Автор Тема: Относно носенето на забрадки в училищата и университетите  (Прочетена 8625 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен Дашо

  • Registered user
  • Senior Member
  • ***
  • Публикации: 936
  • Country: bg
  • Карма: +212/-20
  • Пол: Мъж
  • православен българин
  • OS:
  • Windows XP Windows XP
  • Browser:
  • Firefox 3.5.3 Firefox 3.5.3
  • Зодия: Sagittarius Sagittarius
Май Западна Европа се опитва дасе пробуди от летаргията която я е налегнала.
Трябва да се покаже, че на нашия континент, християните все още сме болшинство...
Величието на Родината се гради върху костите на ония, които достойно живяха и умряха за нея!
БЪЛГАРИЯ НАДЪ ВСИЧКО-ВСИЧКО ЗА БЪЛГАРИЯ!

Неактивен Hatshepsut

  • Administrator
  • Veteran
  • *
  • Публикации: 9000
  • Country: bg
  • Карма: +525/-0
  • Пол: Мъж
  • Дълг и чест
  • OS:
  • Windows Vista/Server 2008 Windows Vista/Server 2008
  • Browser:
  • Chrome 30.0.1599.101 Chrome 30.0.1599.101
    • Български Националисти
  • Интереси: История, Археология, Етнография, Религия, Компютри
  • Зодия: Sagittarius Sagittarius
Съдът реши, че забраната осмокласничка да носи забрадка, не е дискриминация


Софийският административен съд смята, че забраната осмокласничката Сайде Мехмед да ходи със забрадка на училище, не е дискриминация. Решението е от 16 септември, съобщава сайтът marginalia.bg.

Делото е по жалба на Сайде от Горно Краище, която беше отстранена от училище в края на 2012 година, след като продължи да носи забрадка, въпреки изрично приетата разпоредба от ръководството на училището, че "ученикът няма право да изразява чрез облеклото си етническа, верска или религиозна принадлежност".

Според родителите на Сайде този текст от Правилника за дейността на училището е приет "целенасочено" заради тяхната дъщеря. Няколко дни по-късно момичето е принудително отстранена от учебни занятия със заповед на директора на училището.

След съдействие от страна на Българския хелзински комитет (БХК) момичето беше върнато в училище. Впоследствие родителите й заведоха дело пред Комисията за защита от дискриминация.

В решението й беше записано, че изискването на училищното ръководство момичето да сваля забрадката си, докато се намира в училището, не е дискриминация. Административният съд, пред който момичето обжалва решението на комисията, приема, няма нарушение на закона за защита от дискриминация и

училищното ръководство е действало в съгласие с разпоредбите на Конституцията, Закона за народната просвета и Правилника за приложението му.

Според тези разпоредби  българското училище е светско и в него не се допускат дискриминация или привилегии по признака "религия".

"Възприетото в жалбата неравно третиране не е проява на дискриминация, а начин за преустановяване на създалото се привилегировано положение на религиозен принцип и неравностойно положение на всички ученици, което би обезсмислило значението на вътрешните правила и ред", пише в решението на съда.

Според родителите на Сайде носенето на забрадка не е привилегия, а е задължение на вярващите мюсюлманки, когато се намират вън от домовете си. Семейството ще обжалва решението и ще подаде жалба до Европейския съд по правата на човека.

http://www.dnevnik.bg/bulgaria/2014/09/18/2383571_sudut_reshi_che_zabranata_osmoklasnichka_da_nosi/

Неактивен Hatshepsut

  • Administrator
  • Veteran
  • *
  • Публикации: 9000
  • Country: bg
  • Карма: +525/-0
  • Пол: Мъж
  • Дълг и чест
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Chrome 30.0.1599.101 Chrome 30.0.1599.101
    • Български Националисти
  • Интереси: История, Археология, Етнография, Религия, Компютри
  • Зодия: Sagittarius Sagittarius
Мюфтийството с ход да вкара бурките в училищата


Главното мюфтийство излиза с предложения за добавки към Закона за училищното и предучилищното образование, който в момента се намира между първо и второ четене в парламента.

Предложенията си мюфтийството излага член по член, цитирайки самия проектозакон, и те касаят - статута на духовните училища, финансирането им, правомощията на директорите и начина им на назначаване, получаването на допълнителна професионална квалификация.

Мюфтийството обаче предлага и промяна в чл. 197, който касае наказанията на учениците. Алинея 3 от този член формулира възможно наказание на учениците, ако те се явяват в облекло или във вид, които са в нарушение на правилника за дейността на училището. Предложението на Мюфтийството е, този член да се допълни с алинея, която формулира изключение при „важни обстоятелства".

Ето и дословно предложението на Мюфтийството:
"(6) Когато важни обстоятелства налагат явяването на ученика в облекло или вид в нарушение на правилника на училището, то той може да се явява в това облекло или вид без да се отстранява от училище до отпадане на тези обстоятелства."

На практика с тези "важни обстоятелства" ще отпадне ограничението за ходенето с открити лица на училище и момичетата от мюсюлманските вероизповедания ще могат да посещават учебните занятия с бурки и да отказват да играят физическо възпитание, заради неудобството на традиционните дрехи.

