Автор Тема: Българското образование  (Прочетена 19039 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен Генерал Колев

  • Registered user
  • Hero Member
  • ****
  • Публикации: 2676
  • Country: bg
  • Карма: +201/-11
  • Пол: Мъж
  • България над всичко!
  • OS:
  • Windows XP Windows XP
  • Browser:
  • Firefox 3.0.15 Firefox 3.0.15
Re: Българското образование
« Отговор #30 -: Ноември 22, 2009, 14:57:31 »
Около 45-50% от завършващите средно образование у нас не владеят в нужната степен правописа и пунктуацията. Това заяви управителят на интернет портала за езикова грамотност "Академика" Евелина Гечева.

Тя се позова на твърдения на преподаватели, проверяващи кандидатстудентски изпити по български и литература. В България липсва официална статистика колко от децата са неграмотни поради факта, че няма официални критерии за това. Според Гечева би могло още от началното училище да се обръща повече внимание на грамотността, но това не зависи само от учителите. Трябват по-активни действия и от страна на родителите и от страна на държавата, подчерта тя.

Трима ученици, показали добри езикови умения в състезание по правопис, бяха отличени от образователния портал "Академика БГ". Езиковата надпревара се състоя в националния пресклуб на БТА и е част от кампанията "Бъди грамотен".

Специалните награди получиха учениците, които постигнаха най-добри резултати от тест с десет въпроса, на които децата трябваше да отговорят за 20 минути. Въпросите проверяват дали шестокласниците и седмокласниците владеят правописните и пунктуационните норми, изучавани в часовете по български език. Тримата отличени ученици бяха отговорили правилно на всичките десет въпроса, пише БТА.

Деветнайсетте ученици, явили се на теста, са от Частно езиково училище "Петър Берон". Те са заявили доброволно желание да участват в състезанието, организирано от "Академика БГ".
http://dariknews.bg/view_article.php?article_id=437974

Линк към сайта на Академика:
http://www.akademika.bg/?p=3444
« Последна редакция: Ноември 22, 2009, 14:59:13 от Генерал Колев »
България над всичко!

Неактивен Петкан

  • Account Disabled
  • Veteran
  • *
  • Публикации: 8829
  • Country: bg
  • Карма: +1305/-105
  • Пол: Мъж
  • България преди всичко!
  • OS:
  • Windows XP Windows XP
  • Browser:
  • Microsoft Internet Explorer 6.0 Microsoft Internet Explorer 6.0
Re: Българското образование
« Отговор #31 -: Ноември 22, 2009, 16:12:26 »

Това е цената на антибългарската политика достигната за кратък исторически период.
« Последна редакция: Ноември 22, 2009, 16:20:08 от Генерал Колев »
Ad honores

Неактивен друг самотен войн

  • Registered user
  • Forum Member
  • **
  • Публикации: 327
  • Country: 00
  • Карма: +140/-20
  • Пол: Мъж
  • OS:
  • Windows XP Windows XP
  • Browser:
  • Opera 9.80 Opera 9.80
Re: Българското образование
« Отговор #32 -: Ноември 24, 2009, 23:59:28 »
Грамотността на населението ни е като през XI век, а историята на нашия народ не помни такова морално затъване в калта, каквото е в момента.

Неактивен Петкан

  • Account Disabled
  • Veteran
  • *
  • Публикации: 8829
  • Country: bg
  • Карма: +1305/-105
  • Пол: Мъж
  • България преди всичко!
  • OS:
  • Windows XP Windows XP
  • Browser:
  • Microsoft Internet Explorer 6.0 Microsoft Internet Explorer 6.0
Re: Българското образование
« Отговор #33 -: Юли 23, 2010, 08:03:21 »
http://www.kaminata.net/post483571.html
"Всяко второ от децата у нас не говори български като майчин език. Това стана ясно вчера от изказването на депутата от ГЕРБ Ирена Соколова по време на дебата при промените на Закона за народната просвета. По думите на Соколова 48% от малчуганите у нас не могат да говорят български, което на практика означава, че половината от учениците в България не разбират добре езика, на който се преподава и това е причина да отпадат от училище, пише Монитор.

