитът това да се направи у нас бе посрещнат на нож от функционерите на ДПС. Нека припомним, че още преди две години, при предишното си управление, ГЕРБ отказа да се побългарят турските имена на улици и местности, защото историческата памет трябвало „да бъде пазена такава, каквато е“.

Не виждам турците нещо да са изгубили историческата си памет, като са си сменили названията на тези обекти. По-скоро това доста добре стимулира менталните им напъни, та стигнаха дори до там да смятат, че са открили Америка. И колкото да е тъжно, трябва да признаем, че ние пък май още не сме открили България.

http://www.desant.net/show-news/31788/
« Последна редакция: Септември 08, 2018, 15:23:39 от Hatshepsut »

Неактивен Hatshepsut

  • Administrator
  • Veteran
  • *
  • Публикации: 7255
  • Карма: +526/-0
  • Пол: Мъж
  • Дълг и чест
  • OS:
  • Windows Vista/Server 2008 Windows Vista/Server 2008
  • Browser:
  • Chrome 30.0.1599.101 Chrome 30.0.1599.101
    • Български Националисти
  • Интереси: История, Археология, Етнография, Религия, Компютри
  • Зодия: Sagittarius Sagittarius
Re: Национализмът и образованието в България
« Отговор #115 -: Януари 04, 2015, 09:33:06 »
Освобождението и Шипка били излишни, пише нов учебник


Всички учебници по история ще бъдат подложени на ревизия. Историци ще прегледат учебните помагала от 1-и до 12-и клас и ще предложат редакция на текстовете, които според тях изопачават българската история или имат неточности. Това стана ясно, след като група български историци се срещнаха със служебния образователен министър доц. Румяна Коларова.

Историците ще изпратят своите предложения до просветното министерство в срок от един месец. „Министър Коларова се ангажира да предаде щафетата на следващото управление", обясни директорът на Института по исторически изследвания на БАН проф. Пламен Цветков, пише в обзорен материал "Монитор".Той допълни, че на редакция ще бъдат подложени не само учебниците по история, но и тези учебни помагала, в които има историческо съдържание. Пример затова е учебникът „Човек и общество” за трети клас, който вдигна на бунт родители и историци през последната седмица. Гражданите възроптаха най-много срещу това, че в учебното помагало е записано, че „Левски е заловен от турската полиция”. Преди да се срещнат с министър Коларова, група учени, обединени в Инициативен комитет за преглед на историята, алармираха, че съдържанието в учебниците ги тревожи.

„Учебниците трябва да се пишат от сериозни историци, а не от момичета и момчета, които може да са много умни, но следват опорните точки на фондации, които се захранват от чужбина”, коментира директорът на Националния исторически музей проф. Божидар Димитров, който заедно със свои колеги историци представиха отвореното писмо, което по-късно връчиха лично на образователния министър.

Той алармира, че в сборник по история, издаден от „Червената къща” дори е записано, че Освобождението на България било излишно, защото трябвало да се отделят пари за армия и се забелязал рязък спад на стопанския живот, например драстичното намаляване на козите”. Според него писането на българските учебници се финансира от фондации, спонсорирани от чужбина. Той се зарече, че ще настоява и за единен учебник по история.

„Историята е нещо, което се е случило”, отсече проф. Димитров. Съдържанието на този един-единствен учебник според него трябва да бъде написано от сериозни специалисти. Акад. Георги Марков допълни, че е съгласен с мотивите на образователното министерство за внушаване на толерантност, но не трябва да се посяга върху националните герои.

„Политиците не бива да се намесват в писането на учебниците по история, а да оставят тази работа на историците, защото това е професия. Ние поне познаваме историята и изворите”, коментира акад. Георги Марков. Той разказа как всяка власт от 1992 г. насам се опитва да влияе върху съдържанието на учебниците.

https://frognews.bg/news_75873/V-sbornik-po-istoriia-Osvobojdenieto-i-SHipka-bili-izlishni/
« Последна редакция: Септември 08, 2018, 15:24:26 от Hatshepsut »