Друго искане на Мюфтийството е да се предвиди финансиране на духовните училища наравно с частните училища, както се предвижда от проектозакона.
Именно проблемът за финансирането на частните учебни заведения предизвика най-разгорещени спорове в пленарна зала при дебатите на първо четене на новия закон за образование. Паралелно с искането за финансиране от страна на държавния бюджет, мюфтийството предлага въвеждането на предмет "религия", който да бъде равнопоставен с другите предмети в образователните програми.

Паралелно с това обаче се предлага промяна и във фундаментален принцип в образованието, а именно - формулирането му като светско и деполитизирано.

Ако член 11 в момента гласи: В системата на предучилищното и училищното образование не се допуска налагането на идеологически и/или религиозни доктрини, то с предложението на Главното мюфтийство се допълва "в изключение на случаите, когато това се прави в специализирани духовни училища".

В предложенията на мюфтийството се прокарват искания и за изключителна свобода на директорите на духовни училища - те да бъдат назначавани от самото мюфтийство и въпреки че могат да бъдат наказвани със спиране на финансирането от МОН и според Държавните образователни изисквания, техните правомощия се определят и от мюфтийството.

Според предложението на мюфтийството директорите на специализираното духовно училище се ръководят от държавния образователен стандарт, но "съответните органи на вероизповеданието могат да овластят директори и с други правомощия, свързани с управлението, представителството и контрола на институцията".

Предложението на практика може да отвори вратите на училището и за извършване на други дейности, а не чисто образователни.

http://news.ibox.bg/news/id_494453519

Неактивен Hatshepsut

  • Administrator
  • Veteran
  • *
  • Публикации: 9000
  • Country: bg
  • Карма: +525/-0
  • Пол: Мъж
  • Дълг и чест
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Chrome 49.0.2623.112 Chrome 49.0.2623.112
    • Български Националисти
  • Интереси: История, Археология, Етнография, Религия, Компютри
  • Зодия: Sagittarius Sagittarius
Емине от Вълкосел съди директора на СОУ „Христо Ботев",
че не ѝ дава да се забулва



Деветокласничка заведе дело в Административен съд – Благоевград срещу опита да бъде преместена в друго училище, тъй като ходи забулена със забрадка в часовете. Тъй като е непълнолетна, ще бъде представлявана от своя баща.
16-годишната Емине Шаматарева от началото на учебната година прекрачвала забрадена прага на СОУ „Христо Ботев" в сатовчанското село Вълкосел, пише "Стандарт".

„Нашето училище е светско. Опитахме всичко – десетки разговори с детето, с близките му, изпращане на писма. Намесиха се и социалните служби, и Регионалният инспекторат по образование. Забулването е в разрез с нашия вътрешен правилник. Предложихме в часовете да сваля забрадката на шията като шалче. Нищо не приеха, всички наши опити за компромис удариха на камък.

Забрадката е религиозен символ, не може да се демонстрира религиозна принадлежност. Не сме я изключили, а решението е за преместването й в Средно общообразователно духовно училище в Момчилград, където може да ходи със забрадка", заяви във вторник директорът на школото Митко Джуков.

Той увери, че останалите ученици спазват правилника, макар те също да са мюсюлмани. Действахме по закон, но близките на ученичката обжалват в съда, делото е в четвъртък от 10,00 часа, допълни школският шеф.

Момичето е категорично, че не може да й казват как да се облича в училище. Започнала да носи забрадка миналата година след изкаран курс по Коран. Баща й Ресим Шаматарев обяснил, че не може да я накара насила да прави нещо, което не иска. Той е експерт към Главно мюфтийство, учи последна година в Югозападния университет, казаха жители на Вълкосел. Според някои не е изключено да става въпрос и за някакъв междуличностен проблем, чиято жертва е момичето.

„Дано този скандал не се отрази на психиката на момичето. Защото в други училища ученици носят кръстчета, но никой не ги гони, че демонстрират религиозна принадлежност. Важно е що за ученик си, а не как си облечен", твърдят местни хора.

Това не е първият подобен случай в Пиринско. Преди 4 години 15-годишната Сайде Мехмет от село Горно Краище също бе изключена заради ходене със забрадка на училище.

http://www.blitz.bg/news/article/405000

Неактивен Петкан

  • Account Disabled
  • Veteran
  • *
  • Публикации: 8829
  • Country: bg
  • Карма: +1305/-105
  • Пол: Мъж
  • България преди всичко!
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Chrome 47.0.2526.111 Chrome 47.0.2526.111
Емине от Вълкосел съди директора на СОУ „Христо Ботев",
че не ѝ дава да се забулва



Деветокласничка заведе дело в Административен съд – Благоевград срещу опита да бъде преместена в друго училище, тъй като ходи забулена със забрадка в часовете. Тъй като е непълнолетна, ще бъде представлявана от своя баща.
16-годишната Емине Шаматарева от началото на учебната година прекрачвала забрадена прага на СОУ „Христо Ботев" в сатовчанското село Вълкосел, пише "Стандарт".

