Автор Тема: Ислямът в България се надига  (Прочетена 68975 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен Amenhotep

  • Pharaoh
  • Hero Member
  • ****
  • Публикации: 3565
  • Карма: +859/-21
  • Пол: Мъж
  • Доброму, добро да прави, злому с ножа по главата!
    • Профилът ми във VBOX7
  • Зодия: Gemini Gemini
Re: Ислямът в България се надига
« Отговор #15 -: Октомври 04, 2006, 23:12:49 »
 
Цитат
Според него ислямското вероучение още в началното училище трябвало да бъде задължително.
 
А, как се реже глава на христянин не щат ли да учат?


Неактивен Skarlet

  • Hero Member
  • ****
  • Публикации: 1654
  • Карма: +407/-30
  • Пол: Жена
  • хуманистка
  • Зодия: Sagittarius Sagittarius
Re: Ислямът в България се надига
« Отговор #16 -: Октомври 05, 2006, 09:39:19 »
Цитат
Според него ислямското вероучение още в началното училище трябвало да бъде задължително.
 
А, как се реже глава на христянин не щат ли да учат?




Е, това няма да стане, по закон образованието в България е светско и религия може да се изучава само като свободно избираем предмет. Единствения начин да се въведе задължително религиозно обучение, без значение християнско или мюсюлманско, е да се промени закона, но, за щастие, едва ли ще стане, депутатите ни може и за нищо да не стават, но мисля, че никога няма да гласуват такъв закон!
Мен друго ме възмущава - докога ще ни изпитват търпението? Първо със забрадките, сега със задължителното, религиозно обучение, тея съвсем прекалиха. Защо тези номерца не си ги разиграват в Турция, там образованието също е светско и е забранено носенето на забрадки, защо, ако им е домиляло толкова за религия, не започнат да се борят там за връщането на вероучението в училищата, нали са мюсюлманска държава?
А, за вестника на турски, няма проблем, ако има кой да им го чете, да си го издават, тук, в Испания се издава вестник на български, обаче, трябва да се следи, какво точно се пише там, и по никакъв начин да не се допускат материали, които застрашават етническия мир!

Неактивен Skarlet

  • Hero Member
  • ****
  • Публикации: 1654
  • Карма: +407/-30
  • Пол: Жена
  • хуманистка
  • Зодия: Sagittarius Sagittarius
Re: Ислямът в България се надига
« Отговор #17 -: Ноември 02, 2006, 10:10:20 »
Обединение за ислямско развитие и култура

Обединението за ислямско развитие и култура в Смолян споделя фундаменталната идея - просвещение и образование

Пламен Асенов

- Нашата дейност е полезна за България, защото ние образуваме щит към всичко онова крайно, което може да дойде на гърба на религията

- Идеята ни е проста - пълноценни българи, пълноценни европейци, със запазена мюсюлманска идентичност и традиции

- Изглежда българското общество се отнася с подозрение към дейността на ОИРК, не толкова защото не може да преглътне възможността две или двеста деца да се появят със забрадки в училище, а защото трудно свиква с мисълта, че в собствените му недра се заражда нещо непознато.

Обединението за ислямско развитие и култура (ОИРК) е неправителствена организация, регистрирана в Смолян през 2004 година. Името на организацията нашумя обаче едва през последните няколко месеца, главно покрай бърза поредица от скандали – около забрадките, с които две момичета се появиха на училище в смолянския икономически техникум и около спонсорските гербове върху фланелките на един рудоземски футболен клуб, в които като елемент присъства полумесец. Тези случаи, освен до намеса на такива институции като Парламентарната комисия за защита от дискриминация, Министерството на образованието и Българския футболен съюз, доведоха и до доста медиен шум, в който, по познат за България и дори вече леко омръзващ на публиката начин, се смесиха полуистини с полулъжи, предположения с откровени спекулации, стари предразсъдъци с нови. Доказателствата за това са много, но като принос към темата за обективността е достатъчно да се спомене например факта, че повечето медии забелязаха тези скандали, но не забелязаха участието на представители на ОИРК в организираната в Лондон “Първа международна конференция за умереността в исляма”.

