Автор Тема: Национализмът и образованието в България  (Прочетена 49052 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен Kara

  • Premium user
  • Forum Member
  • *
  • Публикации: 68
  • Карма: +17/-2
  • Пол: Жена
  • Зодия: Cancer Cancer
Re: Национализмът и образованието в България
« Отговор #112 -: Май 08, 2014, 13:45:09 »
Не схванах кое е дискриминиращото в текстовете. Ако за Османската империя е бил терорист, то за нас не е бил терорист. Турция да си пише каквото искат в техните учебници. Историята е такава каквато  е и да се изопачава е грозно. Ако на турчалята не им изнасят какви са ги вършили си е техен проблем.
Като умреш, не знаеш, че си умрял и не ти е тежко на теб, а на другите. Същата работа е и като си тъп.

Неактивен Hatshepsut

  • Pharaoh
  • Administrator
  • Veteran
  • *
  • Публикации: 7,098
  • Карма: +526/-0
  • Пол: Мъж
    • Български Националисти
  • Интереси: История, Археология, Етнография, Религия, Компютри
  • Зодия: Sagittarius Sagittarius
  • Religion: Paganism-Egyptian Paganism-Egyptian
Re: Национализмът и образованието в България
« Отговор #113 -: Септември 07, 2014, 11:55:01 »
Да не си плюем на историята

Ако дедите ни бяха раболепни пред Великите сили, Съединението нямаше да се случи

Поредната, вече 129-а годишнина от Съединението, бе съпътствана с поредния скандал. Скандал, предизвикан не от някой политик или банкер - с тях вече сме свикнали - а от един учебник. Учебник, който въпреки че е предназначен за 10-годишни деца, носи тежкото академично название "Човекът и обществото". Въпреки че в него става дума не за нещо друго, а за родна история. Която обаче е така представена, че отново изправи на нокти и родители, и историци.

Пътят към ада е постлан с добри намерения, твърди една стара поговорка. Авторите на въпросното помагало са водени именно от такива - да се възпитават децата в духа на толерантност. Само че в името на тази благородна цел от българската история или не е останало нищо, или фактите са интерпретирани по доста смущаващ начин.

В случая обаче не става въпрос за изолиран факт, плод на личното авторско разбиране за миналото, а за тенденция, налагана в цяла Европа. Едва ли има континент с толкова стари държави, пролели в продължение на едно хилядолетие помежду си рeки от кръв. И след Втората световна война, когото започна градежът на днешния Европейски съюз, наистина трябваше да си прекалено далновиден и смел политик, за да се опиташ

да сложиш край на трупаната с векове омраза

или най-малко неприязън, особено след двете световни войни. Направиха го двама велики европейци - Шарл дьо Гол и Конрад Аденауер, чиято прегръдка в Кьолн през 1961 г. потресе тогава французи и немци.

От това наистина символично събитие измина повече от половин век. Израснаха нови поколения европейци, на които не им идва и наум да се сражават помежду си. Но никой не забравя историята, дори с риск да разчопли стари рани. През 1986 г. лично Желязната лейди Маргарет Тачър откри паметник на маршал Артър Харис, командир на Кралската бомбардировъчна авиация през Втората световна война, чиито самолети сринаха до основи Хамбург, Дрезден, Кьолн. Въпреки вълната от протести в тогавашната Западна Германия. В наши дни по цяла Франция пък се провеждат всевъзможни тържества, отбелязващи 100-годишнината от Първата световна война и битката при Марна, а градината на Уиндзорския дворец бе засята с червени макове в памет на загиналите преди век "томита" - пак в боеве срещу германците...

Изводът е кратък и ясен - помирение и толерантност не означава да забравиш историята, както ни внушават някои задгранични фондации. Които за съжаление намират бързо своите последователи. И както, за съжалeние, често правим българите,
бързат да запрегнат каруцата пред коня

Коректното представяне на историята не е пречка за създаване на дух на толерантност, когато фактите се интерпретират спокойно и многостранно. Но не и когато се премълчават и изкривяват. Какво страшно националистическо и ксенофобско има в това да кажеш, че цар Симеон е разгромил всичките тогавашни врагове на България? Днес няма нито Византия, нито печенеги... Ама гърците можело да се разсърдят. Ами да се сърдят - ние не им се сърдим, че един от централните булеварди на Атина се нарича "Василий Втори Българоубиец".

Ето тук опираме до въпрос за реципрочното тълкуване на историята с другите европейски народи, и най-вече с нашите балкански съседи. Там учебниците като дух не са мръднали отпреди Втората световна война. Пълни с митове, преекспонирана национална слава и зле прикрита ненавист към нас. И не само в Македония, където антибългарската истерия вече е добила патологични размери.
Който забравя миналото, рискува да го преживее отново, гласи друга една мъдрост. Обезличаването на националната памет чрез фалшиво представяне на историята е първата крачка по този опасен път. А тя, историята, както пееше незабравимият Владимир Висоцки, "остава такава, каквато е - в нея не може да излъжеш нито дума, ни дори половин дума". А такова чувство за национална памет, национална принадлежност и национално самосъхранение май ще ни бъде нужно. Новият век явно ще се развива не според либералната илюзия на Фукуяма, а според мрачните геополитически пророчества на Хънтингтън. Драмата на Украйна и възкръсналият от Средновековието Халифат са достатъчно зловещи знаци.