По тази причина вчера Народното събрание гласува решение, с което децата от петгодишна възраст да посещават задължително предучилищни занимани. С тази поправка парламентаристите се надяват да удължат срока на подготовка за класната стая.

Така докато навършат 7 децата ще владеят български достатъчно добре, за да не отпадат от училище.

Както депутатите, така и образователният министър Сергей Игнатов бяха категорични, че за най-малките попълнения в училищата трябва да бъдат обособени различни зони. Те трябва да са оборудвани не с чинове и черни дъски, а с кътове за игра, хранене и почивка.

Предвижда се още, ако предучилищната подготовка се осъществява в училище, а не в детска градина, най-малките да нямат достъп до класните стаи на големите ученици.

За да имат време да постигнат това обаче, общините ще получат две години гратисен период, а не както гласеше първоначалният текст само 12 месеца. Това се налага защото по думите на министър Сергей Игнатов стандартът за издръжка на децата ще бъде увеличен от 1400 на 1626 лв., родителите на 5- и 6-годишните пък ще доплащат до лев и петдесет на ден за топлия обяд на децата.

Протести сред опозицията предизвикаха предлаганите от просветното ведомство глоби от 200 до 2500 лева, с които да се наказват родители, отказали достъп на детето си до предучилищна. По данни на Националния статистически институт, цитирани от депутата на ДПС Алиосман Имамов, едва 26% от децата у нас не ходят на детска градина, но не защото родителите им ги спират, а заради липсата на свободни места.

Родители, които не пускат децата си в задължителната предучилищна група или на училище, да полагат общественополезен труд, вместо да плащат глоба. Това предложи просветният министър Сергей Игнатов."


Има три възможности за това незнание на родния език:
1.Българите са решили,че им е все едно на какъв език ще говорят децата им.
2.Държавата не е в състояние да организира и контролира образованието на майчин език.
3.Останали сме 50% българи и 50% всякакви други.

Ad honores

Неактивен Петкан

  • Account Disabled
  • Veteran
  • *
  • Публикации: 8829
  • Country: bg
  • Карма: +1305/-105
  • Пол: Мъж
  • България преди всичко!
  • OS:
  • Windows XP Windows XP
  • Browser:
  • Microsoft Internet Explorer 6.0 Microsoft Internet Explorer 6.0
Re: Българското образование
« Отговор #34 -: Декември 07, 2010, 18:39:38 »
http://last.actualno.com/news_326856.html
"Българските ученици на 16 години се нареждат на 46-то място в проучване на четивната грамотност, което обхваща 65 страни. В проучването PISA 2009 са участвали 4508 български ученици от 179 училища в цялата страна..."

Безумието наречено "демократичен преход" дава своите плодове.Българските деца сериозно изостават в четенето...
Отец Паисий е бил прав,написвайки фразата "О, неразумни и юроде, поради что се срамиш да се наречеш българин..."
Пиша това без патетика,търсейки отговор на въпроса,какви биха могли да бъдат нравствените критерии на неумеещите да анализират текстове деца и каква ще бъде моралната им връзка с родината.
Ad honores

Неактивен Norton

  • Senior Member
  • ***
  • Публикации: 660
  • Country: bg
  • Карма: +2/-0
  • OS:
  • Windows 7 Windows 7
  • Browser:
  • Firefox 3.6.10 Firefox 3.6.10
  • Зодия: Taurus Taurus
Re: Българското образование
« Отговор #35 -: Декември 07, 2010, 19:51:21 »
Това дръпване надолу е концентрано 90% в едно българско поколение. По конкретно, отнася се за родените през 1992, 93, 94, 95, 96 и 97. Не го казвам аз, учителка по български и литература ми предостави тяхна статистика, извадена от икономически техникум и математическа гимназия. Няколко месеца по-късно ми попадна подобна информация и за някои училища от малки общини. Само, че там фигурираха и родените през и през 99-та. Знаеш, жаргонно, тези деца им викат "чалга поколението". На които пишеха отличен заради това, че са влезли в час.

