Автор Тема: Православни статии, мъдрости и мисли  (Прочетена 5094 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен Мишок

  • Account Disabled
  • Hero Member
  • *
  • Публикации: 4738
  • Карма: +23/-34
  • Пол: Мъж
  • OS:
  • Windows NT 10.0 Windows NT 10.0
  • Browser:
  • Chrome 65.0.3325.183 Chrome 65.0.3325.183
Re: Православни статии, мъдрости и мисли
« Отговор #15 -: Май 17, 2018, 22:20:02 »
Моля, ти сигурно се шегуваш? Как точно с аргументи ще обориш написаното от него, което е очевидна истина.  :grin-1:
Колко сте смени и жалки в слагачеството си пред руския Патриарх!
Ясна си ми щом Горан Благоев за тебе е авторитет. Няма какво да го опровергавам, аз долни соросоиди и антибългари, като него не чета. Не се и уповавам на написаното от такива дегенерати. Щом той пише така, значи е обратното.

Неактивен генерал Жеков

  • Site Supporter
  • Hero Member
  • *
  • Публикации: 1612
  • Карма: +31/-1
  • Пол: Мъж
  • OS:
  • Linux Linux
  • Browser:
  • Chrome 66.0.3359.158 Chrome 66.0.3359.158
  • Интереси: История,Философия,Политика
  • Зодия: Aries Aries
Re: Православни статии, мъдрости и мисли
« Отговор #16 -: Май 17, 2018, 23:00:48 »
A кое четеш? :mad:
ϟϟ|СВОБОДЕН-СОЦИАЛЕН-НАЦИОНАЛЕН| lYl 
БЪЛГАРИЯ ЗА БЪЛГАРИТЕ!
БЪЛГАРИЯ НАД ВСИЧКО И ВСИЧКО ЗА БЪЛГАРИЯ!

Неактивен Мишок

  • Account Disabled
  • Hero Member
  • *
  • Публикации: 4738
  • Карма: +23/-34
  • Пол: Мъж
  • OS:
  • Windows NT 10.0 Windows NT 10.0
  • Browser:
  • Chrome 65.0.3325.183 Chrome 65.0.3325.183
Re: Православни статии, мъдрости и мисли
« Отговор #17 -: Май 18, 2018, 13:00:33 »
A кое четеш? :mad:
Как какво чета ? Моята борба - то се знае. :mad:

Неактивен Мишок

  • Account Disabled
  • Hero Member
  • *
  • Публикации: 4738
  • Карма: +23/-34
  • Пол: Мъж
  • OS:
  • Windows NT 10.0 Windows NT 10.0
  • Browser:
  • Chrome 65.0.3325.183 Chrome 65.0.3325.183
Re: Православни статии, мъдрости и мисли
« Отговор #18 -: Май 18, 2018, 13:15:40 »
 

Папата оневини евреите за смъртта на Христос
 
В новата си книга папата твърди, че смъртта на Христос не носи наказание, а спасение.

Според него вината за разпятието е на аристокрацията при Иерусалимския храм и поддръжниците на бунтовника Варава

Главата на Римокатолическата църква написа лично опровержение на идеята, че евреите имат колективна вина за смъртта на Христос. В своя книга, чието публикуване предстои идната седмица, Бенедикт XVI стигна до заключението, че отговорните лица за разпъването на Спасителя са членовете на аристокрацията при Иерусалимския храм и поддръжниците на бунтовника Варава.

Отхвърляйки вековното тълкувание на твърдението на св. Иоан Богослов, че именно евреите поискали Варава да бъде освободен, а Иисус – екзекутиран, понтификът пита: „Възможно ли е в онзи момент да е присъствал целия еврейски народ и да е поискал смъртта на Иисус”?   

Идеята за колективната вина на евреите, която е сред главните причини за разстроените взаимоотношения между двете вери, е отречена на Втория Ватикански събор през 1965 г., но за първи път оттгава насам концепцията бива подложена на толкова изчерпателно богословско опровержение и то от страна на папа. Особено важен е и фактът, че това опровержение идва от перото на понтифик германец, който неведнъж бе „отнасян от вихъра” на юдею-католическите взаимоотношения. „Това лично отрицание на богословската опора на вековното присъствие на антисемитизма е огромна крачка напред”, сподели пред Ройтерс Елан Щайнберг, вицепрезидент на Американския събор на оцелелите от Холокоста и техните наследници.

Анализът на Бенедикт XVI присъства в откъси от втория том на творбата му „Иисус от Назарет”, които бяха разпространени в сряда от ватикански издатели. Първият том излезе на пазара преди четири години. Вторият разглежда последните дни от живота на Спасителя, Неговата смърт и Възкресение – основата на християнската вяра, и ще бъде публикуван на 10-ти март.   

Папата набляга и на друга новозаветна фраза често използвана против евреите. В своето Евангелие, Св. Апостол Матей свидетелства за следните думи на еврейската тълпа: „кръвта Му нека бъде върху нас и върху чедата ни”, (Мат. 27:25). Във връзка с този текст папата пише, че смъртта на Иисус не носи наказание, а спасение, и че „кръвта, която Той пролива не крещи за отмъщение, а извиква помирение.”

