Никаква малка подробност не съм пропуснал, а съм я коментирал още в първото си мнение в тази тема, но изглежда не си чел внимателно. Организациите се стремят да привличат абсолютно всякакви хора, млади и стари, образовани и необразовани. Особено в БНС доминират младите, а относно образованието има всякакви. Така и трябва да бъде, защото народа не е съставен само от професори и академици. Има обаче един особен тип образовани хора (или които се мислят за такива), които считат себе си за нещо повече от останалите и примерно за тях ще е обидно да излезнат да свършат някаква активистка работа, защото някак си считат това за недостойно за интелекта си. Как да бъдат привлечени такива хора? На колене ли да им паднем?
Първо казваш, че не делиш национализма, а после твърдиш, че "политическия" на Третия райх нямал да го бъде без "културния" и "духовния", а накрая пак казваш, че не го делиш. Последно има ли според теб различни видове национализъм или не? Национал-социализмът става възможен, защото изразява идеи и предлага решения, които германското общество по онова време (или достатъчна част от него) прегръща и споделя. Идването на Хитлер на власт не е подготвено от някакъв целенасочен "културен" или "духовен" национализъм, а от настроенията в страната. Иначе културен и морален разпад е имало и тогава, но срещу него Хитлер започва да се бори реално и активно след 30-ти януари 1933-та година. Преди това срещу него се борят, като дават личен пример как би изглеждала тяхната държава и тяхната представа за народна общност. Преди 30.01.1933-та акцент бива поставян върху борбата за това да се поеме контрола над държавата. В тази връзка мога да дам един хубав цитат, пасаж от една книга, която бях чел преди време, но ще стане малко по-късно днес или утре, когато ми е под ръка. Щеше ми се да мине без цитати дискусията, но явно няма да може и се надявам, че с негова помощ ще разберете какво точно имам предвид и може би и ще видите, че никой не е казал, че и без абсолютна власт не е възможна пропагандата на българската култура, но малко или много без абсолютна власт тя ще бъде борба с вятърните мелници. Между Германия тогава, поробена Македония и днешна България няма паралел обаче и това, което си чел за делото на македонските дружества няма как да ме убеди в правотата ти. Разликите в положението са твърде големи, даже между тогавашна свободна България и Македония, та какво остава за сегашна България и Македония между двете големи войни.
За българската култура естествено, че всеки може да спомогне за запазването й, като най-малкото самият той е запознат с нея, но как точно си го представяш ти това целенасочено запазване и това спасение на самосъзнанието? Какво разбираш под българска култура и самосъзнание и дай конкретни примери как ще го постигнете това запазване, защото до тук чета само общи постулати.
Убеждавам се, че не четеш внимателно, защото и аз съм написал в мнението си, че старият правопис не ме смущава. Никога обаче не би ми хрумнало да правя пропагандна страница на стария правопис, защото границата между това, което ти наричаш романтизъм и фетишизма е много тънка. Освен ако разбира се не правя страница за самия себе си, както явно е случая с вашата страница, за което съдя по думите ти. Когато става въпрос за разпространение на идеи и за това да спасим нацията си от унищожение няма място за романтизъм. Освен ако разбира не си член на кръжок по история. Не, че имам нещо против кръжоците по история или традиции, но тези хора просто не разбират, че докато си играят на възрожденци, на хъшове или на нещо друго, утре това ще им бъде забранено в собствената им страна или няма да има българи, които да участват в забавните им игри и исторически въстановки. Каква ще е тогава ползата от родолюбивата им дейност, след като няма да има кой да ги наследи? Изобщо под фетишистки пък нямах предвид статията за легионерите. Тези статии е хубаво да се четат и да се вади поука от тях. Нищо повече обаче, защото и 2 000 такива статии да пуснете, няма да промените факта, че в България няма може би и 2000 човека, които даже да са чували за легионерите, за каузата им или дори, че има днес хора, които следват примера им. И бройката им няма да се промени, докато романтично си пишете на стария правопис, защото така директно отблъсквате хората, защото такова е нивото им, но изглежда не можете да го проумеете.
Няма какво аз да гледам с времето какво имат в предвид авторите. Авторите ще видят с времето какво съм имал предвид аз, но за това ще си говорим след време.