Неактивен Absinthia

  • Forum Member
  • **
  • Публикации: 246
  • Country: 00
  • Карма: +168/-34
  • Пол: Жена
  • OS:
  • Windows XP Windows XP
  • Browser:
  • Firefox 3.5.15 Firefox 3.5.15
  • Зодия: Cancer Cancer
Re: Българското образование
« Отговор #36 -: Декември 07, 2010, 20:29:10 »
Това абсолютно не е вярно!
Навсякъде си има училища от класа, има и такива, от които си излизаш зидаро-мазач и това си работиш цял живот! За университетите е същото. Наскоро например се позаинтересувах за кандидатстване в Германия и има университети, които те приемат дори само ако имаш подадени документи. Изобщо не гледат диплома, практики и тн.  Нужно е само да кандидатстваш хах. Има подобни и в България.
И все пак ученето в крайна сметка понякога не е до училището, учителя, или дори финансовите средства. Всичко зависи от ученика и неговата воля и готовност за успехи. :-)
Резултатите от тези статистики съвсем просто могат да се обяснят с високия процент роми.

Неактивен Norton

  • Senior Member
  • ***
  • Публикации: 660
  • Country: bg
  • Карма: +2/-0
  • OS:
  • Windows 7 Windows 7
  • Browser:
  • Firefox 3.6.10 Firefox 3.6.10
  • Зодия: Taurus Taurus
Re: Българското образование
« Отговор #37 -: Декември 07, 2010, 22:17:24 »
Надали са тествали зидаромазачи. Смятам дори, че в такива училища тестове за каквото и да е са излишни.
Статистиката си е статистика и си беше доста комплексна и пълна.
Мисля, че виновниците са трима -  родители, даскали и  улица. Обобщено - простотията, която буквално ни помете, създаде предпоставки да бъде пометено цяло поколение.
Не говорех кой колко е способен и какво би постигнал в живота, в практиката. Дори да имат умение да цепят атом с кухненски прибори, основата им е срамно рехава.
Те просто НЕ МОГАТ ДА ПИШАТ! Не познават граматическата постройка на изречението; изразяват се бедно - почти на уличен език; изписват думи както ги чуват; общата им компетенция по науки, като география, биология, физика, химия е, в повечето случай, сравнима с тази на ученик от 4 клас, но учил едно поколение преди тях. А най- голямата трагедия е математиката. Голям брой 'ученици' от този период си мислят, че математиката е събиране, вадене, умножаване и делене. Едва смешни проценти от тях успяват да навлезнат в материя, като висша математика. А само до преди 20-30 години това процентно положение беше реверсно на сегашната картинка.
Но въпреки всичко надежда има. Някои се опитват да се поправят. А другите, под тях, показват, че проблемът с образователната ни вакханалия ще бъде преодолян.

Неактивен Петкан

  • Account Disabled
  • Veteran
  • *
  • Публикации: 8829
  • Country: bg
  • Карма: +1305/-105
  • Пол: Мъж
  • България преди всичко!
  • OS:
  • Windows XP Windows XP
  • Browser:
  • Microsoft Internet Explorer 6.0 Microsoft Internet Explorer 6.0
Re: Българското образование
« Отговор #38 -: Декември 07, 2010, 22:22:40 »
Това абсолютно не е вярно!
Навсякъде си има училища от класа, има и такива, от които си излизаш зидаро-мазач и това си работиш цял живот! За университетите е същото. Наскоро например се позаинтересувах за кандидатстване в Германия и има университети, които те приемат дори само ако имаш подадени документи. Изобщо не гледат диплома, практики и тн.  Нужно е само да кандидатстваш хах. Има подобни и в България.
И все пак ученето в крайна сметка понякога не е до училището, учителя, или дори финансовите средства. Всичко зависи от ученика и неговата воля и готовност за успехи. :-)
Резултатите от тези статистики съвсем просто могат да се обяснят с високия процент роми.
Цитат
...Резултатите от тези статистики съвсем просто могат да се обяснят с високия процент роми.
Не съм убеден в съществуването на висок процент ромски ученици в средния курс на българското училище!?

Ad honores

Неактивен Norton

  • Senior Member
  • ***
  • Публикации: 660
  • Country: bg
  • Карма: +2/-0
  • OS:
  • Windows 7 Windows 7
  • Browser:
  • Firefox 3.6.10 Firefox 3.6.10
  • Зодия: Taurus Taurus
Re: Българското образование
« Отговор #39 -: Декември 07, 2010, 22:26:15 »
Щях да забравя. Влез примерно във VBOX и Фейсбуук и чети коментари. Мен ми се изправят косите! Всеки втори дефакто не умее да ползва майчиния си език. Само се опитва.

