България и българите > ВМРО-БНД

ВМРО-БНД Програма

(1/1)

Тодор Александров:
ЗАДАЧИ И ПРОГРАМА

ВМРО-БНД - ЗАЩИТНИК НА НАЦИОНАЛНАТА ДЕМОКРАЦИЯ В ХХІ ВЕК.

И днес, както в целия свой път, ВМРО-БНД защитава най-доброто, което българският народ успя да създаде като идеология – Национализма на Българското Възраждане.
Българските възрожденци бяха разбрали, че когато нацията неотклонно следва своите интереси – политически, икономически, социални и културни – то тя неминуемо постига успех, защото национализмът е основен принцип на всички нормални общества в света. В своята нова история, от Възраждането насетне, българският народ е успявал да постигне най-големите си успехи именно тогава, когато е бил воден от националната си идея.
Съзнавайки силата на тази идея – бариера пред рушителната утопия на марксизма, комунистите десетилетия наред водиха безжалостна война срещу нейните носители.
В днешната епоха крайните либерали и космополити се опитваха да представят национализма като една агресивна идеология, заплашваща демокрацията, т.е. шовинизъм.
Напротив, за ВМРО-БНД демократичното управление се прилага в полза на нацията, за развиване и укрепване на националната държава, т.е. ВМРО-БНД е за НАЦИОНАЛНА ДЕМОКРАЦИЯ.
Нашите опоненти често объркват, с пропагандна цел, понятията. И ето защо е необходимо да се пояснят думите НАЦИОНАЛИЗЪМ И НАЦИОНАЛНА ДЕМОКРАЦИЯ.
Национализмът е най-естественото чувство, защото той е проявя на човешкото желание за признание, достойнство и принадлежност на личността към етнокултурна и етнорелигиозна и икономическа общност.
Национализмът е преди всичко състояние на духа. Той е израз на съзнателно активно отношение и съпричастност към отстояване на определени ценности, идеали и исторически стремежи.
НАЦИОНАЛИЗМЪТ Е ЕДНА ДУХОВНА ПРОТИВОПОЛОЖНОСТ НА ОБЕЗЛИЧАВАНЕТО И ЗАГУБАТА НА НАЦИОНАЛНО ДОСТОЙНСТВО И КУЛТУРНА ИДЕНТИЧНОСТ.
Национализмът се превръща от лично усещане и емоционално чувство в политика, когато стане основание и механизъм при формирането на определено политическо поведение.
Като политическа практика национализмът е:
• стремеж и борба за утвърждаване на националния дух и достойнство;
• преданост към интересите на нацията и държавата и тяхното издигане пред всякакви други класови, съсловни, икономически и партийни интереси;
• амбиция за напредък, просперитет и единство на нацията;
• стремеж към постигане на единомислие и единодействие в обществото по всички въпроси, които засягат интересите и бъдещето на нацията и държавата в една дългосрочна перспектива.
Насочен срещу външна опасност или чуждо подтисничество, както бе по времето на националноосвободителните ни борби, национализмът е революционен като проявление. Но като политическа идеология и практика той залага на върховенството на закона и националната държава.
Градивната национална идея не се противопоставя на демокрацията. В исторически план националните движения СА ДЕМОКРАТИЧНИ ПО СВОЯТА СЪЩНОСТ. Това е съвсем естествено, защото силното чувство за национално единство е необходима предпоставка за изграждане на стабилна демокрация.
Националната демокрация изисква върховенство на националната идея, на интересите на нацията над всички останали, политически, класови, тяснопартийни и други интереси.
Националната демокрация означава изграждане на общество, в което се сьздават условия за развитие на традиционните демократически бьлгарски ценности, добродетели и традиции.
Националната демокрация означава отстояването и на следните принципи:
• любов кьм Отечеството и защита на българската дьржава;
• защита на правата на личността;
• свобода на словото и сьвестта;
• национално сьгласие;
• уважение към държавните институции и личностите, които ги представляват;
• равенство пред закона на всички членове на нацията;
Повечето други партии, организации и движения в България черпят от идеи, създадени и привнесени отвън: комунизъм, социализъм, либерализъм, консерватизъм.
Голямата сила на ВМРО – БНД е в това, че върви по път, начертан от българската възрожденска мисъл, път изстрадан, път, доказал на практика своите възможности за успех.
ТОВА Е БЪЛГАРСКИЯТ ПЪТ !
Затова задачите, стоящи пред ВМРО-БНД не са нови, но много от средствата, които съвременният ден изисква за тяхното постигане, са различни от преди.
И днес ВМРО-БНД се бори за издигане на националния дух и българското съзнание, за защита и укрепване на българските духовни територии – навсякъде, където живеят наши сънародници.
Ние работим за духовното, икономическото и културното процъфтяване на Отечеството. Този успех може да се реализира единствено чрез обединяване на голяма част от нацията около ценностите, формулирани по времето на нашето Възраждане от учителите и просветителите, от борците за църковна независимост и българските национални революционери, от политиците като Стефан Стамболов и Андрей Ляпчев.
Със своята идеология ВМРО-БНД е естествен обединител на българската нация, защото защитава интереси, общи за всички социални групи в страната. Нейната социална база е огромната част от българския народ.
Днес ВМРО-БНД работи за осъществяване на своите цели с мирни средства. Революционните методи на миналото бяха предизвикани от невъзможността за свободна изява в поробените територии на Отечеството. Променената обстановка в света, на Балканите и в България позволява на ВМРО – БНД да достигне своите идеали по политически път.
Революцията на духа – това е, за което се бори ВМРО-БНД днес.
Нашата крайна цел е реализирането на съвременния български национален идеал:
Възраждането на българската нация и държавност. Изграждането на силна, социално стабилна и просперираща държава. Налагането на България като основен политически, икономически и културен фактор на Балканите и интегрирането на българите, останали извън пределите на сегашната държава.