Така че нека представяме на децата историята си такава, каквато е. Без да псуваме другите, но и без едва ли не да се срамуваме, че хан Крум е отсякъл главата на император Никифор или пък, че Калоян е разбил предците на днешните ни френски и белгийски съюзници при Одрин, а генерал Вазов е смлял английските дивизии при Дойран. Него са го почели дори въпросните англичани и ще е повече от странно, ако бъде пренебрегван в българските учебници по история.

В тях следва да се отбележи също, че на днешния ден през 1885 г. сме извършили Съединението. Напук на всички Велики сили.

http://bulgarski.pogled.info/news/57743/Da-ne-si-plyuem-na-istoriyata

Неактивен Hatshepsut

  • Pharaoh
  • Administrator
  • Veteran
  • *
  • Публикации: 7,098
  • Карма: +526/-0
  • Пол: Мъж
    • Български Националисти
  • Интереси: История, Археология, Етнография, Религия, Компютри
  • Зодия: Sagittarius Sagittarius
  • Religion: Paganism-Egyptian Paganism-Egyptian
Re: Национализмът и образованието в България
« Отговор #114 -: Ноември 22, 2014, 06:34:04 »
Българоцентристки ли са българските учебници

Заради криворазбраното представяне на етнокултурното разнообразие децата ни учат в училище... турски песни


Страницата с турската песен в учебника по музика за шести клас

Една публикация в социалните мрежи разтърси тези дни не само българското интернет общество, но и вдигна цяло цунами от недоволство сред обикновеното гражданство в страната ни. Ролята на йерихоновата тръба, предизвикала този потресаващ резонанс, изпълни един учебник по музика за шести клас.

Скандалното в него е, че съдържанието му включва турската песен „Гел янъма“ - ще рече „Ела при мен“, която тийнейджърите трябва да научат на чист турски език. И тъй като малцина са тези, на които турският уж е „майчин език“, за българчетата – синове на земя прекрасна и на юначно племе, текстът е даден освен в оригинал на турски, но и с транслитерация на български език.

Превод естествено няма, така че дори да се намерят ентусиазирани шестокласници, които да го научат наизуст – както се изисква по учебна програма – то едва ли ще им стане ясно какво точно редят трелите, които се леят от гърлата им. От припева: „Вер елини, ал мендили, чек халайъ, хей“ например, само едно „хей“ звучи познато. Оттам нататък „Дьон бир саа бир де сола“ и прочее, ще прощавате, ама звучи малко като „Гледай си работата“ или някаква друга ругатня – кой може да ти гарантира, че не е баш туй, я!

„Не намираме необходимост децата да бъдат принуждавани да сричат на неразбираеми езици. Това не е начин да ги приучим на разбирателство и културни връзки – това е единствено начин да ги затормозим", коментира случая лидерът на ВМРО Красимир Каракачанов. Патриотите се канят да поискат спешно от министъра на образованието отговор на въпросите кой е разпоредил подобни уроци да влязат в учебните планове и кога ще отпаднат те от учебното съдържание на часовете по музика.

Всъщност ние априори можем тутакси да отговорим, че едва ли ще отпаднат. По-скоро е възможно обратното – занапред по-често да ставаме свидетели на подобни текстове в българските учебници. Просто защото такива са насоките на критериите, поставяни от Образователното ни министерство към написването на учебници – в тях да има представено етнокултурното разнообразие.
Любопитен е например един мониторингов доклад за етноцентризма в учебниците по музика още за първи и втори клас.

Той е изготвен от някоя си Янка Тоцева през 2004 г. и е издаден от НПО „Етнотолеранс“, на което сдружение госпожата е член. Титулувана като доцент, от биографията й разбираме, че е родена и израснала в Шумен, „където е живяла в мултикултурна среда“ и покрай всичката си друга дейност на преподавател и учен, е участвала  в национални и международни конференции и форуми по проблемите на образователната интеграцията на малцинствата, а също така е била и ръководител на проекти за работа с ученици роми и директор на ромски и мултиетнически лагери.

Та тази персона, правейки преглед на одобрените учебници по музика, установява, че в един от тях например „не присъства произведение от ромски, турски или арменски автор или представящо фолклорните традиции на тези етноси, традиционно присъстващи в България“ - нещо, което поне за първи клас не е предвидено в учебната програма. Което не й пречи да направи извода, че „учебникът е българоцентристки и не дава дори потенциални възможности за запознаване с фолклор, песенно богатство или традиции на другите етноси, населяващи нашата родина, както и за осъщестяване на интеркултурен диалог“.

Но видите ли, в друг един първолашки учебник имало включени една песен на Жул Леви и три на Хайгашод Агасян, така че тя виждала в това възможност „разговорът за етническата принадлежност на тези български композитори“  да бъде подходящо използван за идентифициране на етническата им принадлежност (т. е. единият е с еврейски, а другият – арменски произход, б. а.) и разкриване на многообразието!

Като положителен пример Янка Тоцева посочва един друг пък учебник, дето в него били включени песни на народи от различни краища на света, „представящи разнообразни национални и етнически модели на песенно творчество“ - такива като португалската песен „Седем утрини”; като немската детска народна песен-игра „Хей, дете танцувай с мен”,  като румънската детска народна песен „Танц румънски, мил и драг” и дори предложената за слушане китайска народна музика „Чуруликането на сто птици”.

