Автор Тема: Национализмът и образованието в България  (Прочетена 49054 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен Сосипатор

  • Registered user
  • Senior Member
  • ***
  • Публикации: 830
  • Карма: +4/-5
  • Пол: Мъж
  • Religion: Christianity-Orthodox Christianity-Orthodox
Re: Национализмът и образованието в България
« Отговор #96 -: Юли 08, 2011, 15:30:09 »
Цитат
И не хапят, просто ги приемете като хора.
Мисля,че тук грешиш!
"Хапането" започна още от гара Буново и продължава с неоснователните претенции за религиозна и властова експанзия?
Колко джамии има в България,Сосипатор и колко мюсюлмани?
Колко са джамиите и мюсюлманите във Франция?

Религиозна експанзия няма, защото броя на мюсюлманите в България намалява. Джамии има построени тук таме, но те не са религиозна експанзия. Властова експанзия има и още как, но тя не е на мюсюлманите, а на една шайка крадци и лъжци, които видяха в мюсюлманството удобен инструмент за постигане на тая властова експанзия. Следователно мюсюлманите като по-прост народ са използвани в това нещо за някой (в ДПС има и много българи) да лапне комата. Национализма е много удобен инструмент за тая цел.

Аз имах предвид нормалните помаци и турци които просто си живеят тук винаги. Те не хапят. Изглежда като че ли хапят понеже са под властта на ДПС. Иначе ако не бяха големите пари, никой немаше да се прави на муджахидин, нито да скача нито нищо. А това гяури, резаци това си е част от фолклора. Вие им казвате резаци, те гяури, и така.
Прост народ, лесно управляем. Тех ги разиграва Ахмед Доган, нас ни разиграва Болен Сидеров, те лапат парите, ние ще се дърлим с голите гъзове.
Цитат
Джамии има построени тук таме, но те не са религиозна експанзия.
Не ми изглеждаш наивен човек,но 1500 джамии в България,не са малко.
Хайде,разпредели ги средностатистически на цялата България,която има 28 административни области.
Падат се по 53.5 на всяка област. :-)


И какво от това?

Джамиите са там където има мюсюлмани. Ние що не строим църкви? Даже и тези дето ги има са празни. (не че джамиите се пълнят де)

Има мюсюлмани които са мнозинство в определени райони, строят си джамии. Има и християни дето са абсолютно мнозинство в определени райони, и им е през оная работа за православието. Ползват го само като средство и оправдание за да създават етническа омраза. Иначе през живота си не са се изповядвали веднъж, не са се причастявали, не са и кръстени даже.

Не знам какво искате. Ислям срещу традиционно православен тарикатско-хейтърски атеизъм. Не става.

Неактивен omerzen

  • Premium user
  • Hero Member
  • *
  • Публикации: 4,230
  • Карма: +562/-46
  • Пол: Мъж
  • R.I.P. 2015
  • Religion: Christianity-Orthodox Christianity-Orthodox
Re: Национализмът и образованието в България
« Отговор #97 -: Юли 10, 2011, 20:22:48 »
Строенето на джамии не е просто строене на храмове, а маркиране на територия.
За да разберат европейците поведението на циганите, първо европейците трябва да разберат че циганите не са европейско население.

Неактивен Сосипатор

  • Registered user
  • Senior Member
  • ***
  • Публикации: 830
  • Карма: +4/-5
  • Пол: Мъж
  • Religion: Christianity-Orthodox Christianity-Orthodox
Re: Национализмът и образованието в България
« Отговор #98 -: Юли 10, 2011, 20:26:50 »
Строенето на джамии не е просто строене на храмове, а маркиране на територия.

И какво?

Мюсюлманите намаляват, обаче строят джамии.
Кой ни е попречил на нас да строим църкви? Никой.

Мангалите имат по десет деца, кой ни пречи на нас да имаме също толкова? Никой.

И какво излиза, ние сме хилави и убити, обаче се мръщим като некой по го бива.

Пролбема сме ние, не мюсюлманите.

Пак ще кажа това дето го казвам постоянно.

Няма по-големи врагове на България и българщината от българите. Ни турци, ни цигани ни никой. Най-големия проблем и врагове на българщината са българите.

Неактивен omerzen

  • Premium user
  • Hero Member
  • *
  • Публикации: 4,230
  • Карма: +562/-46
  • Пол: Мъж
  • R.I.P. 2015
  • Religion: Christianity-Orthodox Christianity-Orthodox
Re: Национализмът и образованието в България
« Отговор #99 -: Юли 10, 2011, 21:18:47 »
И какво?

Мюсюлманите намаляват, обаче строят джамии.
Кой ни е попречил на нас да строим църкви? Никой.

Мангалите имат по десет деца, кой ни пречи на нас да имаме също толкова? Никой.

И какво излиза, ние сме хилави и убити, обаче се мръщим като некой по го бива.

Пролбема сме ние, не мюсюлманите.

Пак ще кажа това дето го казвам постоянно.

Няма по-големи врагове на България и българщината от българите. Ни турци, ни цигани ни никой. Най-големия проблем и врагове на българщината са българите.

Прав си но само до някъде. Турците строят на всеки турчин джамия защото им позволяваме да го правят.
Циганите правят по десетина таанета защото им създаваме условия за това. Даже ги поощряваме.
Казваш че се строят джамии а не се строят църкви. Това е вярно. Казваш че никой не ни пречи да строим черкви. Ти много добре знаеш че стоенето на джамии у нас става чрез финансирането от ислямски фондации дето не могат да си прочетат петродоларите. Или иначе казано тия фондации са фрашкани с пари.
Мислиш ли че скромните дарения събрани от православните българи могат да се преборят с финансовата мощ на ислямските фондации от петродолари?
« Последна редакция: Ноември 04, 2016, 22:23:35 от Hatshepsut »
За да разберат европейците поведението на циганите, първо европейците трябва да разберат че циганите не са европейско население.

Неактивен ЕxedRa_SS

  • Forum Member
  • **
  • Публикации: 61
  • Карма: +10/-2
  • Пол: Мъж
Re: Национализмът и образованието в България
« Отговор #100 -: Януари 08, 2012, 17:26:48 »
Тези дни се опитах да отворя нечий заспал мозък-на учителки,разбира се. И знаете ли какво всъщност се оказа? Учениците от 3 клас се оказаха  повече в час от своите учители по националния въпрос. Оказва се,че децата мислят в много по-вярна посока.Срам за учителското съсловие! Ей,хора,надеждата ни е в тези деца,които мислят с главите си,нали?