ВЪНШНА ПОЛИТИКА

Основната външнополитическа цел на всички български правителства след 1944 година е да запазят статуквото на Балканите. Историята ни дава многобройни примери, че когато се опитваме само да запазим това, което ни е останало като икономика, географски граници, култура и геополитически позиции, ТО НЕМИНУЕМО ГУБИМ И НЕГО.
Това коства на българската държава част от нейния суверенитет. Съседите ни “откриват” свои “национални” малцинства на наша територия . Появиха се “помашки етнос”, “македонска нация”, “шопска нация”. Ако продължим да допускаме събитията около нас да се развиват без активна българска воля, сме обречени през XXI век да престанем да бъдем независим политически субект. Един от сериозните проблеми, които стоят пред държавата, е турцизирането на българските мохамедани и част от българските цигани. Дейността на ДПС за придобиване от българските турци на статут “национално малцинство” ще доведе до лоши последици за българската държава.
Бъдещето на България не може да зависи от „балансиращата” роля на една етническа партия.
Националната сигурност и интересите на държавата трябва да стоят по-високо от желанието да се харесаме на един или друг европейски чиновник.
Трябва да бъдем не само субект на претенции от страна на съседите, но и ние, без да изпитваме неудобство, трябва да поставим своите искания пред тях за запазване правата на българите, живеещи на съответните територии, и за съхраняване на българската култура и историческо наследство там.
Основните приоритети на ВМРО-БНД в областта на външната политика са:
• подкрепа на българщината в Македония, Западна Тракия, Западните покрайнини, Бесарабия, Банат, Добруджа и навсякъде, където има компактно българско население;
• противодействие на ислямския фундаментализъм и турцизирането на българските мохамедани;
• развитие на контаките с българските колонии в САЩ, Западна Европа, Канада, Австралия и Южна Америка като един духовен мост на България към света и изграждане на лоби, което да отстоява националните ни интереси.