И не на последно място светъл пример е африканската народна песен „Гумбу Кумбу”, която на всичко отгоре  била „подходящо илюстрирана с малки негърчета“. „Това – както отбелязва госпожа доцентката –  са доста сполучливи според нас опити да се запознаят първокласниците с различието – както езиково, така и в антропологически аспект  – негроидна раса, монголоидна раса – китайка на илюстрацията“. Но пък нищо не се казвало или показвало във връзка с етносите, населяващи нашата родина.

Обаче Тоцева е съзряла „интеркултурен потенциал“ в урока „Пазарджишко право хоро“ в един от учебниците по музика за втори клас. Там той бил илюстриран със снимков материал на Трайчо Синапов и Димитър Пасков – Тигъра с инструментална група, от което била видна... „ромската принадлежност на двамата музиканти“.

Пак същата тази специалистка, този път в съавторство с някоя си Мерал Мехмед, е изготвила подобен доклад и за учебниците по музика за трети и четвърти клас, за които все пак в общото представяне на учебната програма е записано, че чрез обучението по музика трябва да се разширят  „знанията за българския музикален фолклор и фолклорните традиции на другите етноси”. Демек – имаме основание да дирим под вола теле, т. е. турски маанета в български учебник.

Така например във въпросния мониторингов доклад се посочва един учебник за четвъртокласници, в който „турците могат да открият себе си само чрез споменаването на един танц – кючек, представен като пример за сравнение с метрума на дайчовото хоро”. Кючекът, както ще научат децата, бил „един от най-старите класически танци в света”, който от Азия и Африка бил пренесен в Европа, а преди стотина години стигнал и до Америка.

Ромите пък можели „да разпознаят представителя на своя етнос Иво Папазов Ибряма от споменаването на името му на стр. 47”.
Интересно е да разберем дали например българчетата, които живеят и учат в Испания, да речем, могат „да разпознаят своя етнос“ в някой от учебниците на Иберийския полуостров. За целта, разбира се, следва между уроците за фламенкото и пасо доблето да се мъдри и текст за българската ръченица например. А дано, ама надали, както се казва.  Но със сигурност, ако такова нещо няма, едва ли ще има обвинения, че помагалата са испаноцентристки.

Хайде да не се лъжем – това с турските песни е същото като с новините на турски език. Какво още трябва да се случи, за да разбере управляващата ни върхушка, че не може повече да се правят етнотолерантни отстъпки и трябва да браним националната си чест, като не позволяваме турцизирането да плъзга отровните си пипала из всичко българско и родно.
В Турция например, отколе действа закон, съгласно който всички географски имена следва да са на турски език. А опитът това да се направи у нас бе посрещнат на нож от функционерите на ДПС. Нека припомним, че още преди две години, при предишното си управление, ГЕРБ отказа да се побългарят турските имена на улици и местности, защото историческата памет трябвало „да бъде пазена такава, каквато е“.

Не виждам турците нещо да са изгубили историческата си памет, като са си сменили названията на тези обекти. По-скоро това доста добре стимулира менталните им напъни, та стигнаха дори до там да смятат, че са открили Америка. И колкото да е тъжно, трябва да признаем, че ние пък май още не сме открили България.

http://www.desant.net/show-news/31788/
« Последна редакция: Септември 08, 2018, 15:23:39 от Hatshepsut »

Неактивен Hatshepsut

  • Pharaoh
  • Administrator
  • Veteran
  • *
  • Публикации: 7,098
  • Карма: +526/-0
  • Пол: Мъж
    • Български Националисти
  • Интереси: История, Археология, Етнография, Религия, Компютри
  • Зодия: Sagittarius Sagittarius
  • Religion: Paganism-Egyptian Paganism-Egyptian
Re: Национализмът и образованието в България
« Отговор #115 -: Януари 04, 2015, 09:33:06 »
Освобождението и Шипка били излишни, пише нов учебник


Всички учебници по история ще бъдат подложени на ревизия. Историци ще прегледат учебните помагала от 1-и до 12-и клас и ще предложат редакция на текстовете, които според тях изопачават българската история или имат неточности. Това стана ясно, след като група български историци се срещнаха със служебния образователен министър доц. Румяна Коларова.

Историците ще изпратят своите предложения до просветното министерство в срок от един месец. „Министър Коларова се ангажира да предаде щафетата на следващото управление", обясни директорът на Института по исторически изследвания на БАН проф. Пламен Цветков, пише в обзорен материал "Монитор".Той допълни, че на редакция ще бъдат подложени не само учебниците по история, но и тези учебни помагала, в които има историческо съдържание. Пример затова е учебникът „Човек и общество” за трети клас, който вдигна на бунт родители и историци през последната седмица. Гражданите възроптаха най-много срещу това, че в учебното помагало е записано, че „Левски е заловен от турската полиция”. Преди да се срещнат с министър Коларова, група учени, обединени в Инициативен комитет за преглед на историята, алармираха, че съдържанието в учебниците ги тревожи.