Неактивен Absinthia

  • Forum Member
  • **
  • Публикации: 246
  • Country: 00
  • Карма: +168/-34
  • Пол: Жена
  • OS:
  • Windows XP Windows XP
  • Browser:
  • Firefox 3.5.15 Firefox 3.5.15
  • Зодия: Cancer Cancer
Re: Българското образование
« Отговор #40 -: Декември 07, 2010, 22:30:24 »
Надали са тествали зидаромазачи. Смятам дори, че в такива училища тестове за каквото и да е са излишни.
Статистиката си е статистика и си беше доста комплексна и пълна.
Мисля, че виновниците са трима -  родители, даскали и  улица. Обобщено - простотията, която буквално ни помете, създаде предпоставки да бъде пометено цяло поколение.
Не говорех кой колко е способен и какво би постигнал в живота, в практиката. Дори да имат умение да цепят атом с кухненски прибори, основата им е срамно рехава.
Те просто НЕ МОГАТ ДА ПИШАТ! Не познават граматическата постройка на изречението; изразяват се бедно - почти на уличен език; изписват думи както ги чуват; общата им компетенция по науки, като география, биология, физика, химия е, в повечето случай, сравнима с тази на ученик от 4 клас, но учил едно поколение преди тях. А най- голямата трагедия е математиката. Голям брой 'ученици' от този период си мислят, че математиката е събиране, вадене, умножаване и делене. Едва смешни проценти от тях успяват да навлезнат в материя, като висша математика. А само до преди 20-30 години това процентно положение беше реверсно на сегашната картинка.
Но въпреки всичко надежда има. Някои се опитват да се поправят. А другите, под тях, показват, че проблемът с образователната ни вакханалия ще бъде преодолян.

Според мен прехвърляш вина, която е изцяло на учениците. Аз и други мои съученици, и изобщо ученици в България, как можем някак си всеки ден да ходим на училище, винаги с униформа, домашни и научени уроци. Всичко е до воля на ученика, абсолютно! Дори учителят да не е добър, ученикът винаги, ако има интерес, може да си намери от къде да черпи още и още знания. Същото се отнася за всяка псевдо причина за неучене.
А колкото до ромите не разбирайте само тези в гетата. Има много хора, които се заблуждават, че са българи. Това са този тип българи, заради които половината свят ни се смее като чуе България и българин...

А между другото забравих да спомена една вметка за висшата математика. По точно, че тя е ненужна.  :-D
Тук в България фалшиво се вглъбява на хората, че тя едва ли не е жизненоважна за съществуването ни. Всяка една икономическа специалност я изучава години наред например. В другите държави от ЕС такова нещо липсва... ;-) Което си е напълно нормално!!
« Последна редакция: Март 26, 2011, 20:12:43 от Hatshepsut »

Неактивен Amenhotep

  • Pharaoh
  • Hero Member
  • ****
  • Публикации: 3597
  • Country: bg
  • Карма: +859/-21
  • Пол: Мъж
  • Доброму, добро да прави, злому с ножа по главата!
  • OS:
  • Windows XP Windows XP
  • Browser:
  • Firefox 3.6.12 Firefox 3.6.12
    • Профилът ми във VBOX7
  • Зодия: Gemini Gemini
Re: Българското образование
« Отговор #41 -: Декември 07, 2010, 22:41:43 »
ромски ученици в средния курс на българското училище!?

Не зная какъв е процента, но ето няколко примери за цигани-средношколци.

