Анкета

Важно ли е православното християнство за българския национализъм или не е?

ДА, важно е и то много.
25 (69.4%)
НЕ, не е важно.
8 (22.2%)
Важен е само тангризма
3 (8.3%)

Общ брой гласове: 32

Възможен ли е български национализъм без православие?

  • 317 Отговора
  • 47774 Прегледи

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

*

Неактивен орикс

  • **
  • 363
  • +53/-66
  • Пол: Мъж
Ебе ей пишлемета вие сте големи смешки ве  |-( Що неземете се застреляте,или просто отидете при някой по сериозен националист и му кажете че вярвате в тангра...
Ето какво е националист- националиста е човек който защитава Българската земя от враговете и. Националиста не защитава религията а родината.Ако си мислите че в редовете на българската армия всички войни са били православни християни се лъжете много .Все пак да не забравяме че християнски войски са помагали на османците. Всички знаят историята за Крали Марко и Константин Драгаш.Религията не те прави националист а кръвта .Вие сте смешници не националисти

Ходи тва го кажи в русия,наиш колко ща бият.
Кое от всичкото да кажа, посочи ми точно. Имам приятели руснаци и украинци ,познаваме се от 1993  2 годинки бяхме заедно  в Мостар и  Бръчко. Руснаците знаеш ли как обичат такива лаладжии ,каквито има тук.Недей да си толкова сигорен :-)
« Последна редакция: Януари 30, 2011, 01:30:47 от орикс »

*

Неактивен орикс

  • **
  • 363
  • +53/-66
  • Пол: Мъж
Много искам да стане война, че тогава да ги видя шушляците. Едно е да пишеш по форумите и да се перчиш по митинги. А съвсем друго е войната . :-D :-D :-D :-D :-D



Редактирано от модератор: Премахнат цитат на вече изтрит постинг.
« Последна редакция: Януари 19, 2012, 16:32:32 от Hatshepsut »

*

Неактивен Oda

  • **
  • 187
  • +45/-47
  • Пол: Мъж
Ебе ей пишлемета вие сте големи смешки ве  |-( Що неземете се застреляте,или просто отидете при някой по сериозен националист и му кажете че вярвате в тангра...
Ето какво е националист- националиста е човек който защитава Българската земя от враговете и. Националиста не защитава религията а родината.Ако си мислите че в редовете на българската армия всички войни са били православни християни се лъжете много .Все пак да не забравяме че християнски войски са помагали на османците. Всички знаят историята за Крали Марко и Константин Драгаш.Религията не те прави националист а кръвта .Вие сте смешници не националисти

Ходи тва го кажи в русия,наиш колко ща бият.
Кое от всичкото да кажа, посочи ми точно. Имам приятели руснаци и украинци ,познаваме се от 1993  2 годинки бяхме заедно  в Мостар и  Бръчко. Руснаците знаеш ли как обичат такива лаладжии ,каквито има тук.Недей да си толкова сигорен :-)

Еми зависи какви руснаци некви пънкари...Сигурен съм защото често ходя до белгород :)

*

Неактивен орикс

  • **
  • 363
  • +53/-66
  • Пол: Мъж
Ебе ей пишлемета вие сте големи смешки ве  |-( Що неземете се застреляте,или просто отидете при някой по сериозен националист и му кажете че вярвате в тангра...
Ето какво е националист- националиста е човек който защитава Българската земя от враговете и. Националиста не защитава религията а родината.Ако си мислите че в редовете на българската армия всички войни са били православни християни се лъжете много .Все пак да не забравяме че християнски войски са помагали на османците. Всички знаят историята за Крали Марко и Константин Драгаш.Религията не те прави националист а кръвта .Вие сте смешници не националисти

Ходи тва го кажи в русия,наиш колко ща бият.
Кое от всичкото да кажа, посочи ми точно. Имам приятели руснаци и украинци ,познаваме се от 1993  2 годинки бяхме заедно  в Мостар и  Бръчко. Руснаците знаеш ли как обичат такива лаладжии ,каквито има тук.Недей да си толкова сигурен :-)

Еми зависи какви руснаци некви пънкари...Сигурен съм защото често ходя до белгород :)
Точно че не са пънкари  :-) :-) Нагледал съм се какви ги вършат  :-) :-)

*

Неактивен Rodolubec

  • **
  • 361
  • +119/-38
  • Пол: Мъж
  • За България винаги готови.
  • Зодия: Gemini Gemini
Няма как тангра да бъде Бог на българите.Тъй като българите от стари времена имат много и най-различни богове-например Орфей.Тангра е събирателно название на всички онези езически богове които са разделяли българските племена в продължение на години.След покръстването на българите.Цар Борис на практика обединява разделената българска нация под флага на християнството.Единствените оказали съпротива на обединението на българските царства,били болярите които имали интерес от една разделена България,за да могат по лесно да я управляват.
Няма живот без болка.