„Нашето училище е светско. Опитахме всичко – десетки разговори с детето, с близките му, изпращане на писма. Намесиха се и социалните служби, и Регионалният инспекторат по образование. Забулването е в разрез с нашия вътрешен правилник. Предложихме в часовете да сваля забрадката на шията като шалче. Нищо не приеха, всички наши опити за компромис удариха на камък.

Забрадката е религиозен символ, не може да се демонстрира религиозна принадлежност. Не сме я изключили, а решението е за преместването й в Средно общообразователно духовно училище в Момчилград, където може да ходи със забрадка", заяви във вторник директорът на школото Митко Джуков.

Той увери, че останалите ученици спазват правилника, макар те също да са мюсюлмани. Действахме по закон, но близките на ученичката обжалват в съда, делото е в четвъртък от 10,00 часа, допълни школският шеф.

Момичето е категорично, че не може да й казват как да се облича в училище. Започнала да носи забрадка миналата година след изкаран курс по Коран. Баща й Ресим Шаматарев обяснил, че не може да я накара насила да прави нещо, което не иска. Той е експерт към Главно мюфтийство, учи последна година в Югозападния университет, казаха жители на Вълкосел. Според някои не е изключено да става въпрос и за някакъв междуличностен проблем, чиято жертва е момичето.

„Дано този скандал не се отрази на психиката на момичето. Защото в други училища ученици носят кръстчета, но никой не ги гони, че демонстрират религиозна принадлежност. Важно е що за ученик си, а не как си облечен", твърдят местни хора.

Това не е първият подобен случай в Пиринско. Преди 4 години 15-годишната Сайде Мехмет от село Горно Краище също бе изключена заради ходене със забрадка на училище.

http://www.blitz.bg/news/article/405000
Както е тръгнало, Емине утре ще осъди директора на училището за това, че в тоалетната няма ибрик.
За компетентността и културата на българските съдилища вече е досадно да се говори, защото там работят съвсем малък процент честни хора-съдии.
Останалите кадии се назначават по партиен или полов признак и решенията им са обусловени от "логиката" на господарите им.
Религиозната принадлежност с носенето на забрадки е нагла демонстрация, а това, че някои носят кръстчета и всякакви амулети на шията, това се вижда само през сезоните, когато е топло и не може да се говори за открита демонстрация.
В края на краищата мюслите трябва да знаят това, че предците им не са коренното население на България, а за това, че Емине има право да ходи на училище и не е майка на три деца е благодарение на това, че живее в цивилизована страна, която е достигнала степента на своето цивилизационно развитие, опирайки се в известна степен на християнството.
Наглостта на туземното проислямистко население няма да спре с претенциите за носенето на забрадки в училищата, а ще се разпростре и върху училищните правилници, а също така и за начините на хранене на учениците.
В някои държави, в които демокрацията е достигнала ниво "подай гъз", в училищата, където на учениците от началните класове се предлага закуска, не се дават сандвичи с шунка за да не се обидят малките мюсюлманчета.
В училищните правилници на тези училища това е регламентирано с оглед ненакърняването на религиозните права на...мюсюлманите.
Иде реч за религиозните права на наследниците на същите тези изроди, които убиват мирни хора по летища, кафенета и в обществения транспорт.
Турският шпионин Лютви Местан и компанията му още не са осъдени за извършване на шпионска дейност в полза на чужда държава, но директора на това школо ще бъде осъден и това е много жалко.
« Последна редакция: Април 14, 2016, 19:32:12 от Петкан »
Ad honores

Неактивен Hatshepsut

  • Administrator
  • Veteran
  • *
  • Публикации: 9000
  • Country: bg
  • Карма: +525/-0
  • Пол: Мъж
  • Дълг и чест
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Chrome 51.0.2704.84 Chrome 51.0.2704.84
    • Български Националисти
  • Интереси: История, Археология, Етнография, Религия, Компютри
  • Зодия: Sagittarius Sagittarius
Съдът отхвърли жалбата на забрадената Емине срещу заповед за преместване в друго училище


Административният съд в Благоевград отхвърли жалбата на ученичката Емине Шаматарева срещу заповедта за преместването й в друго училище. На 7 март т.г. директорът на гимназията в с. Вълкосел издаде заповед за преместване на деветокласничката в друго училище, защото не спазва правилника и се явява в час забрадена. Бащата на детето Ресим Шаматарев, който е експерт към Главно мюфтийство, обаче обжалва заповедта на школския шеф в съда, защото смята, че са нарушени религиозните права и свободи на детето му. Съдия Ваня Вълкадинова обаче отхвърли жалбата на момичето.
Емине се забрадила миналото лято и въпреки многократните забележки на учителите отказала да свали бонето и забрадката докато е в училище.
Решението на съда може да се обжалва пред ВАС.

http://www.bgnow.eu/news.php?cat=2&cp=0&newsid=69175


Share me

Digg  Facebook  SlashDot  Delicious  Technorati  Twitter  Google  Yahoo
Smf