Forum > Интернет Портал

Интернет доставчици - пълен списък

(1/6) > >>

Tiesto:
Идеята на темата е всеки да опише интернет доставчиците които е ползвал през годинтие и не е останал доволен от тях, и да напише доставчиците които е ползвал през годините и е останал що годе доволен.

За мен лично 6 години ползване на ADSL смесени чувства, бих пробвал файбърнета.
Сега ползвам Спектър Нет и Мобилтел, доволен на 100%.

През годините сменил всички LAN оператори и нестава нито един от тях.

Време на Dial-UP интернет в България, интернет карти - цифрови системи, интернет българия, технолинк и е-кард.

Най-доволен от интернет картите едно време - интернет българия. Имаше такса 22лв за неограничен. Dial-UP модем Conexant PCI.

В момента ползвам TP-LINK TL-1043 ND с LINUX OS. 50Mbps от Мобилтел, скоро го правя 100Mbps като ми дойде оптиката.

Казвайте вие какво сте правили през годините и колко доставчика сте сменили :).


Редактирано от модератор: Коригирани правописни грешки в заглавието на темата.

Tiesto:
Електронните медии еволюират и едно от най-ярките доказателства за това идва от Дания. През настоящата година в страната са инвестирани по-малко пари за телевизионна реклама, отколкото за интернет маркетинг, сочат данните на Gemius. Въпреки че датчаните са по-малко от българите, проникването на интернет там е над 90%. Сумите, инвестирани в интернет реклама, са около 100 пъти по-големи от тези у нас за 2007 г.

Това изоставане разкрива пред България огромни възможности за развитие. Местната реклама в интернет расте годишно с около 100%. Негативни фактори като финансовата криза вероятно няма да се отразят съществено. Данните от офлайн проучвания на Synovate по поръчка на Gemius показват, че за деветте месеца на 2008 г. интернет потребителите в България са се увеличили от 2.6 млн. до малко над 3 млн.

Преди година положението беше коренно различно. На интернет пазара нямаше никакви социодемографски представителни данни за потреблението на новата медиа. Затова пък имаше огромен глад от страна на агенции и рекламодатели за данни от трета независима страна. От големите интернет групи към момента в нашите проучвания не е включена само групата на "Нет инфо.БГ", но от тестовете, които направихме заедно, стана ясно, че дори и след евентуално тяхно включване в измерванията процентът на обхванатата от Gemius уебаудитория няма да надхвърля 80%. За да бъдат покрити и останалите 20% от интернет потребителите, ще е необходимо в проучването да се включат и сайтове, в които има съдържание с неуредени авторски права или порнографско съдържание.

Кой браузва в мрежата

Интернет аудиторията е чувствително по-млада, сравнена с цялото население на България. Нещо повече: 92% от тийнейджърите на възраст 15-19 години са онлайн потребители. Това, разбира се, има своето обяснение - във всяко училище вече има компютри и задължителни часове. В българското интернет пространство хората са по-високо образовани, отколкото е населението в страната ни като цяло; 83% от българите с висше образование браузват в мрежата.

Потребителите на интернет са по-богати от средния жител на страната; 79% от хората, които декларират личен месечен доход над 800 лв., могат да бъдат намерени в българското онлайн пространство. Или с други думи, ако един продукт е позициониран в premium сегмента на пазара, интернет е много по-подходяща медиа за реклама от традиционните. Електронната търговия в България обаче изостава значително - едва 6% от интернет потребителите у нас декларират, че пазаруват по този начин. При напредналите пазари това число достига 30%. Показателен за развитието на българския интернет е и фактът, че публичните места за достъп до мрежата вече почти са загубили своето значение; 93% от браузващите декларират, че имат достъп до интернет от дома си. Две трети от интернет потребителите живеят ежедневно с глобалната мрежа. Една трета от интернет потребителите в България са на възраст 15 - 24 години, но те практически реализират половината импресии в мрежата.