БЪЛГАРИЯ И МАКЕДОНСКИЯ ВЪПРОС

МАКЕДОНСКИЯТ ВЪПРОС Е НЕРАЗДЕЛНА ЧАСТ ОТ БЪЛГАРСКИЯ НАЦИОНАЛЕН ВЪПРОС.
След подписването на Берлинския мирен договор през 1878 година милиони сънародници останаха извън пределите на България. Не бе осъществен идеалът на Васил Левски и нашите възрожденци – всички българи да живеят в обща родина. БЪЛГАРСКОТО ВЪЗРАЖДАНЕ ОСТАНА НЕДОВЪРШЕНО.
Водачите на ВМРО прецениха навремето, че Великите сили и балканските ни съседи ще се стремят с всички средства да не допускат образуването на голяма и мощна българска държава.
Гоце Делчев, Даме Груев, Тодор Александров и Иван Михайлов възприеха идеята за създаване на автономна Македония като втора българска държава. Това бе тактически ход, които целеше по-късното обединение на двете страни по подобие на Съединението на Княжество България с Източна Румелия.
Днес една част от Македония, освободена от оковите на бивша Югославия, е обособена като самостоятелна държава – Република Македония. Направена е първата крачка към осъществяване целите на ВМРО. За съжаление държавнотворческото начало, което се поддържаше от бившите управници в Скопие, бе изцяло на антибългарска основа. Тази основа е МАКЕДОНИЗМЪТ.
Македонизмът възниква като стратегическа идея в края на XIX в.
Чрез нея сръбската държава се опитва да отроди и по-късно посърби българите в Македония. В потвърждение на това може да се приведе цитат от писмото на Стоян Новакович, дългогодишен сръбски министър и създател на идеята за македонската нация: “Българщината, както на всички ни е добре известно има дълбоки корени в Македония, затова мисля, че ще е невъзможно тя да бъде унищожена като и се противопостави само сръбската идея. Съмнявам се , че тази идея ще може да подтисне българската, ако остане само като голо противопоставяне. Затова голяма полза бихме имали от един свой съюзник, остро противопоставен на българизма. ... Такъв един съюзник аз виждам в македонизма.” (Белград, Кралство Сърбия, 1887 година).
Македонизмът нанесе огромни поражения на българската кауза. Повече от осемдесет години да се наречеш българин в Македония беше равносилно на държавно престъпление. Но въпреки системната асимилация и днес голямата част от населението там знае своя корен. За интелигентните хора е ясно, че няма нито едно сериозно доказателство за съществуването на т. нар. “македонска нация” и “македонски език”. До скоро подобна теза се защитаваше само от властващата просръбска олигархия. Опасенията на управляващите в Република Македония са, че при постепенното сближаване между двете държави, при проникването на хора, култура и информация от България, идеята за “македонска нация” ще стане невъзможна за защита.
Една от основните цели на ВМРО-БНД е демократизирането на обществено-политическия живот в Република Македония. ВМРО-БНД е за отваряне на границите между двете български държави, за свободен културен и икономически обмен, за решаване на всички спорни въпроси на базата на взаимното разбирателство.
Македония е важна за България не само в исторически и емоционален аспект. Близостта и добрите отношения между двете държави е необходима предпоставка за осъществяване на коридора “Изток-Запад”. Този коридор ще ни осигурява възможността за бърз икономически просперитет.
Ние смятаме, че въпросите, отнасящи се до Македония, не трябва да бъдат приоритет само на ВМРО-БНД. Те трябва да станат приоритет на цялото българско общество и на българската държава. Само когато се изработи принципна и дългосрочна национална политика по македонския въпрос, той ще бъде решен в полза на България. Затова днес ние твърдим “ПЪТЯТ ЗА СКОПИЕ МИНАВА ПРЕЗ СОФИЯ”.
Посредством активно участие в политическия живот на страната ВМРО-БНД внушава, че националният въпрос и националното мислене трябва да бъдат решаващи фактори при формирането на политиката на България.
МАКЕДОНСКИЯТ ВЪПРОС ОТНОВО ТРЯБВА ДА СТАНЕ ЕДИН ОТ ОСНОВНИТЕ ТЕМЕЛИ В ГРАДЕЖА НА БЪЛГАРСКАТА НАЦИОНАЛНА КАУЗА.
ВМРО-БНД ВИЖДА БЪДЕЩЕТО НА МАКЕДОНИЯ ЕДИНСТВЕНО ЧРЕЗ ПОСТЕПЕННАТА Й ИНТЕГРАЦИЯ С БЪЛГАРИЯ, ЕДИНСТВЕНО СПОРЕД НОРМИТЕ НА ОБЩОЕВРОПЕЙСКАТА ИНТЕГРАЦИЯ. БЪДЕЩА ФАЗА НА ТОЗИ ПРОЦЕС Е СЪЗДАВАНЕТО НА КОНФЕДЕРАЦИЯ МЕЖДУ МАКЕДОНИЯ И БЪЛГАРИЯ ИЛИ ВЪЗПРИЕМАНЕ НА МОДЕЛА НА ИНТЕГРАЦИЯ НА ДВЕТЕ ГЕРМАНСКИ ДЪРЖАВИ.

Тодор Александров:
ВМРО - БНД И ЕВРОАТЛАНТИЧЕСКАТА ИНТЕГРАЦИЯ

ВМРО-БНД подкрепя решително усилията на редица български правителства за пълноправно членство на страната ни в НАТО и ЕС, защото сме убедени, че:
• евроатлантическата интеграция решава в огромна степен въпросите на българската национална сигурност;
• създава възможност за качествено ново развитие на българската икономика в силно конкурентна среда със строги, но ясни правила, които важат за всички;
• в рамките на такава голяма и водеща в света демократична общност, каквато е ЕС, България ще бъде истински защитник и духовен обединител на милионите наши сънародници, живеещи извън сегашните ни граници.
Целта на ВМРО е България да заеме своето достойно и равноправно място в европейската общност.
Това обаче може да се постигне, ако и в малкото време, което остава, преговорите с институциите на ЕС биват водени наистина от националноотговорни позиции.
Лошият пример с 3-ти и 4-ти блок на АЕЦ “Козлодуй”, за съжаление, не е единствен. И още нещо много важно – истинските предизвикателства пред българската икономика, култура и не на последно място, пред българските политици, ще започнат след приемането ни в ЕС.
Тогава българските национални интереси ще бъдат подложени на изпитания и само хора, убедени националисти и демократи, биха могли да ги защитят и като член на ЕС страната ни да достигне до Ново Възраждане.