„Учебниците трябва да се пишат от сериозни историци, а не от момичета и момчета, които може да са много умни, но следват опорните точки на фондации, които се захранват от чужбина”, коментира директорът на Националния исторически музей проф. Божидар Димитров, който заедно със свои колеги историци представиха отвореното писмо, което по-късно връчиха лично на образователния министър.

Той алармира, че в сборник по история, издаден от „Червената къща” дори е записано, че Освобождението на България било излишно, защото трябвало да се отделят пари за армия и се забелязал рязък спад на стопанския живот, например драстичното намаляване на козите”. Според него писането на българските учебници се финансира от фондации, спонсорирани от чужбина. Той се зарече, че ще настоява и за единен учебник по история.

„Историята е нещо, което се е случило”, отсече проф. Димитров. Съдържанието на този един-единствен учебник според него трябва да бъде написано от сериозни специалисти. Акад. Георги Марков допълни, че е съгласен с мотивите на образователното министерство за внушаване на толерантност, но не трябва да се посяга върху националните герои.

„Политиците не бива да се намесват в писането на учебниците по история, а да оставят тази работа на историците, защото това е професия. Ние поне познаваме историята и изворите”, коментира акад. Георги Марков. Той разказа как всяка власт от 1992 г. насам се опитва да влияе върху съдържанието на учебниците.

https://frognews.bg/news_75873/V-sbornik-po-istoriia-Osvobojdenieto-i-SHipka-bili-izlishni/
« Последна редакция: Септември 08, 2018, 15:24:26 от Hatshepsut »

Неактивен Hatshepsut

  • Pharaoh
  • Administrator
  • Veteran
  • *
  • Публикации: 7,098
  • Карма: +526/-0
  • Пол: Мъж
    • Български Националисти
  • Интереси: История, Археология, Етнография, Религия, Компютри
  • Зодия: Sagittarius Sagittarius
  • Religion: Paganism-Egyptian Paganism-Egyptian
Re: Национализмът и образованието в България
« Отговор #116 -: Януари 19, 2015, 07:30:55 »
Бургаски татко: В учебника на сина ми за 2 клас има Рамазан, но не и Рождество


Интересен подбор на зимните празници и обичаи в страната ни може да си види в учебника по „Околен свят“ за 2-ри клас. За това сигнализира възмутен бургаски татко, чието дете учи в училище''Св. Княз Борис I''. Мъжът недоумява защо се изучават Рамазан Байрям и Василица, а Рождество не присъства никъде.
Ето какво пише още Гроздан Колев до „Флагман”:

"Отваряли ли сте скоро някой от учебниците на децата си, независимо от това в кой клас са те. Аз не бях, съпругата ми се занимава с това. В петък обаче единият ми син, който е втори клас, се върна притеснен от училище. Госпожата му го изпитала, а той не си знаел урока, казала му, че следващия път, ако се повтори ще му пише слаба оценка. Стана ми интересно и реших да погледна какъв е този проблем урок, че детето ми, което има само отлични оценки, не е пожелало да научи.

Учебникът е на издателство „Анубис“, а негов автор е И. Мирчева. Заглавието е „Зимни празници“. Вътре нагледно са показани и обяснени пет празника и обичая, свързани обаче само и единствено с етническите общности в страната ни – Рамазан Байрям, Пурим, Василица и Коледа (за българи и арменци).

Не си мислете, че след като се обяснява Рамазан как се празнува и циганската Василица, подобно нещо има и за Коледа. Напротив! На Коледа просто се украсява елха и се поднасят подаръци. Моментът с Рождество Христово липсва изцяло.

Не съм съгласен главата на децата ми да се пълни с подробности за цигански и турски празници, а българските, християнските да бъдат пропускани. Това не е нормално. Не може да учат турски народни песни в час по музика, а по новините да слушам, че искали да махат „Аз съм българче“", недоволства таткото.

https://www.blitz.bg/
« Последна редакция: Септември 08, 2018, 15:25:11 от Hatshepsut »

Неактивен Hatshepsut

  • Pharaoh
  • Administrator
  • Veteran
  • *
  • Публикации: 7,098
  • Карма: +526/-0
  • Пол: Мъж
    • Български Националисти
  • Интереси: История, Археология, Етнография, Религия, Компютри
  • Зодия: Sagittarius Sagittarius
  • Religion: Paganism-Egyptian Paganism-Egyptian
Re: Национализмът и образованието в България
« Отговор #117 -: Март 08, 2015, 19:51:20 »
Подмяна на историята в учебниците

Следната снимка беше споделена в социалната мрежа Facebook от българска ученичка. Става въпрос за страница от един от учебниците по история.



Следващата снимка е от учебник за 3-ти клас открита в Интернет от наши читатели:



Поредната снимка е от същия учебник изпратен до уеб сайта на novanews, където е написано следното:

Здравейте, пиша ви по повод учебника на дъщеря ни по „Човек и общество“, трети клас. Свидетели сме на грозна подмяна на историята. Там пише следното: „В много села заедно живеели християни и мюсюлмани. Те се сближавали в труда, обменяли думи, песни, танци и обичаи, споделяли празници“.