Така или иначе, в споменатата медийна кампания се стигна дотам едно политическо списание да напише, че ако национализмът в България има два полюса и на единия от тях се намира партия “Атака” на Волен Сидеров, то на другия е точно ОИРК. Само по себе си на подобно заключение не би трябвало да се обръща внимание, най-малкото защото ОИРК изобщо няма политическа дейност и следователно не би могло да се разглежда в такъв контекст - като противовес на чисто политическа формация. Заключението обаче е знаково за това, че в българското общество съществува въпрос. Съществува необходимост да бъде “намерено мястото”, да бъде класифициран някак си факта на появата и дейността на подобна организация. Защото тя всъщност е доста различна от всичко, познато досега в развитието на процесите вътре в мюсюлманската общност в България.

Част от темите за размисъл и част от отговорите на важни въпроси могат да се чуят от устата на Ариф Абдуллах, председател на Обединението за ислямско развитие и култура.

Ариф Абдуллах е роден през 1974 година. Запален скиор, като ученик той е една от българските олимпийски надежди в ски-бягането и завършва съответното училище в Чепеларе. По-късно обаче се преориентира от спорта към религията, или както той казва - към науката, и заминава за Йордания. Завършва Йорданския държавен университет, където след бакалавърската, получава и магистърска степен по “Тълкуване на Корана”. След завръщането си в България, заедно със свои колеги и съмишленици основава Обединението за ислямско развитие и култура.

- Защо?

- Идеята за създаване на организацията дойде на фона на недобрата компетентност на мюсюлманите към религията. В преходния етап от едно затворено общество, в което познанието не можеше да се черпи от автентичните му извори, след 45 години комунизъм, тук сред мюсюлманите се беше обособило неразбиране към самата религия. Разбира се, мюсюлманската общност в България има институция като Главно мюфтийство, която е стара и уважавана институция. Но тя сякаш се занимава повече с администриране, това е приоритет при тях, а не толкова образованието, възпитанието на хората.

Който следи нашата дейност през последните две години, е наясно, че поставихме в основата си синтезирани ценности, които са обединяващи между Изтока и Запада, между трите монотеистични религии. Това беше най-важното за нас - да намерим истински синхрон с нашето, българското общество в контекста на интеграцията в Европа. Това беше най-важното, защото ислямът, както и всяка друга религия, би могъл да се интерпретира по начин, който да противопоставя, да предизвиква конфликти, когато не е съобразен с ценностната система на обществото. А смятам, че ценностите тук, в България и в Европа, са едно към едно ценности и на нашата религия - демокрация, плурализъм, свобода на словото, свобода на вероизповедание, равенство между хората. Има абсолютната забрана в нашата дейност на всякакво противопоставяне на основа различия и принадлежност. Ние възприемаме човека като морален субект, че той сам по себе си е заслужил уважение. Това е идеята и в Корана - че човекът е почетен за това, че е човек, а не за това, че е носител на еди каква си вяра или етнос или политика.

А новото, за което ние започнахме да говорим, е фундаменталната наша идея - просвещение и образование. Ние започнахме да подтикваме хората, най-вече младите хора, към образование. Защото ние не виждаме например противоречие между това човек да е космонавт и да е вярващ. Това е нашата идея. Затова младите намират тук удовлетворение.

- Вашата дейност не поражда ли търкания с мюфтийството?

- Ние нямаме проблем, защото ги уважаваме като наши братя. Може да има, нали, от време на време различни гледни точки, но като цяло нямаме проблем. Ние ясно заявяваме, че работим в неправителствения сектор, в рамките на Конституцията и законите, в рамките на позволеното дори от Главно мюфтийство. Ако някъде има нещо, което Главно мюфтийство не харесва и не желае, ние се съобразяваме, така че няма конфликти. Освен това аз съм назначен от мюфтийството за преподавател в него, така че това е официално.

- Името на организацията ви нашумя покрай два случая, които предизвикаха доста дебати.....