Папата, който като дете е бил член на  Хитлеровата младеж, преди две години стана обект на широка обществена критика след като върна в лоното на католическата църква британския епископ с ултратрадиционни възгледи Ричард Уилямсън, отлъчен заради поставяне под съмнение мащабите на Холокоста. По-късно същата година Бенедикт претърпя и друга критика заради подкрепата си за продължаване на процедурата по канонизиране на папа Пий XII, възхваляван от Ватикана заради тайните му опити да спаси живота на много евреи и едновременно с това обвиняван, че не се е изказал против нацисткия геноцид.
http://budiveren.com/index.php?option=com_content&view=article&id=388:2011-03-04-00-08-17&catid=41&Itemid=78

Неактивен Мишок

  • Account Disabled
  • Hero Member
  • *
  • Публикации: 4738
  • Карма: +23/-34
  • Пол: Мъж
  • OS:
  • Windows NT 10.0 Windows NT 10.0
  • Browser:
  • Chrome 65.0.3325.183 Chrome 65.0.3325.183
Re: Православни статии, мъдрости и мисли
« Отговор #19 -: Май 18, 2018, 13:21:16 »
 

Доказателства за истинността на Православната вяра. Назидателни истории от Патерика
 
 



Като доказателство за истинността на Православната вяра авва Коприй влязъл в огъня

Веднъж аз (авва Коприй) отидох в града. Там трябваше да се срещна с един манихейски учител, който развращаваше народа. Аз трябваше да оспоря неговите слова, но той се оказа изключително лукав и не можах да го хвана на дума. Обзе ме страх да не би слушащите да паднат в съблазън, ако той тръгне да се хвали със своята победа. Тогава възкликнах:
- Накладете голям огън на площада и ние двамата ще влезем в пламъка. Който от нас излезе невредим, неговата вяра ще бъде призната за истинна.

Думите ми се понравиха на народа и тозчас бе напален страшен огън. Тогава хванах манихея и го повлякох към пламъка.
- Почакай! - викна той. – Не така! Нека влезем един по един. Ти го измисли. Ти влез пръв!
Аз се осених с кръстното знамение в името на Христа и влязох по средата на огъня, а той като че се раздели пред мен. Така престоях половин час и слава Богу, останах невредим. Народът беше изумен и всички прославиха Бога викайки: „Дивен е Бог в Своите светии!” Дойде ред на манихея. Започнаха да го приканват да влезе в огъня, но той се съпротивляваше и упорстваше. Тогава тълпата го хвана и го хвърли вътре. Пламъците тозчас го обхванаха и той изскочи полуобгорял.

Из «Отечник проповедника»

Нежелаейки да се срещат с еретик, учениците се отказали да посетят стареца

Веднъж авва Сисой преминал от планината на авва Антоний на близката Тиваидска планина и се поселил там. Там имало и мелетияни*.

Някои от братята, като чули, че той дошъл на близката планина пожелали да го видят, но започнали да обсъждат помежду си: „Какво да правим? Там живеят мелетияни. Знаем, че те не могат да навредят на стареца, но да не би ние да паднем в изкушение от еретиците”. И за да не се срещнат случайно с еретици, не отишли и при стареца.

Из «Скитский патерик»

Ужасната смърт на нечестивия епископ

В Солун имало един архиепископ на име Талалей. Той не се боял нито от Бога, нито от бъдещото въздаяние. Презирайки християнското учение, не смятал за нищо и своя свещен сан, всъщност бил не пастир, а кръвожаден вълк. Като отхвърлил поклонението на Светата Единосъщна Троица, (прости, Господи!), служел на идолите.

Църковните власти го лишили от сан чрез съборно определение. Минало не много време и Талалей съвсем скъсал със съвестта си и решил да си върне свещения сан. Върнал си епископството, като отишъл до Константинопол, където властите, както говори пророк Исаия, за подаръци оправдават виновния и лишават праведните от законното, (вж. Ис. 5:23).

Но Бог не оставил своята Църква без закрила. Той отхвърлил неугодното Нему решение, взето в нарушение на Апостолските правила.

Веднъж Талалей се облякъл в пищни одежди с намерението да се представи на властите и съгласно постановлението да приеме утвърждаването си в предишния сан. Той даже бил вече готов да излезе от дома си, когато изведнъж почувствал болка в стомаха и трябвало да отиде по естествена нужда. Нечестивецът се забавил два часа. Виждайки, че не излиза някои от чакащите го влезли в отходното място, за да го подканят да излезе и го намерили с глава завряна в нечистото отвърстие и стърчащи нагоре нозе. Нещастният погинал навеки по също такъв ужасен начин като богоборецът Арий!

Из «Луг духовный»

Божията Майка не пуснала в храма последователка на ереста на Севир**

Една патриция на име Козмияна отишла веднъж нощем да се поклони на Гроба Господен в Иерусалим. Когато се приближила до храма, видяла Пресвета Богородица, съпроводена от множество жени, която ѝ казала:
- Ти не си от нашите, не можеш да влезеш тук!
Пресветата Владичица казала така, защото Козмияна била последователка на ереста на Севир. Жената обаче настоявала, като със сълзи молела да ѝ позволят да влезе в храма. На това Св. Богородица отвърнала:
- Докато не влезеш в общение с нас, няма да стъпиш тук.
Тогава Козмияна разбрала, че не ѝ позволяват да влезе, защото изповядва ерес. Затова тя първо се отказала от ереста на Севир, а после след като се покаяла, повикала свещеник и се причастила с Честните и Животворящи Христови Тайни. След това безпрепятствено влязла в храма и се поклонила на Гроба на нашия Спасител Иисус Христос.