ДЪРЖАВНО УСТРОЙСТВО

Ние сме за реална демократизация на страната, което значи държавният бюрократичен апарат да бъде сведен до необходимия минимум, а общините да получат много по-голяма самостоятелност относно фискалната си политика и за ръководство и финансиране на образованието, културата, спорта и изграждане на инфраструктурни обекти от местно значение.
За нас демократизацията се изразява във възможността гражданите пряко да контролират дейността на хората, заемащи изборни длъжности, което може да се постигне чрез създаване на система за смяна и отзоваване на народни представители, кметове и др.
ВМРО е за въвеждане на референдумите като форма за решаване на важни за страната въпроси. Честото им провеждане ще повиши ефективността на централните и местни органи за управление.

АРМИЯ

Влизането в НАТО и включването на страната ни в световния антитерористичен блок изправят българската армия пред нови и различни задачи и отговорности. Българската армия, освен пазител на националната сигурност, става и защитник на спределен световен цивилизационен избор.
Ние сме на мнение, че само професионалната армия не може да гарантира интересите на държавата. ВМРО-БНД е за смесена (наборна и професионална) система на войнска служба.
Дълг на всеки българин във физическо и психично здраве е да премине през армията, за да изгради у себе си определени патриотични критерии, морални качества, смелост и готовност за борба.
Българският офицер и сержант трябва да е високо заплатен и добре осигурен. Той е страж на обществото и родината и затова трябва да е спокоен за бъдещето на децата си.
ВМРО-БНД работи за:
• гарантиране от държавата на работни места за съпругите на българските офицери и сержанти;
• при пенсиониране на българските офицери и сержанти да се изплащат двадесет и четири месечни работни заплати, като по този начин им се осигури нов старт в цивилния живот;
• организиране на безплатни преквалификационни курсове за българските офицери и сержанти след пенсионирането им;
• подсигуряване на семействата на българските офицери и сержанти с ведомствени жилища;
Ние сме за промяна на системата на обучение във военните училища.
Младите курсанти трябва да имат по-голям досег със света, да изучават чужди езици, да бъдат компютърно грамотни и в досег с най-добрите български и световни културни ценности и тенденции. Те трябва да бъдат обучавани по специална система за патриотично възпитание, която да изгради у тях любов към Родината и чувство за “честта на пагона”.
България, въпреки затрудненията, които изпитва в момента, не трябва да пести пари за въоръжение и обучение на армията си.
НА НАРОД, КОЙТО НЕ ХРАНИ СОБСТВЕНАТА СИ АРМИЯ, МУ СЕ НАЛАГА ДА ХРАНИ ЧУЖДА !