- Ние се обявяваме за плурализъм, за споделянето на различни мнения, за свобода на мненията и поведението, докато е в рамките на Конституцията и не вреди на обществеността. Но има и групи хора в България с останки от старо, племенно мислене - другия не се приема, който и да е той. През последните месеци, откак върви атаката срещу нас, всички се активизираха. Срещат ни по улицата и викат: вижте какво правят с нас.....А до вчера този човек изобщо не се е определял като мюсюлманин. Значи, от наша гледна точка, тази атака изигра положителна роля, защото активира и стегна, и се обединиха хората. Та затова субектите, които играят с тази карта, не знаят просто тези стъпки докъде ще доведат.

- Покрай тези случаи обаче се заговори и за това, че вие проповядвате исляма по начин, различен от традиционния за България, разпространявате уахабитстки идеи, може би заради това, че сте завършили в Йордания.....

- Хората, които разбират, виждат, че нашата дейност е полезна за България, защото ние образуваме тук един щит към всичко онова крайно, което може да дойде, онова, което може да дойде на гърба на религията, интерпретирано така, че да бъде просто ужас за хората. Ние видяхме - взривовете в Лондон излязоха от името на религията, взривените синагоги в Истанбул - от името на религията, атентатите в Испания... Всичко това се мотивира с религията, докато ние сме абсолютно в другата крайност. Искаме с нашата дейност да покажем, че религията е чиста, че тя не е пречка за общуване между хората в България, да се изгражда това общество с неговите интереси, сигурност и така нататък.

Много от нещата, които казах сега, ако ме чуе един уахабия, може да ме обяви моментално за родоотстъпник. Уахабизмът и ние сме две абсолютно различни неща. Нашата идея е проста - пълноценни българи, пълноценни европейци, със запазена мюсюлманска идентичност и традиции. На последната наша конференция например аз лично се обявих срещу пренасянето на културно-социалния контекст на Близкия Изток в България, както става понякога - от хора, които там са учили или когато дойдат някакви араби да работят тук.

- Има една дума, която е стряскаща за хората, думата “джихад”. Наскоро едно ваше обяснение за нейното значение сякаш пак стана повод за спекулации?

- Тук трябва много да се внимава. Думата джихад е арабска и тя буквално преведена означава “полагане на усилия” - за облагородяване на душата или за създаване на една качествена продукция, нещо което е абсолютно всеобхватно, може да е в производството, в каквото и да е. Става въпрос за това, че човек трябва да има отговорност към това, което върши за радост на хората. Но в този джихад влиза и усилието, което се полага човек да извърши, ако страната му бъде нападната от агресор. Ако за България има такава ситуация, дълг е на всеки българин да защити интереса на страната си. Но идва и терминът “свещена война”, който не е ислямски, но по един или друг механизъм се пренася към исляма. Защото няма такъв термин в исляма. Няма. Аз съм специалист в изворите - Корана и преданията на Пратеника. Няма текст, няма буква в преданието на Мохаммед, в което да се споменава свещена война. Аз казвам, в момента водя джихад със себе си, когато се опитвам да обясня на вас смисъла и значението на думата джихад.

И това е наш дълг, да обясним на мюсюлманите, а и на всички, че джихад значи старание, продуктивност, добър морал, работа за доброто и вече, когато трябва да се защити нещо от агресор.....

- Как се самоопределяте вие или хората от вашата организация като национална и етническа принадлежност? Мнозина в Родопите на подобен въпрос казват - ние сме мюсюлмани.....

- По националност и аз.....без никакви съмнения, без притеснение - ние сме българи, абсолютно. По религия сме мюсюлмани. Смесването се получава оттам, защото много години беше натрапван един знак за равенство между българин и християнин. И като питаш хората, те се стряскат и казват, ама не, ние сме мюсюлмани. Това също са неща, които се опитваме да обясняваме.

- Какви са плановете ви за развитие на организацията?

- Ние си продължаваме по линията, която сме поели - просветна дейност, семинари. Нито събираме членска маса, нито искаме да прераснем в някаква политическа партия или организация, каквито тълкувания също се появиха. Нямаме абсолютно никаква политическа дейност, нито имаме специално отношение с някаква политическа партия - ДПС или която и да било.