Разбира се че надеждата ни е в тях все пак те са Бъдещето на България :) А относно твоито мнение за учебниците по-музика съм напълно съгласен ! Във един учебник за 4 клас има какви ли не цигански песни след това като преминеш към по-горен курс към 7 клас пък турски във 9ти пък американска и тъй наречената негърска музика. Вече даже и в учебниците по-музика няма нищо  Българско  :sad-1:



Редактирано от модератор: Добавен цитат на кореспондиращия постинг.
« Последна редакция: Август 22, 2012, 20:37:29 от Hatshepsut »

Неактивен Франкист

  • банкетен революционер
  • Premium user
  • Hero Member
  • *
  • Публикации: 2,406
  • Карма: +383/-52
  • Пол: Мъж
Re: Национализмът и образованието в България
« Отговор #101 -: Февруари 09, 2012, 21:36:12 »
тук някъде имаше няколко теми за него с картинки но не можах да ги намеря,за това ще ги сложа тук

единият от племениците ми е втори клас и преди няколко дни ми направи впечатление какво ги карат да пишат:(не е учудващо но все пак)



Моля да се прочете цялата страница





тази приказка преди 20 години беше гръцка!

Неактивен Hatshepsut

  • Pharaoh
  • Administrator
  • Veteran
  • *
  • Публикации: 7,098
  • Карма: +526/-0
  • Пол: Мъж
    • Български Националисти
  • Интереси: История, Археология, Етнография, Религия, Компютри
  • Зодия: Sagittarius Sagittarius
  • Religion: Paganism-Egyptian Paganism-Egyptian
Re: Национализмът и образованието в България
« Отговор #102 -: Август 14, 2012, 21:02:06 »
Игнатов брани Христо Ботев от „констатациите” на КЗД

„Ботев и всички наши автори остават в учебниците. Не мога и да посмея да помисля, че дори след 50 години някой ще посмее да пипне това".
С тези думи министърът на образованието Сергей Игнатов започна извънредната пресконференция, заради която прекъсна отпуската си.

Пресконференцията е заради Ботев, подчерта той и поясни, че поводът са некоректни писания в медиите и излезлите във „Фейсбук" информации, че Ботев щял да изчезне от учебниците. Развихрянето по темата в медиите, интернет и общественото пространство е във връзка с проучване на Комисията за защита от дискриминация.

Не става въпрос за оплакване в комисията или за заведено дело, а за проект, поясниха от образователното ведомство. Проектът е на Комисията за защита от дискриминацията, финансиран от министерството на социалната политика и Институт „Отворено общество".

Комисията изследва учебниците по този проект, поясни Игнатов и добави: „Аз не съм автор на проекта и нашето министерство не го финансира". По думите му комисията е написала коректен доклад, че всичко се базира на факти.

От министерството заявиха, че не са получили окончателния доклад от Комисията, а предварителен.

Проверихме на сайта на КЗД, където е публикувано цялото изследване, което е огромно по обем, озаглавено - „Стереотипи и предразсъдъци в учебниците и учебните помагала за учители от предучилищно и основно образование" и с уточнението:
„Национално представително изследване: „Стереотипи и предразсъдъци в учебници, учебни помагала и образователни програми и планове в подготвителното и основното образование" беше проведено сред 980 учители от подготвителната и основната образователна степени и 132 деца от подготвителната и основната образователни степени. Резултатите от анкетното проучване на учители от подготвително и основно образование и от провеждане на фокус групи с ученици от подготвително и основно образование можете да прегледате по-долу..."

При бърз преглед от news.bg на различните доклади обаче се натъкнахме на следното в доклада „Признак етническа принадлежност и възраст" (в случая е разгледан учебникът за 7 клас по Български език, от 2008 година на Просвета):
Стр. 57 - „Манго и рибарят", „Спечелил Манго пари, купил си нов кожух и тръгнал към дома, да се похвали на циганката... ... - Защо ти е кожух? - рекъл рибарят. - Зиме ще го носиш, а лете ще го захвърлиш, молците да го ядат. Я по-добре да се разменим: дай на мене кожуха, пък ти вземи мрежата. Денем риба ще ловиш и ще ядете и ти , и циганчетата, и циганката, а нощем колиба ще си направиш от мрежата. Я виж колко е голяма!"
Коментар на КЗД- Текстът индиректно насочва учениците към убеждението, че ромите са винаги гладни и без покрив, и че новата дреха не им е присъща и е ненужна. Използването на собственото име Манго, което в създадените стереотипи е нарицателно за циганин, думите „...и циганчетата, и циганката...", вместо например „жена ти, децата ти" още повече подсилва убеждението, че това се отнася не за конкретния герой, а въобще за ромите.
Стр. 57 - „... да гледа турчин, че бесней над бащино ми огнище... Бунтовникът не може да се примири с това, че турците „беснеят над бащино му огнище".
Коментар на КЗД: Приведеният текст би могъл да бъде спестен и заменен с друг, доколкото в случая не се изучава Ботев, а се посочва пример за правилно и неправилно цитиране.

В края на всеки преглед на даден учебник от комисията дават препоръки, като в случая е следното - Приведените текстове (на Ботев и Георги Райчев, б.р.), предназначени за упражнения, да бъдат позитивно балансирани по признака етническа принадлежност.

Сред окончателните констатации от КЗД обявяват: „Ромите до голяма степен липсват от картината на заобикалящия свят, очертана от учебниците за 5 и 6 клас. Ромите не присъстват и в рисунките/снимките на учениците."
Както и още - „Анализът показва, че в прегледаните учебници като цяло само се констатира присъствието на етнически малцинства, вместо да се представя специфичния принос на различните етнически общности към етнокултурното многообразие в страната. Разказът за особеностите в културните традиции, празниците и фолклора на различните етнически общности не достигат до представянето на малцинствените етнически общности като неразделна част от обществото в България."

По думите на министър Игнатов констатациите били, че в разгледаните одобрени учебници и учебни помагала не се съдържат текстове и илюстрации, създаващи пряка дискриминация по признаците: пол, религия, етническа принадлежност, увреждане, раса, сексуална ориентация.