Из «Явления и чудеса Божией Матери»

*Разкол в Александрийската църква през четвърти век. По време на арианските спорове мелетияните се оказали на страната на Арий. На Първия Вселенски събор мелетиянството било определено като ерес – бел. прев.
http://budiveren.com/index.php?option=com_content&view=article&id=256&catid=50&Itemid=184

Неактивен генерал Жеков

  • Site Supporter
  • Hero Member
  • *
  • Публикации: 1612
  • Карма: +31/-1
  • Пол: Мъж
  • OS:
  • Linux Linux
  • Browser:
  • Chrome 66.0.3359.158 Chrome 66.0.3359.158
  • Интереси: История,Философия,Политика
  • Зодия: Aries Aries
Re: Православни статии, мъдрости и мисли
« Отговор #20 -: Май 18, 2018, 15:14:41 »
И тия пищат глупости.Приличате си.Кой е Коприй,май е руски светия с гръцко име.Мирише на чуждопоклонничество от големия Българин хахаха
ϟϟ|СВОБОДЕН-СОЦИАЛЕН-НАЦИОНАЛЕН| lYl 
БЪЛГАРИЯ ЗА БЪЛГАРИТЕ!
БЪЛГАРИЯ НАД ВСИЧКО И ВСИЧКО ЗА БЪЛГАРИЯ!

Неактивен Мишок

  • Account Disabled
  • Hero Member
  • *
  • Публикации: 4738
  • Карма: +23/-34
  • Пол: Мъж
  • OS:
  • Windows NT 10.0 Windows NT 10.0
  • Browser:
  • Chrome 65.0.3325.183 Chrome 65.0.3325.183
Re: Православни статии, мъдрости и мисли
« Отговор #21 -: Май 18, 2018, 20:33:58 »
Недейте се съобразява с тоя век”

„И недейте се съобразява с тоя век, а се преобразявайте чрез обновения ваш ум, та да познавате от опит, коя е благата, угодна и съвършена воля Божия.”



Тълкувание на св. Теофан Затворник

След като дал закон за тялото, [апостолът] пише и закон за душата. „И недейте се съобразява с тоя век”, тоест с духа на тоя свят, не живейте според този дух, не позволявайте той да се изобрази върху вас, сторете тъй, че никой да не може да прочете изписано на лицата ви: ето това е човек от тоя век или от този свят. Но в какво се състои духът на този свят?

Духът на този свят е всички грижи и тревоги да са свързани само с това, как по-добре човек да устрои своето земно благоденствие с всички подръчни средства, които биха били на разположение, със своите лични сили и способности. Семейството, имуществото, връзките, всички дела от гражданско естество, дори делата свързани с вярата и Църквата, потока на всички събития – и близки и далечни, и зависещи и независещи от него, всичко това да устрои, опирайки се във всичко само на себе си и на своите способности, на хората и тварите, а не на Бога, Който всичко устройва, макар такива хора да четат и Верую, и Отче наш, и за промисъла Божий да беседват, както и за упованието на него. Те понякога мислят за Бога, знаят, че има друг свят и друг живот, но със сърцето си живеят в този свят и в това, което той дава, нямайки вкус за нищо от това, което е над него, не изпитвайки никакъв стремеж към това що не е чувствено, не е плътско, не е земно.

Духът на времето не означава непременно безсрамна порочност и необуздана страстност. Той е грехолюбив и страстен, като себеугаждането се явява неотменима негова черта. Но явното зло и очебийни грехове той не търпи, а иска да изглежда порядъчен и честен, скривайки често зад такъв благовиден параван грехове, стигащи понякога до най-срамно злодейство и страстност. Но не всички негови чеда са такива. Главното в неговите чеда, както бе казано в началото, е това, че всичкото им упование е в този век, преследват земно щастие и полагат усилия да го устроят със свои средства. В когото властва такъв дух, в него няма нищо християнско, макар той да е християнин. Християнството започва в момента, когато в сърцето се зародят призив и стремеж към небесното, духовното, вечното и Божественото, съпроводени с отвращение от земното, чувственото, временното и тварното.

Духът Христов е противоположен на духа на тоя век и ако този, последният, е изцяло земен и съсредоточен в земното, другият е изцяло небесен и фокусиран в небесното, в Бога и в Божественото – това едничкото обича, това единствено преследва, само в това намира вкус. Това не означава, че той, бидейки отделен от всичко земно и тварно, вече не се докосва до нищо такова и няма в своите дела нищо, което имат синовете на тоя век. Формите на човешкия живот са еднакви в единия и в другия случай, но духът и насочеността на всичко са различни. Духът Христов не пресеква с удовлетворяването на естествените човешки потребности, не изгонва човека непременно от семейството и обществото. Той допуска и гражданско служение, и воинска служба, и търговия, и наука, и художествена дейност, но всичко това превръща в средства за преуспяване в духа и придобиване на неземни блага, в начин на угаждане на Бога, прогонвайки безмилостно от всичко това само онова, което е противно на тази насоченост. Случва се някои съвсем да отдели от семейството и обществото и този дух, но това не е негова изключителна принадлежност, а най-висша и съвършена проява, която в истински вид е достояние на малцина избрани.

Такъв дух на християнски живот се заражда, когато Божията благодат, намерила вход в сърцето на човека, пробужда там страха Божий, разтревожва съвестта и така привежда човека към усещане за опасност от пребиваване в духа на тоя век и в порядките на този живот, след това и към разкаяние, и промяна в насоката на своя живот, в мислите, в чувствата, желанията и делата, към решимост да се живее не по земному, а по небесному, по образ духовен и Божествен. След това, който не е кръстен, се кръщава, а който е кръстен, приема Тайнството Покаяние и бидейки въоръжен с Божията благодат, в единия и другия случай започва да живее не по духа на тоя век. Към такива обръща словото си свети апостол Павел, казвайки: „недейте се съобразява с тоя век”.