Политическите представители на национализма се били проваляли. Да оставим настрана смехотворният термин "политически представители". Колко "политически представители" на национализма знаеш ти? Семейната партия ли са националисти? Шестаците от МВРО ли са националисти? Защита, Задруга и другите подобни национал-болшевики ли са националисти? Ясно е, че с тази глупост визирате БНС, което обаче е жалко и то най-малкото, защото Иван до скоро беше от БНС и мисля, че му е пределно ясно, че успехът на изборите не е основният ни приоритет. Да оставим настрана, че тези "политически представители" на национализма, както ти ги наричаш, са направили и в културно-просветно отношение повече отколкото десетките блог-кръжоци. Да, наистина не можем да се мерим примерно с Македонския Научен Институт, но и никога не сме претендирали да сме чисто културно-просветна организация. Опитваме се да съчетаваме всичко и така трябва да бъде. В противен случай бихме залитнали само в едната крайност, което ще е пагубно без значение коя е тя. Това, че за теб е провал примерно изборният ни резултат, хаха, ами добре. За мен не е провал, защото не съм имал и по-големи очаквания от това. Както Иван счита за полезен опит участието в изборите си, макар и от БЛК, то аз считам нашето участие също за полезен опит. Най-малкото, че в такива моменти виждаш на кой може да се разчита и на кой не.
Какво може да ни обедини ли? Не знам да ти кажа честно, защото се убеждавам, че тук хората търсят какво да ги разделя, а не какво да ги обединява. Затова говорят и текстове от типа "политическите представители на национализма" се провалят.
Въпросът изобщо не опира до дразнене и до харесване, а ролята на пишман култур-трегер и дървен философ човек си я избира сам и другите нямат вина за това. Как ти предлагам да се бориш ли? Ти не си на 15 или 18 дори? Достатъчно възрастен си и имаш акъл. Защо да трябва аз да ти казвам какво да правиш, ако сам не виждаш трезво как стоят нещата?
Не съм съгласен за правописа. Той си е наш, български и не е трудно да се чете на него. Аз лично съм попадал на няколко страници, включително и на страници на македонски българи в САЩ, които се ОЩЕ пишат с този правопис.
Не, не, не! Това вече ме уби! Наистина ли не се досещаш защо страниците на македонските българи в Северна Америка са ОЩЕ написани на този правопис? Повечето хора, които правят тези страници, защото познавам някои от тях са на възраст, на която да кажем, че ако не те самите, то поне дядовците им са избягали от България, когато актуален още е бил старият правопис. Те не са имали нови учебници, били са изолирани от народа си и са учили езика и правописа от бащите си. Логично е да пишат по онзи начин, в което няма лошо, но ето това е причината те да пишат ОЩЕ на него, а не като теб от романтика или нещо друго. Тъй че мисли преди да пишеш такива доводи в подкрепа на твърденията си.
Някога националистите са били хиляди не заради материалите, а заради епохата, в която са живели. Сега има много повече материали, много повече източници на информация, но епохата е такава, че вече не са на почит ценностите, които тогава са били водещи за млади и стари. Родолюбие, жертвоготовност и т.н.
И накрая - смятате ли, че е реално да се борим и да мечтаем революции, такива каквито се случваха от началото до средата на миналия век. Смятате ли, че някога въобще някой ще ни допусне до властта и дали ние някога ще сме в състояние да претендираме сериозно за тази власт? Смятате ли, че мисленето ни трябва да се разчупи и да се стремим да привлечем в движението родолюбиви българи, но дори с по-либерални разбрания по определени теми? Ако революцията не е възможна, как трябва да се води борбата, не трябва ли да е точно на т.нар. културно ниво и целта ни да не е "да дойдем на власт", а да пропагандираме родолюбието и съхраним българското?
Аз не смятам за реално да се борим за революции, които са се случвали в първата половина на миналия век, защото епохата е друга. Ти си този, който романтично търси възрожденското родолюбие, което е още по-утопично и от революциите от миналия век.
Никой никога не дава нищо на готово, а дали ще сме в състояние да претендираме да си вземем своето, това ще покаже времето. На този етап не сме готови и няма и да сме готови скоро. Това знам със сигурност.
Какво значи да ни се разчупи мисленето и има ли смисъл тази реплика извън характера й на постулат? Какво означава по-либерални разбирания? В движението, което все повече се убеждавам, че ти познаваш предимно от интернет има всякакви хора. По-крайни и по-умерени. Млади и стари. Образовани и по-простовати. Пак повтарям - движението няма как да бъде нещо по-различно от огледало на народа, от който произлиза. Всичко друго е илюзия.
Пак приканвам да обясниш как ще я водиш тази борба на културно ниво? Със страница, която се чете от 200-те по-активни в интернет български националиста ли? Сред тях ли ще пропагандираш родолюбието и чрез тях и максимум още 800 човека членове на техните семейства, които не винаги споделят възгледите им, ли ще съхраниш българското? Чакам отговор! :-)