*

Неактивен орикс

  • **
  • 363
  • +53/-66
  • Пол: Мъж
Няма как тангра да бъде Бог на българите.Тъй като българите от стари времена имат много и най-различни богове-например Орфей.Тангра е събирателно название на всички онези езически богове които са разделяли българските племена в продължение на години.След покръстването на българите.Цар Борис на практика обединява разделената българска нация под флага на християнството.Единствените оказали съпротива на обединението на българските царства,били болярите които имали интерес от една разделена България,за да могат по лесно да я управляват.
Орфей е митичен тракийски певец и музикант, основал учение и смятан за най-великия певец и поет на древността. Според легендата той е син на тракийския речен бог Еагър и нимфата Калиопа. Според древногръцката митология е живял поколение преди Троянската война и е сред аргонавтите. Не е български бог

*

Неактивен Мишок

  • *
  • 4553
  • +23/-34
  • Пол: Мъж
Бога ви тангра, в когото всъщност не вярвате : е Бог на злото и не е Бог, а паднал ангел, бяс , демон.
Вие фактически работите срещу България. Вие обслужвате и работите за израел и ком. партията.



Редактирано от модератор: Премахнат цитат на вече изтрит постинг.
« Последна редакция: Януари 19, 2012, 16:33:47 от Hatshepsut »

*

Неактивен орикс

  • **
  • 363
  • +53/-66
  • Пол: Мъж
Бога ви тангра, в когото всъщност не вярвате : е Бог на злото и не е Бог, а паднал ангел, бяс , демон.
Вие фактически работите срещу България. Вие обслужвате и работите за израел и ком. партията.

За Езраел работят всички християнски попчета :-D :-D :-D
« Последна редакция: Януари 19, 2012, 16:34:31 от Hatshepsut »

*

Неактивен Hatshepsut

  • Pharaoh
  • *
  • 7158
  • +526/-0
  • Пол: Мъж
    • Български Националисти
  • Интереси: История, Археология, Етнография, Религия, Компютри
  • Зодия: Sagittarius Sagittarius
Моето мнение по темата е, че българският национализъм е напълно съвместим с езичеството, поне що се отнася до основните направления - Тангризъм, Уика и Асатру.

Това не значи, разбира се, че всички езичници са задължително и националисти. Както измежду християните има космополити, нихилисти и безродници, така и измежду езичниците може да има хора с подобни нагласи.
« Последна редакция: Февруари 10, 2011, 07:43:30 от Hatshepsut »

*

Неактивен Преспанец

  • ***
  • 595
  • +128/-50
  • Пол: Мъж
А фанариотския ярем се отнася точно за   християнството :-) :-)
Фанариотите са гърците. Най-вероятно става дума за ярема на Константинополската патриаршия, а мнението ва Михайловски е свързано с борбата за независима българска църква - българската екзархия.
Малко за Михайловски:


18 октомври 2010, понеделник
Стоян Михайловски - религиозна мистичност или християнски добродетели.
Най-добре религиозният мотив е разработен от Стоян Михайловски. След 1905 година, която се явява преломна в неговия живот, той се оттегля от политическите борби и се задълбочава все повече и по-трайно в християнството и неговите ценности.
Характерното за Ст. Михайловски религиозно убеждение не е случайно. Още от малък той попада под въздействието на чичо си Иларион Макариополски – търновски митрополит и голям борец за църковна независимост. Получава основно образование и здраво домашно възпитание, израствайки в патриархална среда, в която са съхранени старите народни традиции. По-късно се повлиява от религиозно - нравствените идеи на френските моралисти между XVІ и XIX век: Монтен, Бурдолу, Монтескьо, Амиел, Жубер, Босюе, Масийон Фенелон, Берсо, Отец Лакордер, Ренан и др. На това влияние Ст. Михайловски дължи своята философска песимистичност, но и дълбоката си вяра в неизбежния нравствен напредък на обществото. За разлика от някои френски философи, той е лишен от съмнения и има здрави религиозни чувства, което го прави неуязвим за отчаянието. Далеч от фините чувства на първоучителите си, в него има нещо типично родово, волево и упорито, но въпреки това той се проявява като нежен поет в немалко свои творби. Поезията му действа повече на нашия разум. Ст. Михайловски е противоромантичен, каквато е Кантовата философия с нейния дълбок критичен характер, а това предполага и ограничено богатство на емоционалното съдържание на стиховете. В ранното си творчество Ст. Михайловски се проявява като борец - сатирик и тази негова борбеност се изразява в безкомпромисна критика по отношение на недъзите в обществото и е призив за енергичното им преодоляване.
За разлика от някои негови съвременници - творци, той е песимист по отношение на прогреса и науката и не вярва в тях. Това негово чувство намира израз в одата ,,Бог”:

Сега вече разбирам, че нашите мисли
са суетни сенки и празни мечти,
че в Тебе се сливат световните сили,
че пръв и последен, о, Боже, си Ти!

Сега веч разбирам, че наште надежди,
че нашите земни дела и борби,
че нашта наука, че наште победи,
пред Твойто величие са прах и тъми!

Че Ти само, Творче, създаваш и владееш
на всекоя тайна знаеш изворът где й.
Че вън от времето Ти само живееш,
че мощното слънце за Тебе само грей!

Че всичко за Теб е, понеже от Теб е,
че Ти само бил си, ще бъдеш и си –
Духът на душите и на световете,
че всекой луч иде от Твойте зари!

Разбирам, о Творче, ний колко сме малки
в безкрайний мир видим, в невидимий свет,
разбирам, че наште съдбини са кратки,
че Ти си всевечен, всемъдър, всесвет!

Кат слабичка ветва, човек се превива,
кога без Теб в живота върви,
без Теб светът е безплодна пустиня,
и дните без Теб за нас са нощи!

Когато се смеси в световната тъмница
плачът на човека, тогаз, Творче мой,
върху му Ти щедро простираш десница
и даваш му щастие, утеха, покой!

Ст. Михайловски възторжено и с благоговейно отношение се прекланя пред Твореца – всевечния, всемъдър и всесвет. По мнение на един от литературните критици преди тоталитаризма – Христо Недялков - тази ода на Михайловски е най-сполучливото поетическо творение на българската лирика за времето си. Въпреки специфичността на съдържанието, изразяваща се в сложната християнска философия, стиховете са леки. Поетът е постигнал както дълбоко проникване в догмите на християнската религия, така и една лирическа обагреност, каквато малко стихотворни творби притежават. Ст. Михайловски е убеден в нищожността на човешкото същество и неговата невръстност пред силата на Бога като Творец на всичко видимо и невидимо. Поетът е убеден, че покоят, щастието и утехата идват от Бога, който щедро простира десница. Без Бог животът е безплодна пустиня, страдание на душата и преминава в тъмнина.
Песимизмът на Ст. Михайловски не засяга чувството му за безпътие, а извежда на преден план факта, че не е разбран от сънародниците си и че неговите послания не намират отзвук сред хората. Неизбран няколко пъти като кандидат за народен представител, поетът се измъчва, че не се признава неговата обществена роля и полза. Това е причината Ст. Михайловски да пребивава в мрачни настроения, което е намерило отражение в неговите творби. В ,,Лама Сабахтани” виждаме поета сломен от жестоките удари на живота:

Тежи ми, Боже, кръста на живота…
Духа ми скръб обсажда, гина веч…

И виждам Те – на Твоята Голгота –
и шепна Твоята предсмъртна реч…
Живях в тълпите сам – не ме разбраха.
В мен всичко светло, всичко в мен добро

раздадох го… Душата ми обраха –
оставиха ми черното тегло…

Посех любов – поженах срам, вражди,
напущам веч световните стагди,
и в Теб подирих, Господи, подслона!

Тъй ястреб, от ловеца повален,
надъхва в некой кът усамотен,
с очи, обърнати към небосклона.

Поетът олицетворява своята гибел с тази на Христос, но бивайки победен, той всъщност побеждава, възкръсвайки като ратник и богоутвърдител в късните години на своя живот.
Много творци се обръщат към Бога с въпрос защо мъките съпътстват хората и защо има толкоз мъка на този свят. Михайловски дава отговор на този въпрос в ,,Поема на злото”, в която разкрива грехопадението на Адам и Ева като първопричина за човешката мъка. След извършването на греха под изкушението на Сатаната,
нарушавайки Божията забрана да не откъсват плодове от познанието за зло и добро, хората са изгонени от Рая и прокълнати от Бога:

Вървете!…С всичките стихии
почнете яростни войни –
война за жилища и пища,
и за земя, и за отбрана…
вървете в гибел и злини!

Пръстта копайте денонощно
и напоявайте я с пот!
Пригърбени все, работете,
и бурите да разпиляват
труда на вашия живот!