Не, нашето желание е да продължим с просветната дейност. Подтикваме хората да учат. В нашия регион има друга особеност - трудът се възприема като ценност само ако е свързан с физическа работа. Ако вземеш да прочетеш сто страници от една книга, това не се смята за труд, за ценен труд. Та в това отношение ние работим - да се осъзнае, че науката е труд голям, че в епицентъра на човешката цивилизация и човешката личност е четенето. Ако минете през училищата ще видите, че децата, които идват на нашите лекции, са най-добрите. Мисля, че успяваме да ги стимулираме да четат, не теология, науката да четат.

- Коя е любимата ви сентенция от Корана?

- Чети! Това е първата дума, низпослана в Корана от Мохаммед. Това е първата дума, един много важен ключ, дори пълният текст е: “Чети! Твоят Господ е щедър!” Ето тука един диалектичен закон - че там, където има четене и просвещение, там има щедрост от бога. Затова цивилизациите, които най-много четат, те винаги са лидери на земното кълбо.

Всъщност покрай многобройните неща, които стават ясни от думите на Ариф Абдуллах, изглежда може да се разсъждава и за координатната система, в която се намира Обединението за ислямско развитие и култура. Очевидно ако в случая ОИРК стои на един полюс, то на отсрещния стои не някаква политическа партия, а по-скоро дейността на отец Боян Саръев и неговото движение “Свети Йоан Предтеча”. Защото обективно погледнато, независимо дали ОИРК си го поставя за цел или не, организацията започва да играе значима роля в заключителната фаза на процеса на самоидентификация, който от години тече сред българите-мюсюлмани.

Българите-мюсюлмани винаги са имали сложни отношения със собствената си идентификация.

Без да е парадокс - по различни причини някои от тях бяха удовлетворени и прегърнаха идеята за “връщане към родовия корен”, наложена иначе със сила от комунистическия режим в началото на седемдесетте години. Това беше обаче половинчат процес, който узакони само светската им идентификация като българи, противопоставяйки “българското” у тях на “мюсюлманското”, без да се насърчава християнизирането им т.е. отново ги постави в двусмислено от религиозна гледна точка положение.

С дейността си, която беше най-интензивна през втората половина на деветдесетте години на миналия век, отец Боян Саръев сякаш довърши процеса, като вече “узакони” християнската идентификация на тази група хора вътре в общността.

Една друга, по-малка, група от тях през последните десет-петнадесет години пък все повече тръгнаха по линията да се самоопределят като турци, идентифицирайки религиозната принадлежност към исляма с турската етническа принадлежност.

Забележимата реакция на българското общество, поне доколкото по-масовата медийна реакция може да се разглежда като такава, беше да приветства едната от описаните групи като патриоти, а другата - да заклейми като родоотстъпници. А сега съществува проблемът, че не е ясно какво да се прави с останалите, с третата група от общността.

Останалите, които, поне вътрешно, отказаха да приемат идеята, че българин не може да бъде мюсюлманин, за доста време изпаднаха в твърде тежка ситуация. Българите не ги приемаха изцяло за българи, защото са мюсюлмани. Турците не ги приемаха изцяло за мюсюлмани, защото са българи. Тази част от българите-мюсюлмани имаха, а и досега имат голяма нужда от твърда почва под краката си, от нещо, което да възстанови и поддържа дори чисто личностното, а и груповото им самосъзнание нераздвоено. По редица причини опитът тези хора да намерят себе си в началото на деветдесетте, когато Камен Буров се опита да говори за създаването на помашка партия, се провали.

Колективното самосъзнание обаче винаги намира начин да работи за интересите и развитието си. И в случая се появява Обединението за ислямско развитие и култура, една организация, която не беше възможна преди десет, а може би дори и преди пет години. Тя се състои от образовани хора, които казват ясно - да, ние сме българи. И в същото време - да, ние сме мюсюлмани. И се гордеем с това, защото и двете неща са ценностни и не си противоречат едно на друго. И още казват - учете, защото това също е ценност, като по този начин дават нови хоризонти на общността.

Всъщност изглежда българското общество се отнася с подозрение към дейността на ОИРК, не толкова защото не може да преглътне възможността две или двеста деца да се появят със забрадки в училище, а защото трудно свиква с мисълта, че в собствените му недра се заражда нещо непознато.