Който все още се намира под обаянието на духа на тоя век, той не може да вмести това правило в ума си. Той слуша, но не проумява и не може да го разбере, както трябва. Апостолът казва това към тези, които са прогонили от себе си духа на тоя век и са започнали да живеят по духа Христов, защото духът на тоя век е прелъстителен и отново може да увлече тези, които по силата на предишния си живот са познали неговите мътни сладости и дела. Той като че им казва: внимавайте да не би отново да ви увлече духът на тоя век и да не започне отново да ви преработва по свой образ, сваляйки ви от небето на земята, от духа - в плътта, от Бога - сред тварите. Не го слушайте и не желайте да се съобразявате с него и с порядъка на делата му. Защото духът на времето, примамвайки хората с надеждата за земно благоденствие, е изобретил такива утешителни и сладки неща, от които като че ей сега ще потече река от щастие.

Увлечените от тези илюзии се въртят в този порядък, надявайки се да се опият от щастие и макар че никога не го вкусват, очакват да го вкусят не след дълго. А у които е произтекло изгонване духа на тоя век чрез Христовия дух, такива биват измъкнати от този кръговрат, съкрушаващ и приземяващ сърцето. Но тъй като те все пак обитават в съприкосновение с порядките на духа на времето, съществува опасността да не би да ги повлече отново този водовъртеж и да бъдат наново потопени в този кръговрат. Точно това предупреждава апостолът – вече е време всичко това да се изостави, вие не бива да се връщате към тези порядки и да се съобразявате с тях.

Свети Иоан Златоуст, тълкувайки това място, точно от това се старае да отвърне своите слушатели, изобразявайки най-вече призрачността на благата на този свят.

„Образът (духът) на тоя век е прилепен към земята, нисък, кратковременен, в него няма нищо възвишено, постоянно, правилно, всичко е извратено. Затова, ако искаш да вървиш по правилния път, то не напечатвай върху себе си образа на настоящия живот. В него няма нищо непоколебимо и твърдо, затова е и наречен образ, както на друго място апостолът казва: „преходен е образът на тоя век” (1 Кор. 7:31). В него няма нищо постоянно, неподвижно, а всичко е временно. Затова е и казал: на тоя век, обозначавайки така кратковременността, а с думата „образ” изразил липса на същност. Ако ти посочиш богатството, славата, телесната красота, забавленията и всичко, което хората смятат за велико, аз ще посоча, че всичко това е един външен образ, а не нещо реално, привидност, а не пребъдваща същност. Но ти не се съобразявай с това, казва апостолът, а се преобразявай чрез обновление на ума. Не е казал: преобразявай се външно, но преобразявай се същностно, показвайки с това, че светът има само външен образ, а на добродетелта принадлежи не външен, а истински същностен образ, който има природна красота, за който не са нужни мазила и външни разкрасявания, които бързо се появяват и бързо изчезват, тъй като всичко това изчезва още преди да се е появило. Затова, ако разкъсаш привидността, начаса ще видиш истинския образ. Нищо не е по-слабо от порока, нищо не се състарява тъй бързо.”

Св. Феофан Затворник. Толкование Послания святого Апостола Павла к римлянам. изд. 2. М., 1890. С. 757-761.
http://budiveren.com/index.php?option=com_content&view=article&id=1008:2014-05-02-22-16-39&catid=50:2010-03-16-21-38-11&Itemid=184

Неактивен генерал Жеков

  • Site Supporter
  • Hero Member
  • *
  • Публикации: 1612
  • Карма: +31/-1
  • Пол: Мъж
  • OS:
  • Linux Linux
  • Browser:
  • Chrome 66.0.3359.158 Chrome 66.0.3359.158
  • Интереси: История,Философия,Политика
  • Зодия: Aries Aries
Re: Православни статии, мъдрости и мисли
« Отговор #22 -: Май 18, 2018, 20:36:27 »
св.Теофан Затворник??Руски светец.Ето ти мнение,възхваляващо русия
ϟϟ|СВОБОДЕН-СОЦИАЛЕН-НАЦИОНАЛЕН| lYl 
БЪЛГАРИЯ ЗА БЪЛГАРИТЕ!
БЪЛГАРИЯ НАД ВСИЧКО И ВСИЧКО ЗА БЪЛГАРИЯ!

Неактивен Мишок

  • Account Disabled
  • Hero Member
  • *
  • Публикации: 4738
  • Карма: +23/-34
  • Пол: Мъж
  • OS:
  • Windows NT 10.0 Windows NT 10.0
  • Browser:
  • Chrome 65.0.3325.183 Chrome 65.0.3325.183
Re: Православни статии, мъдрости и мисли
« Отговор #23 -: Май 18, 2018, 22:06:29 »
Йеросхимонах ДИМИТРИЙ: Повърхностното отношение към нещата е най-големият враг на съвременните хора


Йеросхимонах Димитрий е брат на Зографската света обител „Св. вмчк Георги Зограф“. Понастоящем служи в Германския манастир „Св. Йоан Рилски“, метох на Зограф.

Преди да приеме схима, той се подвизаваше с името йеромонах Висарион. Стана известен с книгите, в които разобличи тъмната страна в действията на Ванга и Дънов, и се утвърди като проповедник с разясненията си по множество духовни въпроси. В съавторство с йеромонах Йоан (Филипов) издаде книгата „Суеверия сред днешните християни“, в която се разглежда същността на мартениците, кукерските игри, Трифон Зарезан и др. езически обичаи, които се популяризират в наши дни.

