Автор Тема: Българското образование  (Прочетена 20418 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен Skarlet

  • Hero Member
  • ****
  • Публикации: 1672
  • Карма: +407/-30
  • Пол: Жена
  • хуманистка
  • Зодия: Sagittarius Sagittarius
Българското образование
« -: Ноември 30, 2007, 13:15:38 »
В 4 клас децата са образовани, в 8-и - неграмотни

Българското училище не се справя добре с образоването на учениците в периода от 4-ти до 8-и клас. Докато четвъртокласниците ни продължават да са на челни места в света, осмокласниците ни все повече пропадат и са сред най-слабите ученици.
Това показват резултатите от две големи международни проучвания за знанията на децата - PIRLS и PISA.

PIRLS изследва уменията по четене на 10-годишните, а PISA мери знанията по природни науки, математика и четене.
Българските ученици са паднали с 12 места в изследването PISA по природните науки. Тийнейджърите ни се нареждат на 42-ро място от общо 57 държави, изследвани през 2006 г. В проучването през 2000 г. учениците ни бяха на 30-о място, но тогава участваха 41 страни. Заради влошаването на средните резултатите (434 точки сега срещу 448 през 2000 г.) България е изпреварена от държави като Чили, Израел, Люксембург. През 2000 г. те заемаха съответно 35-о, 33-о и 31-о място. Сега по-лоши данни от нашите ученици имат връстниците им от Уругвай, Турция, Йордания, Тайланд, Румъния. На последно място се класира Киргизстан. Както и в предишните години, Финландия е първа.
Идната седмица ще бъдат обявени и данните от изследването на PISA за знанията по математика и четене. През 2000 г. учениците ни се класираха и в двете дисциплини на 33-о място. Тогава България се оказа и с една от най-несправедливите образователни системи заради високата зависимост между дохода на семействата и знанията на децата.
Българските четвъртокласници се представят много по-добре, макар че и те губят позиции спрямо 2001 г., показва проучването PIRLS за 2006 г., което обхваща 45 държави. Те са получили 547 точки и делят 10-ото място с връстниците си от Холандия и фламандската част на Белгия. През 2001 г. българчетата имаха 550 точки. Така в изследването на десетгодишните България се нарежда в елита, много над средното ниво от 500 т., редом до Люксембург, Италия, Унгария, Швеция, Германия, Холандия, Белгия и Дания. Абсолютните лидери в класацията са Русия (565 т.), Хонг Конг (564) и Сингапур (558 т.).
Изследването показва още, че в България отличниците в четвърти клас са много - 16% от извадката са в групата на напредналите (с над 625 т.), а над половината (52%) имат високи резултати. Под средното ниво остават 18% от българските ученици, а 5% са се представили зле. От всички деца, участвали в PIRLS, отлични резултати имат едва 7%, много високи оценки са постигнали 41%, под средното ниво са почти 25%, а 6% са с много лоши оценки.
Като цяло българските момичета на 10 години се представят по-добре от момчетата (558 точки срещу 537 т.) и тази тенденция се отчита като проблем от авторите на изследването. Едно от тестваните умения е как децата четат един текст за литературни цели и за извличане на информация. Данните сочат, че нашите четвъртокласници се справят по-добре с втората компетентност и за нея получават 550 т., докато възприемането на текста за литературни цели се оценява с 542 т.