КОЙ ДОПУСНА ТОВА?
Е, да, звучи добре, грижа за образованието на мюсюлманите и бла- бла- обаче, за мен това са си проводиници на тероризъм. Ако не се вземат спешни мерки в скоро време....... не знам, не ми се мисли!
« Последна редакция: Октомври 25, 2018, 20:34:56 от Hatshepsut »

Неактивен Гълъбов

  • Forum Member
  • **
  • Публикации: 112
  • Карма: +86/-2
  • Пол: Мъж
Re: Ислямът в България се надига
« Отговор #18 -: Ноември 02, 2006, 10:22:51 »
Цитат
КОЙ ДОПУСНА ТОВА?
Либералите го допуснаха ... те са за мултинезнамкакво си.
 Социалистите и те ....
 Пишман демократите също .... (те са за права без задължения)
 Казваш демокрация и либерализъм било най-добрата комбинация- ами тя до там води.

Неактивен Skarlet

  • Hero Member
  • ****
  • Публикации: 1654
  • Карма: +407/-30
  • Пол: Жена
  • хуманистка
  • Зодия: Sagittarius Sagittarius
Re: Ислямът в България се надига
« Отговор #19 -: Ноември 02, 2006, 11:13:50 »
Цитат
КОЙ ДОПУСНА ТОВА?
Либералите го допуснаха ... те са за мултинезнамкакво си.
 Социалистите и те ....
 Пишман демократите също .... (те са за права без задължения)
 Казваш демокрация и либерализъм било най-добрата комбинация- ами тя до там води.

Разбира се, когато са криворазбрани. Това, което е в България в момента, няма нищо общо с истинските демокрация и либерализъм!

Неактивен Гълъбов

  • Forum Member
  • **
  • Публикации: 112
  • Карма: +86/-2
  • Пол: Мъж
Re: Ислямът в България се надига
« Отговор #20 -: Ноември 02, 2006, 11:24:40 »
Цитат
КОЙ ДОПУСНА ТОВА?
Либералите го допуснаха ... те са за мултинезнамкакво си.
 Социалистите и те ....
 Пишман демократите също .... (те са за права без задължения)
 Казваш демокрация и либерализъм било най-добрата комбинация- ами тя до там води.

Разбира се, когато са криворазбрани. Това, което е в България в момента, няма нищо общо с истинските демокрация и либерализъм!

Oбясни ми какво разбираш под истински либерализъм защото имам чувството че не разбираш какво означава либерализма.
 И ми посочи една държава с истинска демокрация.
 Това в България е точно доста близо до идеалите на либералите и то на най-крайните им форми.

Неактивен Jordan_13

  • Account Disabled
  • Forum Member
  • *
  • Публикации: 117
  • Карма: +56/-14
  • Пол: Мъж
  • Българското вечно-синьо Небе
  • Зодия: Leo Leo
Re: Ислямът в България се надига
« Отговор #21 -: Ноември 02, 2006, 11:59:43 »
Цитат
КОЙ ДОПУСНА ТОВА?
Либералите го допуснаха ... те са за мултинезнамкакво си.
 Социалистите и те ....
 Пишман демократите също .... (те са за права без задължения)
 Казваш демокрация и либерализъм било най-добрата комбинация- ами тя до там води.


Разбира се, когато са криворазбрани. Това, което е в България в момента, няма нищо общо с истинските демокрация и либерализъм!

Учи се от това, което ти казва Гълъбов, девойче. Демокрацията в световен мащаб е само една дума, а като обществено отношение е неприложима - защото няма такова нещо като "власт на народа" - колективно управление и колективна отговорност. И затова често опитът да се направи такова нещо довежда до създаването на олигархия - скрита или явна.
А либерализма - това е еврейското оръжие за разруха на националните държави. Ако една национална държава стане либерална, тя просто си отива, тъй като започва да споделя своите вътрешни работи, ресурси и управление с други, т.е. губи своята независимост. Такова чудо като либерална държава не може да има, това означава - да няма държава.