Твърденията за неравнопоставеност на различията или не са доказани, или тълкуването е спорно и субективно, съобщи министърът, позовавайки се на доклада на Комисията.

Не са малко случаите, при които субектът е даден в друг контекст, каза още той и даде като пример, че в учебника за 7 клас по Български език пишело: „Когато направихме позата на кучето, мислех, че повече няма да мога". Игнатов подчерта, че в предишното изречение се казвало, че става дума за йогистко упражнение. „Има и котешки упражнения", коментира той.

Имало някакъв текст за сутиен, който се е качил на ушите, посочи още Игнатов и уточни, че това изречение е от учебник от 2008 година и още тогава било изтеглено от текста.

По повод друг спряган текст в учебник - (посочената по-горе приказка „Манго и рибарят" на писателя от началото на 20 век Георги Райчев, б.р.) Игнатов категорично заяви, че ние не можем да променяме приказки. Той посочи още като некоректни цитатите от учебникарски текстове за „Моми за женене" и подчерта, че става въпрос за текст от народна песен, която няма как да променим.
„Тези моми за женене, които се оплакват, че са дискриминирани - така са описани в народните песни, не можем да го променим", поясни Игнатов.

Екипът на министерството изрази възмущение, че според някои констатации определени текстове на Ботев се приемат извън исторически контекст, съществува риск за пренасяне на отрицателно отношение. Не можем да извадим литературата от историята, в случая Ботев, подчертаха експертите.

По повод заявление от страна на родители, че няма да пускат децата си на училище, ако има такива неща в учебниците Сергей Игнатов категорично заяви: „Родителите задължително трябва да пускат децата си на училище".

Той заяви още, че от създаването на Третата българска държава не си е позволявал да поставя под съмнение тези стихове, с които сме закърмени. „България е твърде стара държава и българската култура е по-стара от българската държава, имаме с какво да се гордеем. Не сме велика империя като граници, но сме държава на духа".

И още из констатациите на доклада на КЗД:
Стр. 73, 74 -  Иван Вазов " Една българка", "Едното заптие, стар и дебел турчин, плесна с бича си и ги изпсува. -Назад, свини гяурски! Бягайте!....Хай, влазяй, магарице!..."
Коментар на комисията: Турчинът е стар и дебел. Българките са наречени свини гяурски, хънзъри, кучки, а баба Илийца - магарица... Тази наситеност на текста с епитети обогатява художествения текст, но в същото време обърква учениците по отношение на собствената и чуждата идентичност. Автентичният текст не е съпроводен с подходящ коментар от страна на авторите на учебника.

Стр. 82 - Иван Вазов " Една българка", "...Турци трябва да са... Тая нощ ще ни изколят..."
Коментар на комисията: Турците са представени като убийци. Цитатът, оставен без необходимия коментар, води пряко към създаване на крайни стереотипи. Нещо повече, анализът на авторите ненужно и небезпристрастно акцентира върху цитати, които, извадени от контекста на разказа, изместват вниманието от високата морално-естетическа стойност на разказа към фона от исторически събития.

http://news.ibox.bg/news/id_810432434

Неактивен Горски Пътник

  • Junior Member
  • *
  • Публикации: 32
  • Карма: +13/-1
  • Пол: Мъж
Re: Национализмът и образованието в България
« Отговор #103 -: Август 15, 2012, 10:54:02 »
В момента, в който нещо подобно добие някаква публичност обществото реагира, това е хубаво. Лошото е, че както става ясно в предишните страници от темата, повечето поправки, промени и осъвременявания, стават прикрито, не им се дава гласност  и ако случайно някой много любопитен вземе да чете някакви проектозакони и предложения, а после вземе и че напише два реда някъде в интернет пространството да речем, се налага чак министърът да се обажда след всичко последвало. В повечето случаи в един момент виждаме само крайния резултат в учебника.
« Последна редакция: Август 15, 2012, 11:05:57 от Горски Пътник »

Неактивен Hatshepsut

  • Pharaoh
  • Administrator
  • Veteran
  • *
  • Публикации: 7,098
  • Карма: +526/-0
  • Пол: Мъж
    • Български Националисти
  • Интереси: История, Археология, Етнография, Религия, Компютри
  • Зодия: Sagittarius Sagittarius
  • Religion: Paganism-Egyptian Paganism-Egyptian
Re: Национализмът и образованието в България
« Отговор #104 -: Август 22, 2012, 20:20:40 »
Долу ръцете от Ботев и Левски!


Скандалните и нелепи искания на Комисията за защита от дискриминация да се цензурират българските класици в родните учебници поставят под въпрос съществуването на този паразитен орган, създаден да работи целенасочено срещу българския народ, култура, история и традиция. Безумните брътвежи на полуграмотните чиновници от КЗД, че Ботевата поезия „нагнетявала напрежение“, а Васил Левски да бъде изучаван в контекста „закононарушител“ и „смутител на мира“ в Османската империя, доведоха до вълни от протести в социалните мрежи и искане на оставки.

Да се закрие цялото звено пък поискаха независимите депутати Стоян Иванов и Кирил Гумнеров, както и всички патриотични сили в страната. Комисията, която харчи милиони от държавния бюджет за скъпи джипове, е известна с това, че защитава циганите, когато не плащат за получаваните комунални услуги, което е в ущърб на българите. По този начин един държавен орган узаконява дискриминацията спрямо българите, се казва в декларация, изпратена до медиите от ВМРО. Като справка от партията посочват, че отчетените разходи на КЗД за 2011г. възлизат на 2 526 038 лева, а бюджетът за 2012г. е 1 880 000 лв.

От там напомнят на очевидно незапознатите с историята на народа си членове на КЗД, че Христо Ботев е, освен гениален поет, български националреволюционер, загинал в бой за свободата на България по време на въстание срещу турското робство. По време на петвековното турско робство турците-поробители извършват истински геноцид над българския народ, документиран от безброй исторически извори, включително западни такива, чиито автори са представлявали държави-съюзнички на тогавашната Османска империя.