 – Отче, какво представлява мартеницата, от християнска гледна точка?

– За да отговорим на този въпрос, първо трябва да кажем какво представлява суеверието. А то е да разчитаме на нещо, което реално не може да ни донесе полза. „Суе“ означава „празно“, „безсмислено“, „безполезно“. Оттам и „суеверие“ – т.е. „празна вяра“.

Защо мартеницата се явява суеверие? Хората, които си купуват мартеници, искат да си създадат весело настроение, да отправят към своите познати жест на нежност или на внимание. Разбира се, повечето от тях не очакват помощ от някакви езически божества, но от духовна гледна точка това няма значение. Още св. Йоан Златоуст говори, че мнозина разчитат на червени конци. Забележете, той е живял през ІV век (представил се е в Господа през 407 година), но разказва, че още тогава много хора, наместо да се надяват на животворящия кръст, се увиват с червени конци и на това отдават напразни надежди.

Добре е човек да се замисли откъде идват мартениците. Защото Господ казва, че доброто дърво дава добри плодове, а лошото дърво – лоши плодове. Нека видим какво е дървото, за да разберем какъв е плодът. Мартеницата има изцяло окултен произход. Тя се приготвяла по точно определен начин, за да получи „влияние“, което допринася за нейното „въздействие“, за нейната „магическа сила“. Това е изцяло окултна философия, в нея няма нищо християнско. А щом е такова дървото – плодът не би могъл да бъде добър.

При суеверието винаги се очаква бърз резултат, за разлика от духовния живот, където се изисква време и усилие. В духовния живот има борба със себе си, борба със страстите, борба с онези наши недостатъци, които са станали за нас като втора природа. Тази борба изисква време. Господ ни учи с търпение да спасяваме душите си, говори за тесен път. При суеверието пътят е широк – нещата идват бързо и наготово:  отключваш сутрин вратата на църквата и така си отключваш късмета; купуваш си мартеница и си гарантираш здраве. Християнското учение не ни обещава нищо тъй бързо и безболезнено, както му се иска на съвременния човек. Промяната, която трябва да стане вътре в нас, изисква време, изисква дори „кръв“. Така казват светите отци: „Дай кръв и ще получиш дух“. Това означава, че трябва да се трудим за Господа и тогава ще получим спасение, ще получим Божията благодат, която ни преобразява.

При мартениците, и при всякакви амулети и талисманчета, го няма този християнки дух на борба със себе си, няма молитва към Господа – молитва към една личност. Християнинът – този, който истински е разбрал същността на християнството – знае, че Бог е личност. Когато се молим, се обръщаме не към някаква безлична сила, а към личност, която е пълна с любов и може реално да помогне. Това, което Бог ни дава, е Неговата нетварна благодат. Тя ни преобразява. Това става, като участваме в тайнствата на Църквата и като имаме лично отношение към Бога на любовта, когато се молим. А не с мартеници и амулети.

Не трябва да се пренебрегва още нещо – когато човек купува мартеницата, той прави жертва, макар и малка. Към кого е отправена тя? Очевидно, не към Бога на християните. Но тронът на нашето сърце, казва старецът Паисий, не остава празен. Ако ние не служим на Бога, служим на Неговия враг. В житието на св. Нифонт Кипърски се разказва следния случай. Пристигнал оркестър, който свирел непристойна музика. Един християнин хвърлил жълтица към музикантите, за да се почерпят. Св. Нифонт мистично видял как тази жълтица първо слиза до дъното на ада и едва след това се връща към пазвата на музиканта. Т.е. тази жертва отива до дълбините адови. Стотинките, които някои наши братя и сестри дават за мартеници, не отиват при Бога, а при Неговия враг. Дори и да не го съзнават, това не ги извинява напълно. Господ казва, че ако някой знаe волята на господаря си и не я върши, ще бъде бит много, а този, който я престъпва от незнание, ще бъде бит малко (Вж. Лук. 12:47-48). Т.е. незнанието не ни извинява напълно – наказание все пак ще има.

– А какво бихте казали на хората, които идентифицират мартениците и кукерските игри с „българското“ и смятат, че по този начин учат децата на любов към Родината, че създават у тях българска идентичност?

– Това е неправилно мислене. Също като мартениците, и кукерските танци имат езически произход. Не са се зародили в България, пренесени са тук. В житието на Дасий Доростолски[1], който е живял в ІІІ век, пише как хората си слагали маски на животни и безчинствали. Пише още, че това е езически празник.

По нашите земи християнството навлиза много рано. Лошото е, че българинът остава „повърхностен“ християнин. Много лесно го привличат някои езически обичаи. Те са му интересни и без да е наясно в дълбочина със същността им, той предава своя интерес и на децата си, и на своите близки, което носи за всички тях духовна вреда.

Повърхностното отношение към нещата е най-големият враг на съвременните хора. Те не изследват произхода на нещата, нито резултата от действията си. Заради това повърхностно мислене все по-малко хора остават християни. Но това го казва и сам Господ Иисус Христос: „Син Човеческий, кога дойде, ще намери ли вяра на земята?“ (Лук. 18:8). Разбира се, Той говори за истинска вяра. Повърхностното отношение у повечето хора не им позволява реално да се заинтересуват, реално да се променят, реално да се обърнат към Господа. На тях им харесва „хелоуин“, харесват им кукерските маски, образите на чудовищата от анимационните филми. Грозотата започва да привлича. А тази грозота винаги е била символ на сатанинското, на демоничното. Проблемът е, че от най-крехка детска възраст децата свикват с тази грозота, започват да я обичат и да се идентифицират с нея. Това идва и от възпитанието, защото самите родители не са християнски настроени. Те може да ходят от време на време в храма, да палят по някоя свещичка, но това не означава, че са истински християни. Ако ти нямаш в сърцето си Бог, ако не се стремиш да Го имаш в сърцето си, ако нямаш жажда за Христос, всичко останало, което правиш, всъщност не те води към Него.