Неактивен Nordwave

  • Administrator
  • Founder
  • Hero Member
  • *
  • Публикации: 4487
  • Карма: +1343/-0
  • Пол: Мъж
  • Web Master Site
    • Български националисти
  • Интереси: История
  • Зодия: Capricorn Capricorn
Re: Ислямът в България се надига
« Отговор #22 -: Ноември 12, 2006, 08:21:51 »
2006-11-11 13:56

В Симитли официално действа мюсюлманската секта „Ахмадийа”, която води началото си от Пакистан и официално си поставя за цел ислямизацията на цяла Европа. Това обяви научен сътрудник първа степен д-р Богдана Тодорова от Института по философски изследвания при БАН по време на Националната конференция "Вероизповедания и нови религиозни движения в България – проблеми и перспективи на прага на ЕС".

"Ахмадийа или кадиани е името на религиозна общност в рамките на ислямската религия. Следвайки наложената традиция, името на общността или движението е взаимствано от идейния основател Мирза Гулам Ахмад Кадиани (1835-1908), родом от Индия. Движението „Ахмадийа” представлява пример за синкретично учение, което съвместява в себе си, според неговите изследователи, черти на класическия ислям, шиитския ислям, християнството и поради географския ареал на създаването си хиндуизма", обясни специалистът по Близък изток и хетеродоксен ислям Мирослав Зафиров.

Догматичните постулати на учението Ахмадийа са изложени в труд от осемдесет тома с автор Мирза Гулам. Написани са на арабски език и на урду. Текстът се опира на Свещения Коран и на сунитската традиция. Въпреки това, разкривайки елементи на така наречената крайна шиитска традиция, тълкуваща предаването на божественото откровение или нур ал адам между пророците, последователите на учението Ахмадийа вярват, че Мирза Гулам е последният и съвършен пророк, в който се е въплътила божествената светлина – откровение. В традицията на движението, Гулам съвместява образите на ислямския махди, месията и Кришна.

Днес общността има последователи в много ислямски държави и зад пределите на мюсюлманския свят. В САЩ, Западна Европа и на островите в Индийския океан живеят представители на две течения в рамките на Ахмадийа, появили се след смъртта на първия наследник на Мирза Гулам – Хаким Нур ад-Дин през 1914 г. Става дума за течението кадиани и т.нар. "лахорска" група. Според кадиани Хаким Нур ад-Дин е последният пророк или "печата на пророците", докато лахорската група го смята за реформатор на исляма.

В редица ислямски държави Ахмадийа не се признава за ислямска общност. Пакистан забранява на последователите й да се наричат мюсюлмани.

Днес административен център на Ахмадийа е Лондон, а през 2003 г. водачът й Мирза Масрур Ахмад бе поканен с писмо от мюсюлманите в САЩ да участва в диспут и обясни "погрешните и разрушителни нововъведения, направени" от неговия дядо Мирза Гула./БГНЕС/
« Последна редакция: Октомври 25, 2018, 20:36:22 от Hatshepsut »