За изследването РIRLS от България са изпитани 3863 деца от 143 училища, а от всички държави са тествани общо 76 056 ученици. Тестовата книжка е от две части, като всяка част е с продължителност от 40 минути с 15-минутна почивка между двете. В теста са включени общо 126 въпроса, част от тях с отворен отговор.
В свободното си време учениците четат по-често разкази и романи, отколкото информационни материали като списания, каталози и др., показват обобщените данни от PIRLS. Около 32% от 9-10-годишните четат литература извън училище всеки ден или почти всеки ден. Почти същият е процентът на учениците, които отварят книга поне веднъж седмично.
Във всички участващи държави 9-10-годишните прекарват повече време да четат "на хартия", отколкото в интернет (1.4 часа срещу 1 час дневно). И по този показател момичетата в почти всички изследвани държави залягат повече над книгите, отколкото връстниците си от противоположния пол (1.5 часа срещу 1.3 час). Момчетата обаче отделят повече време за четене в интернет.

http://www.segabg.com/online/article.asp?issueid=2826&sectionid=16&id=0000101

Неактивен Skarlet

  • Hero Member
  • ****
  • Публикации: 1672
  • Карма: +407/-30
  • Пол: Жена
  • хуманистка
  • Зодия: Sagittarius Sagittarius
Re: Българското образование
« Отговор #1 -: Декември 05, 2007, 00:14:12 »
Учениците в IX клас показват трагична липса на знания

Екип "Сега"

Драматична картина на българското образование очерта международното изследване РISA, което бе представено вчера от Министерството на образованието. Според резултатите в началото на гимназиалното образование у нас цари масова неграмотност по математика и четене. Между знанията на учениците, които постъпват с изпит в елитни училища, и връстниците им от обикновените учебни заведения има огромна пропаст.
---------------

На фона на изследваните 56 държави данните за уменията на българските деветокласници по четене и математика са шокиращи. Преди няколко дни "Сега" представи резултатите от изследването на знанията им по природни науки, които са също слаби.
Близо 30% от 15-годишните у нас не успяват да се справят с елементарни задачи, а други 20% едва надхвърлят минималните базови умения. В групата на най-добрите попадат едва 2.1% за четенето и 0.6% по математика при средно ниво на най-добрите за изследваните страни съответно 8.6 и 3.5%. В проучването участват повече от 400 000 ученици от цял свят, сред които 4600 деветокласници от 181 училища в България.
28.7% от българските ученици са под минимума по четене, а на самия минимум са се представили 22.3%. Резултатите са се влошили драстично спрямо 2000 г., когато бе проведено същото изследване. Тогава под минимума са били 17.9 % от децата, а 22.4 % са покрили най-елементарните изисквания.
PISA проследява разбирането, използването и осмислянето на писмени текстове. Някои от задачите са свързани с намиране и извличане на конкретна информация, други изискват от учениците да тълкуват текст и да правят заключения, а трети - да свързват дадена информация с предишни идеи и опит.
Сходно е положението по математика. Тук под и на минимума са съответно 29.4 и 23.9% от учениците. Сравнителни данни за 2000 г. липсват.
Тези резултати ни поставя в групата на най-зле представящите се страни. Държавите с повече слаби ученици по четене се броят на пръсти. Под минималното първо ниво в Тунис са 32% от децата, в Катар - 61%, в Киргизстан - 71%. Класацията по математика е аналогична.
Както "Сега" писа, по природни науки се наредихме на 42-ро място. Анализът показва, че по тези дисциплини учениците от профилираните гимназии се справят добре. Българчетата, които учат в езикови и природоматематически училища, имат значително по-високи резултати - 531 точки спрямо средното ниво (500 т.) на учениците от държавите-членки на Организацията за икономическо сътрудничество и развитие, под чиято егида се организира изследването PISA. Но деветокласниците в българските средни общообразователни училища и в професионалните гимназии изостават сериозно от връстниците в аналогичните учебни заведения в развитите страни.