ИКОНОМИКА

За да изградим силна България, ние трябва да стъпим на здрава основа. Нашата основа е великото ни минало. Но съвременният национализъм трябва да се подразбира не само като обърнат към историята ни поглед, чрез повдигащи самочувствието ни исторически факти и неосъществени идеали.
Напротив, съвременната национална идея намира своя предмет преди всичко в набиращата все по-голяма скорост и обхват интеграция на България в евроатлантическите структури, на неизбежната необходимост да се вместим в нови за нас политически, социални, икономически и културни рамки. Така, както се изисква българската икономика да бъде пазарна, а българският бизнес да бъде конкурентоспособен. Общият европейски пазар не трябва да бъде заплаха за българските фирми, а възможност за завладяване на нови пазари. В противен случай след време България може да се окаже периферна провинция на Европа.
От една страна сме длъжни да се справяме с неотложните проблеми на настоящето – демографския срив, организираната престъпност, ниските доходи, корупцията, ниския капацитет на държавата, интеграцията на малцинствата и т.н. В същото време обаче не бива да се отклоняваме и трябва да следваме стратегическите си цели като ясно определим съдържанието на “Българския европейски проект”.
Промяната може да се търси в следните посоки:
1. Трябва да се намали частта от БВП, която държавата преразпределя. В момента тази част е около 40%. Тя трябва да бъде намалена в близките години до 30%, каквато е практиката в по-голямата част от развитите държави. За постигането на тази цел е необходимо:
• Въвеждане на “плоско” данъчно облагане. Първоначално, според нас, трябва да се въведе единна данъчна ставка за преките данъци (подоходен и корпоративен).
• Въвеждане на “семейно подоходно облагане”, чрез което всяко дете ще ползва определен данъчен кредит в семейства с работещи родители.
• Освобождаване от данъци и осигуровки на всички разходи на работодателите за храна, облекло, транспорт и почивки в България на работещите до размер, равен на една минимална работна заплата.
• Въвеждане на стипендии за всички ученици с прогресивно нарастващ размер, в зависимост от успеха им.
• Нашето желание е сегашната система, която предполага прогресивно облагане и “плоско подпомагане”, да бъде обърната, т.е. плоско облагане и прогресивно подпомагане.
2. По отношение на държавните институции трябва да се търси много по-широка основа за регулиране на обществените отношения. Те трябва да намалят степента на държавната намеса в обществените отношения и същевременно да позволят пълноценното използване на собствените ресурси на обществото. Идеята се състои в това да изградим една по-ограничена, по-мобилна, отговорна и “евтина” държавна машина, за която е нужно едно добре развито гражданско общество. Ето защо, в практически аспект, предлагаме:
• Засилване на контролните функции на Сметната палата върху начините за въздействие и ефективността на изразходваните обществени средства. Досегашните й “хилави” функции трябва да бъдат многократно усилени и тя да получи правомощията на финансов съд.
• Създаване на пряко подчинено на Президента на Републиката специално звено за борба с престъпността, чиято дейност ще се отнася изключително до лицата от висшите етажи на властта, включително и до онези, които се ползват със съдебен имунитет.
3. Конкретният процес на интеграция също може да бъде подпомогнат от държавата. Тя трябва да използва по-широките си финансови и институционални възможности, за да се трасира пътят на България в европейското икономическо и културно пространство. В тази посока е нужно:
• Пълноценното използване на средствата от европейските фондове предполагат изготвяне на качествени инвестиционни проекти. Почти всички български предприятия са от категорията на малките и средните и не притежават необходимия капацитет за изработването им, но могат да предложат много находчиви и печеливши идеи. Ето защо държавата трябва да поеме задължението да насърчава консултантските услуги за изработването на проектите. Необходимо е парите на Европа да достигнат до максимален брой български производители и да подпомогнат българската предприемчивост и упоритост.
• Развитието на съвременната икономика е постоянен процес на въвеждане на нови знания и технологии. Особена грижа на българската държава е да подпомогне този процес, като организира широка мрежа от курсове за повишаване квалификацията на работещите в стопанския и публичния сектор. Тези форми на професионално развитие и квалификация трябва да бъдат безплатни, както за работодателите, така и за обучаваните в тях.
• Държавата трябва категорично да се ангажира със защита на българската култура, традиции и историческо наследство. От една страна, поетапно трябва да бъдат увеличавани преките държавни субсидии, а от друга – частните инвестиции в културата, образованието, книгоиздаването, филмопроизводството, сценичните изкуства и т.н., трябва да получат привилегирован финансов статут, близък до този на “свободна икономическа зона”.
4. Основни проекти които ще превърнат България в “икономически лъв” в Югоизточна Европа:
• Превръщане на България във важен логистичен център за региона, чрез създаването на безмитни складови бази с нужната им инфраструктура, където фирмите от Европа, Азия и Африка да разпределят и складират стоките си.
• Затвърждаване позицията на България като енергиен център на Балканите. За целта трябва да се дострои АЕЦ „Белене”, както и да се запазят 3-ти и 4-ти блок на АЕЦ „Козлодуй” до изтичане на технологичния им срок. Също така да се насърчават, чрез различни облекчения, частните вятърни и водно-електрически централи.
• Създаване на „Закон за хай-тек парковете”. Да се въведе 10% ставка на данък печалба за фирмите-производители на софтуер и хардуер на територията на България. Тези мерки ще доведат до повишаване на високотехнологичното производство и увеличаване на високообразованата работна ръка в България.
• Въвеждане на 10% ставка на данък печалба за фирми, чиито капитал е български и печалбата се реинвестира в националната икономика.