Неактивен hahorat

  • Account Disabled
  • Forum Member
  • *
  • Публикации: 291
  • Карма: +91/-26
  • Пол: Мъж
Re: Ислямът в България се надига
« Отговор #23 -: Ноември 13, 2006, 19:41:21 »
Мюсюлманската секта "Ахмадия", чиято цел е ислямизацията на Европа, действа в Симитли и Благоевград, обяви д-р Богдана Тодорова, научен сътрудник първа степен от Института по философски изследвания при БАН.
Тя се прикрива зад сдружение "Ахмедия", регистрирано от Благоевградския съд през 2005 г., установи проверка на "Монитор". Няколко цигани и двама пакистанци има в управата на сдружението. 
Ахмадийска мюсюлманска организация Мюсюлмански "Джамаат Ахмадия" или Обществото на Ахмадия е създадена в Пакистан и според експерти антитерористи е религиозна терористична организация с ислямска насоченост. През осемдесетте години на миналия век тя е обвинена в извършването на над десет терористични акта в пакистанската столицата Исламабад. След което е забранена временно.
Дейността на организацията в България засега, според експерти, се ограничава само на територията на Благоевград и Симитли.
Според специалисти "Джамаат Ахмадия "се представлява у нас от пакистанците с британски паспорти Зия Уддин Ахмад и Махмуд Ашраф. Статутът на двамата в България, бил на бежанци. Те са и в управата на сдружение "Ахмедия". В нея участват и Елвис Демиров от село Крупник, Иван Методиев, Емилия Ал. Филипова, Емилия П. Филипова. Водещата фигура обаче бил циганинът Емил Андреев Филипов, който е и управляващ организацията. Той е представлявал "Ахмадия" във всичките и превъплащения пред различни държавни институции.
Емил Филипов е известен в град Симитли като Шефкет. "Познавам го добре, даже Емил Филипов беше включен и в листата за общински съветници, от името на коалиция "Бъдеще за община Симитли ­2003", заяви пред "Монитор" кметът на града Апостол Апостолов. Той обаче отрече Филипов да се е занимавал с каквато и да е религиозна дейност. "Абе каква сектантска джамия има в Симитли, ако има такова нещо ще се хвърля в Струма", рече изненадан кметът.
През 2004 година обаче от Дирекцията по вероизповеданията към Министерски съвет отказват регистрация на вероизповеданието "Ахмадийска мюсюлманска организация Мюсюлмански Джамаат Ахмадия" на чело с Емил Андреев Филипов. И Софийският градски съд, с дело 182/2004 им отказва регистрация. Въпреки това Благоевградският окръжен съд вписва Сдружение "Ахмедия" с решение 3047 от 2005-12-06 и по този начин организацията получава легитимност в България.
"В момента в Благоевградската прокуратура тече проверка на сдружението "Ахмедия"", заявиха пред "Монитор" държавни служители. Те допълниха обаче, че за сега нямат данни за активност на членовете є. Сдружението се състояло главно от цигани от фамилията Филипови. "Пакистанците им дават по-някой лев и циганите за сега държат фронта, но дейност не развиват", допълниха експерти.

https://www.monitor.bg/
« Последна редакция: Октомври 25, 2018, 20:37:33 от Hatshepsut »

Неактивен Гълъбов

  • Forum Member
  • **
  • Публикации: 112
  • Карма: +86/-2
  • Пол: Мъж
Re: Ислямът в България се надига
« Отговор #24 -: Ноември 13, 2006, 22:23:46 »
Експертно мнение
Евентуалното наличие на наша територия на представители на движението "Ахмадия" /Ахмадийа/ подлежи на внимателен анализ. То би могло да демонстрира нова вълна или разцепления сред част от мюсюлманското население на България.
"Със своя синкретизъм "Ахмадия" не представлява елемент от възможна конспиративна теория за наличие на заплаха за нашата сигурност под формата на поредно „ядро", а примерът от други страни с традиционно присъствие на движението доказва по-скоро умерения им политически и религиозен характер, заяви специалистът по Близък изток и хетеродоксен ислям Мирослав Зафиров.


 Според мен трябва внимателно да се прецени дали пък навлизане на подобни не-сунитски секти не ни устройва дори. Сиреч дали нямаме интерес мюсюлманите да се изпонацепят на малки групички и секти
 В крайна сметка тази секта отнема от мюфтийството сиреч и от Доган хора

Неактивен Amenhotep

  • Pharaoh
  • Hero Member
  • ****
  • Публикации: 3565
  • Карма: +859/-21
  • Пол: Мъж
  • Доброму, добро да прави, злому с ножа по главата!
    • Профилът ми във VBOX7
  • Зодия: Gemini Gemini
Re: Ислямът в България се надига
« Отговор #25 -: Ноември 13, 2006, 22:26:15 »
Цитат
В крайна сметка тази секта отнема от мюфтийството сиреч и от Доган хора
Взима ги от доган и ги праща при Осама!