Как се рекламира в интернет

Интернет като медиа е изключително високотехнологично развита и възможностите за таргетиране на рекламното послание към желаната аудитория са несравними с нито една от традиционните медии. Решаваща роля за насочването на рекламното послание имат медиа планьорите на съответните маркетингови кампании. Те са улеснени от силната фрагментация на интернет пространството - от една страна, имаме огромно разнообразие от сайтове с най-различни аудитории, а от друга - най-големите сайтове в различните си дялове и подресурси привличат коренно различни социодемографски групи.

В момента малко от рекламодателите ограничават кампаниите си само за посетители от България, а далеч не всички, предполагам, искат да се рекламират пред посетители, да речем, от Австралия. Ограничаването на една интернет кампания само за територията на нашата страна би увеличило ефекта от нея средно около 15%. Ако към това прибавим и възможността за ограничаване на излъчванията на рекламните послания до оптималните 4-5 пъти на потребител, ще имаме оптимизация на ефекта с още минимум 15%.

Нестандартните банерни форми, привличащи вниманието на посетителите, също биха допринесли немалко за повишаване на крайния ефект от кампанията. Нека не забравяме възможностите, които интернет предлага за таргетиране по географски регион (чрез IP адреса на потребителя), а също предлаганото таргетиране от някои сайтове по пол, възраст и др. За съжаление към настоящия момент в България са единици компаниите, които се възползват дори и от един от изброените по-горе начини за оптимизация. Смятам, че скромните изисквания на повечето рекламодатели, за които все още интернет е нещо екзотично, не стимулират развитието на пазара.

При напредналите пазари за анализ на ефекта от всяка интернет кампания се отделят от 2% до 5% от бюджета на самата кампания. Как се оценява цялостният ефект от дадена кампания? Gemius може да различи компютрите, на които е излъчена рекламата, от тези, на които не е. Така се формират две групи интернет потребители - такива, които са имали контакт с рекламата, и такива, които не са. Ако задаваме и на двете групи определени въпроси, от разликите в отговорите ще можем да съдим доколко рекламната кампания е повлияла на тези, които са имали досег до нея.

Интернет ще става все по-влиятелна медиа - половината интернет потребители декларират, че имат достъп до мрежата и от работното си място. Ако приемем за вярна сентенцията, че на работното си място човек през 20% от времето си свършва 80% от работата си, това би означавало, че тези хора вероятно прекарват в мрежата повече време, отколкото с традиционните медии.

*Веселин Ангелов е управител на българското подразделение на Gemius - агенция за проучване на онлайн аудиторията със седалище в Полша. Компанията доставя статистически данни за посетителите в интернет на рекламодателите на европейския пазар, в Русия и Израел. Освен това анализира ефекта от провежданите онлайн кампании. Тя присъства на българския пазар от една година.

Tiesto:
Както добре знаем през годините се смениха много знайни и незнайни интернет доставчици.

За момента има няколко национални оператора - предлагащи 5 услуги или част от тях.

Булсатком
Близо
Мтел
Виваком

Tiesto:
М-Тел купува Виваком



Снимка: Reuters


Четири години след последната си голяма експанзия - закупуването на беларуския Velcom за 1,4 млрд. евро и неуспешното придобиване на дял в Telekom Srbija през миналата година, пред собственика на Мобилтел - австрийския Telekom Austria (ТА), се отваря нова чудесна възможност за разширяване на Балканите.

„Третата по големина българска телекомуникационната група с фиксирани и мобилни мрежи Vivacom e обявена за продажба. И TA е фаворит за придобиването“, пише авторитетният австрийски всекидневник Die Presse.

TA вече е активна в България с Мобилтел. Групата придоби оператора през 2005 г. от инвеститорска група, водена от Мартин Шлаф, за 1,6 млрд. евро. Мобилтел сега има около 5,2 млн. клиенти и оборот от повече от 500 млн. евро на година (окончателните резултати за 2011 г. все още не са налични) и е лидер на пазара. Номер две на пазара е Глобул - дъщерно дружество на гръцката Cosmote (OTE).

Мобилтел обаче управлява само мобилни комуникации. Затова фиксираните бизнес мрежи на Vivacom са обект на желание за TA, като в резултат ще има възможност за взаимодействие.