Като цяло българчетата овладяват добре природните науки на теория, но около 48% имат сериозни затруднения при практическото прилагане на наученото в училище. В същото време учениците ни се представят значително по-добре при оценяването на научно обясняване на природни процеси и явления. По този показател сме на 40-а позиция, в една група със Сърбия, Йордания, Израел, Чили, Румъния, Уругвай и Тайланд.
75% от директорите на училища у нас смятат, че 15-годишните се обучават по природни науки в остарели лаборатории и заради това резултатите им са слаби. Средно 25 ученици използват един компютър в училище, като само част от тях имат интернет. Близо половината директори смятат, че недостигът на компютри и на подходящи компютърни програми влияят негативно върху качеството на преподаване. Данните сочат, че определящ за обучението се оказва и социалният статус на родителите. Децата, чиито майки и бащи са с по-висока обществена позиция, постигат и по-добри резултати в училище.
Въпреки тези резултати около 90% от родителите са на мнение, че родното училище дава високо качество на образованието, и са доволни от изучаваното учебно съдържание, от дисциплината и от общия климат в училище. Според образователните експерти обаче при подобни резултати всяка държава трябва да си направи анализ на образователните стандарти и програми.
PISA се провежда на 3 години, като при всяко оценяване се поставя акцент върху една от областите. Проучването през миналата година оценява компетентности, формирани в обучението по природни науки. България участва в изследванията през 2000 и 2006 г.
В общата класация българските момчета са постигнали среден резултат от 426 т., а момичетата - 443 точки. Страната ни е в една група с Чили, Сърбия, Уругвай, Турция, Йордания, Тайланд и Румъния. В топкласацията са учениците от Финландия ( 563 т.), Хонконг (542 т. ) и Канада (534 т.).

Неактивен Мишок

  • Account Disabled
  • Hero Member
  • *
  • Публикации: 4743
  • Карма: +23/-34
  • Пол: Мъж
Re: Българското образование
« Отговор #2 -: Февруари 17, 2008, 11:57:45 »
Всички казват, да много е добро - ама нещо не ми се вярва.
Тука повечето българи са от провинцията и това кето ме шокира в тях е че не могат да изговарят правилно звуците от нашата азбука, не им се разбира какво говорят, а това се учеше още в 1ви клас - явно те просто не са научени.
Обаче как супердоброто ни образование не ги е научило, нали е добро.
Те обаче не могат да се изразяват и правилно, незнаят елементарни дули, да не говориме че говорят на диалекти - е на какво добро ги е научило това наше образование.
Да не говориме за възпитането и морала им - те не знаят че хората като се видят трябва да казват добър ден ит.н.
На мене ми омръзна да ме питат дали съм с више образование и колко точно ги имам.
Е според вас тия учители повечето от които са истерици, психари и откровени педофили ( понеже само педофил може да обяснява на 7-класници колко са полезни чек... и че трябвало да ги правят) трябва ли да взимат въобще заплати, камо ли да им ги увеличават ?
На дъщерями преди време една учителка и беше дърпала ухото - на момиченце да му издърпаш ухото що за учителка е тая а ? После утидох при нея и направо и казах че ако това се повтори ще и строша зъбите и тя естествено се насра, ама това нормални човешки отношения ли са.
Наистина имаме големи гении , но те са такива не заради доброто ни образование, а въпреки него.
« Последна редакция: Февруари 17, 2008, 12:05:43 от Императора »

Неактивен MAGADAN

  • Senior Member
  • ***
  • Публикации: 619
  • Карма: +101/-15
  • Пол: Мъж
Re: Българското образование
« Отговор #3 -: Февруари 17, 2008, 14:30:16 »
За образованието ли говориш, или за станалото модерно противопоставяне - столица - големи градове - села ? Щом имаме национални отбори по математика, информатика, физика, химия, които удрят всички наред в земята - образованието / поне в общ план / е наред. Друг е въпросът кой за какво ходи на училище ! Причините за това, както и възпитанието и моралът се коренят в семейството. Доста говорихме за това по време на учителската стачка. Училището не е зверилник, а учителите - звероукротители. Известно е, че българинътразбира само от здрава ръка и строги санкции. Ама сега било демокрация и не можело така   ;)Настъпилата СЛОБОДИЯ срина здравия български дух. До рев ми беше миналата седмица по телевизията - 4 - 5 годишно момиченце отговори, че Левски се бил срещу Ботев и го пронизал със стрела... Тук се мълчи !