Циганско училище в София


Неактивен Петкан

  • Account Disabled
  • Veteran
  • *
  • Публикации: 8829
  • Country: bg
  • Карма: +1305/-105
  • Пол: Мъж
  • България преди всичко!
  • OS:
  • Windows XP Windows XP
  • Browser:
  • Microsoft Internet Explorer 6.0 Microsoft Internet Explorer 6.0
Re: Българското образование
« Отговор #42 -: Декември 07, 2010, 23:00:15 »
http://www.az.government.bg/Projects/Prog/Roma/Frame_Roma.htm
"...Данните от последното преброяване на населението[1] сочат, че от населението на възраст 15 - 64 години по етнически групи най-високообразовани са българите, от които 23.5% са с висше образование, 53.0% са със средно, 20.7% са с основно и само 0.4 % са неграмотни. В турската етническа група 53.0% са с основно образование, 23.7% са със средно и 2.7% са с висше образование, а неграмотните са 3.5%. Най-неблагоприятна е образователната структура на ромската етническа група.Ромите с висше и средно образование са малко - едва 7.2%, с основно образование са 44.9%. Относителният дял на неграмотните роми е 12.7%. Особено тревожна е тенденцията на непрекъснато увеличаване на неграмотността сред ромите. Делът на неграмотните роми на възраст 15 - 64 години в периода между последните две преброявания е нараснал с около 50%. Това е рисков фактор особено при младите хора – до 24 г. Децата от ромската етническа общност отбелязват по-ниско равнище на записване в предучилищни учебни заведения..."
 


Това е доказателството,че проблемите с четивната техника не се отнасят само до ромите,които и не са толкова много в средните училища у нас,а става въпрос за млади българи.
Ad honores

Неактивен omerzen

  • Hero Member
  • ****
  • Публикации: 4322
  • Country: bg
  • Карма: +562/-46
  • Пол: Мъж
  • България на българите
  • OS:
  • Windows 7 Windows 7
  • Browser:
  • Microsoft Internet Explorer 8.0 Microsoft Internet Explorer 8.0
Re: Българското образование
« Отговор #43 -: Декември 07, 2010, 23:54:33 »
Не че разбирам от образование и педагогика, но се изумявам като чувам че ученици от 7 клас не знаят да пишат или не знаят таблицата за умножение. През далечните години назад, ние учениците още в първи клас знаехме да четем и пишем, а таблицата за умножение и основните математични действия още в 4-ти клас заехме ги наизус. Кокто вече знаехме основните физични и химични закони. Също имахме и основен поглед върху българската история.
« Последна редакция: Декември 07, 2010, 23:56:26 от omerzen »
За да разберат европейците поведението на циганите, първо европейците трябва да разберат че циганите не са европейско население.

Неактивен Veskou

  • Registered user
  • Senior Member
  • ***
  • Публикации: 798
  • Country: bg
  • Карма: +181/-31
  • Пол: Мъж
  • Всичко за България!
  • OS:
  • Windows XP Windows XP
  • Browser:
  • Firefox 3.6.12 Firefox 3.6.12
  • Зодия: Aquarius Aquarius
Re: Българското образование
« Отговор #44 -: Декември 10, 2010, 12:16:35 »
Българските ученици знаят колкото връстниците си в банановите републики



Със своите езикови знания и четивни умения българските ученици заемат 46-то място сред 74 държави, сочат резултатите от участието на страната ни в програмата за международно оценяване на учениците (PISA 2009). Българските младежи трудно осмислят и оценяват текстове, зле разчитат графики и диаграми, основното им четиво са списанията, а четенето за част от тях дори е “празна загуба на време“. Едни от най-тревожните тенденции са голямата ножица между най-високите и най-ниските резултати, както и фрапиращата разлика в уменията на момичетата и момчетата. Четивните умения, които включват осмислянето и анализирането на текстове, при 41% от българските ученици са под критичния праг, което се тълкува от просветните експерти като плюс спрямо 2006 година, когато процентът им е бил 51 на сто.

От образователното министерство обещаха да вземат предвид резултатите при промяната в учебните програми и да се предприемат мерки за постигането на по-добри резултати в следващото издание на програмата през 2012 година, когато фокусът ще е върху математиката.

Резултатите от PISA 2009, чийто акцент е четенето и езиковата грамотност, бяха изнесени от образователното министерство във вторник, паралелно с представянето им в още шест града – Париж, Берлин, Мадрид, Мексико, Токио и Вашингтон. За сравнение резултатите на българските ученици им отредиха 33-то място от 41 държави през 2000 година и 43-то място от 57 държави през 2006 година в предишните анализи на програмата.

Проучванията включват задачи свързани с четенето, математиката и природните науки като всяка година има различен акцент.