Автори на учебника са Мария Радева, Мария Манева и Милка Мандова – Русинчовска. Явно тези „българки“ не са били в Батак, Перущица, Копривщица, Карлово, Калофер? Не са чували за зверските кланета, избиването на българите, за еничарите, за кръвния данък, за зверствата и страха в които са живели българите. Това явно според тях е „споделяне на обичаи“. Моля ви, обърнете внимание на това. Не е минало чак толкова много време, че да забравим историята си. Кой има изгода от това, всички може да направим съответния извод. Какво ще знаят децата ни? Написаното в учебника е долна лъжа!



В друг уеб сайт пишат за учебник за деца от 4-ти клас разпространен от издателство „Просвета“, които както знаем са си създали и „фондация“-НПО, която има за цел „Подпомагане на мултикултурни модели на образование, разпространение на знания и възпитание„. В управителният орган на това НПО влизат София Атанасова Димитрова, Марко Марков Тодоров и Мария Асенова Антова.

София Атанасова Димитрова се оказва и осветена като сътрудник на бившата ДС, по-известна е под кодовото име „Агент Соня“, сътрудничила на управление VI-II-II, управление VI-II-I на ДС. Вербувана е и регистрирана през 1982 година. Има опит за унищожаване на досието ѝ.

Марко Марков Тодоров също е Агент на бившата Държавна сигурност, вербуван от Първо главно управление през 1981 г., като секретен сътрудник под псевдонима „Базов“.



Миналата година на пресконференция в БТА български историци, учредили Инициативен комитет за преглед на историята, притеснени от съдържанието на учебниците по този предмет попитаха:

„Кой казва на какво трябва да бъдат научени нашите деца?“

Според тях внушенията и посланията в написаните няколко различни учебници по история са смущаващи. По думите им възпитанието, което децата получават чрез тях, е доста обезпокоително. Те смятат, че чиновници от Министерство на образованието и науката (МОН) тайно и подмолно подменят ценности.

https://anonybulgaria.wordpress.com/2015/03/07/

Неактивен omerzen

  • Premium user
  • Hero Member
  • *
  • Публикации: 4,230
  • Карма: +562/-46
  • Пол: Мъж
  • R.I.P. 2015
  • Religion: Christianity-Orthodox Christianity-Orthodox
Re: Национализмът и образованието в България
« Отговор #118 -: Март 11, 2015, 13:16:02 »
Учебник по история: САЩ са подкрепили Априлското въстание,
българите живеели щастливо като роби


Учебник по история за 3-ти клас „учи“ малките деца, че българите живеели добре по време на
Турското робство, а Съединените щати са „подкрепили Априлското въстание“




Промиването на мозъци започва от все по-ранна възраст. Българската история отдавна е представлявана тенденциозно и манипулативно в учебниците, а опита да се извърши подмяна на ценностите и историческата памет на нашия народ продължават с всякакви гнусни действия като премахването на велики български автори, защото творчеството им е неудобно пред нашите нови „партньори“ и не се вписва в „евроатлантическите ценности“, които ни убеждават, че „изповядваме“. Трудно е иначе да бъде обяснено как така днес сме „партньори“ с Турция в НАТО, какво ни чака, когато Турция стане „бъдещия стълб на Балканите“, каквато роля отреждат американците на съседната ни държава в региона ни. И ако дори просто погледнем – повечето държави в НАТО са били против България в цялата й история, както Великобритания, която силно е подкрепяла Османската империя, например. Може би за това е много важно темата за освобождението на България и Турското робство, колкото и да е трудно, да бъде изкривена, защото тя не може да бъде подменена така лесно, както други въпроси от нашата история.
https://alterinformation.wordpress.com/2014/08/29/887421941/
За да разберат европейците поведението на циганите, първо европейците трябва да разберат че циганите не са европейско население.

Неактивен Siegfried

  • Premium user
  • Hero Member
  • *
  • Публикации: 1,933
  • Карма: +89/-58
  • Пол: Мъж
  • Religion: Christianity-Catholic Christianity-Catholic
Re: Национализмът и образованието в България
« Отговор #119 -: Март 20, 2015, 16:28:22 »
Плачкаш ли за матюшка рАССия :laugh-1:, знаеш ли, че скоро трябва да има строги мерки и закони за разпространението и проповядването на радикален РУСЛЯМ ?

Иначе е така, САЩ са подкрепили Априлското въстание, за РАЗЛИКА от любимата ти мангалска русия !

PS Прочети линкчето отдолу :
http://www.extremecentrepoint.com/archives/4939

Учебник по история: САЩ са подкрепили Априлското въстание




« Последна редакция: Март 20, 2015, 16:37:21 от Siegfried »
Да ЖИВЕЕ 9-ти ЮНИ, да ЖИВЕЕ Цанков !
Истинският БългАрски Химн Шуми Марица;

"Аз" - Дарий, Цар Велик, Цар на Царете, Цар на много народи, син на Хистасп, Ахеменид, Персиец, син на Персиец, Ариец от Арийския род !

Българио, за тебе тѣ умрѣха, една бѣ ти достойна зарадъ тѣхъ, и тѣ за тебъ достойни, майко, бѣха !