Неактивен Индивидуалист

  • Site Supporter
  • Hero Member
  • *
  • Публикации: 2857
  • Карма: +395/-89
  • Пол: Мъж
  • Не бойте се!
  • Зодия: Virgo Virgo
Re: Българското образование
« Отговор #4 -: Февруари 17, 2008, 14:37:03 »
С изключение на изопачената и направо на моменти извратена история,вкарвайки в учебниците плакати на дпс,образованието си е добро,и ще е още по-добро ако се учи вероучение,където взаимно се учим да се уважаваме поне,ако не се ценим и обичаме.
Който не му се учи и няма родителски контрол,каквото и да е образованието и съвършено да е,няма да му помогне,който му се учи може и сам да се усъвършенства,властта иска естествено все повече следващото поколение да е още по-затъпяло и материално,за да се контролира още по-тежко.
Има Бог, значи има и надежда!
Пазете се от лъжливи пророци, които идват при вас с овчи кожи, а отвътре са вълци грабители.

Неактивен MAGADAN

  • Senior Member
  • ***
  • Публикации: 619
  • Карма: +101/-15
  • Пол: Мъж
Re: Българското образование
« Отговор #5 -: Февруари 17, 2008, 14:49:34 »
Съгласен, Индивидуалист, има много корупция в системата и стремеж за сриването и до ниво да отглежда обслужващ персонал за западна европа и америка. На това може да се противопоставят само националните ни черти - ученолюбие и амбиция.

Неактивен Ashikov

  • Forum Member
  • **
  • Публикации: 107
  • Карма: +59/-8
  • Пол: Мъж
Re: Българското образование
« Отговор #6 -: Февруари 17, 2008, 15:13:28 »
Хм...ще карам по ред...
1.На пищещият също му липсват някои работи, които се учат още в 1 клас, както и у дома, но хайде да не задълбаваме...
Иначе:
2. Абсолютно вярно е, че не малка част от учениците реално не знаят български език. Защото...поне 20% не знаят значението на елементарни думи. Аз имам познати, които не знаят какво значи думата реформа (15-годишен) и я бъркат с привилегия(защото и това не знаят какво значи) Мога да изброя веднага поне 20 такива думи от всекидневно използваните....
3.Вярно е, че говорят (и пишат съответно) на диалект и то при положение, че родителите им уж са родени също в града(Пловдив, София, Варна и т.н. ), не само те самите.
4. Възпитание - липсва поголовно на всички, но за оправдание на образователната система ще кажа, че това не е в нейните прерогативи, а на родителите и дома....
5.За учителите - да, има такива учители, всякаква паплач навлезе в системата по няколко причини:
- всеки, който е добре образован, не иска да отиде да работи за мизерна заплата, в отвратителни условия, при непрестанно напрежение, при никакъв авторитет
- ако някой се излъже и пожелае все пак, няма да бъде изобщо допуснат. През последните 4-5 години са се пенсионирали по 2-3 учители на година, а са назначени за цялото време млади учители общо около 800. Защо??? Защото директорите не назначават на освободените места завършили съответната специалност, а пращат дърти баби да се преквалифицират и после да преподават, за да не бъдат съкратени. Как една 50-годишна леля ще научи за 6 месеца английски, за да преподава на 7 клас да речем... Достига се до цирка в частна английска гимназия английски ез. да преподават учители, които изобщо не са помирисвали факултета по английска филология....
6.За "гениите", които печелят международни състезания - те са такива не въпреки образователната система, а благодарение на останалите в нея умни, способни и добре подготвени учители, които работят още за идеята, въпреки неизбежните конфликти и натяквания на близките си.
Бог да ги благослови за това!!!  :)
Ловико - Видима Рак - 5:1
Етър Велико Търново - Ловико - 0:1
Ловико - Локомотив ГО - 2:0
Ловико - Добруджа - 2:2
Ловико - Хасково - 1:0
Ловико - Гигант Белене - 7:0
Ловико - Павликени - 5:0
Още желаещи?