Тодор Александров:
ДЕМОГРАФСКА ПРОГРАМА
БЪЛГАРИЯ 2050

Демографският срив в България налага спешни мерки за преодоляването на диспропорцията между високата смъртност и ниската раждаемост. При 14% смъртност и 8% раждаемост населението на България намалява с 50 000 души годишно! Средната възраст и продължителността на живота нарастват и населението застарява чувствително. Така в момента на всеки трима трудоспособни се падат двама, които не могат да работят. Поради това пенсионната система е субсидирана, а средният доход е много нисък при голямо преразпределение през бюджета. Другият огромен проблем е, че изпадналите в социална изолация и маргинализация слоеве (предимно цигани), представляващи 25% от населението, дават 70% от общия прираст. Така например циганките раждат пет пъти повече деца от българките. Това води до гетоизация на циганите и сериозни социални проблеми за обществото. Същевременно около 200 000 български семейства искат, а не могат да имат деца. Това са 11% от хората между 18 и 40 години. За съжаление лечението на стерилитета не е по джоба на огромна част от българските семейства и без помощта на държавата, те са обречени. Това не е демографски срив, а катастрофа! Ще останат ли в България българи след 50 години?
Според нас е нужно изграждането на една нова стратегия за преодоляването на демографската катастрофа, интеграцията на различните етнически общности и хомогенизиране на обществото.
Необходимо е да се предприемат следните стъпки:
1. Реална държавна подкрепа на дву- и тридетния семеен модел, като начин за подмладяване на нацията в средносрочен план.
2. Намаляване на броя на децата в риск. Отпуснатата финансова помощ за семействата с повече от три деца да бъде обвързана с възможностите за социална адаптация на тези деца.
3. Финансовото подпомагане на децата от страна на държавата трябва да бъде увеличавано в паралел с образователния им статус. Нивото на социална отговорност и грижи в семейството към подрастващите трябва да бъдат основен критерий за размера на социално подпомагане на техните родители.
4. Нужно е осъвременяване на закона за репродуктивното здраве и включването на лечението на безплодието в клинична пътека, както и създаване на кабинети по стерилитет във всички по-големи областни центрове.
5. Трябва да се реализира принципно нова политика към българите извън пределите на настоящата държавна граница, чрез фискални, административни, медицински и всякакви други преференции и помощи с оглед тяхното трайно заселване в България.
Реализацията на тази стратегия изисква мащабен комплекс от мерки и изграждането на адекватен организационен и административен капацитет. За тази цел:
• Държавната агенция за българите в чужбина да се трансформира в Министерство за българите в чужбина.
• Лицата от български произход следва да се установяват в България по специални максимално облекчени програми.
• Необходима е принципно нова политика по отношение на българите-емигранти, живеещи извън страната, но които имат желание да инвестират в родината си. За тях трябва да се създаде облекчен режим и преференции, както и други икономически предпоставки с цел стимулиране тяхното завръщане в България.
Българите, емигрирали през годините на преход, които надхвърлят 1 000 000, трябва да бъдат възприемани като демографски резерв – да бъдат създадени условия, за да се повиши жизненият стандарт и да направим България привлекателно място за живот, за да могат тези хора да се завръщат в Родината си.