– Да, свидетели сме на напориста естетизация на злото. Можем ли да подозираме, че у подрастващите се налага съзнателно вкус към демоничната визия?

– Специално за празника „хелоуин“ се влагат много пари. За съжаление и учители, и директори участват в това напълно съзнателно. Родители са споделяли, че когато отклонят децата си от участие в този „празник“, децата им се оказват не само малцинство, но преследвано малцинство. И всичко става все по-организирано. В магазините от големите вериги също се продават демонични маски. За търговците това е добър бизнес. Човешката алчност води до стремежа да продадеш злокачествена и духовно вредна стока, за да придобиеш някое левче в повече. Когато се съберат недуховност и алчност, обществото се подхлъзва в погрешна посока и е на път да пропадне. България няма нищо общо като традиция с „хелоуин“, но този празник се популяризира. Всичко това става много бързо, пред очите ни. Тъй че става дума и за организирано направляван процес, и за продукт на човешката алчност.

– Ако се върнем на местните традиции, ще видим, че особено при кукерските игри, финансовият елемент не е чак толкова силен. Светската власт обаче ги толерира. Дали това е криворазбрано популяризиране на националното, или е някакъв „отечественофронтовски“ хъс, на принципа „хляб и зрелища“?

– По-скоро второто. За политиците това е лесен начин да се сближат с хората, да им покажат, че вършат нещо. За принципа „хляб и зрелища“ се знае, че е бил особено силен в езическата римска империя. Това, че е все по-валиден в наше време, показва, че се връщаме към езическите нрави. С тази разлика, че в миналото езичниците не са познавали Христос. Докато за нашата страна днес не можем да кажем, че в нея Христос не е проповядван. Какво означава това – че Той вече е съзнателно гонен. Защото, пак ви казвам, че християнският живот изисква саможертва, изисква дълъг път – не само на търсене, но и на работа върху себе си.

Политиците търсят евтина популярност. И тук Църквата трябва да реагира по-остро, но кой пък слуша гласа на Църквата? След като самите хора са далеч от християнския поглед към живота, то и гласът на Църквата остава глас в пустиня. Но пак казвам, всичко опира до това иска ли човек да върви по тесния път или ще върви по широкия.

– От християнска гледна точка, допустимо ли е човек, който изповядва себе си като православен християнин, да носи мартеница, като казва: „Приемам я като продукт на художествена традиция, не влагам в нея нищо духовно“.

– Тръгнем ли с викове: „Какво правите! Вие езически обичаи ли следвате?!“, нищо няма да постигнем. Полезният и правилният подход е добронамерено да обясняваш на околните. Нека майката нежно да каже на детето си: „Мартеницата не ти е полезна, няма нужда да я носиш. Ела, ще ти купя една иконка и ще ти разкажа за живота на еди-кой си светец“. Нека с кротост и търпение да обясняваме на тези, които са около нас. Но пак подчертавам – с търпение и с разбиране за това в какво време живеем. Защото времето, в което живеем, е по-скоро езическо, отколкото християнско. Затова и подходът ни към хората трябва да е с внимание, обич, милост, с разбиране на това, което се случва, и с много, много търпение.

Ако отговорим еднозначно – не е добре християнинът да носи мартеници и по този начин да показва някаква принадлежност, различна от християнството. Но повечето хора не са се замисляли за това. Нашата мисия е да ги накараме да се замислят какво правят. Това обаче не може да стане с всеки. Повечето хора са забързани, живеят в свой материален свят, не се интересуват от Христос, още по-малко ще ги заинтересува въпросът за мартениците – духовните въпроси не ги засягат. Но дори малко на брой душички да проявят внимание, да се замислят и в крайна сметка да разберат какво означава истина и лъжа, суеверие и истинска вяра, то сме направили нещо голямо. Защото пише: „който е обърнал грешник от лъжливия му път, ще спаси една душа от смърт и ще покрие много грехове“ (Иак. 5:20). Един човек да обърне внимание на нашите думи и малко да се промени, това е достатъчно. Не можем да очакваме някакви огромни обществени обрати. Св. Игнатий Бранчанинов потвърждава това, като казва, че в наше време не е възможно да се спре отстъплението. То е допуснато от Бога заради греховете ни.

Ако можем да помогнем на тези, които са около нас, нека поне това да направим. Но тук важният въпрос е как да докоснем хората. Светите отци не са ни оставили рецепта, защото всеки човек е индивидуалност, не е тухла четворка. Трябва преди всичко да работим върху себе си. Докато човек не е придобил Божията благодат, той може да учи единствено и само себе си. А когато, малко по малко, започне да придобива Божията благодат, то тогава хората сами ще започнат да се обръщат към него за съвет. Ние не можем да се сравняваме с древните свети апостоли, но нека се опитваме да бъдем малки апостоли. Едно малко семенце да посеем тук, друго – там, и тези семенца сами започват да раждат добри плодове.