Неактивен Skarlet

  • Hero Member
  • ****
  • Публикации: 1672
  • Карма: +407/-30
  • Пол: Жена
  • хуманистка
  • Зодия: Sagittarius Sagittarius
Re: Българското образование
« Отговор #7 -: Февруари 27, 2008, 10:57:10 »
Образец на неграмотност оценен с отличен 5 1/2

Какво произвежда българското образование? Почти всички са убедени, че не произвежда нещо добро. Но малцина са виждали конкретните резултати. Примерно, че езикова и техническа неграмотност може да бъде оценена с отличен.
Отличен 5 ½ е писал на подобно съчинение за контролно по информатика учител в провинцията.
Съчинението, публикувано по-долу, е на тема компютърна памет, името на ученика и училището са спестени. Запазен е оригиналният правопис (виж и факсимилето по-долу):

Контролното на К. Й. , 9 клас:

Паметта е най важна за компютъра
Видовете памет биват много вида памет. Тя бива от 2 кб до 1 гигабайт
Паметта в нея се съхраняват някои важни материяли и др.
Паметта е вградена в компютара Тя биват вътрешна и външна памет Вътрешната е паметта на кумпютара е паметта върху която в нея се записват Много неща.
Външната памет е манико устройство, което с него може да се преняся използва тъй наречената флашка
Паметта за компютара е много важна зане, В нея се сархянява важна информация

Отличен 5 1/2

Подпис – не се чете


Съчинението е взето от следния блог - http://psabev.blogspot.com/2007/06/blog-post_04.html


« Последна редакция: Февруари 27, 2008, 11:05:46 от Skarlet »

Неактивен Skarlet

  • Hero Member
  • ****
  • Публикации: 1672
  • Карма: +407/-30
  • Пол: Жена
  • хуманистка
  • Зодия: Sagittarius Sagittarius
Re: Българското образование
« Отговор #8 -: Август 02, 2008, 19:37:14 »
Хлапета зубрят за джипове и миски
Карат второкласници да възхваляват кръчмите в песни

Учебниците побъркаха младо и старо в държавата. Вместо да наливат ум и разум в главите на хлапетата, в книжките една след друга се редят песни за джипове, звън на пари и конкурси за красота. Оказа се, че вместо "Мила моя мамо" и "Де е България" родните второкласници възхваляват в песни кръчмите, алармираха "Стандарт" възмутени и притеснени родители.
 
 Запявка
 Отдолу иде джип "Мицубиши"
 със яка броня, с прозорци скришни.
 Всички по пътя той изпреваря.
 - Но на кого е? Кой ли го кара?
 - Вълчо го кара. Свири и гази!
 - А във колата коя е тази?
 - Лиска е вътре. И много иска
 на мис-конкурса да стане миска.
 - Давай, Вълчо, и наддавай
 златна пара звънка -
 мис да стане твойта Лиска,
 гиздава и тънка!
 (Из учебник по музика за III клас)
 
"Отдолу иде джип Мицубиши, с яка броня, прозорци скришни", трябва да припяват хлапетата, които учат по "Музика" за III клас на издателство "Булвест 2000". Автори на песнопойката са Генчо Гайтанджиев, Мария Попова и Пенка Младенова. "Хитовото" произведение, чийто текст би засрамил и най-лютото чалга парче, не е снабдено с ноти. Затова и основна задача на малчуганите е да станат попфолк композитори и да измислят мелодия за припявката.
 
От "култови" парчета не са лишени и петокласниците. "Кон излезе на ливада, вдъхна въздух и умря. Възкачи се на небето и какво ли не видя. Две кебапчета крилати пазят Рая с автомати" e гвоздеят на книжката на издателство "Анубис", по която децата се учат да пеят.
 