Сражавайте се с времената,
търпете мраз, търпете пек, -
и нека в всичките творения
най-окаяно и нищожно
да бъде умний человек!

Търпете болести безбройни –
проказа върла, люта, мор,
навред кракът ви дето стъпи,
пред ваший глед да се почернят
и небеса, и кръгозор!

Под вас земята да трепери,
и огън да опустоши,
каквото и да съградите,
и щом от немощ заридайте –
гръм ревът ви да заглуши!

Вървете!… В дън-земя ровете,
злато търсете за кумир,
търсете руди за оръжие –
и за веригите, с които
ще обковете грешний мир!

Видения грозни и плашила
да стрескат жалостний ви сън,
и да си спомвате, че бехте
в блажений рай, и за греха си
изхвърлени от рая вън!

Това стихотворение на Ст. Михайловски има библейски и философски характер и съдържа немалко песимизъм, но поетът определя живота на човека като ,,подвиг”, защото макар и в окаяно положение, наследникът на Адам е изправен пред предизвикателството да се стреми към духовно съвършенство, да се доближава до ,,извора на всички съвършенства” – Бога („Отвъд”, „Църковен вестник”, 1911, бр. 29, 344). Първородният грях е изкупен със саможертвата на Христос – самият Бог и тази саможертва произтича от любовта на Спасителя към човешкия род. Човешките неправди и страдания са изкупени със смъртта на Исуса и Неговото светло възкресение (,,Исусова бесилка”). Поетът разбира нуждата на хората от помирение с Бога и търси помощ и сили от небето ,,Него да изповядва”, за да може, когато е под натиска на злото и съблазните, да гледа през Неговото око”.

Към Тебе прибегвам и в Тебе се надявам.
Принасям Ти в жертва
в душата си всичко, каквото намервам
достойно За Тебе!

И Теб изповедвам, и в Теб само пея
Господи псалми,
и Тебе ще славя, и в Теб ще живея,
Отче мой добрий!

И всека въздишка из мойта утроба
ще бъде молитва,
догдето ден дойде, о Боже, през гроба
до Тебе да стигна.

Предпази ме, Творче, от слепи съждения,
от луди мечти,
предпази ме, Боже, от лоши видения,
от духове зли!

Когато навеждам лице под товара
на тежката скръб,
когато нещастие, кат молния пада
на слабий ми гръб.

Умът ми когато се спре върху злото
и пита, защо е създадено то,
когато в съблазни ми пада окото
и търси да гледа през твойто око.

Когато оплаквам човешката слабост
човешките язви и горчивини, -
и питам що стана блажената радост
на наште бащи?

Когато поглеждам надире, и виждам
изгубения рай,
блаженството търся навред и разбирам,
че всичко минава, че нищо не трай.

Предпази ме, Спасе, от слепи съждения,
от луди мечти,
предпази ме, Творче, от лоши видения,
от духове зли!

Това съвършенство се постига - ,,тъга и болка са пламъците, през които минава нашия дух, за да изгуби петната си” .(„Безсмъртие”, „Църковен вестник”, 1911, бр. 13, 152)
Поезията на Стоян Михайловски има една интимна насоченост към Бога, пречупена през духовния поглед на лирика и често, подобно на Вазов, съкровеното слово се ,,излива” под формата на молитва:

Ох, вера дай ми, Господи, омраза за да смажа,
под твоето разпятие смирено да се спра,
та – без опора, без подслон – да мога пак да кажа:
аз силен съм: сърцето ми дълбока вера сгре.
(,,Молитва”)

В своите произведения Ст. Михайловски проявява стремеж към проникновени философски обобщения. Той е единствен представител на философска поезия в българската литература. В своето творчество поетът води борба със ,,словоборството” (отрицанието на ,,истинното слово”, на словото на християнската традиция) и идолопоклонничеството. Сред гмежа и суетата на своето време Ст. Михайловски ни изглежда един усамотен пророк и прорицател. За съжаление той остана чужд за българската общественост, за която неговите виждания за живота и съдбата се възприемаха като абстрактни идеи. Неговата, предимно интелектуална, поезия трудно се възприема и разбира. Поради това тя стои усамотена и без следовници.
Неговият стремеж за издигане на нравствеността на
обществото към ценностите на християнските добродетели остава безуспешен. Българската интелигенция и българските творци са вече повлияни от процесите на секуларизацията на Запад и Русия.
http://vasilstihovebg.blogspot.com/2010/10/blog-post.html