БЪЛГАРСКАТА ПОЛИЦИЯ И БОРБАТА С ПРЕСТЪПНОСТТА

ВМРО-БНД е за прилагане на сега съществуващите закони в най-строгата им форма, както и създаване на нови закони, които да дадат възможност на държавните органите на реда да изпълнят своя дълг към нацията и да изпълняват своите задължения пълноценно и ефективно.
Българският полицай трябва да бъде добър професионалист и да служи за пример на обществото, с високо гражданско самосъзнание, патриотизъм и професионална квалификация.
Българският полицай трябва да е добре осигурен във всяко едно отношение, за да не се поддава на корупция.
Всеки българин трябва да се чувства спокоен, защитен и сигурен, че неговите права, живот, имот и достойнство ще бъдат защитени от органите на реда в България.
ВМРО-БНД е за борба с организираната престъпност с най-крути мерки! Необходимо е да се пресекат незаконните връзки на икономически и престъпни групировки с изпълнителната, законодателната и съдебната власт. Нужно е да се пресече веднъж завинаги битовата престъпност, засягаща най-слабите слоеве от българското население.
ЗАТОВА ВМРО БНД Е ЗА:
ПРИЕМАНЕ НА СПЕЦИАЛЕН ЗАКОН ЗА БОРБА С ОРГАНИЗИРАНАТА ПРЕСТЪПНОСТ, С КОЙТО ДА СЕ НАНЕСЕ СЕРИЗОЕН УДАР ВЪРХУ НАРКОТРАФИКА, ПРОСТИТУЦИЯТА И СРАСНАЛАТА С ПРЕСТЪПНИТЕ ГРУПИРОВКИ ДЪРЖАВНА И ПОЛИТИЧЕСКА АДМИНИСТРАЦИЯ.
ВМРО-БНД Е ЗА ИЗРАБОТВАНЕ НА ОТДЕЛЕН ЗАКОН ЗА УСТАНОВЯВАНЕ ПРОИЗХОДА НА НЕЗАКОННО ПРИДОБИТИТЕ ФИНАНСОВИ СРЕДСТВА И ПРЕСИЧАНЕ НА УЗАКОНЯВАНЕТО ИМ!
ВМРО – БНД Е ЗА ПРИЕМАНЕТО НА СПЕЦИАЛЕН ЗАКОН ЗА ОБЩЕСТВЕНИЯ РЕД, С КОЙТО ДА СЕ ДАДАТ ПРАВОМОЩИЯ НА КМЕТОВЕТЕ НА ОБЩИНИ И НАСЕЛЕНИ МЕСТА ДА ИЗИСКВАТ ОТ МЕСТНИТЕ ОРГАНИ НА МВР КОНКРЕТНИ ДЕЙСТВИЯ ЗА СПРАВЯНЕ С БИТОВАТА ПРЕСТЪПНОСТ, КАКТО И С РАЗВИХРИЛИТЕ СЕ НАПОСЛЕДЪК ПРОЯВИ НА ОРГАНИЗИРАН ЦИГАНСКИ БАНДИТИЗЪМ.
Един от най-тежките и травмиращи проблеми за днешното общество е високият ръст на престъпността, недостатъчната репресия към престъпниците, чрез неспазване на съществуващите закони, липса на състрадание и овъзмездяване на жертвите и техните близки, слабата защита на договорите по съдебен ред, тромавите и неимоверно разтеглени във времето процедури и срокове, липсата на синхрон с ритъма на гражданския оборот, което улеснява недобросъвестните служители на съдебната система. Тези обстоятелства очертават потребността от реформа в съдебната власт като неизбежна, неотложна и спешна:
• Нов състав и структурно разположение на съдебната власт, спрямо останалите две власти в страната, както и промяна в статута, имунитета и избора на висши магистрати! Независимостта на властите не трябва да бъде безпределна, а съотносима спрямо другите власти и най-вече спрямо обществото, както и да следва принципът, че властите могат взаимно да си влияят, без да допускат една власт да блокира работата на другата.
• Нов тип комуникация на съдебната власт с обществото. Съдебната власт трябва да бъде работеща и ефективна! Да раздава справедливост в кратки срокове, без оглед на материалното, социалното или политическо положение на провинилите се.

СОЦИАЛНА ПОЛИТИКА

Ефективната социална политика е един от стожерите на съвременната демократична държава.
ВМРО – БНД е за провеждане на обоснована и справедлива политика в социалната сфера, която да осигурява доходи, гарантиращи нормалното съществуване на всеки българин.
Според нас национално ориентираната социална политика трябва да бъде насочена към решаването на два основни проблема:
• безработицата – за да могат хората достойно да изграждат бита си, разчитайки на своя труд.
• възстановяването на човешките ресурси – за да се запази и съхрани българския етнос.
Борбата с безработицата трябва да се провежда чрез създаване на ефективни програми за трудова заетост и тяхното обезпечаване чрез държавни фондове.
Правото на труд е гарантирано в Конституцията на Република България и държавата е длъжна да осигури неговото приложение чрез гарантиране на минималния доход за положен труд и спазване на трудовото и осигурителното законодателство.
Възстановяването на човешките ресурси и стимулиране на възпроизводството на нацията са основен приоритет на социалната политика. Според нас то трябва да се осъществи чрез въвеждане на семейното подоходно облагане, което да стимулира раждането на повече от едно дете и достатъчно средства за майчинство и детски надбавки, които да позволят на българското семейство да посрещне спокойно разходите по отглеждане на децата.
Социалното подпомагане и защитата на хората с ниски доходи трябва да се осъществява на базата на реално определен праг на бедността, като подпомагането бъде обвързано с полагането на общественополезен труд и ангажиране в общински и национални програми за социални, екологични и други обществени дейности.
Според ВМРО – БНД на българските деца трябва да бъде осигурена социална защита чрез промени в Наказателния кодекс, като се засилят мерките при престъпления срещу деца и чрез обединяване на усилията на всички институции, работещи с деца, за осигуряване на превенция и защита.
Ние предлагаме да бъде създаден социален “чадър” за децата-сираци, който да гарантира нормалното им развитие и приобщаване към обществото.
Особено внимание да се обърне и на проблема за социализация на инвалидите чрез законово обезпечаване на техните права.
Трудовата заетост за инвалиди трябва да бъде стимулирана, а създаването на достойна околна среда за хората с физически и интелектуални затруднения ще ги превърне в равностойна част от обществото.
Провежданата пенсионна реформа обрече на глад и нищета цели поколения, отдали своя труд на България. Никой не потърси отговорност за изразходваните пенсионни фондове.
Редно е да се премахне т.нар. „таван” на пенсиите и да се преразгледа точковата система, които несправедливо ощетяват десетки хиляди пенсионери.