Неактивен Panzerfaust

  • Administrator
  • Hero Member
  • *
  • Публикации: 1,350
  • Карма: +309/-37
  • Пол: Мъж
  • Интереси: история, политика, психология, военно дело, икономика
  • Зодия: Virgo Virgo
  • Religion: Christianity-Orthodox Christianity-Orthodox
Re: Национализмът и образованието в България
« Отговор #120 -: Март 21, 2015, 03:05:51 »
Учебник по история: САЩ са подкрепили Априлското въстание,
българите живеели щастливо като роби


Учебник по история за 3-ти клас „учи“ малките деца, че българите живеели добре по време на
Турското робство, а Съединените щати са „подкрепили Априлското въстание“

https://alterinformation.wordpress.com/2014/08/29/887421941/
omerzen, добре е да попрочетеш нещо през живота си, че да имаш някакво обективно мнение, а не да се доверяваш сляпо на някакви статии, защото може да те подведат.

САЩ действително играят голяма роля в Априлското въстание, основно чрез действията на няколко решителни, честни и смели американски граждани, а и организации. Благодарение на тези хора светът разбира за зверствата на Османската империя над българското население! Джанюариъс Макгахан чувал ли си го? След потушаването на Априлското въстание извършва неоценима работа в защита на българския народ. Като кореспондент на вестник „Дейли Нюз“ Джанюариъс Макгахан заедно със секретаря на легацията на САЩ и генерален консул в Цариград Юджин Скайлър (ето ти официален дипломатически представител на САЩ) посещават въстаналите български селища. Установяват точния брой на избитите българи, както и на опожарените селища, църкви и манастири. Резултатите от това проучване публикува в дописки и репортажи за зверствата на турците. Има, разбира се и други със заслуги за разкриването и популяризиране на извършените кланета и опостушения - Джордж Уошбърн, изпълняващ длъжността директор на Робърт Колеж в Цариград, неговият сътрудник Албърт Лонг, американският министър в Константинопол Хоръс Мейнард, някои безименни мисионери и т.н.

Неактивен Hatshepsut

  • Pharaoh
  • Administrator
  • Veteran
  • *
  • Публикации: 7,098
  • Карма: +526/-0
  • Пол: Мъж
    • Български Националисти
  • Интереси: История, Археология, Етнография, Религия, Компютри
  • Зодия: Sagittarius Sagittarius
  • Religion: Paganism-Egyptian Paganism-Egyptian
Re: Национализмът и образованието в България
« Отговор #121 -: Януари 24, 2016, 08:24:26 »
Деветокласници от Плевен: Не желаем да учим химна на циганите „Джелем, джелем“


Група възмутени ученици от СОУ „Иван Вазов“ – Плевен се свързаха с екипа на информационния сайт „Плевен за Плевен“. Повод за реакцията им е учебникът по музика за девети клас, в който е включен химнът на ромите „Джелем, джелем“.
 Ето какво казват учениците: „Искаме, ние учениците от СОУ „Иван Вазов“, искаме да изкажем възмущението си спрямо учебното съдържание в нашите учебници! Нормално ли е да има цигански песни в учебниците ни?! Да ни карат да учим и пеем на ромски език? Искаме отговори и от Министерството но образованието, защо образователната ни система изобщо е допуснала такива неща“, заявяват те.

https://plevenzapleven.bg/
« Последна редакция: Септември 08, 2018, 15:27:32 от Hatshepsut »

Неактивен Siegfried

  • Premium user
  • Hero Member
  • *
  • Публикации: 1,933
  • Карма: +89/-58
  • Пол: Мъж
  • Religion: Christianity-Catholic Christianity-Catholic
Учени искат промяна на концепцията за произхода на българите, прабългарите и древността:



Цитат
Институтът по Древни цивилизации внесе днес в Министерството на Науката и Образованието (МОН) становище за промяна на концепцията за произхода на българите, прабългарите и древността на
българската държава в учебниците по история.

То подкрепя становището на Института по история на БАН по въпроса и
предлага следните промени в съдържанието на учебниците за училищата:

1) Терминът “прабългари” да се замени с “древни българи”.
2) Произходът на древните българи е индоевропейски.
3) Титлата на българските владетели е „кан”.
4) Да се изучава Волжска България.
5) Да се разшири познанието за иранския древен свят.
6) Началото на българската държавност да бъде положено в 165 г.
7) Да се отмени периодизацията на първа, втора и трета българска
държава, която не е уместна.
8) В съвременния български език са запазени и се използват няколко
хиляди думи от прабългарски произход, които се срещат също в индо -
иранските езици. Повечето от тях погрешно са били обявени за турцизми.
9) Древните българи са имали един от най-точните и най-древните
календари. През 70-те години на XX-ти век той е бил предложен от
ЮНЕСКО за световен календар, защото е изключително удобен за
използване.

Относно дебата за замяната на термина “турско робство” Институтът по
Древни цивилизации смята, че е от особено значение правилно да се
употребява терминологията, използвана от авторите, които са били
свидетели на тази епоха. Има неизброимо количество исторически писмени
източници използващи масово термините “робство” и “иго”. Затова не е
редно сега въпросният термин да бъде заменен в учебниците с други
термини, независимо от каквито и да е съображения
.

http://www.bgnow.eu/news.php?cat=2&cp=0&newsid=60346
« Последна редакция: Септември 08, 2018, 15:28:21 от Hatshepsut »
Да ЖИВЕЕ 9-ти ЮНИ, да ЖИВЕЕ Цанков !
Истинският БългАрски Химн Шуми Марица;

"Аз" - Дарий, Цар Велик, Цар на Царете, Цар на много народи, син на Хистасп, Ахеменид, Персиец, син на Персиец, Ариец от Арийския род !