Неактивен Гълъбов

  • Forum Member
  • **
  • Публикации: 112
  • Карма: +86/-2
  • Пол: Мъж
Re: Ислямът в България се надига
« Отговор #26 -: Ноември 13, 2006, 22:48:39 »
Цитат
В крайна сметка тази секта отнема от мюфтийството сиреч и от Доган хора
Взима ги от доган и ги праща при Осама!
Amenhotep, категорично не смятам че така става. Осама е краен сунит (уахабит) докато въпросните хетеродоксни секти са най-често твърде далеч от исляма въобще и обикновено ако са войнствени към някой е към разни други видове мюсюлмани.
 А често са си и съвършено миролюбиви. Типичния случай е наблъскани малко ислям малко хиндуизъм че даже будизъм и християнство и става нещо като Дънов в ислямски вариант или мормони от ислямски вид.
 Във всеки случай не мисля че подобни ще захранят Осама.
 А ако се цепи сунитската общност това не е ли добре?
 Сиреч не може ли една родолюбива власт да внесе "хетеродоксни" проповедници из Родопите :) (естествено подходящо подбрани)

Неактивен Amenhotep

  • Pharaoh
  • Hero Member
  • ****
  • Публикации: 3565
  • Карма: +859/-21
  • Пол: Мъж
  • Доброму, добро да прави, злому с ножа по главата!
    • Профилът ми във VBOX7
  • Зодия: Gemini Gemini
Re: Ислямът в България се надига
« Отговор #27 -: Ноември 13, 2006, 22:57:14 »
Цитат
В крайна сметка тази секта отнема от мюфтийството сиреч и от Доган хора
Взима ги от доган и ги праща при Осама!
Amenhotep, категорично не смятам че така става. Осама е краен сунит (уахабит) докато въпросните хетеродоксни секти са най-често твърде далеч от исляма въобще и обикновено ако са войнствени към някой е към разни други видове мюсюлмани.
 А често са си и съвършено миролюбиви. Типичния случай е наблъскани малко ислям малко хиндуизъм че даже будизъм и християнство и става нещо като Дънов в ислямски вариант или мормони от ислямски вид.
 Във всеки случай не мисля че подобни ще захранят Осама.
 А ако се цепи сунитската общност това не е ли добре?
 Сиреч не може ли една родолюбива власт да внесе "хетеродоксни" проповедници из Родопите :) (естествено подходящо подбрани)

Ооо, аз си мислех че са няк`ви Джихатци ...
Иначе знам за една такава либерална секта (течение) разпространена в Лудогорието - Алияни ... вчера ги споменах в една тема.

Неактивен Гълъбов

  • Forum Member
  • **
  • Публикации: 112
  • Карма: +86/-2
  • Пол: Мъж
Re: Ислямът в България се надига
« Отговор #28 -: Ноември 13, 2006, 23:03:24 »
Цитат
В крайна сметка тази секта отнема от мюфтийството сиреч и от Доган хора
Взима ги от доган и ги праща при Осама!
Amenhotep, категорично не смятам че така става. Осама е краен сунит (уахабит) докато въпросните хетеродоксни секти са най-често твърде далеч от исляма въобще и обикновено ако са войнствени към някой е към разни други видове мюсюлмани.
 А често са си и съвършено миролюбиви. Типичния случай е наблъскани малко ислям малко хиндуизъм че даже будизъм и християнство и става нещо като Дънов в ислямски вариант или мормони от ислямски вид.
 Във всеки случай не мисля че подобни ще захранят Осама.
 А ако се цепи сунитската общност това не е ли добре?
 Сиреч не може ли една родолюбива власт да внесе "хетеродоксни" проповедници из Родопите :) (естествено подходящо подбрани)

Ооо, аз си мислех че са няк`ви Джихатци ...
Иначе знам за една такава либерална секта (течение) разпространена в Лудогорието - Алияни ... вчера ги споменах в една тема.
Oсвен джихатците има един куп суфитски тарикати (дето танцуват пеят и общо взето това) някои медитират и така нататък.
 Ми ако у нас имаше умна власт щяха да пропагандират алианството с оглед намаляване на сунитите.

Неактивен Иван Иванов

  • Senior Member
  • ***
  • Публикации: 626
  • Карма: +254/-63
  • Пол: Мъж
Re: Ислямът в България се надига
« Отговор #29 -: Ноември 13, 2006, 23:38:19 »
Тия да не са като бекташите ?


Share me

Digg  Facebook  Twitter  Google  
Smf