[1] Св. Дасий от Дуросторум (Доростол, дн. Силистра) бил воин от римската армия. Пострадал мъченически през 292 г. Най-старото запазено негово житие е от ІV-V век. Съхранява се в Парижката национална библиотека. В него са описани езически ритуали, които поразително напомнят кукерските: „Тази скверна традиция е достигнала до наши дни и се спазва по много печален начин. Защото дори светът да се свърши, лошият обичай не се изоставя, а дори се възстановява в още по-грозен вид.

В деня на януарските Календи суетни хора, които следват обичая на езичниците, а се наричат християни, излизат с много големи тържества. Те променят външността си, като се обличат в нрава и външния вид на дявола. Те се увиват в кози кожи и като променят лицето си, напущат доброто, в което са се възродили (християнството), и се връщат към злото (езичеството), в което са се родили“.

Интервю на Милена Иванова-Андреева
http://spisanieayazmo.com/%d0%b9%d0%b5%d1%80%d0%be%d1%81%d1%85%d0%b8%d0%bc%d0%be%d0%bd%d0%b0%d1%85-%d0%b4%d0%b8%d0%bc%d0%b8%d1%82%d1%80%d0%b8%d0%b9-%d0%bf%d0%be%d0%b2%d1%8a%d1%80%d1%85%d0%bd%d0%be%d1%81%d1%82%d0%bd%d0%be/

Неактивен генерал Жеков

  • Site Supporter
  • Hero Member
  • *
  • Публикации: 1612
  • Карма: +31/-1
  • Пол: Мъж
  • OS:
  • Linux Linux
  • Browser:
  • Chrome 66.0.3359.158 Chrome 66.0.3359.158
  • Интереси: История,Философия,Политика
  • Зодия: Aries Aries
Re: Православни статии, мъдрости и мисли
« Отговор #24 -: Май 18, 2018, 22:20:22 »
Eзичеството е зло :mad: Пак руски светец,нищо чудно л,е само глупости пише.
ϟϟ|СВОБОДЕН-СОЦИАЛЕН-НАЦИОНАЛЕН| lYl 
БЪЛГАРИЯ ЗА БЪЛГАРИТЕ!
БЪЛГАРИЯ НАД ВСИЧКО И ВСИЧКО ЗА БЪЛГАРИЯ!

Неактивен Мишок

  • Account Disabled
  • Hero Member
  • *
  • Публикации: 4738
  • Карма: +23/-34
  • Пол: Мъж
  • OS:
  • Windows NT 10.0 Windows NT 10.0
  • Browser:
  • Chrome 65.0.3325.183 Chrome 65.0.3325.183
Re: Православни статии, мъдрости и мисли
« Отговор #25 -: Май 19, 2018, 13:38:22 »
Светите отци за демокрацията
 26 Април 2010 | Печат |
 



Свещенномъченик Андроник: „Нека никой да не вярва на клеветите на съблазнителите, които казват, че за християнина са съвършено безразлични една или друга порядки на гражданския живот, защото единият или другият строй, едните или другите порядки на живота могат да съдействат или да препятстват на делото на спасението. Нужна е такава работа, че да се организира целият руски народ в единно семейство, твърдо и съзнателно защитаващо своето свято, народно, историческо достояние – Християнската вяра и самодържеца Цар.

Нужно е упорито и старателно да се отдалечаваме от всякакви партии и народът да се съхранява именно като народ, чужд на партийността. Там е разделението, там е несъгласието, там е борбата, там не може да се очаква ред и цялото се разпада. А има ли партии сред народа, тогава има и народно разложение. Трябва да се отхвърли всякакво конституционно и партийно бълнуване, което само ни обезсилва като държава и ни води към разделение, а чрез това - и под властта на враговете. Трябва да бъде възстановено нашето родно, исконно Царско Самодържавие, здраво почиващо върху най-тясна духовна връзка между Царя и народа. Не става въпрос за борба на два режима на управление, а за борба между вяра и неверие, между християнство и антихристиянство.”

Петроградски митрополит Питирим: „Народовластието винаги е гибелно. Пастирят е отговорен пред Бога, народовластието винаги е безотговорно и е грях, бунт против установленията на Бога.”

Киевският светител Владимир: „Монархът получава власт от Бога, президентът получава власт от гордостта народна; монархът е силен с изпълнението на Божиите заповеди, президентът се държи на власт чрез угаждане на тълпата, монархът води верноподаниците към Бога, президентът отклонява избралите го от Бога.”

Светият праведен Иоан Кронщадски: „Всепагубно е управлението на мнозинството. „Един да бъде Цар” - казва древният мъдрец. Привържениците на демокрацията хранят въжделения за конституционно или републиканско управление в Русия, но те не разбират историята и характера на руския народ. Млъкнете вие, мечтателни конституционалисти и парламентаристи! Махни се от мен, сатана! Може би, не е излишно да се изпита тази нова мъдрост? Чиста ли е тя? Не. Тя съвсем не говори за благоговение към Бога. Мирна ли е тя? Не. Тя живее и диша с разпри не само между нейните последователи и нейните непоследователи, но и между самите последователи. Кротка ли е? Не. Надменна е и дръзновена. Покорява ли се с благо? Не. Метежна е. Изпълнена ли е с милост и благи плодове? Не. Тя е жестока  и кръвожадна. Несъмнена ли е? Напротив, тя не е родила нищо освен съмнения, подозрения, упреци и недостоверност. Нелицемерна  ли е? Не. Тя сменя маска след маска, според това с каква може по-добре да прелъсти. Следователно, каква е тази мъдрост? Очевидно не е онази, която е свише. Каква е тогава? Не се заемам да ѝ дам име. На вашата проницателност и безпристрастие предоставям избор от имена, предложени от Апостола: земна, душевна, бесовска, (Иак.3:15). Не им харесва старият градеж на държавата върху основата на благословението и Божия закон; те мислят, че е далеч по-добре да се въздигне зданието на човешкото общество по нов вкус, върху пясъка от народни мнения и да го поддържат с бурята на безкрайни разпри. Приписват царската и самодържавна власт на народа, т. е. на ръцете или нозете предоставят ролята на главата; народът им царства чрез метежи, крамоли, разбойничество, грабежи, подпалвачество. Демокрацията е в ада, а на небето е Царството”.