Тези безспорни исторически факти може и да не се харесват на членовете на КЗД Баки Хасанов Хюсеинов, Кемал Еюп Адил и Сабри Салиев Ахмедов, но представителите на ПП ГЕРБ и на президента на България - Ана Владимирова Страшимирова, председател на КЗД, и членове - Ивайло Стефанов Савов, Златина Манолова Касърова-Дукова, София Кирилова Йовчева и Лало Пацев Каменов, би трябвало поне да опитат да проявят историческа грамотност и национално съзнание, а не да раболепничат в угода на лицата Хюсеинов, Еюп и Ахмедов, съветват воеводите.

Тъй като ваденето на Ботев от учебниците е част от процеса по денационализация на българите и псевдоевропейска подмяна на българската история, а този процес е в угода и услуга единствено на Турция и ДПС.

„Оценяваме позицията на министър Сергей Игнатов, че българските класици ще останат в учебниците. И то нецензурирани! Настоятелно го съветваме обаче да не се сърди на реакциите на хиляди и хиляди млади българи във „Фейсбук”, а да си даде сметка, че повечето хора приписват безумията и провокациите на КЗД на него лично и на служителите от неговото министерство, както и на цялото правителство.

Затова отново призоваваме управляващото мнозинство от ГЕРБ да приеме нашето предложение за закриването на КЗД, което ще внесем и като проектозакон в Народното събрание“, се казва пък в отворено писмо на депутатите Стоян Иванов и Кирил Гумнеров.
На мушката на КЗД, припомнят двамата, са попаднали най-големите български класици, които според „експертите по толерантност“ на КЗД са написали текстове, внушаващи религиозна и етническа омраза. Нарочените автори са още Елин Пелин, Георги Райчев, дори и Ангел Каралийчев с разказа „Майчина сълза“…

Решението на КЗК натрапва извода, че ние, българите, трябва да променим не само учебниците си, но и да пренапишем историята си, като премълчим или подменим факти от нея. Настойчиво се прокарва „препоръката“  учебниците да се преработят в  „стандарта за интеркултурно образование“ и „съвременен дух на етническа толерантност“. 

„Ние, българите, никога не сме имали чернокожи роби в плантациите си, но за разлика от „експертите“ на КЗД знаем, че негроидната раса произхожда от Африка. И в огромната си част живее именно там, а не в Америка. Следователно е нелепо да наричаме нейните представители  по целия свят „афроАМЕРИКАНЦИ“. 

Знаем също, че не може да съществува понятие „Свинкс - скулптура”, както е написано на страница 23 в решението на КЗД. За сведение на „защитниците от дискриминация“: Думата „сфинкс“ не произхожда от думата „свиня“ и се пише с „ф“. В забравили историята си свине, гледащи само в копанката си, искат да ни превърнат именно от КЗД“, се казва още в текста, подписан от Стоянов и Гумнеров.


Време е да отсеем плявата от зърното

Огнян Минчев
политолог

Преди време няколко недорасляци от епохата на първоначално натрупване на далаверата обявиха Иван Вазов за остарял, неоригинален и неразбираем за съвременните поколения "от епохата на интернета". Не срещнаха отпор - окуражиха се от безразличието, с което бе посрещната идиотската им теза. Години по-късно един доносчик на ДС и по съвместителство - литературен критик обяви Дядо Йоцо за латентен хомосексуалист - уж се радвал на униформата на нашето, българското войниче, а в същност го опипвал "по-така".

Никой не използва ритника си, за да затвори гнусната уста на доносчика - студията му стана помагало за кандидат-студенти. Сега някаква комисия щяла да скрива Христо Ботев под миндера, да го отстрани от учебните програми, защото не било правилно да не може да гледа "турчин как бесней над бащино ми огнище". Ако тази комисия от политико-коректни фурнаджийски лопати успее да прокара тази низост - обещавам, ще ги пердаша лично и физически.

Как вото ще да става. Избрах да живея в България и детето ми също расте тук. Имунната система на един народ се поддържа от един минимум ценности и идеализъм, без които огърлицата на националната идентичност се къса и разсипва в безвремие и небитие. Опасявам се, че ние вече скъсахме тази огърлица на народната си свяст. Трябва да я събираме отново и да я предаваме на тези, които идват след нас. Тези ценности, този генотип на народната ни свяст не може да съществува без "демодирания" Вазов, без "терористите" Ботев и Левски, ако щете и без Никола Вапцаров, който освен че е бил комунист, е бил и жертвоготовен идеалист, вдъхновен поет и духовно надарена личност.

Националната ни идентичност спокойно ще мине - и ще си отдъхне - без "галъпиращите" соцлиберални осквернители, без фройдистки зацапаната наглост на неколцина литературни доносчици, да не говорим за кохортата чалгаджии, кючекчии и пезевенци от света на шоу бизнеса, политиката, журналистиката и "пазарната икономика" по български.

Време е да отсеем плявата от зърното, защото иначе всички ще бъдем разпиляни без вест и без кост от вятъра на същата промяна, с която злоупотребихме. А иначе - "турчин че бесней" у Ботйова - нека не ви притеснява. Това е онзи, старият, османският турчин, за който днешният турски външен министър Даутоолу нещо много жали напоследък. Но напусто жали - миналото няма да дойде в бъдещето - колкото и да им се иска на неоосманистите в Анкара.

http://www.desant.net/show-news/25230/
« Последна редакция: Ноември 04, 2016, 22:25:54 от Hatshepsut »

Неактивен Siegfried

  • Premium user
  • Hero Member
  • *
  • Публикации: 1,933
  • Карма: +89/-58
  • Пол: Мъж
  • Religion: Christianity-Catholic Christianity-Catholic
Re: Национализмът и образованието в България
« Отговор #105 -: Август 23, 2012, 17:52:21 »
Не съм защитник на министър Игнатов, защото той и правителството на ГЕРБ не са направили НИЩО за това в БЪЛГАРСКИТЕ училища да се изучава ИСТИНСКАТА българска История и произход( а и още десетки неща), но Докога на някакви турски мангали ще се дава възможност да се разпореждат с учебната програма в БЪЛГАРСКИТЕ училища и същите тези да ни обясняват, кое било правилно и кое не било правилно да се изучава в нашите БЪЛГАРСКИ УЧИЛИЩА ?