Голяма ножица в знанията на момчета и момичета

При среден резултат от 500 точки участвалите в оценяването българчета са със среден резултат от 429 точки. За сравнение при държавите от Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (ОИСР) средното постижение е 492 точки. Нашият резултат ни подрежда в една група със страни като Сърбия, Мексико, Уругвай и Тринидад и Тобаго. Първите места са основно за азиатски държави – Китай, Корея, Сингапур, както и Финландия, Канада и Нова Зеландия.

Националният координатор на изследването Светла Петрова коментира като тревожна тенденцията, че страната ни е сред тези с голяма ножица между най-високия и най-ниския резултат. Друга тревожна тенденция по думите й е това, че има голяма разлика между знанията и уменията на момичетата и момчетата. При средна за ОИСР разлика в получените точки между момичета и момчета от 39 точки, у нас тя е 61 точки. Тази разлика се равнява на почти две учебни години и ни подрежда на предпоследно място в класацията като след нас е само Албания. Петрова заяви, че причината за това може да се търси във факта, че изучаваните текстове са по-разбираеми за момичетата, във феминизарането на учителската професия, по-добрата комуникация с момичетата и др.

На върха са само 2.8 на сто от учениците ни

Около 41% от учениците са с умения под критичния праг, което означава, че трудно тълкуват съдържанието на текстовете, докато на най-високото равнище се нареждат едва 2.8% от учениците. За сравнение средно за ОИСР 24 % от учениците са под критичния праг.

Много малка част от учениците в държавите от ОИСР (1.1%) са с резултати по-ниски от 262 точки, т.е. в дъното на скалата, докато у нас 8% от учениците попадат в тази част. И в този показател личи голямата разлика в уменията на момичетата и момчетата. Под критичния праг са 29% от момичетата и 57% от момчетата.

Българските ученици имат най-висок среден резултат в тълкуването и обобщаването на текстове и най-нисък в тяхното осмисляне и оценяване. Осмислянето и оценяването включват задачи, изискващи разсъждения на ученика, който трябва да изходи от личния си опит и познания и да ги свърже с прочетеното.

Учениците растат без книги, смятат четенето за загуба на време

Проучването отчита и броя на книгите в семейството, тъй като това се счита за един от ключовите фактори за развитието на уменията на младите хора. У нас изследването показва, че учениците, които всеки ден четат книги за удоволствие имат средно със 115 точки по-висок резултат от тези, които не четат.
Общата картина у нас обаче утвърждава тревожната тенденция, че децата израстват без книги. 21% от учениците смятат четенето за “празна загуба на време“, а основното четиво на младежите са списанията.

В домовете на 26% от учениците има между 26 и 100 книги, при 20% книгите са между 0 и 10, при 18% книгите в семейството са между 11 и 25. В домовете на 15% от децата има между 100 и 200 книги и 17% са с между 200 и над 500 книги.

Семейната и икономическата среда решаващи за резултатите

Родителите, семейната и икономическата среда са решаващи за резултатите на учениците, сочат още данните от изследването. Като цяло социално-икономическите фактори оказват силно влияние на образованието.
Очертава се тенденция децата на родители с висок образователен и социален статус да се справят по-добре в училище от връстниците си от бедни и необразовани семейства. У нас майката е с по-силно влияние върху резултатите на детето в училище.

Средствата, които се отделят за издръжката на един ученик в отделните държави, са пряко свързани с резултатите на децата като срещу повечето пари стоят и по-високи постижения.

Промяна на учебните програми

Зам.-образователният министър Милена Дамянова заяви, че има два положителни факта от проучванията – това, че средният ни резултат е с 27 точки по-висок спрямо 2006 година и това, че процентът на учениците под критичния праг на умения е спаднал от 51% на 41 %.

Дамянова коментира, че има още много какво да се желае и обеща да се положат усилия през 2012 година постиженията да са по-добри. За целта резултатите от PISA 2009 ще се отчетат при промяната в учебните програми “академизираните учебници“. Тя обеща да се работи и върху квалификацията на учителите и разширяване времето за усвояване на учебния материал.

http://www.semeistvo.vmro.bg/?p=298
БОГ ПРОЩАВА, ВМРО - НЕ!

ЦИГАНИТЕ СА НАШЕТО НЕЩАСТИЕ!


Share me

Digg  Facebook  SlashDot  Delicious  Technorati  Twitter  Google  Yahoo
Smf