Неактивен Hatshepsut

  • Administrator
  • Veteran
  • *
  • Публикации: 7255
  • Карма: +526/-0
  • Пол: Мъж
  • Дълг и чест
  • OS:
  • Windows Vista/Server 2008 Windows Vista/Server 2008
  • Browser:
  • Chrome 30.0.1599.101 Chrome 30.0.1599.101
    • Български Националисти
  • Интереси: История, Археология, Етнография, Религия, Компютри
  • Зодия: Sagittarius Sagittarius
Re: Национализмът и образованието в България
« Отговор #116 -: Януари 19, 2015, 07:30:55 »
Бургаски татко: В учебника на сина ми за 2 клас има Рамазан, но не и Рождество


Интересен подбор на зимните празници и обичаи в страната ни може да си види в учебника по „Околен свят“ за 2-ри клас. За това сигнализира възмутен бургаски татко, чието дете учи в училище''Св. Княз Борис I''. Мъжът недоумява защо се изучават Рамазан Байрям и Василица, а Рождество не присъства никъде.
Ето какво пише още Гроздан Колев до „Флагман”:

"Отваряли ли сте скоро някой от учебниците на децата си, независимо от това в кой клас са те. Аз не бях, съпругата ми се занимава с това. В петък обаче единият ми син, който е втори клас, се върна притеснен от училище. Госпожата му го изпитала, а той не си знаел урока, казала му, че следващия път, ако се повтори ще му пише слаба оценка. Стана ми интересно и реших да погледна какъв е този проблем урок, че детето ми, което има само отлични оценки, не е пожелало да научи.

Учебникът е на издателство „Анубис“, а негов автор е И. Мирчева. Заглавието е „Зимни празници“. Вътре нагледно са показани и обяснени пет празника и обичая, свързани обаче само и единствено с етническите общности в страната ни – Рамазан Байрям, Пурим, Василица и Коледа (за българи и арменци).

Не си мислете, че след като се обяснява Рамазан как се празнува и циганската Василица, подобно нещо има и за Коледа. Напротив! На Коледа просто се украсява елха и се поднасят подаръци. Моментът с Рождество Христово липсва изцяло.

Не съм съгласен главата на децата ми да се пълни с подробности за цигански и турски празници, а българските, християнските да бъдат пропускани. Това не е нормално. Не може да учат турски народни песни в час по музика, а по новините да слушам, че искали да махат „Аз съм българче“", недоволства таткото.

https://www.blitz.bg/
« Последна редакция: Септември 08, 2018, 15:25:11 от Hatshepsut »

Неактивен Hatshepsut

  • Administrator
  • Veteran
  • *
  • Публикации: 7255
  • Карма: +526/-0
  • Пол: Мъж
  • Дълг и чест
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Chrome 30.0.1599.101 Chrome 30.0.1599.101
    • Български Националисти
  • Интереси: История, Археология, Етнография, Религия, Компютри
  • Зодия: Sagittarius Sagittarius
Re: Национализмът и образованието в България
« Отговор #117 -: Март 08, 2015, 19:51:20 »
Подмяна на историята в учебниците

Следната снимка беше споделена в социалната мрежа Facebook от българска ученичка. Става въпрос за страница от един от учебниците по история.



Следващата снимка е от учебник за 3-ти клас открита в Интернет от наши читатели:



Поредната снимка е от същия учебник изпратен до уеб сайта на novanews, където е написано следното:

Здравейте, пиша ви по повод учебника на дъщеря ни по „Човек и общество“, трети клас. Свидетели сме на грозна подмяна на историята. Там пише следното: „В много села заедно живеели християни и мюсюлмани. Те се сближавали в труда, обменяли думи, песни, танци и обичаи, споделяли празници“.

Автори на учебника са Мария Радева, Мария Манева и Милка Мандова – Русинчовска. Явно тези „българки“ не са били в Батак, Перущица, Копривщица, Карлово, Калофер? Не са чували за зверските кланета, избиването на българите, за еничарите, за кръвния данък, за зверствата и страха в които са живели българите. Това явно според тях е „споделяне на обичаи“. Моля ви, обърнете внимание на това. Не е минало чак толкова много време, че да забравим историята си. Кой има изгода от това, всички може да направим съответния извод. Какво ще знаят децата ни? Написаното в учебника е долна лъжа!



В друг уеб сайт пишат за учебник за деца от 4-ти клас разпространен от издателство „Просвета“, които както знаем са си създали и „фондация“-НПО, която има за цел „Подпомагане на мултикултурни модели на образование, разпространение на знания и възпитание„. В управителният орган на това НПО влизат София Атанасова Димитрова, Марко Марков Тодоров и Мария Асенова Антова.