*

Неактивен Мишок

  • *
  • 4553
  • +23/-34
  • Пол: Мъж
Не това е невъзможно !!! Всички опити за такъв национализъм се провалиха, народа не ги припозна и не пожела да има нещо общо с тях. На практика поради това и в момента нямаме силен национализъм.
Не може да се подминат символите на априлското възстание , нито на четническото движение и да се прави национализъм. А тези символи са пълни и препълнени с православие.
Не това е невъзможно !!! Всички опити за такъв национализъм се провалиха, народа не ги припозна и не пожела да има нещо общо с тях. На практика поради това и в момента нямаме силен национализъм.
Не може да се подминат символите на априлското възстание , нито на четническото движение и да се прави национализъм. А тези символи са пълни и препълнени с православие.
БГ-национализъм без православие е невъзможен, то за това и реално го няма. Все едно априлското възстание без православие.
Не случайно един човек смятан все още от някои за велик националист не искаше и да чуе за символите на априлското възстание или на националните ни герои, камо ли за кръстосаните върху евангелие пистолет и кама. Та този си беше съчинил, нови символи Y, нови герои и дати за чествания. Накрая обаче му биха шута поради тотално изтрещяване.
Боян Расате: ОТКАЧАЛКА, НЕ ПИШИ ГЛУПОСТИ, ЧЕ НЯКОЙ МИ Е БИЛ ШУТА, ЗАЩОТО ЩЕ ТИ ТРИЯ МНЕНИЯТА, РАЗБРА ЛИ МЕ? А АКО ПРОДЪЛЖАВАШ, МОЖЕ И ПАК ДА ИЗХВРЪКНЕШ ОТ ФОРУМА! И БЕЗ ТОВА ОТ БОКЛУЦИ КАТО ТЕБ НЯМА ГОЛЯМА ПОЛЗА!
Та така свършват опитите за национализъм без православие
« Последна редакция: Юни 24, 2012, 15:55:47 от Боян Расате »

*

Неактивен Мишок

  • *
  • 4553
  • +23/-34
  • Пол: Мъж
Част от мнение, на което попаднах в този форум но в друга тема. Много точно казано.
Ако все пак администраторите решат че мнението не е подходящо за форумът : то нека го изтрият.


Религията: Цивилизационият код на българина е православието, независимо дали ви харесва или не. Не е осъденият да бъде ориенталски ислям, нито материалистичното протестантство, нито пък буквалисткият католицизъм. Ама, нейсе, няма и една националистическа партия, дето да се сеща за това. Сигурно са вдъхновени от един човек, дето е казал, че "Религията - това е опиум за народа." Нищо, че идеологията, изобретена от въпросният човек е най-кървавата и античовешка съществувала изобщо. Ако си вярващ, значи си фанатик, като странични ефекти може да имаш морал и съвест, вероятно и буден ум, а такива хора не се харесват, не се търсят просто от така наречените български националисти. Странно сходство със световната шайка крадци, организиращи новият световен ред.



*

Неактивен Мишок

  • *
  • 4553
  • +23/-34
  • Пол: Мъж
Я ми кажете драги националисти.
- кой от нашите национални герои от 1100 години насам не е бил православен. Ботев не се е отрекъл от вярата си, или има такъв документ за отричaне от вярата.
Тук на Балканите всеки народ си има вяра и отстъпи ли от нея е свършен. Така и нас ни отродиха от вярата и сме почти свършени. Обаче я вижте Храватска, там страната им цъфти, ама никой от тях и не мисли за ислям или езичество.
И така какви излиза че са хората отклоняващи народа ни от вярата, дали са националисти а? Не знам, сигурно национализма им се изразява в това да помагат на врага.
Въпросите си седят увиснали във въздуха.

*

Неактивен Мишок

  • *
  • 4553
  • +23/-34
  • Пол: Мъж
За воеводата Панайот Хитов се  знае че е бил изключително вярващ православен християнин и винаги се е съобразявал с вярата.
« Последна редакция: Юни 11, 2018, 13:02:31 от Sirows »

*

Неактивен Индивидуалист

  • *
  • 2825
  • +395/-89
  • Пол: Мъж
  • Не бойте се!
  • Зодия: Virgo Virgo
Без вяра е невъзможно човек да живее угоден на Бога живот. Живеем в неговата Вселена и на Неговата планета. Висим в пространството и се перчим едни на други.
Оттам нататък и отговора на въпроса от темата, мисля че е пределно ясен.
Има Бог, значи има и надежда!
Пазете се от лъжливи пророци, които идват при вас с овчи кожи, а отвътре са вълци грабители.

 

Powered by EzPortal