Възможната цена за сделката в момента се проучва в бранша от инвестиционната банка Morgan Stanley, на която е възложено изпълнението на сделката. Vivacom е натрупала огромен дълг в размер на 1,65 млрд. евро, като той дори може да я принуди да обяви несъстоятелност. Ето защо при сделката по-важна ще е не покупната цена, а поемането на дълговете и преструктурирането.

Засега интерес към компанията са обявили няколко компании, сред които е Oger Telecom. С тази компания в продължение на повече от година и половина кредиторите търсят начин за сделка, но засега все неуспешно.

В процедурата е и турският мобилен оператор Turkcell. Оферта за телекома подаде и българската компания "Експат капитал", собственост на бившия министър на икономиката и на държавната администрация Николай Василев. Ако турците и Василев подадат обвързваща оферта, австрийският телеком ще се опита да „надцака“ офертата им.

Tiesto:
Мобилтел ще осигури достъпа до технологията от ново поколение в 1800 MHz

От Януари 2012 година до 100Mbps интернет само с един USB Stick. Новият 4G интернет, който в Германия струва 50 EUR, а в България ще се предлага от началото на 2013 година. Единственият оператор предлагащ 4G засега е Max Telecom.



 Мобилтел стартира LTE* услуги в началото на идната година. Телекомът ще направи мобилната мрежа от ново поколение достъпна за крайни клиенти, след като през септември тази година първи демонстрира скоростта на пренос на данни при използване на услуги по стандарт LTE. Първите градове с LTE покритие ще са София, Варна, Русе, Добрич. Планира се броят на градовете да се увеличава поетапно до края на 2012 година.

 Първоначално компанията ще предложи достъп до LTE на български фирми, които първи ще проверят предимствата на новата технология. Фирмите могат да бъдат както клиенти на Мобилтел, така и на други оператори, стига да се намират в зона на покритие с LTE. Заявки за достъп и тест на услугите се приемат на специално създадена форма на сайта на Мобилтел: http://www.mtel.bg/lte.
 Формата е отворена от днес и приема заявки за реално ползване на услуги през 4G.

 Стиковете за мобилен интернет, както и интернет потреблението, ще са безплатни за фирмите, избрани да станат първите ползватели на LTE в България. От клиентите, включили се в търговския тест, компанията ще очаква обратна връзка за качеството на LTE услугите.

 LTE осигурява не само скорост, но и капацитет, който да поеме все по-увеличаващия се обем от данни, обменяни през мобилен интернет. Според последните световни прогнози до 2016 година потребителите на мобилни широколентови услуги за достъп до интернет ще достигнат 5 милиарда. Новата технология ще увеличи възможностите на потребителите за достъп до широколентови услуги, което пряко ще повлияе на икономиката, ще спомогне развитието на електронното правителство, на осигуряването на равни възможности до работни места и други.

 За настоящата си мрежа компанията притежава сертификат от германската компания NET CHECK за „Най-бърза 3G мрежа в България”. В момента осем от големите градове – София, Варна, Пловдив, Бургас, Русе, Плевен, Враца, Шумен, използват най-бързата скорост за мобилен интернет – до 42 мегабита, факт потвърден от Комисия за защита на конкуренцията с решение от ноември 2011 година. До края на тази година към тази група ще се пресъединят и жителите на Добрич, Видин и Монтана. В още 3900 места с население от над 7 милион души 3G мрежата на Мобилтел поддържа скорост до 21 мегабита в секунда.

 Мобилтел базира работата си в сферата на последното поколение мрежи на опита на Telekom Austria Group, която вече пусна LTE мрежа в Австрия.


*LTE (Long Term Evolution)/4G е следващото поред, четвърто поколение мобилна технология. Въвеждането в експлоатация на такъв тип технология е трудоемък процес, изискващ много инвестиции, нови елементи в мрежите, прилагане на нови знания и създаване на нови услуги, ползващи LTE мрежи. Процесът включва и подготвяне на крайните устройства за ползване на тази технология.

На този етап Мобилтел предлага най-евтиният интернет в България само срещу 5лв месечна такса за 3Mbps скорост.

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

Powered by EzPortal
Премини на пълна версия