Ако някой се чувства дискриминиран, или подтиснат в България(и ако имаше истинско Национално отговорно Правителство) и чувства БЪЛГАРСКИТЕ национални ГЕРОИ, като престъпници в Османската империя, или където и да е, никой НЕ задържа тези индивиди и ДЕН в България, тем-подобни ВРЕДНИ и РАБОТЕЩИ ПРОТИВ България индивиди ВЕДНАГА Могат и ТРЯБВА да бъдат ИЗХВЪРЛЕНИ (по живо, по здраво) -  ИЗВЪН пределите на България,  дали за ЛЮБИМАТА им ЦИГАНСКА ДЪРЖАВА турция(която ГИ ФИНАНСИРА за тези АНТИБЪЛГАРСКИ идеи за Българското образование, където 100% съм убеден, че Васил Левски и Христо Ботев за тази "държава" са престъпници), или за държавите които ги финансират в тази МРЪСНА АНТИБЪЛГАРСКА ПОЛИТИКА извършвана тук и от измислените еврейски организации(допуснати да си разиграват БЕЗКОНТРОЛНО коня на територията на БЪЛГАРИЯ), като комисия за "защита от дискриминация", "Български" хелзинкски комитет..., и тем-подобни ВРЕДНИ и НЕЗАКОННИ ОРГАНИЗАЦИЙКИ финансирани с еврейски пари.

Мисля, че отдавна е време в България да се върне СМЪРТНОТО НАКАЗАНИЕ; за Гаврата с НАЦИОНАЛНИТЕ ни СВЕТИНИ, за Гавра с НАЦИОНАЛНОТО ни ДОСТОЙНСТВО, за Гавра с Историята ни ....... извършвана от стотици платени БългароФОБИ (повечето подвизаващи се на ПЛАТЕНА ДЪРЖАВНА Служба), ОПАСНИ за националната сигурност на БългАрия !

циганката която сътвори скандала с НАЦИОНАЛНИТЕ Ни ГЕРОИ Ботев и Левски,  нарече БЪЛГАРСКИ МИНИСТЪР(С. Игнатов) - пришълец в образованието :
http://dnes.dir.bg/temite/news/sergey-ignatov-mukades-nalbant-uchebnitzi-istoria-11824818?tag_id=118266

А в една нормална и национално отговорна държава, тази циганка(а и ВСИЧКИ като НЕЯ) щеше още на следващият ден да е в ЗАТВОРА ДОЖИВОТ, без право на замяна, или ЕКСТРАДАЦИЯ ДОЖИВОТ,  без право на преминаване и пребиваване на територията на Р.България !

PS НЯМА как, от сутрин до вечер да ЛИЖЕШ ГЪЗОВЕТЕ на американците, евреите, руснЯците, турците........., и да си НАЦИОНАЛНО ОТГОВОРНО правителство  !
Да ЖИВЕЕ 9-ти ЮНИ, да ЖИВЕЕ Цанков !
Истинският БългАрски Химн Шуми Марица;

"Аз" - Дарий, Цар Велик, Цар на Царете, Цар на много народи, син на Хистасп, Ахеменид, Персиец, син на Персиец, Ариец от Арийския род !

Българио, за тебе тѣ умрѣха, една бѣ ти достойна зарадъ тѣхъ, и тѣ за тебъ достойни, майко, бѣха !

Неактивен Hatshepsut

  • Pharaoh
  • Administrator
  • Veteran
  • *
  • Публикации: 7,098
  • Карма: +526/-0
  • Пол: Мъж
    • Български Националисти
  • Интереси: История, Археология, Етнография, Религия, Компютри
  • Зодия: Sagittarius Sagittarius
  • Religion: Paganism-Egyptian Paganism-Egyptian
Re: Национализмът и образованието в България
« Отговор #106 -: Февруари 01, 2013, 19:18:56 »
Банго Васил в читанките, искат ревизия на учебниците

Писмо с искане за пълна ревизия на учебниците, по които се преподава в българските училища, ще бъде изпратено на новия образователен министър Стефан Воденичаров. Това съобщи общинският съветник и председател на комисията по образование към Варненския общински съвет Костадин Костадинов.

Още през 2009 г., на среща с министър Сергей Игнатов е повдигнат този въпрос. Той е обещал да се работи по проблема със съдържанието на учебниците, но години по-късно нищо не е свършено, разказа Костадинов, цитиран от petel.bg. Той даде примери с уроци в читанките за втори и трети клас, които според него насаждат разделение у децата. И в двата учебника има разкази за празника на ромите Василица, няма обаче уроци за обичаите на други етнически групи.

Втълпяват на децата, че у нас живеят всякакви други, но не и българи. В учебниците почти няма уроци за България, а българска история се учи само в основното училище", коментира общинският съветник. Според него създаването на учебниците не е въпрос на липса на професионализъм, а на целенасочено водена политика. Костадин Костадинов ще поиска среща с министъра на образованието и по проблема със селските училища, които масово се затварят заради демографския срив. Според него ведомството трябва да преразгледа политиката си за създаването на така наречените защитени училища.

„Във Франция например в определени райони със застаряващо население има училища с по едно дете. Министерството на образованието трябва да предвиди законови мерки, за да се запазят училищата по селата", каза още той.

http://news.ibox.bg/news/id_1315379592
« Последна редакция: Февруари 01, 2013, 19:21:41 от Hatshepsut »

Неактивен Hatshepsut

  • Pharaoh
  • Administrator
  • Veteran
  • *
  • Публикации: 7,098
  • Карма: +526/-0
  • Пол: Мъж
    • Български Националисти
  • Интереси: История, Археология, Етнография, Религия, Компютри
  • Зодия: Sagittarius Sagittarius
  • Religion: Paganism-Egyptian Paganism-Egyptian
Re: Национализмът и образованието в България
« Отговор #107 -: Юни 21, 2013, 06:36:48 »
Режат Ботев, Вазов, Алеко и Яворов, "свалят" Шекспир в VIII клас


Нови учебни програми по български език и литература нажежиха страстите вчера. Причината е, че в тях липсват ключови творби като "Тютюн" и "Хамлет", намалели са произведенията от Ботев и Вапцаров, които са предвидени за изучаване. Това е станало паралелно с промяна на начина, по който ще се учат вече българските автори. Проектът бе изготвен по времето на управлението на ГЕРБ по програма, която върви вече от 1,5 г.