Освен словесните бисери авторите на учебниците са наредили една до друга и коя от коя по-големи фактологични и стилистични грешки. Въпреки действащата конституция, ако отворите учебника по "Човекът и обществото" на издателство "Булвест 2000" за IV клас, ще се объркате тотално. Защото вместо да просвещава, от книгата струят неистини. Според авторите мандатът на българския президент е 4 г. Така учените съкратиха с година времето на управление на държавния ни глава.
 
Задачи за клане и починали при катастрофи пък заливат хлапетата от сборник със задачи по математика за IV клас, алармираха преди дни "Господари на ефира". За кървавите задачи разказа ученик от столичната математическа гимназия. Зловещите уравнения били възложени на децата за домашно от СИП по точната наука. Според помагалото 10-годишните трябва да изчисляват по колко агнета на ден трябва да коли касапин, за да изпълни нормата си от 50. На малчуганите е възложено и да смятат колко кокошки ще изколят селският поп и приятелите му, ако гуляят цяла седмица. Най-ужасяващата задача описва катастрофа, при която загива баща, а синът му е откаран в тежко състояние от Бърза помощ, възмущават се четвъртокласниците.

http://www.varnacity.info/education.php?page=news_show&nid=12583

Неактивен Machtwille

  • Forum Member
  • **
  • Публикации: 191
  • Карма: +154/-19
  • Пол: Мъж
  • Зодия: Capricorn Capricorn
Re: Българското образование
« Отговор #9 -: Септември 16, 2008, 21:20:47 »
Едно скандално, но същевременно и обективно видео, показващото истинското лице на днешното ни образователна система, която е толкова пропаднала, колкото е и цялата ни държава. До средата клипа беше излъчен на 15.09.2008г. по ББТ, в предаването Национална гвардия, но от апаратната го спряха, тъй като го сметнаха за твърде скандално.

http://www.vbox7.com/play:f89896e8
Българското училище - какво беше и какво е сега...



Редактирано от администратор: Подмяна на невалиден линк с валиден.
« Последна редакция: Септември 16, 2016, 23:58:24 от Hatshepsut »

Неактивен Балкани

  • Hero Member
  • ****
  • Публикации: 1125
  • Карма: +470/-62
  • Пол: Жена
Re: Българското образование
« Отговор #10 -: Септември 16, 2008, 21:24:51 »
Интересно,защо ли в моето училище няма подобни случки ::) Може би защото се следи за някаква дисциплина и даскалите си разбират от работата все пак...тая година съвсем ще ни стягат като гледам. Само униформи остават,ама аз ще мина преди да ги въведат :-P
Тежко, тежко! Вино дайте!
Пиян дано аз забравя
туй, що, глупци, вий не знайте
позор ли е, или слава!

....

Ще да пия на пук врагу,
на пук и вам, патриоти!
Аз веч нямам мило, драго,
а вий... вий сте идиоти!

Неактивен hahorat

  • Account Disabled
  • Forum Member
  • *
  • Публикации: 291
  • Карма: +91/-26
  • Пол: Мъж
Re: Българското образование
« Отговор #11 -: Септември 16, 2008, 21:48:40 »
Няма спор, че е тъжна картинка. Но не съм съгласен със заглавието "какво беше и какво е сега" защото всичките учители и родители са плод на това което българското образование беше. И явно това соц-образование е било само привидно добро, след като неговите възпитаници не могат да си възпитат децата и не могат да си оправят нито държавата нито собсвения двор. Някои ще кажат "другите деца са гамени и то затова и моето" или "телевизията е виновна" и т.н. И ще излъжат, защото възпитанието се свързва с първите 7 години когато детето си е при родителите и не ходи на училище. Ако обвинят упадъчната американска телевизия пак ще излъжат, защото тя е една и съща. И в България, и в Англия и в Германия и в Швеция. Защо там децата не се държат така?  :-k