ОБРАЗОВАНИЕ

Битката за възраждане на България зпочва от класната стая, затова ВМРО-БНД е за истинско безплатно средно образование. Българското училище трябва да се върне към традициите си от времето на Възраждането. Основната му цел да бъде възпитаването на достойни граждани и патриоти. Нашето училище трябва да защитава българските християнски ценности и традиционния български морал.
ВМРО-БНД СЕ БОРИ С ВСИЧКИ СРЕДСТВА СРЕЩУ НАВЛИЗАНЕТО НА СЕКТИТЕ У НАС. ТЕ ПОДКОПАВАТ И РУШАТ НАЦИОНАЛНИТЕ УСТОИ НА ДЪРЖАВАТА И КЪСАТ ОТ ЖИВАТА ПЛЪТ НА НАЦИОНАЛНОТО ЕДИНСТВО.
ВМРО-БНД Е ЗА ВЪВЕЖДАНЕ НА ВЕРОУЧЕНИЕТО В БЪЛГАРСКИТЕ УЧИЛИЩА.
Всяко българско дете в началото на XXI век трябва да знае поне един чужд език и да притежава компютърна грамотност.
Финансовото осигуряване на образованието да бъде приоритетна задача, като за целта ще се възстановят традициите общините да ръководят училищното дело.
Българският учител трябва да получава достойно възнаграждение за труда, който полага за обучението и възпитанието на нашите деца. Учителят трябва да получи статут на държавен служител, което не само ще гарантира неговите права и по-високо възнаграждение, но и ще изисква от него по-високо ниво на квалификация, качества и умения.
С оглед намаляване корупцията и разходите, свързани със средното образование, смятаме, че трябва издаването на учебни помагала да се извършва по Закона за обществените поръчки, като Министерство на образованието, след конкурс, одобрява по един вариант на всеки учебник и е собственик на правата върху издаването на съответните помагала.

НАУКА, КУЛТУРА, БЪЛГАРСКА ПРАВОСЛАВНА ЦЪРКВА

ВМРО-БНД беше първата политическа партия, която внесе в Народното събрание проект на нов Закон за вероизповеданията, в който православното християнство беше обявено за официална държавна религия. Наше мнение е, че със закон трябва да бъдат забранени сектите. На разпространителите на ученията им да се търси съдебна отговорност.
Със закон трябва да бъдат върнати всички имоти на Българската православна църква, отнети по времето на комунизма.
Ние сме за монопол на църквата върху производството и търговията със свещи и инвентар за богуслужебни нужди. Трябва да се възстановят военните свещеници в армията.
Църковният брак трябва да бъде изравнен с гражданския.

ВМРО - БНД И ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВАТА НА ХХІ ВЕК

Как да оцелее националният идеал на българите в един все по-интегриращ се свят, когато, на пръв поглед, не е важно каква е националната ти принадлежност, а дали можеш да работиш с Интернет и дали знаеш английски език? Как да запазим философията и делото пред олтара, за което толкова българи проляха кръв, от “бурните” и “всепомитащи” идеи в началото на двадесет и първи век. България по своите територии е малка за потенциала на нацията си, но XXI век предлага възможности, които изглеждаха непостижими за човешкия разум само допреди десет-двадесет години!
ВМРО-БНД има сложната задача, от една страна да подкрепя либералното виждане за държавата – по-малко намеса на политиката в бизнеса, повече лична инициативност, корпоративен интерес и развитие в сферите на технологиите на XXI век, а от друга – да воюва за духовното обединение на българите по света, за общност на една държава на духа.
Силата на националната идея е в това, че много и различни по светоглед хора могат да бъдат убедени от сърце да работят за нея, без да се чувстват предатели спрямо своите разбирания за живота. Нейната цел е да отвоюва правото на родолюбие и уважение към историческите традиции и националния дух в едно ново време, пълно с промени.
ВМРО-БНД е пазител на национализма и националната държава, но за нас държавата в началото на XXI век трябва да бъде един добре уреден и функциониращ договор, в името на който да не се преследват различно мислещите, а който да гарантира съществуването на НАЦИОНАЛНАТА ДЪРЖАВА НА БЪЛГАРСКИЯ ДУХ. Тази държава ще се простира на територии, далеч по-големи от сегашните ни граници.
ТЯ ЩЕ СЪЩЕСТВУВА НАВСЯКЪДЕ, КЪДЕТО ИМА ДОРИ И САМО ЕДИН БЪЛГАРИН! http://vmro.bg/index.php

Навигация

[0] Списък на темите

Премини на пълна версия