"Качването на тези програми на сайта е разписано преди 3 месеца от предишния просветен министър. Докато аз съм министър, от учебниците няма да отпадне произведение нито от Ботев, нито от Вапцаров", бе категорична министър Анелия Клисарова. Според нея експертите уверявали, че всички досега изучавани творби присъстват в програмата, просто е променена философията, по която се учат. Тя обеща да провери лично как стоят нещата. Проста съпоставка на предишни и нови програми обаче показва, че много от сега изучаваните творби не са изрично изброени в новите програми като задължителни. Възможно е експертите да са предвидили те да се учат в часовете, когато се усвояват общи и характерни за епохата литературни тенденции. Така или иначе имената им липсват. Не стана ясно и кой от министрите е подписал програмите да бъдат качени на сайта - акад. Стефан Воденичаров или служебният проф. Николай Милошев.

Учебници, в които не е предвидено изрично място нито за "Хамлет", нито за ключовия за новата българска литература роман "Тютюн". Това показват проектите за нови учебни програми, качени на сайта на просветното министерство.

Според сегашните предложения на експертите Димитър Димов вече се изучава само с "Осъдени души" в ХII клас. От Барда пък са останали само откъси от "Сън в лятна нощ" и "Ромео и Жулиета", които при това се изучават в VIII клас. Сериозното преструктуриране е свалило в по-долни класове автори, които сега се учеха по-нагоре. Западноевропейската литература, която доскоро се учеше в Х клас, слиза в VIII и IХ. От Х до края на ХII клас се учи българска литература, която в последните 2 г. тя се групира в тематични ядра. Така децата не учат автори и произведения по хронологичния ред на тяхното присъствие в литературата ни, а като части от дадена тема. Например "Войната и мирът" са представени с "Новото гробище над Сливница" на Вазов, "Тиха победа" на Дебелянов" и Йовковия разказ "Последна радост". Като части от различни тематични ядра са включени и повече съвременни български автори - в ХI и ХII клас децата ще четат "Балада за Георг Хених" на Виктор Пасков, "Страх" на Борис Христов и "Колко си хубава" на Христо Фотев. "Осъдени души" на Димитър Димов става част от тематичното ядро "Своето и чуждото".

Сменена е цялата философия на изучаването на литературата - произведенията вече ще се учат по-скоро илюстрация на конкретни жанрове или идеи на епохата. Това обаче ги откъсва от контекста на цялостното авторово творчество и на целия културно-исторически период. По този начин е твърде вероятно учениците да добият откъслечни и несвързани познания за това какво всъщност се случва в литературата ни дори в периоди, които преди се изучаваха сравнително стабилно.

Някак неусетно с новата парадигма

програмата се е лишила от "Записки по българските въстания"

на Захари Стоянов. Само с две произведения за целия период на изучаването си е представен Никола Вапцаров - "Песен за човека" и "Романтика". Никъде не са посочени като задължителни "Вяра", "Прощално", "История", които досега присъстваха в учебно-изпитните програми. От Смирненски задължително се учат "Зимни вечери" и "На гости у Дявола". Ботев остава в Х клас с "Хаджи Димитър" и "Обесването на Васил Левски", в VII клас с "На прощаване", и в ХII с "До моето първо либе". Поне сред изрично упоменатите за изучаване творби никъде не се виждат "Елегия", "Борба", "Моята молитва", "Майце си". От Пенчо Славейков не е запазен "На Острова на блажените", но се появява далеч по-непредставителната за творчеството му "Фрина". "Бай Ганьо" слиза от ХI в VII клас, но само с "Бай Ганьо в банята". Фейлетоните на Алеко и "До Чикаго и назад" не се виждат никъде в програмата. Вместо това се изучава пътеписът "До Желюша с говежди вагони". Вятърът на промените е отвял и Вазовия разказ "Дядо Йоцо гледа", и "Чичовци", и Яворовите "Арменци" и "На нивата". Възможно е експертите да са предвидили те да се учат в часовете, които са отделени за общите тенденции на съответния литературен период, но не са ги упоменали изрично като задължителни.

От световната литература също са

изпаднали ключовите "Дядо Горио" на Балзак и "Тартюф" на Молиер

За сметка на това се появяват "Персийски писма" на Монтескьо и "Чудната история на Петер Шлемил" от А. фон Шамисо, чрез който е представен Романтизмът.

В час по български: Пишат мейл, CV и мотивационно писмо

В новата програма по български език е отделено повече внимание на практическите знания. Децата от 8-и до 10-и клас учат как да пишат имейл и CV. Става дума не за изпращането на съобщението по електронна поща, а за текстовото оформяне на самото писмо, което малко от тийнейджърите умеят. Програмата по български език е направена така, че учениците да усвояват до 10-и клас неща, които след това ползва в живота си всеки от нас, независимо дали е изкласил до диплома.

Пак в първия етап на гимназията се усвоява и писането на заявление и делово писмо. За онези, които продължат нагоре, остава усвояването на умението да съставят библиография, резюме или да пишат мотивационно писмо - за работа и университет. В последните класове в часовете по български език вече ще се разиграва и интервю за работа. Много време се отделя и на писането на есе. За разлика от досегашните програми новите включват фиксиран брой часове за усвояване на граматиката и на литературните знания. Намален е и броят на часовете за нови знания за сметка на упражненията, когато учениците трябва да пишат текстове или да правят презентации. Едва 1/3 от времето е за нови уроци, а досега то бе над 50 на сто.

Професори от СУ и НБУ искат: Без литература на матурата

Преподаватели от СУ и Нов български университет (НБУ) поискаха матурата след 12 клас да бъде само по родния език. В момента тя включва и въпроси по литература. Проф. Боян Вълчев от Алма матер обаче предлага зрелостният изпит да проверява само знанията по български, включително и за създаване на текст по конкретен житейски проблем, а не върху изучавана творба. Той настоява също предметите български език и литература да бъдат разделени един от друг и дори преподавателите по тях да бъдат отделни. Друго негово искане бе да се премахне тежкият терминологичен апарат, който сега децата усвояват по граматика. "Учениците в момента не учат роден език, а описателна граматика и литературознание", каза той.