Образованието трябва да е изключително важен приоритет на държавата, защото то е бъдещето и неговите плодове се проявяват едва след 10-20 години. На нас за съжаление такова бъдеще ни заложиха. Мен абсолютно честно би ме било страх да пратя детето си в българско училище. Ма пусто много е студено в шибаната Финландия.  :-P (Финландия е класирана на първо място в Света по качество на образователната система според изследването на ПИСА)

Сега открих и България. При различните дисциплини варираме от 40-то до 50-то място от общо 57 държави.  :kill:
« Последна редакция: Февруари 20, 2011, 11:49:07 от Hatshepsut »

Неактивен Александър

  • Senior Member
  • ***
  • Публикации: 753
  • Карма: +173/-11
  • Пол: Мъж
  • Шуми Марица окървавена...
  • Зодия: Pisces Pisces
Re: Българското образование
« Отговор #12 -: Септември 16, 2008, 22:25:35 »
Както навсякъде в държавата, там също системата е сбъркана... Отскоро успяват да я направят още по-шибана.

"С дързостта на младите и мъдростта на старите да възродим нацията и България."

Неактивен scb

  • Junior Member
  • *
  • Публикации: 21
  • Карма: +15/-0
  • Пол: Мъж
Re: Българското образование
« Отговор #13 -: Септември 17, 2008, 00:14:37 »
И преди 20 години училищната система в Българско беше идиотска и сега е така. Нищо не се е променило. И преди излизаха зомбита и идиоти, и сега е пак така. Койте не ми вярва нека види какви неграмотници, простаци, лизачи и безгръбначи пъплят по улиците на средна възраст 30-35.

Неактивен Генерал Колев

  • Registered user
  • Hero Member
  • ****
  • Публикации: 2662
  • Карма: +201/-11
  • Пол: Мъж
  • България над всичко!
  • OS:
  • Windows XP Windows XP
  • Browser:
  • Firefox 3.0.10 Firefox 3.0.10
До четвърти клас няма да има повтарячи
« Отговор #14 -: Юни 11, 2009, 15:58:32 »
До четвърти клас няма да има повтарячи



Цитат
Ученици до 4-ти няма да могат да повтарят годината, но ще им се обръща сериозно внимание, за да наваксат пропуснатото.

При лоши оценки децата ще учат извънредно - през ваканциите или извън учебно време.
Това се реши днес, след като кабинетът прие новия правилника за Прилагане на Закона за народната просвета.

Промените бяха приети, след като стана ясно, че новият Закон за образованието няма да мине през парламентарна зала в рамките на този мандат.

Училищата сами ще преценяват дали да въвеждат униформи, както и кое облекло е прилично.
Текстовете обаче не включват забраната за носене на религиозни символи, която съществуваше в законопроекта

Според коментара на министър Вълчев, чрез промяната в правилника ще може част от училищата да приложат планираните мерки за затягане на дисциплината. Това ще може да стане още през есента.

Заради системни и сериозни нарушения поведението на ученика ще се намалява, но това няма да се отразява на оценката му. Според мнението на министъра не е редно непослушанието да се отразява пряко върху оценката, която отразява знанията в дадена област.

Намаленото поведение обаче ще се отрази при кандидатстване в елитните гимназии или в университета, когато този с намалено поведение ще пада в класацията.

Въвежда се и наказание обществено полезен труд в полза на училището. Според Вълчев за първи път ще има такава физическа санкция за провинилите се.

Според коментара на министър Вълчев споменът за реда в училището и образованието все още съществува и чрез тези мерки учителите ще могат да си отвоюват обратно училището.

http://news.ibox.bg/news/id_1937168281

Това е поредното безумие на тоя шибан министър. Знаете ли какво означава това? Всички мангали, без дори и една година да са ходили на училище, ще имат завършен начален етап. Всякаква сган вече ще има задължително начално образование!  :devil: :devil: :devil:
« Последна редакция: Септември 16, 2016, 23:45:49 от Hatshepsut »
България над всичко!


Share me

Digg  Facebook  Twitter  Google  
Smf