София Атанасова Димитрова се оказва и осветена като сътрудник на бившата ДС, по-известна е под кодовото име „Агент Соня“, сътрудничила на управление VI-II-II, управление VI-II-I на ДС. Вербувана е и регистрирана през 1982 година. Има опит за унищожаване на досието ѝ.

Марко Марков Тодоров също е Агент на бившата Държавна сигурност, вербуван от Първо главно управление през 1981 г., като секретен сътрудник под псевдонима „Базов“.



Миналата година на пресконференция в БТА български историци, учредили Инициативен комитет за преглед на историята, притеснени от съдържанието на учебниците по този предмет попитаха:

„Кой казва на какво трябва да бъдат научени нашите деца?“

Според тях внушенията и посланията в написаните няколко различни учебници по история са смущаващи. По думите им възпитанието, което децата получават чрез тях, е доста обезпокоително. Те смятат, че чиновници от Министерство на образованието и науката (МОН) тайно и подмолно подменят ценности.

https://anonybulgaria.wordpress.com/2015/03/07/

Неактивен omerzen

  • Hero Member
  • ****
  • Публикации: 4283
  • Карма: +562/-46
  • Пол: Мъж
  • България на българите
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Mozilla compatible Mozilla compatible
Re: Национализмът и образованието в България
« Отговор #118 -: Март 11, 2015, 13:16:02 »
Учебник по история: САЩ са подкрепили Априлското въстание,
българите живеели щастливо като роби


Учебник по история за 3-ти клас „учи“ малките деца, че българите живеели добре по време на
Турското робство, а Съединените щати са „подкрепили Априлското въстание“




Промиването на мозъци започва от все по-ранна възраст. Българската история отдавна е представлявана тенденциозно и манипулативно в учебниците, а опита да се извърши подмяна на ценностите и историческата памет на нашия народ продължават с всякакви гнусни действия като премахването на велики български автори, защото творчеството им е неудобно пред нашите нови „партньори“ и не се вписва в „евроатлантическите ценности“, които ни убеждават, че „изповядваме“. Трудно е иначе да бъде обяснено как така днес сме „партньори“ с Турция в НАТО, какво ни чака, когато Турция стане „бъдещия стълб на Балканите“, каквато роля отреждат американците на съседната ни държава в региона ни. И ако дори просто погледнем – повечето държави в НАТО са били против България в цялата й история, както Великобритания, която силно е подкрепяла Османската империя, например. Може би за това е много важно темата за освобождението на България и Турското робство, колкото и да е трудно, да бъде изкривена, защото тя не може да бъде подменена така лесно, както други въпроси от нашата история.
https://alterinformation.wordpress.com/2014/08/29/887421941/
За да разберат европейците поведението на циганите, първо европейците трябва да разберат че циганите не са европейско население.

Неактивен Siegfried

  • Respected user
  • Hero Member
  • ****
  • Публикации: 1953
  • Карма: +89/-58
  • Пол: Мъж
  • OS:
  • Windows Vista/Server 2008 Windows Vista/Server 2008
  • Browser:
  • Firefox 36.0 Firefox 36.0
Re: Национализмът и образованието в България
« Отговор #119 -: Март 20, 2015, 16:28:22 »
Плачкаш ли за матюшка рАССия :laugh-1:, знаеш ли, че скоро трябва да има строги мерки и закони за разпространението и проповядването на радикален РУСЛЯМ ?

Иначе е така, САЩ са подкрепили Априлското въстание, за РАЗЛИКА от любимата ти мангалска русия !

PS Прочети линкчето отдолу :
http://www.extremecentrepoint.com/archives/4939

Учебник по история: САЩ са подкрепили Априлското въстание




« Последна редакция: Март 20, 2015, 16:37:21 от Siegfried »
Да ЖИВЕЕ 9-ти ЮНИ, да ЖИВЕЕ Цанков !
Истинският БългАрски Химн Шуми Марица;

"Аз" - Дарий, Цар Велик, Цар на Царете, Цар на много народи, син на Хистасп, Ахеменид, Персиец, син на Персиец, Ариец от Арийския род !

Българио, за тебе тѣ умрѣха, една бѣ ти достойна зарадъ тѣхъ, и тѣ за тебъ достойни, майко, бѣха !


Share me

Digg  Facebook  Twitter  Google  
Smf