Българио, за тебе тѣ умрѣха, една бѣ ти достойна зарадъ тѣхъ, и тѣ за тебъ достойни, майко, бѣха !

Неактивен Hatshepsut

  • Pharaoh
  • Administrator
  • Veteran
  • *
  • Публикации: 7,098
  • Карма: +526/-0
  • Пол: Мъж
    • Български Националисти
  • Интереси: История, Археология, Етнография, Религия, Компютри
  • Зодия: Sagittarius Sagittarius
  • Religion: Paganism-Egyptian Paganism-Egyptian
Re: Национализмът и образованието в България
« Отговор #123 -: Август 08, 2016, 07:56:55 »
Патриоти възкресиха учебника по „Родинознание“


Група патриоти, начело с директора на Добричкия исторически музей Костадин Костадинов, издадоха за пръв път от десетилетия насам, класическия стар учебник по „Родинознание“.

Същия онзи, по който сме учили поколението, което сега е над 35.

Съдържанието не е напълно идентично, и е осъвременено с новите открития на историческата наука. Но в ядрото си става дума за същия вид учебно помагало, в което историческата истина е далеч по-обективна, и ги няма намесите на неолиберал-грантовите активисти.

Във Фейсбук профила си Костадинов представи учебника така:

„Както бях обещал, учебникът по Родинознание, който подготвях, ще бъде готов за началото на новата учебна година. Следващата седмица влиза в печатницата и до края на август трябва да е отпечатан. В „българското“ училище няма да го допуснат, то е ясно, но поне да знам, че каквото мога да направя за нашите деца, съм го направил.“

Веднага след това в дискусията десетки хора започнаха да питат от къде могат да го купят и как да се снабдят с него. Костадинов поясни, че учебникът е безплатен и ще си доставя по поръчка, само срещу заплащане на пощенските разходи. Поясни също, че ще качи книгата в Интернет – да може да се сваля безплатно в електронен формат.

В последните години, под натиска на соросоидните фондации, българското образование драстично бе променено и бе свалено качеството му. Сериозно пострада и материята по история, като за началния курс, прекрасната дума „Родинознание“ се замени от по-атлантическата „Човек и Общество“. Завръщането на Родинознанието, с автентичното съдържание е голям успех за всички български деца.

https://bgnovinite.eu/index.php/2016-04-21-18-53-38/obshtestvo/1930-patrioti-vazkresiha-uchebnika-po-rodinoznanie.html
« Последна редакция: Септември 08, 2018, 15:29:23 от Hatshepsut »

Неактивен Hatshepsut

  • Pharaoh
  • Administrator
  • Veteran
  • *
  • Публикации: 7,098
  • Карма: +526/-0
  • Пол: Мъж
    • Български Националисти
  • Интереси: История, Археология, Етнография, Религия, Компютри
  • Зодия: Sagittarius Sagittarius
  • Religion: Paganism-Egyptian Paganism-Egyptian
Re: Национализмът и образованието в България
« Отговор #124 -: Септември 03, 2016, 22:23:28 »
Създателят на учебника по Родинознание:
Българите имат нужда от автентична българска история!



След изчерпване на количествата от 5000 бройки на учебника по Родинознание и интереса  на мнозина към него,  решихме да проверим какво мисли за този успех и неговия създател- Костадин Костадинов. Припомняме, че Костадинов, освен български политик и общински съветник във Варна, работи и като директор в историческия музей в град Добрич.

Попитахме Костадинов дали е доволен от резултата и очаквал ли е толкова бързо да бъде изчерпано количеството от учебници.
„Меко казано съм доволен и изключително изненадан от този интерес, който бе предизвикан“, споделя Костадинов. Според него огромната фалшификация и подмяната на нашата история през тези 25 години, навярно е породила съответната нужда от една автентична българска история. А за последното съди дори и по себе си.
Костадинов споделя с разочарование за трудния път, който се е наложил да измине, опитвайки се да докаже, че българските деца се нуждаят от истинската история. „Срещнах се с трима министри на три отделни правителства. И тримата ми отговаряха по един и същи начин! Все едно имаха някакъв лист с инструкции. Аз не видях разлика между Клисарова, Орешарски и Бойко Борисов.“, допълва още той. 

При въпроса ни каква е била реакцията от МОН предвид интереса, който изявиха мнозина и дали все ощe смятат, че учебникът е недостоен за българските училища:
С леко раздразнение той отговаря, че не се интересува от МОН.
„Нито Паисий е искал одобрение, нито Петър Берон, за да напише Рибния буквар. Сегашното министерство се превърна в министерство на отродяването. Изпира мозъците на децата, превръщайки ги в безродна биомаса на самосъзнание“.
Той допълва, че според него това е метод на отродяване на българското самосъзнание и по този начин се създава една аморфна маса без самосъзнание.
„Няма разлика между колониалните училища и това, което е в момента“., споделя още той. 
Пред нас директорът на историческия музей в Добрич не успява и съвсем да скрие своето възмущение от реакцията на зам.– министъра на образованието – Диян Стаматов.
Припомняме, че в предаването „Тази сутрин“ по БТВ, по повод учебника по Родинознание, зам-министъра на образованието- Диян Стаматов обяви, че  „в крайна сметка ние живеем през 2016г., а не през 1940 и някоя, както твърди г-н Костадинов“.