Преподавателят заяви, че в момента в специалност педагогика влизат най-слабите кандидат-студенти - с резултати около 3 и предимно с оценките си от матура. "Оня ден от 43 студенти начална педагогика бях на път да скъсам 42-ма", каза той. Според него тези младежи, които след време ще ограмотяват децата до 4 клас, масово пишат "учевидец", "источен" и "афтор".

http://www.standartnews.com/balgariya-obrazovanie/rezhat_botev_vazov_aleko_i_yavorov_svalyat_shekspir_v_8_klas-193139.html

Неактивен Hatshepsut

  • Pharaoh
  • Administrator
  • Veteran
  • *
  • Публикации: 7,098
  • Карма: +526/-0
  • Пол: Мъж
    • Български Националисти
  • Интереси: История, Археология, Етнография, Религия, Компютри
  • Зодия: Sagittarius Sagittarius
  • Religion: Paganism-Egyptian Paganism-Egyptian
Re: Национализмът и образованието в България
« Отговор #108 -: Октомври 01, 2013, 17:06:24 »
ТУРСКА ПРОПАГАНДА в БЪЛГАРСКИ УЧЕБНИК по музика!

Възмутени родители искат незабавно изтегляне от училищата на учебник по музика за 3-ти клас на издателство „Булвест 2000”.

От пособието личи явна турска, а и циганска пропаганда.

Вътре има уроци по... танци от Анадола!

Онагледен със снимков материал – на първия ред се кълчат ханъми с бурки, шамии и шалвари.

Зад тях агите са нахлупили фесовете и също танцуват.

Това ли трябва да учат нашите деца?

Когато изучават традициите на българската сватба – за снимков материал са им предоставени фотоси от... циганска сватба!

Всичко това се вижда много добре на краткото видео.

Заслужава си да се изгледа.

Скандалът е огромен, но сме сигурни, че виновни отново няма да има, а най-доволни от ситуацията ще са хората от ДПС начело с лидера им Лютви Местан.

В друга държава издателите на този скандален и пълен с провокации учебник щяха да бъдат обявени за престъпници и натикани в затвора.

У нас най-вероятно са получили тлъсти хонорари и още поръчки за други учебници, които също да са пълни с турска пропаганда, за да скандализират родителите - и да промиват мозъците на българските деца!


Турска и циганска пропаганда в учебник по музика
« Последна редакция: Септември 08, 2018, 15:18:11 от Hatshepsut »

Неактивен Hatshepsut

  • Pharaoh
  • Administrator
  • Veteran
  • *
  • Публикации: 7,098
  • Карма: +526/-0
  • Пол: Мъж
    • Български Националисти
  • Интереси: История, Археология, Етнография, Религия, Компютри
  • Зодия: Sagittarius Sagittarius
  • Religion: Paganism-Egyptian Paganism-Egyptian
Re: Национализмът и образованието в България
« Отговор #109 -: Февруари 15, 2014, 19:00:22 »
Историята отпада от програмата за 11 и 12 клас


Образователното министерство предвижда предметът „История” да отпадне от програмата за 11 и 12 клас. Има идея за цялостна промяна в броя на часовете по история, както и разместване на учебния материал. До края на месеца се очакват коментарите на учителите за реформата.

Промените в учебната програма са част от проект "За по-качествено образование", но вече предизвикаха критиките и на учители, и на ученици. В Първа езикова гимназия във Варна дори организираха подписка срещу идеята историята да отпадне от задължителните предмети в 11 и 12 клас.

"Българската история гарантира, че ние ще опазим националната си индентичност и че нашият народ и нашата родина имат бъдеще”, казва 12-класникът Кристиян Бегажев.

"Нуждата от история в гимназиалния курс според нас е много важна, понеже в първоначалните години на предгимназиалните етапи се гради по-обща база знания”, допълни съученикът му Пламен Пенчев.
Промените обаче предвиждат увеличаване на часовете по история в 8 и 10 клас. Учители протестират срещу това, че в гимназиалния курс българската история се появява в учебния план епизодично, според тях и недостатъчно.

От Министерството на образованието обясниха, че промените в програмите няма да влязат в сила преди да бъде приет новият закон за училищното образование, който ще донесе след себе си други последици - промяна на държавните образователни изисквания за общообразователна подготовка, промяна и нови държавни изисквания за учебния план, където именно ще залегнат броят часове и предмети, които ще се изучават.

От министерството казват, че са отворени за диалог и очакват мнението на всички заинтересовани.

http://btvnews.bg/article/bulgaria/istoriyata-otpadna-ot-programata-za-11-i-12-klas.html

Неактивен Hatshepsut

  • Pharaoh
  • Administrator
  • Veteran
  • *
  • Публикации: 7,098
  • Карма: +526/-0
  • Пол: Мъж
    • Български Националисти
  • Интереси: История, Археология, Етнография, Религия, Компютри
  • Зодия: Sagittarius Sagittarius
  • Religion: Paganism-Egyptian Paganism-Egyptian
Re: Национализмът и образованието в България
« Отговор #110 -: Март 15, 2014, 17:13:45 »
Еничарознание


От учебника за трети клас ще научите, че "Цар Симеон водил продължителни войни с Византия, но те не оставили трайни следи в българското минало".
Защо в такъв случай са го наричали Симеон Велики не става ясно

Представете си, че сте в трети клас и искате да разберете какви хора живеят в България, какви обичаи имат българите, или каква е историята им, и за това разчитате на учебниците по "Човекът и обществото" и "Читанка". Е, нямате шанс да научите нищо. Защо ли?

Четейки учебника по учебния предмет "Човекът и обществото" (бивше "Родинознание"), ще научите, че България "от древни времена е била добро място за живеене на различни хора и че днес също в нея живеят различни хора, които живеят и се трудят заедно" (стр. 3). Търсейки все пак информация за това какви точно са тези най-различни хора, които живеят в нашата родина, стигате до урока на стр. 10-11, наречен "Моята родина - република България". И там не пише нищо по въпроса. Ако не сте се отказали да търсите и продължите да ровите в учебника, в крайна сметка ще попаднете на някакви българи чак на стр. 42. Да, каква изненада, нали? В България сред най-различните хора има и българи. За славяните пък са отделени точно 7 изречения на стр. 44, като първото от тях е, че "славяните живеели във Византия". Ако търсите обаче каквато и да е информация за това, че България е славянска държава, няма да намерите. По-нататък от урока за Симеон Велики ще научите, че "Цар Симеон водил продължителни войни с Византия, но те не оставили трайни следи в българското минало" (стр. 48). Защо в такъв случай са го наричали Симеон Велики не става ясно. След това хронологията върви така - цар Петър, цар Самуил, цар Калоян, цар Иван Асен II, Османска империя. Второто българско царство е сбито в два урока на 3 страници - от 54 до 57. Искате да научите как след Иван Асен II е дошла Османската империя? Няма да научите. Не и от този учебник. Нито ред за турските зверства, а името на трагичния и героичен български цар Иван Шишман въобще не се споменава.