Московският светител Филарет: „Да се съдейства на демокрацията, значи да не се съдейства на Русия, която е главното препятствие за демокрацията.”

Целительница

Превод: Боряна Борисова

Може би е необходимо да добавим, че у нас в България отсъства реално познание за същността на Православната монархия и в следствие на това – отрицателно отношение към нея. Като причина за това някои определят горчивия исторически опит след Освобождението и най-вече пагубните за страната действия на Кобургготската династия. В това има доза истина, но ако трябва да бъдем искрени, причините ще трябва да потърсим малко по-назад във времето. Тези бъдещи падения биват заложени още от нашите революционни дейци, които прихващат идеите на френската революция и почти никъде у тях не се среща в чистота идеята за свободна България като Православна монархия. Напротив, тогава популярна става идеята за „чиста и свята република”, което от православна гледна точка е нещо като девствена блудница. Противоречието между монархическите и републиканските идеи дава отражение и в Търновската конституция, която пък представлява някакъв хибрид, своего рода конституционно муле и съвсем естествено плодовете няма как да са добри. После започват да се нарушават дори минималните изисквания на тази конституция по отношение на православната принадлежност на българския владетел и така по пътя на компромиса до пълното обругаване на образа на Православната монархия. И все пак, ако излезем извън тесните граници на този наш исторически опит, няма как да не отдадем предпочитанието си на дълбоко залегналата в Православната държавност идея за Самодържавна Православна Монархия.

Свещ. Божидар Главев

Неактивен генерал Жеков

  • Site Supporter
  • Hero Member
  • *
  • Публикации: 1612
  • Карма: +31/-1
  • Пол: Мъж
  • OS:
  • Linux Linux
  • Browser:
  • Chrome 66.0.3359.158 Chrome 66.0.3359.158
  • Интереси: История,Философия,Политика
  • Зодия: Aries Aries
Re: Православни статии, мъдрости и мисли
« Отговор #26 -: Май 19, 2018, 13:43:44 »
Пак руски светец,бе.Става ти навик
ϟϟ|СВОБОДЕН-СОЦИАЛЕН-НАЦИОНАЛЕН| lYl 
БЪЛГАРИЯ ЗА БЪЛГАРИТЕ!
БЪЛГАРИЯ НАД ВСИЧКО И ВСИЧКО ЗА БЪЛГАРИЯ!

Неактивен Мишок

  • Account Disabled
  • Hero Member
  • *
  • Публикации: 4738
  • Карма: +23/-34
  • Пол: Мъж
  • OS:
  • Windows NT 10.0 Windows NT 10.0
  • Browser:
  • Chrome 65.0.3325.183 Chrome 65.0.3325.183
Re: Православни статии, мъдрости и мисли
« Отговор #27 -: Май 19, 2018, 14:00:48 »
Пак руски светец,бе.Става ти навик
Не съди и не критикувай, а вземи и прочети. Светците са си светци независимо от каква народност са. Не съм сигурен дали писалият материала е светец.

Неактивен генерал Жеков

  • Site Supporter
  • Hero Member
  • *
  • Публикации: 1612
  • Карма: +31/-1
  • Пол: Мъж
  • OS:
  • Linux Linux
  • Browser:
  • Chrome 66.0.3359.158 Chrome 66.0.3359.158
  • Интереси: История,Философия,Политика
  • Зодия: Aries Aries
Re: Православни статии, мъдрости и мисли
« Отговор #28 -: Май 19, 2018, 14:38:42 »
Напротив,руските са шшпиони на КГБ.Доказано е от далеч по-умни  и отворени хора от теб
ϟϟ|СВОБОДЕН-СОЦИАЛЕН-НАЦИОНАЛЕН| lYl 
БЪЛГАРИЯ ЗА БЪЛГАРИТЕ!
БЪЛГАРИЯ НАД ВСИЧКО И ВСИЧКО ЗА БЪЛГАРИЯ!

Неактивен Индивидуалист

  • Site Supporter
  • Hero Member
  • *
  • Публикации: 2847
  • Карма: +395/-89
  • Пол: Мъж
  • Не бойте се!
  • OS:
  • Windows NT 6.3 Windows NT 6.3
  • Browser:
  • Chrome 66.0.3359.181 Chrome 66.0.3359.181
  • Зодия: Virgo Virgo
Re: Православни статии, мъдрости и мисли
« Отговор #29 -: Май 19, 2018, 15:24:08 »
Безспорното е,че трябва да се чете. Четенето винаги ще е нужно. Нищо не идва наготово, особено пък Истината. В лъжовен свят с лъжовни водачи и лъжовни ценности, Истината се открива на този, който наистина я търси и който се вълнува от нея. Ако ти я потърсиш безкористен, Тя ще се отплати стократно, дори и да не искаш.

Четете!
Има Бог, значи има и надежда!
Пазете се от лъжливи пророци, които идват при вас с овчи кожи, а отвътре са вълци грабители.


Share me

Digg  Facebook  Twitter  Google  
Smf