„Как думата „родина“ може да е остаряла? Представяте ли си какво ни казват от министерство на образованието? Накрая и думата България ще стане архаична. МОН трябва да бъдат уволнени, защото това е национална измяна и предателство.“, обяви Костадинов. Той твърди, че голяма част от хората работещи в Министерството на образованието обслужват фондация Америка за България.

Попитахме Костадинов общо колко участника са взели участие в създаването на учебника. Той споделя, че в началото напливът от хора, желаещи да се включат, е бил огромен. Но се е състоял известен провал в срещите, относно присъствието. Затова той използвал за информация учебници от преди 44-та година. Осъвременил ги, а остарялото и неактуално до днес било премахнато.

„Осъвремених ги с новата история, историята днес.“, допълва още той. Участие в издаването на учебника взели Кремена Кръстева, която работела също в историческия музей в Добрич, както и Илиян Вълчев.

На въпроса дали училища или директори на училища/ учители са изпитали интерес към учебника, той споделя, че са „страшно много“. Още повече, че те изрично му казали, че ще изхвърлят досегашните учебници и на тяхно място ще започнат да учат децата по неговия учебник. Единственото условие, за което помолили е, да не споменават имената им, защото се притеснявали от уволнение. Те споделили, че се притеснявали от Министерство на образованието, тъй като мнозина директори били уволнени и на тяхно място били настанени нови хора, отново пряко свързани с Америка за България. Неговото мнение е, че тази фондация, с нейните хора във властта, ще измени изцяло историята. За пример той посочва настоящите учебници, в които Турция е представена като по-малък враг, от колкото Русия.

„Как може да говорим за съжителство с турците като исторически нещата седят съвсем различно?!“ , не успява да прикрие възмущението си още веднъж Костадинов.

Относно спекулациите, че учебникът не бил достоен за българското училище, тъй като в него съществували "висящи изречения", той отговаря, че тролове винаги ще има.
„Повечето от тези цитати са от 34-40-та година, аз съм използвал именно тях“, допълва още той. И още веднъж подчертава, че българите са зажаднели за своята история.
„Учебникът ни е изцяло написан на български език.“, допълва той. „В него няма нито една чуждица, затова много ми се подиграват, че съм използвал архаични думи. Че как ще са архаични, че те са на чист български?!“,отбелязва Костадинов. И пояснява, че е използвал разказвателен, дори приказен стил, за да може да направи по-достъпно съдържанието за децата.  За да бъде създаден един плавен преход от началото на човешката цивилизация до Втората Световна война.
„Историята е предмет, който трябва да бъде обичан“, заключва той.

По повод коя е любимата му част от учебника и има ли глава от историята, на която лично той симпатизира, той споделя, че това е историята с Руско-Турската Освободителна война. А любимата му тема е битката при Шипка.
„Българите извървяваме нашия път и възкръсваме. Догодина честваме 140 години от този момент, именно това е и причината, поради която отделих доста време за съдбата на България и българския народ.“, заключва той.

https://novini.stara-zagora.org
« Последна редакция: Септември 08, 2018, 15:30:44 от Hatshepsut »

Неактивен Мишок

  • Banned
  • Hero Member
  • *
  • Публикации: 4,524
  • Карма: +23/-34
  • Пол: Мъж
  • Religion: Christianity-Orthodox Christianity-Orthodox
Re: Национализмът и образованието в България
« Отговор #125 -: Септември 03, 2016, 22:28:21 »
В написаното от този има доста грешки и неверни неща. Добре е подобни четива да се пишат от истински родолюбци запознати с нещата.

Неактивен Hatshepsut

  • Pharaoh
  • Administrator
  • Veteran
  • *
  • Публикации: 7,098
  • Карма: +526/-0
  • Пол: Мъж
    • Български Националисти
  • Интереси: История, Археология, Етнография, Религия, Компютри
  • Зодия: Sagittarius Sagittarius
  • Religion: Paganism-Egyptian Paganism-Egyptian
Re: Национализмът и образованието в България
« Отговор #126 -: Септември 03, 2016, 23:20:36 »
В написаното от този има доста грешки и неверни неща. Добре е подобни четива да се пишат от истински родолюбци запознати с нещата.

Кое по-точно е грешно и невярно?

Между другото, Оттук може да се изтегли учебника безплатно, в PDF формат  :smile-1:
« Последна редакция: Септември 03, 2016, 23:23:56 от Hatshepsut »

Неактивен Мокабор

  • Premium user
  • Forum Member
  • *
  • Публикации: 198
  • Карма: +18/-0
  • Пол: Мъж
Re: Национализмът и образованието в България
« Отговор #127 -: Септември 03, 2016, 23:28:55 »
В написаното от този има доста грешки и неверни неща. Добре е подобни четива да се пишат от истински родолюбци запознати с нещата.

И на мен ми е интересно, кои са тези грешки.
Най-добрият син на своето отечество е онзи, който в дясната си ръка държи пушка, а в лявата - книга.