За Османската империя ще научите, че "немюсюлманите имали право да изповядват вярата си... в семействата си българите говорели родния език, създавали песни, празнували празници... в общите села християни и мюсюлмани живеели заедно, а в труда и празника човешките връзки надмогвали различията" (стр. 60). Въобще идилия, мед и мляко текат по улиците, а доволната рая пее радостни песни за султана. Ако пък искате да разберете защо българите са искали своя църква, също няма как да стане. Пише, че "през 1870 г. султана признал автономна българска църква" (стр. 64), но защо и от кого се отделила - нито ред. Борбата с гръцките фанариоти е напълно изтрита от учебника. Особено покъртително са описани животът и делото на Левски - "той създал комитети за подготовка на общо въстание... но полицията заловила апостола, съдът го осъдил на смърт. Присъдата била изпълнена в покрайнините на София" (стр. 66). Срещу кого се подготвяло въстанието, коя полиция го заловила - не е ясно. Ако обаче детето е малко по-будно, като нищо ще остане с впечатлението за един рутинен и справедлив процес. А за обесването на Левски - забравете... На същата страница за Априлското въстание пише, че било жестоко потушено. От кого - не е ясно.

Особено е трогателен урокът за Освобождението на България (стр. 68). "Хората в Западна Европа, Съединените щати и Русия протестирали срещу султанската власт" - честно, като прочетох за протестите на хората в Съединените щати, и ми се прииска да си скъсам дипломата по балканистика. Както и да е... Незнайно защо обаче след масовите протести в Западна Европа и САЩ избухва... Руско-турска война. Впрочем още по-странно е защо тя се води с турци, след като досега навсякъде се говори за Османска империя, а турци въобще не се споменават. В урока за войната ще научим, че "в боевете за Стара Загора и Шипка опълченците се сражавали редом с руснаци и румънци". Като прочетох за румънци вече не исках да си късам дипломата. А да я подпаля... След това не очаквайте нищо повече - нито ще видите за борбите на българите в Македония и Тракия, нито за Балканската война. Те са напълно изтрити от историята.

Почти в края на учебника, на стр. 86, е урокът за празниците на България. От него ще научите за празниците на "евреите, арменците, турците и всички мюсюлмани, ромите", но не и за празниците на българите. Така Курбан Байрам, Ханука и т. нар. Василица са подробно обяснени, но Коледа, Великден и Заговезни са подминати. На всичкото отгоре урокът завършва със заклинанието "всички общности могат свободно да празнуват своите празници". Явно под всички се има предвид и българската общност, макар че много-много не и се обръща внимание.

Погромът върху българската история и култура обаче продължава и в "Читанка", където на стр. 59 има урок, наречен Василица. Няма да го преразказвам, защото ме е гнус, само ще ви кажа, че всичко, което знаете за българския празник Васильовден и за сурвакарите, тук е представено като циганско, или както пише в текста, "ромско".

По тези учебници се учи от 2004 г. Вече десета година тази отрова се излива в главите на нашите дечица, без нищо неподозиращите родители да знаят какво се случва. Учителското съсловие, убито и унизено, си мълчи. Обществото, вторачено в икономическото си оцеляване, мазохистично се самонаказва с разделение на всички нива. Ако тук-там някой се пробуди и извика, викът му бързо се заглушава от поредния роден миризлив политически скандал. А дечицата ни израстват като еничари под благата опека  на българската държава и всичките и културни и образователни институции. Защото тези учебници създават от българчетата в най-добрия случай една аморфна маса без национално самосъзнание.

Нямало заговор срещу България ли? Ако няма, значи сме най-малоумният и продажен народ във Вселената. А ние, дълбоко и искрено го вярвам, не сме. Затова на борба, български народе! На борба за чест, свобода и мила рода! На борба за бъдещето на нашите деца!

https://kostadin.eu/
« Последна редакция: Септември 08, 2018, 15:19:32 от Hatshepsut »

Неактивен Hatshepsut

  • Pharaoh
  • Administrator
  • Veteran
  • *
  • Публикации: 7,098
  • Карма: +526/-0
  • Пол: Мъж
    • Български Националисти
  • Интереси: История, Археология, Етнография, Религия, Компютри
  • Зодия: Sagittarius Sagittarius
  • Religion: Paganism-Egyptian Paganism-Egyptian
Re: Национализмът и образованието в България
« Отговор #111 -: Май 07, 2014, 07:14:22 »
Скандал! Васил Левски бил терорист и рушител на Османската империя!


Политическата толерантност понякога може би ни идва в повече, след Ботев наред е и Левски. В момента служителите на комисията по дискриминация четат всички учебници до 7 клас.
Те търсят дискриминационни текстове и пасажи според доклада на комисията. Служителите следили за дискриминационни елементи по шест признака, основно етнически, религиозен и полов. Но четейки докладите на комисията, се чудиш да се смееш ли или да плачеш, например един от тези доклади препоръчва, учителите да обясняват на децата, че залавяйки Апостола на Свободата Васил Левски, османските жандарми чисто и просто си изпълнявали служебните задължения, а Левски бил  нарушител на спокойствието в Османската империя.
Колкото до мъченическата смърт на свети Георги Софийски пък експертите от комисията намират за недостатъчно обяснението, че светецът  не е искал да приеме исляма. Задължително трябва да се пояснява на децата, че помохамеданчването не е типична черта на исляма, а грешна политика на османските чиновници. Освен това експертите навсякъде заменят думата „турчин“ с „османлия“, освен това специалистите са недоволни от факта, че в учебниците по музика няма включени песни на други етноси и празници на други религии освен православната.

http://senzacia.net/
« Последна редакция: Септември 03, 2014, 11:32:48 от Hatshepsut »